Autoklaasid (loe: vihast sinine)
#1

Nimelt tabas mind täna shokk. Otsisin 96nda aasta 3 ukselisele luukpärale (suzuki baleno -96) tagaklaasi või tagaluuki koos klaasiga. AINUKE koht eestimaa pinnal, kust võimalik saada klaasi oli esindus. Ja muidugi esinduse hinnaga (7000). Kas tõesti maksab kolmandik selle auto hinnast ainult tagaklaas? (Kui kellelgi kusagil mõni tuttav romulas, kus antud luuki/klaasi saadaval, siis palun privas teavitada).
Mina igastahes läksin vihast siniseks. Ei romulates, ei klaasiteenindustes...ei kusagil. Odavam on vist sõita jaapanisse ise klaasi järgi...:S

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#2

Noo, aga nii ongi ju Smile Opel Tigra tagaklaas maksab esinduses näteks 14 000. Lammutuses 9000. Kui sellised hinnad vastuvõetavad pole, tuleb süüdistada iseennast, et taoline masin sai ostetud.
Vasta
#3

audi 100 avant, selle klaas maksab vast 3x rohkem kui auto ise. Tean ise ühte juhust, kus auto müüdi maha kuna tagaluugi klaas oli puruks ning selle soetamine oli mõttetu.
Vasta
#4

Aga miks osta siis mingi X auto millele juppe osta ei jõuta ?
Vasta
#5

Tagaluukide klaasid ongi arutult kallid. 7K on isegi odav klaas, olles ise autoklaasidega mingil eluhetkel pisut tegelenud, siis täiesti normaalsed on numbrid 15-20 K krooni. Üle selle läheb pisut käest ära aga needki pole harvad.

Üks lugu, miks taga ja kõljeklaasid on nii kallid, on klaasitehaste asukohad. Üks maailma suuremaid karastatud klaaside tehaseid asub LAV'is. Võiks öelda, et vähemalt pooled, mis meil omal ajal müüa tuli, olid made in LAV. Aga mõtle nüüd, mida maksab õrna klaasi transport sealt maalt? AUtotehasesse saadetakse laevatäis aga varuosana tuleb klaas suure paki sees. Kubatuur aga maksab, lisaks eriti õrna töötlemise vajadus logistika ajal. Sellest 7K müügihinnast on klaasi hind 5932 krooni. Sellest omakorda võib isegi 70-80% moodustada transpordi kulu. Ehk jämedalt koos käibega 2000 maksev klaas maksab tänu Eesti auskohale siin 7K. Svaasimaa kunn saaks tagaklaasi muidugi palju odavamalt kätte....
Vasta
#6

Sealt uurisid: http://www.streetrace.org/foorum/viewtopic.php?t=52713&postdays=0&postorder=asc&start=0 ?

Baleno esiklaase saab B-osana küll, äkki ikka tagumist kah.
Vasta
#7

Vaata lätist või leedust kasutatut, saidid olid vist vastavalt reklama ja autoplius.
Vasta
#8

klaasiringi kindlustus ei ole ju kallis ja on 0 omavastutusega....
Vasta
#9

arvesta veel sellega, et 3ukseline baleno on siin mail haruldus, pakun et taga tule ja külje klaasi puhul läed veel rohelisemaks, samas on suzuki jupid suht odavad, muidugi Liana on omaette oooper, selle puhul tundub iga alla 2k saadud jupp tõelise kingitusena (miks see nii on ei tea)
Vasta
#10

oldmoped Kirjutas:klaasiringi kindlustus ei ole ju kallis ja on 0 omavastutusega....
aga seda (vist) ainult siis, kui autol ka kasko?

Igatahes kui autosse vaja sisse murda klaasi purustamise teel, on odavaim sisse lüüa tuuleklaas. N. toyota tagumine kolmnurk aken maksis letis 300 eek rohkem kui esiklaas.

Kodanikud, kes süüdistavad vale auto valikus a´la "miks osta selline auto blää-blää...", võiks rahulikult oma kommentaarid omale jätta. Veel mõni aasta tagasi oli Baleno täielik rahvaauto (ok, müügimehe auto), nagu sierra, audi 100 ja või "uus" civic.


Vasta
#11

Nuvott. Õhtu käes ja tunne parem. Päevane otsingutöö on vilja kandnud. Vistist sama vend, kelle lingi jesper andis, saatis mulle meilile vastuse. Tagaklaas olemas ja hinnaks sümboolsed 2500 krooksu. Kena mis?
Autovaliku süüdistus on jahh natuke omaette ooper. Kui see oleks mingi 7-seeria buumer või audi a8, siis ma saaks aru. Nood ju ikkagi esindusautod. Samas sellise väikese punniga nagu see antud suzuki minu talupoja mõistuse kohapealt ei peaks olema probleeme. Kas järgmiseks hakkame süüdistama Valdot, et tema sõidab Ladaga ringi, samalajal, kui autopoed on täis tunduvalt moodsamaid ja paremaid autosi?

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#12

see on muidugi hoopis teine teema aga mainin kuna ise olen varuosamüüja, siis peaks tegema koguni sellise avaliku registri mida inimesed saaksid kasutada, millised on varuosade poolest nn valed autod (loe: nõuavad omaikult ise jupide koodide ja võrdluste otsimist ja ka vajadusel välismaa neti poodidest tellimist, kuude kaupa ootamist jne, need masinad ei ole neile kes lähevad poodi ja tahavad kaupa, sest varuosamüüja pole ka jumal), 3 ukseline baleno on just üks neist (mitte segamini ajada tava balenoga)
Vasta
#13

Tambets Kirjutas:Kas järgmiseks hakkame süüdistama Valdot, et tema sõidab Ladaga ringi, samalajal, kui autopoed on täis tunduvalt moodsamaid ja paremaid autosi?

Paistab, et selles patus Valdot enam süüdistada ei saa Wink
Vasta
#14

Tuttav tunne, 3 ukselisele Grand Vitarale ka üliraske aga mitte võimatu juppe leida.

JAN
Suzuki GV & VW Caravelle
Vasta
#15

supp Kirjutas:see on muidugi hoopis teine teema aga mainin kuna ise olen varuosamüüja, siis peaks tegema koguni sellise avaliku registri mida inimesed saaksid kasutada, millised on varuosade poolest nn valed autod (loe: nõuavad omaikult ise jupide koodide ja võrdluste otsimist ja ka vajadusel välismaa neti poodidest tellimist, kuude kaupa ootamist jne, need masinad ei ole neile kes lähevad poodi ja tahavad kaupa, sest varuosamüüja pole ka jumal), 3 ukseline baleno on just üks neist (mitte segamini ajada tava balenoga)
Ise varuosa müüja (juba ammu) ei ole, kuid täielikult nõus: on autosi, mida pole otstarbeline soetada just juppide saadavuse pärast. Ka näide: aastaid tagasi soetas Eesti Energia endale hunniku Daihatsusi ülisoodsalt (tender). Kõik oli hea, kuni mõne kuu möödudes üks nendest raske avarii poleks läbinud. Daihatsu esindust siis järjekordselt meil juba polnud, seega otsiti juppe kogu Eesti pealt. Lõpuks liti siiski vist mingi Toyota analoog, mis siseturule tehakse, ja mis vastas sellele Daihasule. Oodati juppe vist üle poole aasta (kõiki ikka ei saadud, kuna siseturul autod teise poole rooliga), selle ajaga oli veel mõnel autol miskit juhtunud - juppe saada pole. Lõpptulemus: autod parseldati maha nii hästi ja kiirelt, kui võimalik oli.
Vasta
#16

Style Kirjutas:Lõpptulemus: autod parseldati maha nii hästi ja kiirelt, kui võimalik oli.

Sõitvaid autosid vist ikka kõiki maha ei müüdud, neid eenergia kirjadega Teriosi liikus veel ringi eelmine talv vähemalt, sai ühe juhiga juttugi aetud.

JAN
Suzuki GV & VW Caravelle
Vasta
#17

Üheksal juhul kümnest on tagaklaas autol kõige kallim ja esiklaas kõige odavam (kui mitte absoluutväärtuselt, siis vähemalt ruutsentimeetri hinna peale ümber arvutatult). Seega, kui uksi lahti ei saa, aga autosse sisse peab saama, siis tuleb puruks lüüa esiklaas (see on reeglina ka kõige kriimulisem).
Sellise valiku kasuks räägib veel teinegi nüanss - esiklaasid on kordades parema/kiirema kättesaadavusega kui mistahes muud auto klaasid. Esiklaas on paljudel juhtudel kohe saadaval (kasvõi B-osana), teisi klaase tuleb reeglina tellida ja nädalaid/kuid oodata.
Tagaklaasi hinna ajab sageli taevasse ka selle sisse ehitatud soojendussüsteem (küte), selsamal põhjusel on näiteks ka mõnel (elektrilise esiklaasi küttega) Fordi mudelil esiklaas märgatavalt kallim kui tavaline esiklaas.
Vasta
#18

Tere

Tahaks siinkohal ära märkida, et ka Opel Calibra tagaklaasi hinnaks küsiti 2 aastat tagasi ei rohkem ega vähem kui 10400 krooni. Selle hinna peale kukkusin täitsa perseli. Lõpplahend tookord oli selline, et ostsin romulast terve luugi koos tagaklaasiga 400.- ja liimklaas lõigati sealt välja ning pandi minu autole. Kuluks koos klaasiga 1000

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#19

Tegelikult, esindused lihtsalt teenivad meeletult autovaruosade pealt. On täiesti tavaline et mõni jupp, millel pole ei tehnoloogiat, ega muud kallist värgi küljes, maksab ikka arutut raha. Tabatakse kahte jänest - ühel poolt teenitakse varuosade pealt, teiselt poolt inimesed ostavad uued autod.

Dodge WC52 1943;   Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960;   Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967,  Rover P5B Saloon 1973;   Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976

Autod ja blogi.
Vasta
#20

koguja Kirjutas:Seega, kui uksi lahti ei saa, aga autosse sisse peab saama, siis tuleb puruks lüüa esiklaas (see on reeglina ka kõige kriimulisem).
Kas oled proovinud mõnd esiklaasi sisse lüüa ning on ladusalt õnnestunud? Ma olen hea tükk aega vasardanud, lõpuks me ta puruks ikka saime (pärast poolt tundi sõbraga kahepeale jändamist), aga kogu maailm (salong ennekõike, aga ka riided ja juuksed) oli täis udupeent klaasipuru... Nii et mina soovitaks ikka pigem külje kaudu läheneda.

Juba ootan ägedaid sõnavõtte sellel teemal... Ja mu postitus on OT, ma tean...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne