Diiselmootoriga tsikkel.
#1
Kas on keegi eesti teedel kohanud või teab siinmail olevat diiselmootoriga tsiklit?
Vasta
#2
Isiklikult pole näinud, küll kirjutas mingi vanem autoajakiri (kui ma ei eksi, siis AutoBild) mõni aasta tagasi sellisest. Ja kui õieti mäletan, oli tegu diiselmootoriga Royal Enfieldiga, mis pruugituna ja avariilisena siia maale toodi ja uuesti ellu äratati. Hetkel pole võimalik kahjuks ajakirja otsida,kuna aega napib.
Vasta
#3
Teedel pole kohanud aga Põlvas olen näinud.
Vasta
#4
Tuttavad tõid Hiinast paar tükki ,aga kuna tüübi kinnitust ei saanud ,siis jäi asi seisma .Olid kergelt tshopperi välimusega rubiinpunased ja paagil kiri Tiger !
Vasta
#5
CORRADOg60 Kirjutas:Ja kui õieti mäletan, oli tegu diiselmootoriga Royal Enfieldiga /

Mõned aastad tagasi oli diiselmootoriga Royal Enfield ka Motorexil väljas (uus).



`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#6
http://www.bigcee.com/klr650faq.html
sellelt lehelt selgub, et on võimalik Kawasaki KLR650-le paigaldada diiselmootor. Üht-teist tuleb ümber ehitada, kuid mitte palju. Mootor on ette nähtud Ameerika turu jaoks ja tehasekomplektsuses sellist tsiklit ei ole. Lisavarustusena saab tellida mootori ja muud vidinad. Oli korra plaan selline aparaat valmis ehitada ( mul on KLR650 olemas) , aga praegu on muud tegemist.
Vasta
#7
http://www.motorbikestoday.com/features/..._bikes.htm
Vasta
#8
Leidsin Enfieldi diisli kohta pisut infi.
Täpsem mark Enfield Taurus 325.
1silindriline sundõhkjahutusega diisel,mootorivalmistaja Lombardini.
Töömaht 325 kuubikut.
Surveaste 18:1.
Võimsus 6,8hj/3600p/min.
Käivitus kikkstarteriga.
Tippkiirus 80 km/h.
Kütusekulu 1,5l/100km.
Selline leht ka:
http://www.dieselbike.net/currentconversions.htm
Vasta
#9
Kui edasi "unistada", siis võiks ju olla diisel-hübriid tsikkel.

5 KW diiselmootor (väike kaasaskantav diisel elektrijaam) ajab ühtlase kiirusega ringi elektrigeneraatorit ja laeb akusid ... akude pealt töötab muudetava kiiruse ja võimsusega elektrimootor ... kui "tõmmet" vaja läheb, siis võetakse akude pealt lisaenergiat ja saadakse korraks hea tõmme ... kui pidurdatakse, siis laetaks pidurdusenergiaga akusid ... elektrimootori pidev võimsus oleks 5 KW, kuid hetkeline 50 KW ... selline elektrimootor kaaluks koos juhtelektroonikaga ligi 50 kg.

Nii oleks mõeldav maanteel saavutada kütusekulu ligi 1 liiter / 100 km kohta ... ning vajadusel oleks hetkeks hea tõmme ka olemas akude arvelt.

Diiselmootori kütusekulu on alati parem, kui mingil kahetaktilisel motika mootoril ... ühtlaselt töötava mootori kasutegur on alati suurem, kui ebaühtlaselt töötava mootori kasutegur .... väikese võimsuse ja töömahuga mootori kütusekulu on alati väiksem suure võimsusega mootori kütusekulust ...kui pidurdusenergia akumuleerida akudesse, saab veelgi parema kasuteguri .... pannes kõik kokku polegi liiter sajale eriline ulmekas.

Diiselmotika vastu tuntakse huvi ju eelkõige kütuse kokkuhoiu pärast - seetõttu oleks diisel-hübriid motikas huvitav teema ... laske nüüd aruteluga edasi, mul pole kahjuks A-kategooria lube.
Vasta
#10
Nojah, kena mõelda hübriidi peale, aga akud kaaluvad ju jubedalt.
Vasta
#11
Siin siis üks huvitav diisel jawa:Cool
http://www.youtube.com/watch?v=Trlp6aNDN24
Otsin Türil olnud jalgratta poest ,,Raidaru,, pilte ja jutustusi!

Tulihingeline asjaarmastaja retro ralli teemal !
Vasta
#12
xyzwt Kirjutas:Kui edasi "unistada", siis võiks ju olla diisel-hübriid tsikkel.

5 KW diiselmootor (väike kaasaskantav diisel elektrijaam) ajab ühtlase kiirusega ringi elektrigeneraatorit ja laeb akusid ... akude pealt töötab muudetava kiiruse ja võimsusega elektrimootor ... kui "tõmmet" vaja läheb, siis võetakse akude pealt lisaenergiat ja saadakse korraks hea tõmme ... kui pidurdatakse, siis laetaks pidurdusenergiaga akusid ... elektrimootori pidev võimsus oleks 5 KW, kuid hetkeline 50 KW ... selline elektrimootor kaaluks koos juhtelektroonikaga ligi 50 kg.

Diiselmootori kütusekulu on alati parem, kui mingil kahetaktilisel motika mootoril ... ühtlaselt töötava mootori kasutegur on alati suurem, kui ebaühtlaselt töötava mootori kasutegur ....laske nüüd aruteluga edasi, mul pole kahjuks A-kategooria lube.

Oot oot, kus kohast siit kütuse kokkuhoid tuleb? Miks on selline meetod kütusesäästlikum. Kuidas akusid laadides ja omakorda elektrimootorit ringi ajades tegu energia kokkuhoiuga on? Energiajäävuse seadus kehtib ju ikka, pealegi sellise skeemi korral tarbib antud "hübriid"masin lõppkokkuvõttes rohkem kütust kui ainult diiselmootori kasutamine. Kaod on siinkohal soojuse ja hõõrdejõu näol erinevate sõlmede vahel.

Sõltuvalt akude laetusest tuleb ka generaatorile koormus, mida see diiselmootor peab ringi ajama. Näiteks talvel tühja akuga libiseb ka generaatori rihm just seetõttu, et ta töötab täisreziimil ning seetõttu peab seda mingisuguse jõuga F ringi ajama.
vanamotopisiku ohver
Vasta
#13
Tänaseks võib öelda, et ka meitemail on valminud, esialgu küll toorikuna, kuid juba sõitev diiselmootoriga tsikkel. Masin vajab veel mitmeid katsetusi, ümbertegemisi ja täiustamisi, kuid ta on liikumisvõimeline.
Mootor on 650ccm, paigaldatud ümberlõigatud M-ilise raamile, mootor käivitub starterist, kui aga on mootori temperatuur veel "leige", käivitub ideaalselt ka kikstarteriga.
Mõned pildid:
http://pilt.delfi.ee/my_picture/4837115/
http://pilt.delfi.ee/my_picture/4837119/
http://pilt.delfi.ee/my_picture/4837117/
Vasta
#14
Huvitav projekt igatahes.

Pilte vaadates ei leidnud jahutusradiaatorit, kas see paikneb motika kütusepaagi sisemuses (torud nagu läheks sinna)?
Vasta
#15
Praegusel varjandil on see vedelik tõesti paagis koos küttega, muidugi eraldi ruumides.
Vasta
#16
Et keegi ei arvaks, et see masin ainult pildil eksisteerib, siis püüan ka video postitada:
http://www.youtube.com/watch?v=8wrZzZCrf2c
Vasta
#17
Kuidas lood vibratsiooniga on?
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#18
Ise olen jälginud ecorider'i arengut:
http://www.ecorider.com/
http://www.youtube.com/watch?v=o0AfdA7z0JY
Kokkuvõttes kaherattaline atv. Huvitav, kuigi Iirimaa on ka EU liige, kas see masin ka Eestis tänavalegaalseks saaks.

Hind on muidugi teine tera: Ecorider Diesel 230cc – 4,777 Euros
Vasta
#19
miilits Kirjutas:Et keegi ei arvaks, et see masin ainult pildil eksisteerib, siis püüan ka video postitada:
http://www.youtube.com/watch?v=8wrZzZCrf2c

jõust just puudu ei tule sellel isendil
Vasta
#20
miilits Kirjutas:Et keegi ei arvaks, et see masin ainult pildil eksisteerib, siis püüan ka video postitada:
http://www.youtube.com/watch?v=8wrZzZCrf2c
Ehk oskad ka öelda,mis riistapuule see mootor enne kuulus?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne