Isetehtud traktor mille mootoriga?
#1

Nonii!
Minu kätte on kohe-kohe sattumas selline isend:
http://nagi.ee/photos/tambets/sets/68071/
Silmitsesin seda ajapuudusel umbes minut aega, tuvastada jõudsin ainult et on peal karburaator tähisega k 22 (äkki abiks).
Tahaks teada mille mootor see on. Eelmise omaniku jutust (eks ta parajalt täis oli, aru ei saanud) jäi meelde mingi sõna nagu "siuliai" või siis "vasiuliai".

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#2

Ei julge küll eriti pakkuda aga äkki kipub sinna Gaz-iliste poolele?Rolleyes

Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#3

OT, aga mille küljest pärinevad esimesed väiksemad tuled?
Vasta
#4

Olen natuke nimede väändumisega kokku puutunud, ja pakuks et doonor võib olla selline elajas nagu Warszava. Ehk teisisõnu Poolas tehtud Pobeda.
Vasta
#5

reymo1995 Kirjutas:Ei julgeks pakkuda kui sõnad ''siuliai" ja ''vasiuliai" ei meenutaks sõna Ziguli. Ei tea moodorite kohalt eriti palju aga ehk pärineb see mõnelt Vaz-ilt?Rolleyes
Vazi mootor üks poole sajandi võrra moodsam juba(rippklapid, ülanukkvõll jne)
See meenutab enim Gaz-AA/MM, plokikaanes see pikk kõrgem sälk, mis noile iseloomulik.
Vasta
#6

Äkki mõned eritunnused, mida võiksin hommikul kaeda? Mõned kohad millest pilte teha?
Millel üldse k 22 karburaator olnud on?
Edit: Mis erinevused on Gaz aa ja mm mootoritel?
Kas mõlemad olid ka vändaga käitamiseks loodud?
Antud isendil vändakoht olemas.
Edit2: Meenutab ikka tõsiselt gaz aa-d, kui ühte pilti siin vaadata. Minu pildid küll kehvaksed (telefonipildid). Kuid Gaz aa-l oli ju muidu teine karburaator?

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#7

K22 seeriad eritähtedega on Gaz 20, 51, vist ka 21, gaz 52 jne.
Ega neil ai-ai, m-m mootoritel väliselt erilist vahet vist pole või oskab keegi lisada. Mäletan ,et mootori seeiranumbris tähed või numbrid määrasid selle.
Vasta
#8

Mootori margi leiad õlipaagi tagant vasakult küljelt. Sellel pildil: http://nagi.ee/photos/tambets/3742733/in-set/68071/ nagu midagi paistaks sealt.

Mootor näib olevat sarjast GAZ-AA/MM/generaatori-põllutöömasinate jõuallikas M-6015.

Igatahes ilus traktor. Vääriks juba ainuüksi oma esteetilise välimuse poolest säilitamist. Käsitöös valminud masinad pole alati just nii esinduslikud.
A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

Aspelund Kirjutas:Igatahes ilus traktor. Vääriks juba ainuüksi oma esteetilise välimuse poolest säilitamist. Käsitöös valminud masinad pole alati just nii esinduslikud.
A.
Homme uurin siis veel pisut seda.
Tead, Asp, millega sa nüüd hakkama said?
Minu plaan oli see traktor (ilma mootorita) emeksipoole teele saata...
Nüüd aga hakkas vanarauapisik taas möllama, ja eks näitab aeg, mis saab (2 varianti).
Kas hakkab taastamist ootama/saama, või läheb muuseumipapa nõusolekul Järva-Jaani.
Suur-suur aitähh sulle!

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#10

Kas see siis enam töövahendina kasutamiseks elus/ellu äratatav ei ole, et asi vaja emexisse saata või vanadekodusse/laibahoidlasse viia?
Vasta
#11

Loe minu eelmine post veelkord läbi. See aparaat teps mitte emeksisse ei lähe! Need olid eelnevad plaanid, mis nüüdseks juba muutunud.
Aga eks näis. Eks proovin teda vast tuleval suvel laial lammutada, uurida mis on. Kummid on läbi, hüdrovoolikud on läbi ja seisma oli ta ka aastaid tagasi mingi mootorijama tõttu jäänud.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#12

Tambets Kirjutas:
Aspelund Kirjutas:Igatahes ilus traktor. Vääriks juba ainuüksi oma esteetilise välimuse poolest säilitamist. Käsitöös valminud masinad pole alati just nii esinduslikud.
A.
[...](2 varianti).
Kas hakkab taastamist ootama/saama, või läheb muuseumipapa nõusolekul Järva-Jaani.
Suur-suur aitähh sulle!
Võtan endale julguse üsna kindlalt väita, et Muuseumipapa niivõrd suurepärasest eksponaadist ära küll ei ütleks ning traktorihuvilisena ja samaaegselt Varjupaiga fännina oleks ka minul sellise täienduse üle väga hea meelWink

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#13

Mis täht K-22 järel ilutseb? Kui üldse ilutseb?

Kui mahti on, ole hea, tee karburaatori embleemist üks lähifoto.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#14

Asi tundub olevat sellises seisus ,et võimalik liikuma saada. Mootori pärast ei tasu küll laiali lammutada.Minu meelest vääriks säilitamist kuna on lõpuni ehitatud(st asjal on ka nägu). Kui sellisele isendile magneetot vaja olen nõus kinkima .

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#15

Mootoritähis M-Б015
Pirka pääl esimene number loetamatu, siis 077462
Karpa peal K22 Г
Ja kui ma peaks äkki lähiajal viljandikanti sattuma, siis ma võtaks sult magneeto ära jürka. Sest sellel see puudu.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#16

Tambets Kirjutas:Karpa peal K22 Г

Ülimasskogustes valmistet GAZ-51 karburaator aastaist 1955 kuni 1975. Liikumas senini suurtes lademetes.

Ja mina juba lootsin, et seal on ilma täheta K-22 esimese seeria Pobi pealt või siis selle järglane K-22A. Kumbagi ei ole kaasajal eriti lihtsalt liikumas...

Minu Pobi projektist nimelt senini autentne "vanakooli" 22A jätkuvalt puudu, on vaid mingeid jäänuseid ja uuematest 22 derivaatidest ringiehitet "vuhvleid"...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne