16-02-2008, 23:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 19-10-2009, 21:59 PM ja muutjaks oli Edel.)
Ikaruse rooli keerata oli minu lapsepõlveunistus. Sai 80-tel aastatel reisitud korduvalt risti ja põigiti läbi Eesti ja pea alati oli nendeks bussideks punavalged Ikarused,tausaks tagasilla unustamatu undamine. Suurem soov Ikarust lähemalt näha ja ka omada tekkis 1993a. lõpupoole ja sai silma peal hoitud firma AS Harjumaa Liinid,mis opereeris linna- ja linnalähiliinide Ikarus 260-tega. Viimane Ikarus sõitis neil 1998a. detsembris ja peale seda tuli Ikaruse teemaga suurem paus,kuni 2004a. paiku hakkasin uurima,kuidas on olukord Eestis. Tuli välja et Ikaruse polegi enam suurt järgi ning kaevasin teema uuesti välja.
Viljandimaal Hallistes Ikarus 250 (207AAP) olemasolust sain teada teiste huviliste kaudu 2006a. suvel. 1. oktoobril 2006a. sai seal ära käidud ja buss üle kaetud ning omanikuga käed löödud 11 000EEK hinnaga.
Sõitis viimati 2005a. sügisel,kui tehniline ülevaatus lõppes.
10.detsembril 2006a. sai buss Hallistest ära toodud,paar kaasfoorumlast kaasas,üks neist sai roolitaha pandud ja sõidetud läbi Viljandi,Suure-Jaani,Vändra Raplamaale.
Siin veidi ostust ja transpordist http://forum.automoto.ee/showthread.php?...73&page=13
Tegemist on vanemat tüüpi ühe reisijauksega reisibussiga. Praegu teadaoleva info järgi olid eelmised omanikud Võru Metsakombinaat,AS Endor,Ü. Allik ja nüüd on minu käes. Kes veel rohkem teab,võiks täpsustada.
Väljalaske aasta 1978a. ja ilmselt on tegemist kapitaali bussiga. "Pirkal" on aastanumber miskipärast üle löödud või miskil muul viisil rikutud. Pilt pirkast http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2191177 Sealt teisest kohast jälle lugedes oleks tegelik valmistamisaeg nagu 1975 aga selle ajastu bussid olid juba vanema armatuuriga,nii et paras segadus sellega. Esistange pandud uuema tüübi Ikaruse oma. Armatuurlaud on ka uuem,kolmeosaline. Rool oli algselt suur (läbimõõt 55cm),peenikese pöiaga ja kahe kodaraga vanemat tüüpi Ikarustel kasutusel olnuga http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2228819 ,on minu kätte jõudes asendatud mugavama ja läbimõõdult väiksema (läbimõõt 50cm) n.n. ülemineku rooliga http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2228961 . Reisijaistmed on vanematüübi turistiseeria Ikaruse omad,kokku on 40 reisijaistekohta.
Käigukast vanemat tüüpi 5-käiguline ja mootori võimsuseks reg. tunnistusel märgitud 162KW.
Eelmise omaniku sõnul oli mootoriremont tehtud mõned aastad tagasi ja vaatamatta sellele on töötamisel paras suitsupilv taga.
Kere seisukord pole ka kiita,rooste ründab igalt poolt ja vajab siit-sealt keevitamist,tagasillal kõik 4 rehvi kulunud ning elektriseadmetes igasugu jamad sees. Algatuseks muidugi akud on omadega lõppu jõudnud. Näiteks mootorit välja lülitada ei saa,tsentraalülitil võti logiseb,Hallistest ärasõites kadus ühendus ka juhikohal starterinupu tagant,esituledest ei saanud sisemisi (peaksid kaugtuled olema) tulesid põlema,kuigi juhtmed olid taga,veel mitmed väiksed gabariidituled ei põlenud,tagumised tulede ühendused jupsivad... Nii et tegemist elektriga jagub.
Kaasa sain ka mõningaid tööriistu,2 tungrauda,tõkiskingad,2 esiklaasi,igavene hunnik igasugus mõõdus ventilaatoririhmasid ja lõdvikuid jms.
17.juunil 2007a. sai mootor käima pandud ja õhk üles aetud ja suurem saast bussi kerel ja võimalusel ka põhjal ning tiivakoobastes maha pestud.
14.veebruaril 2008a. sai buss ARK-is lõpuks ümber vormistatud oma nimele. Lõpuks ometi olen ma ametlik Ikarus-250 omanik!
5. veebruaril 2008a. sai varuosadeks ostetud Ikarus 256 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/355019 ja ostust pisut juttu siin http://forum.automoto.ee/showthread.php?...73&page=38 Salongidetaile suurt pole kuid veermik ja käiguosa on,sammuti päris viisakad rehvid. Suvel püüan organiseerida ta sealt ära mulle parema ja soodsamale parkimiskohale.
Ikarus 250 (207AAP) üldine pildigalerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/66335
Tahan peale panna uuemat tüüpi rooli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20227961 ,mille saan doonori küljest,sammuti esimesed rattakilbid ja ilmselt ka istmed.
Plaan on ka mootorisse uued õli ja jahutusvedelik panna,jumal teab mis ajast need seal sees on.
Et hetkel kere remondiks kohta ja rahalisi vahendeid ei ole,plaanin kere esialgu konserveerida. Rooste eemaldada ja kaitsekihiks krunti ning värvi peale.
Tulevikus plaanin värvida buss punavalgeks,ehk siis ülevalt punaseks ja alt valgeks nii nagu kaugliini Ikarused meil kunagi olid.
Videoklippe sellest bussist leiab siit
http://toru.ee/videos/Edelareisija
http://www.youtube.com/user/edelareisija
Viljandimaal Hallistes Ikarus 250 (207AAP) olemasolust sain teada teiste huviliste kaudu 2006a. suvel. 1. oktoobril 2006a. sai seal ära käidud ja buss üle kaetud ning omanikuga käed löödud 11 000EEK hinnaga.
Sõitis viimati 2005a. sügisel,kui tehniline ülevaatus lõppes.
10.detsembril 2006a. sai buss Hallistest ära toodud,paar kaasfoorumlast kaasas,üks neist sai roolitaha pandud ja sõidetud läbi Viljandi,Suure-Jaani,Vändra Raplamaale.
Siin veidi ostust ja transpordist http://forum.automoto.ee/showthread.php?...73&page=13
Tegemist on vanemat tüüpi ühe reisijauksega reisibussiga. Praegu teadaoleva info järgi olid eelmised omanikud Võru Metsakombinaat,AS Endor,Ü. Allik ja nüüd on minu käes. Kes veel rohkem teab,võiks täpsustada.
Väljalaske aasta 1978a. ja ilmselt on tegemist kapitaali bussiga. "Pirkal" on aastanumber miskipärast üle löödud või miskil muul viisil rikutud. Pilt pirkast http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2191177 Sealt teisest kohast jälle lugedes oleks tegelik valmistamisaeg nagu 1975 aga selle ajastu bussid olid juba vanema armatuuriga,nii et paras segadus sellega. Esistange pandud uuema tüübi Ikaruse oma. Armatuurlaud on ka uuem,kolmeosaline. Rool oli algselt suur (läbimõõt 55cm),peenikese pöiaga ja kahe kodaraga vanemat tüüpi Ikarustel kasutusel olnuga http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2228819 ,on minu kätte jõudes asendatud mugavama ja läbimõõdult väiksema (läbimõõt 50cm) n.n. ülemineku rooliga http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/2228961 . Reisijaistmed on vanematüübi turistiseeria Ikaruse omad,kokku on 40 reisijaistekohta.
Käigukast vanemat tüüpi 5-käiguline ja mootori võimsuseks reg. tunnistusel märgitud 162KW.
Eelmise omaniku sõnul oli mootoriremont tehtud mõned aastad tagasi ja vaatamatta sellele on töötamisel paras suitsupilv taga.
Kere seisukord pole ka kiita,rooste ründab igalt poolt ja vajab siit-sealt keevitamist,tagasillal kõik 4 rehvi kulunud ning elektriseadmetes igasugu jamad sees. Algatuseks muidugi akud on omadega lõppu jõudnud. Näiteks mootorit välja lülitada ei saa,tsentraalülitil võti logiseb,Hallistest ärasõites kadus ühendus ka juhikohal starterinupu tagant,esituledest ei saanud sisemisi (peaksid kaugtuled olema) tulesid põlema,kuigi juhtmed olid taga,veel mitmed väiksed gabariidituled ei põlenud,tagumised tulede ühendused jupsivad... Nii et tegemist elektriga jagub.
Kaasa sain ka mõningaid tööriistu,2 tungrauda,tõkiskingad,2 esiklaasi,igavene hunnik igasugus mõõdus ventilaatoririhmasid ja lõdvikuid jms.
17.juunil 2007a. sai mootor käima pandud ja õhk üles aetud ja suurem saast bussi kerel ja võimalusel ka põhjal ning tiivakoobastes maha pestud.
14.veebruaril 2008a. sai buss ARK-is lõpuks ümber vormistatud oma nimele. Lõpuks ometi olen ma ametlik Ikarus-250 omanik!
5. veebruaril 2008a. sai varuosadeks ostetud Ikarus 256 http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/355019 ja ostust pisut juttu siin http://forum.automoto.ee/showthread.php?...73&page=38 Salongidetaile suurt pole kuid veermik ja käiguosa on,sammuti päris viisakad rehvid. Suvel püüan organiseerida ta sealt ära mulle parema ja soodsamale parkimiskohale.
Ikarus 250 (207AAP) üldine pildigalerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/66335
Tahan peale panna uuemat tüüpi rooli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/20227961 ,mille saan doonori küljest,sammuti esimesed rattakilbid ja ilmselt ka istmed.
Plaan on ka mootorisse uued õli ja jahutusvedelik panna,jumal teab mis ajast need seal sees on.
Et hetkel kere remondiks kohta ja rahalisi vahendeid ei ole,plaanin kere esialgu konserveerida. Rooste eemaldada ja kaitsekihiks krunti ning värvi peale.
Tulevikus plaanin värvida buss punavalgeks,ehk siis ülevalt punaseks ja alt valgeks nii nagu kaugliini Ikarused meil kunagi olid.
Videoklippe sellest bussist leiab siit
http://toru.ee/videos/Edelareisija
http://www.youtube.com/user/edelareisija
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...