02-01-2021, 22:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-01-2021, 22:50 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(02-01-2021, 12:18 PM)Janka Kirjutas: Hobesel om jo masinaga võrreldes algtõmbe jõuvektor looduslikult hoopis teise nurga alla projekteeritud. Ja pärast, kui koorem juba liigub, nihkub ka tõmbejõu suund. Adapteeruv tehnikaime, mida ratas- või roomikmasinad järgi ahvida ei suuda.
...
Mesasi Sul on projekteeritud adapteeruma?
Haagi palk põksinäksile kahelt poolt kuhugi mootori ette kapoti kõrgusele ja saad sama vektori. Korralike naastudega kettidega 11,4 laiad rattad vähemalt pooles ulatuses vedeliktäitega annavad umbes sama pidamise, mis hobuse neli kapja. Keeruline? Jah, on küll. Nagu ka hobuse rakendamine ja partneriga töötamine.
Jäätumata pinnal annab muldavajuv kabi (eriti, kui toetub sobivalt kännule/juurele/kivile) küll üksjagu tuge juurde, kuid see kehtib vaid selle 30 cm jooksul, kui jalg lükkab. Kui jalga vahetab, olukord muutub.
Küll on hobuse, nagu ka sammuva masina vaieldamatuks eeliseks võimalus takistusi vahele jätta, selmet neist üle veereda:
See on ka põhjuseks, miks sõjardid nii lahkelt Boston Dynamicsit rahastasid, et neil õnnestuski toimiv asi luua:
Me pole ammu viitsinud metsast midagi hobusega tuua - masinaga on nii palju kiirem ja mugavam. Küll käisid lapsed täna piima järel 7 km kaugusel. Autoga kulub sellele veerand tundi, hobusega läks veidi üle kahe tunni...