Tervitused üle pika aja!
Kevad on kätte jõudnud, ja aeg pajatada kevadtalvistest ja kevadistest tegemistest. Nagu enne juba öelnud olen, olid läbi püksid, iste ja padi.
Ütlen ka ära et järgnev tekst on sama mis Mosseklubi foorumis. Esiteks aga istmeloo juurde, mis sai lahendatud kevadisel koolivaheajal:
Esiteks tuli sirgeks väänata nagad, mille taga katteriie oli:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119155
Ja varsti oligi raam paljas:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119407
Siis sai käidud keevituses, väga korralik töö tehti:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119667
See polnud ainuke koht, aga pilte rohkematest pole.
Algas taas kokkuladumine:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119705
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119711
Katted peale:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119749
Ja autosse:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119753
Tähelepanelik lugeja märkas esimesel istmeseeria pildil ühte autot. Jah, tegu on Moskvitðiga. Nüüd tekib teil kindlasti küsimus, et miks see auto seal seisab? Või et no on oinas et auto sellise talvega välja tõi
. Aga põhjused on lihtsad, esiteks oli garaaþ väga segamini, tolmune jne, st. tuli koristada. Teiseks oli mul piisavalt aega, et auto ratastele lasta ja proovida siis seda paljukiidetud Moskvitði läbivust lumes. Rahustuseks ütlen veel, et liiklesin vaid mööda metsaradu, kuhu soola ei satu ja ega garaazist kaugele ei jõudnud.. Nimelt see läbivus. Olen kuulnud ja kuulnud et Moskvitð ronib lumes väga hästi. Garaazist välja sõites olin esimese kümne meetri peal juba kinni, mis kinni. Kuigi autol on all korralikud lamellrehvid. Sõita oli selline tunne nagu sõidaks mööda jäise põhjaga ja paksu lumega kaetud teel jalgrattaga. Sai edasi proovitud, no ei lähe ja jälle kinni, paar tiiru sai ikka kuidagi ümber maja teha ja lõpetasin. Pesin ta siiski kergelt üle. Konserveeritud oli ju kere, niiet muretseda ei tasu.
Fotoseeria:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119659
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119647
Kuna päev oli veel noor sai ette võetud järgmine töö: Elektronkella tagasi paigaldamine. Päris tülikas töö on see näidikuploki lahtikatkumine. Aga kuna ühe korra on seda juba tehtud, siis nüüd läks juba kiiremini.
Veel kellata:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119763
Ja kellaga:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119767
Juhin tähelepanu ka sellele pildile, nimelt avastasin numbrid, nii liitrid kui kraadid. Kui plokk on koos siis lihtsalt need numbrid ei paista, inseneride geniaalsus.
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119769
Ja kui auto oli taas "tuppa" aetud, võtsin ette tagatuled, nood olid aegade jooksul tolmuseks läinud ja ka pirnid olid tolmused:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119791
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119789
Silmaga oli vahe väga hästi eristatav aga pildile see ei jäänud, ei lisa ka pilte.
Sellised on nad nüüd, täies hiilguses:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/46119805
Lumega kõik, asun kevadiste toimetuste juurde:
Teemaks summuti pükste vahetus. Aga alustan hoopis sellest, et nüüd on nüüd 2009-hooaeg alustatud.
Pükste vahetus sai teostatud kodus ja abiks kallutusrauad.
Nüüd aga toimingu juurde:
Alustatud sai sellest, et otsitud sobiv koht ja auto seisma jäetud, aku maha, pidurivedeliku paak kinni, õlivarda auk kinni, paisupaak kinni.
Tõkiskingad ette, ja kallutusrauad külge:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189107
Hangitud sai ka Þiguli tungraud, mis rauale mõeldud. Tänud Ladaklubist zajetz-ile
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189117
Ja nõnda kedrates ta kerkis:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189129
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189135
Selline nägi välja pükste ja resonatori kohtumiskoht:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189163
Õhtul sai alustatud, siis mutrite ja liitekohtade leotamisega, ainega MoS2. Sai kopsitud, ja logistatud ja taaskord õliga pritsitud. Võib öelda, et see on üks pagana hea aine. Veidi mängimist ja esimene pükste mutter hakkas liikuma, siis teine ja lõpuks kolmasgi, nagu mulle "Volgast" öeldi, siis need mutrid olid pronksist (?) ja tänu sellele ei saa nad ju kinni põlenud olla. Oli juba hämar ja läksin sauna. Tänu sellele, et mutrid lahti tulid valdas mind rahulolu.
Hommik. Öösel oli vihma sadanud ja kõik märg, aga kile istumise alla ja töö võis jätkuda.
Sai summuti lahti võetud kinnitustest ja logistatud, lahti tuligi resonaatori ja pükste kinnitus:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189175
Ja siis, kopsides ja kolistades kukkusid ka püksid ära:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189193
Kogu selle plärina tekitaja:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189203
Edasi läksid siis uued püksid (tänud pppp-le) koos uue tihendi ja mutritega külge:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189185
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189205
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189209
Siis sai uuritud käigukasti padja vahetamise võimalusi ja otsustasin et eks selle võtan suvel ette. Siit ka küsimus, kas vahetuseks tuleb kogu see tala ära võtta?
Lasin ta siis uuesti ratastele, eemaldasin kõiksugu punnid ja muud vedelike väljajooksmist takistavad vahendid (ühtegi tilka igaljuhul välja ei tulnud) ja ootasin veidi, et kõik vajuks. Käivitasin. Hääl oli kena, soojenedes kostus juba kerge iseloomulik undamine ja podin. Ei mingit mürinat ega plärinat. Siis aga hakkas kapoti alt suitsu tulema. Tegin luugi lahti ja sain aru et tegu on selle sama MoS2-ga mida seal julgelt pritsinud olin. Sai tehtud ka väike prooviring. Talvel treenitud pidurid ja ka käsipidur üllatasid vägagi positiivselt. Nimelt nii korraliku pidurdust pole enne olnud. Kõik ühtlane jne.
Sai käidud ka esimesel pikemal ringil (10km), kus sai ümbruskonnas asuvad valdused üle vaadatud. Maanteel väga mõnus, sõidab vaikselt aga samas suhteliselt jõuliselt. Ühe korra sai pidurid ka proovile pandud, sest üks orav otsustas tee peale sesma jääda. Aga ikka läks.
Mõningad kenamad pildid ka:
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189225
http://fotoalbum.ee/photos/TheoK/47189241
Võib tehtud töödega kindlasti suuresti rahule jääda.
Terv,
motoblokk