Kes teab Matsi?
#1

Tere. Üks aste enne Kuusakoski platsi õnnestus ühe auto teekonda sinna pikendada ja hetkel on asi veerenud minu hoovile. Silmaga oli näha, et tegemist ei ole eriti levinud masinaga. Asjaga seotud vana seletas, et tegemist on eestimaal ehitatud üksikisendiga, kuid kuidas asi alguse oli saanud jäigi segaseks. Õigemini järjekord temani sugulase juurest, tuttava juurest, tuttava sõbra, venna, isa ja nii edasi läks vanal segamini. Kasuks ei tulnud ka osaline mäletamine või üldse mitte teadmine mõnest olulisest hetkest.
Auto ise on valget värvi, kahe uksega, mootorratta mootoriga, tagasilla veoga. Kere on metallist ja tundub olevat kogu ulatuses ise valmistatud. On palju nipsasjakesi alates põrkerauast, käepidemetest ja liistudest ning lõpetades ilukilpidega. Nii kapotil, kui ilukilpidel on sõna Mats, kusjuures mõlemas on kirjapilt disainitud kujul. Gaasipedaal on alumiiniumist. Rool on ühe kodaraga. Kütusepaake on kaks. Mootor ja tuled on pigem vene toodang, mõnede erisustega - mootorile paigaldatud starter jms. Asi tundub olevat tehtud pikalt, hoole ja armastusega, kuid ametlikult see auto liikluses kütust kulutanud ilmselt ei ole. Legendijupi kohaselt oli vahetult enne auto valmimist ehitaja läinud teise ilma, kus kõik on hoopis parem kui siin. Selles osas tundub legend olevat õige, numbrimärgi kinnitust mina selle masina küljes tuvastanud ei ole ja spidomeetri numbridki tunduvad olevat väikesed...kui seda just tagasi keritud ei ole Toungue
Hoolimata eelpool nimetatust toredast tööst ja vaevast näeb auto välja koduselt "karune" nagu eesti asjad ikka.
Kas siin on kedagi, kes teaks kedagi, kes teab midagi masinast, mille nimi on Mats?
Ette tänades.
Vasta
#2

Ei ole kuulnudki, aga viska mõni pilt ka üles, sellist imeasja tahaks igal juhul oma silmaga näha!
Vasta
#3

Kui see masin avalikus liikluses osalenud pole ja tema looja varakult parematele jahimaadele suundus, ei saagi see liikur nii väga teada-tuntud olla. See aga ei tähenda, et masin säilitamist väärt poleks, pigem vastupidi. Ja seda suurem on foorumlaste huvi fotode vastu.
Vasta
#4

Siis pildid...                
Vasta
#5

Mootor on igastahes mingi Emmilise oma. Rattad aga tunduvad kuuluvat invakärule. Igati huvitav leid, Kas se isend sõidab ka?
Vasta
#6

Kas sel kusagilt punast värvi ka paistab?
Nina motiiv tundub tuttav, kunagi ammu u. 198...6-7 võib-olla, nägin Pärnus Räämal sarnast isendit mil umbes GAZ 53 esiots ja vana Volga pepp aga too punane olnud.

loll on loll olla.
Vasta
#7

moto-onu Kirjutas:Mootor on igastahes mingi Emmilise oma.
K-750

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#8

See aparaat on seda väärt, et ta ära restaureerida ja siis sõitma panna!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

Huvitav kuidas mootori jahutus toimib, pildilt aru ei saa hästi?
Vasta
#10

Tundub, et all on sellised tuulekogujad, mis õhu siis silindrite peale suunab...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#11

Mootor asub ju ees Iluvõre taga...Põhi jahutus tuleb ikkagi läbi iluvõre ja jookseb mootori tagant kõhu alla.Kohapeal ei kannata pikalt käimist ega tuuritamist.
Vasta
#12

Mingi hägune mälestus ütleb, et sellisest masinast oli kunagi juttu ajakirjas "Tehnika ja Tootmine".

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta
#13

Ega sealt ikka õiget jahutust loota pole. Suvel kuumaga tekib probleeme.
Kuidas käivitamine lahendatud om?
Vasta
#14

motamees Kirjutas:Ega sealt ikka õiget jahutust loota pole. Suvel kuumaga tekib probleeme.
Kuidas käivitamine lahendatud om?

nagu nähe , et genakas on ju eraldi , ilmselt siis geneka kohapeal starter?

Pole midagi targemat teha
Vasta
#15

Geneka originaalkohas paistab olema laagripukk. Genekas pandud teine ilmselt voolutarbe suurenemise pärast.
Vasta
#16

Samas genekas tundub olema alalisvoolu gene. Käivitamiseks siis see kasutusel, rihm ei tohiks ju läbi libiseda? Dekompressoriga peaks kindlasti ringi käima.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#17

Tundub, et küsimused ja mõttelõnga jupid on suures osas minule suunatud. Siit siis vastamised...

moto-onule - minu meelest on need rattad sapaka omad, mis ilukilpidega tuunitud. Isend hetkel ei sõida, süütepool on puudu ja muud nipet näpet on lahti, puudu või roostes. Muidu proovisin vändaga, mootor käib ringi.

IIIFFFARile - punast värvi ei paista. GAZ 53 ja vana volga peppi ka ei ole...õnneks.

valdole - aparaat on tõesti väärt, et ta ära restaureerida, kes seda tegema hakkab ei ole tänaseks teada. Siis sõitma panna, mis sa sellega mõtlesid...taksoks? Toungue

mossepowerile - jahutus toimib nagu enamikel autodel, eest sisse, tagant välja, pildilt see protsess tõesti arusaadav ei ole, aga asi käib nii, et eest tulev jahe õhk jahutab mootorit ja kuum jutt jääb sõites taha.

Tambetsile - tuulekogujaid varustuses ei ole.

moto-onule - mootor asub tõesti ees iluvõre taga. Jahutus toimub ilmselt nii nagu kirjutasid, iluvõre on suhteliselt suurte avadega, mootorikatte eesosas on veel lisa avad, lisaks on mootorikatte peal hunnik jahutusribasid, mis peaks andma võimaluse ka kohapeal pikalt käimiseks või isegi tuuritamiseks...vist.

metsakohinale - huvitav vihje, äkki keegi teab millises numbris?

motamees - vesijahutust sinna tõesti ei pane, suvel kuumaga on ilmselt nii nagu täislastis mootorrattaga, kui tekib probleeme sellise mootoriga rattal, siis tekib sellelgi isendil. Käivitamine on lahendatud starteriga, kuid vända koht ja vänt on ka varustuses.

Killer666ele - genekas on üleval, starter on all. Paistab, et ehitajal oli hetkeline idee puudus...see starteri osa on sellel masinal nagu suurte ja väikeste hammasratastega ning kettidega kell...sealt siis ilmselt põhjus, miks varustuses on vana hea vänt. Käivitamiseni ise jõudnud ei ole, võimalik et vänt on hoopis iluasi.

motamees - voolutarbe järele suurt vajadust täheldanud ei ole, kõik on tavapärane, elektrilised lisad puuduvad...

Tegelane5 - oot, nüüd läks sul päris võssa. Aga rihmülekandest sellel isendil puudust ei tule, rihmülekandega on lahendatud üleminek mootorilt käigukastile.

Nii, kingid on tänaseks jagatud, kes tublim oli, sai isegi mitu. Mõned pildid lisan täpsustuseks. Mis edasi teeme?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Vasta
#18

noglik Kirjutas:motomees - vesijahutust sinna tõesti ei pane, suvel kuumaga ...

motomees - voolutarbe järele suurt vajadust täheldanud ei ole, kõik on tavapärane, elektrilised lisad puuduvad...

Kui mootor on ideaalses korras ja eeskujulikult välja timmitud, siis jahutuse probleem pole päevakorral. Kui aga eelpoolnimetatutest mõni asi nihu on, siis jääd tee äärde, nagu motoparaadil mõned jäid. Lihtsalt päev oli palav ja palju tiirutati linnavahel. Kolm-neli masinat jäid ülekuumenemise pärast teeperve.
Matsil pole silindrid nii vallali õhu käes, kui motikal. Kaalub ka kindlasti rohkem, kui motikas.
Voolutarve on Matsil igaljuhul suurem, kui motikal. Sul ju üks lisatuli. Ja kas starter polegi elektriline lisa? Emmil on aga see 6v genekas oma tootlikusega väga piiri peal. Tänapäevase kohustusliku tuledega sõitmisega see genekas küll arvestatud pole. Kui oma tsikliga pikemaid otsi teen, võtan alati natuke peenikest liivapaberit kaasa. Laadimisprobleemide tekkimisel panen töötava mootoriga korra liivapaberi vastu ankru lamelle ja jälle voolud olemas. Põhiline viga oli neil genekatel lamellide viskamine. Mul need õigeks treitud küll, aga vahel ikkagi viskab vimka sisse.
Vasta
#19

Motamees - Starter nüüd vaevalt mootori töötamise ajal voolu vajab, aga kui tootlikusega on nii nagu ütled, siis võib järeldada, et ehitajal oli see teada, või lõppes tal liivapaber...äkki on asi hoopis 12 voldis.
Jahutusega tekib palaval päeval probleeme räägid, selge, nendel päevadel taksot ei sõida Smile
Vasta
#20

Starter võtab voolu käivitamise hetkel ja genekas peab pärast selle akusse tagasi laadima Wink
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne