Kes teab Matsi?
#21

tarko Kirjutas:Starter võtab voolu käivitamise hetkel ja genekas peab pärast selle akusse tagasi laadima Wink

Õige, kuid kas lahjema geneka puhul ei pikene lihtsalt laadimise aeg? Käivitusmomendi pikkusel siis oma osa...
Vasta
#22

Lahjema geneka puhul pikeneb jah laadimise aeg, aga kui laadimise ajal tuled ka põlevad, siis on see juba genekale väga suur töö. Kuumeneb ja eluiga lühem.
Vasta
#23

Mats otsib uut kodu. Kellel huvi sellise vastu, kirjutab privasse.
Vasta
#24

Pool aastat möödas, küsimus, kas selle soetas keegi endale? Vähemalt minul jäi see katki liig kõrge hinna tõttu.

Dad.
Vasta
#25

(02-05-2009, 09:12 AM)dad Kirjutas:  Vähemalt minul jäi see katki liig kõrge hinna tõttu.

Dad.

Arenenud läänemaailmas (Me kah nüüd juba 5 aastat seal. Vist.) on levinud tava, et sellised autod annetatakse piisavalt motiveeritud asjast huvitatud inmesele/organisatsioonile sümboolse hinna eest...(noh, et vähemalt omanik ei peaks mingeid transpordi- jms -kulusid uude asukohta maksma jne....).

Mingit tarbimisväärtust sellistel objektidel ju pole (sa ei saa sellise asjaga igapäevaselt tööle koju sõita; liiga retro ja ebamugav...) ja põhiline eesmärk on, et see asi säiliks vaatamiseks ka järgmistele põlvkondadele...



Et siit küsimus Dad`ile: kas Sa pidasid selle asja kojutreilamist liiga kalliks?
CoolCoolCool
Vasta
#26

Mulle teadaolevalt küsiti selle eest mitte 1-ga hakanud viiekohalist numbrit (ka üks väga tuntud siinmaine kollektsioon oli sest aparaadist huvitet).
Vasta
#27

(02-05-2009, 19:38 PM)mrali Kirjutas:  Mulle teadaolevalt küsiti selle eest mitte 1-ga hakanud viiekohalist numbrit (ka üks väga tuntud siinmaine kollektsioon oli sest aparaadist huvitet).

Parafraseerides ühe inglise kunni ütelust shotimaa kohta, ütleks siinkohal, et:

Eestimaa ainuke häda seisneb selles, et see on täis eestlasi.
Vasta
#28

(02-05-2009, 21:34 PM)stihl Kirjutas:  
(02-05-2009, 19:38 PM)mrali Kirjutas:  Mulle teadaolevalt küsiti selle eest mitte 1-ga hakanud viiekohalist numbrit (ka üks väga tuntud siinmaine kollektsioon oli sest aparaadist huvitet).

Parafraseerides ühe inglise kunni ütelust shotimaa kohta, ütleks siinkohal, et:

Eestimaa ainuke häda seisneb selles, et see on täis eestlasi...

... kelledest osad tahavad tingimata olla mingisugused "biznesmenid", kui eelmist lauset edasi jätkata.

P.S. Oma lausejupiga ei pidanud eelmist postitajat silmas.
Vasta
#29

(02-05-2009, 13:50 PM)stihl Kirjutas:  Arenenud läänemaailmas (Me kah nüüd juba 5 aastat seal. Vist.) on levinud tava, et sellised autod annetatakse piisavalt motiveeritud asjast huvitatud inmesele/organisatsioonile sümboolse hinna eest...(noh, et vähemalt omanik ei peaks mingeid transpordi- jms -kulusid uude asukohta maksma jne....).
...
Et siit küsimus Dad`ile: kas Sa pidasid selle asja kojutreilamist liiga kalliks?
CoolCoolCool

Kojutreilamise teenus oli isegi minu klassiga "haige" jaoks liiga kallis ... 15000 krooni polnud õnneks taskus, muidu ehk olekski haigusehoog jälle võitu saanud.

Arenemisruumi paistab meil veel olevat ... läänemaailma tasemele ei jõuta meil ilmselt kunagi.

Dad.
Vasta
#30

(23-07-2008, 05:00 AM)noglik Kirjutas:  Üks aste enne Kuusakoski platsi õnnestus ühe auto teekonda sinna pikendada ...

Kui kauaks Sa seda teekonda pikendada kavatsesid, küsin põnevalt? 6 kuni 24 kuud ja siis Kuusakoskisse tagasi?
Come on, raua kokkuostu hinnad on langenud ja Su äriplaan ei pea vett...
Nagu ma aru saan, siis Sust endast tegijat ei ole ja ta roostetab kusagil kuuritaga edasi?


Kui see auto oleks minu vanaisa (isa, onu, vms. = emotsionaalne väärtus!) tehtud ja ise ma tehnikast midagi ei jagaks, siis ma:

1. Paneks ta müüki hinnaga 1.- eek.
2. Laseks potensiaalsetel ostjatel kirjutada detailse plaani, mis nad selle autoga edasi teha kavatsevad.
3. Otsustaks laekunud esseede sisu järgi, kellele ta anda.
4. Kirjutaks lepingutele alla ja annaks ta 1. eegu eest ära. Transport on läbirääkimiste küsimus.
5. Käiks 20a pärast lastelastega seda kusagil muuseumis vaatamas.
6. Kõik oleks rahul.


Mis teemaalgatajasse puutub, siis ma saan aru, et Sul ei ole mingit perekondlikku sidet selle autoga, kas on õige?
Siis soovitan ta lihtsalt mõnele kohalikule auto/meie tehnikaajaloohaigele ära kinkida ja endale miski tasuvam töökoht otsida....(sest Leianprügimäeltmiskiromujamüünhiigelkasumigaedasi Invest OÜ ei pruugi inimesele pidevat sissetulekut anda - õhumüüjate aeg on õnneks möödas...)


Aga kõik see on ainult minu tagasihoidlik arvamus.

Kuna mulle meenus, et kusagil soomlaste automuuseumis nägin üht VW Kuplat, mis oli ühe soome vanaisa poolt TÜKKHAAVAL kokku pandud; tükid olid saksast ükshaaval tellitud ja nad eksponeerisidki seda nagu isetehtud autot....(mingi aeg 50ndatel olid soomes väga rasked ajad, kui kõik inimesed poest autot osta ei jõudnud....)
Vanaisa järglased olid selle auto muuseumile, muidugi, annetanud...(mitte mingi 1keuri raha eest müünud)

Meil on selline asi ette näidata ja on nagu on. Pole korralikku muuseumigi...
Inimestest rääkimata. Ainult eestlased on...
Ja kui nii edasi läheb (et eestlased on), siis ei tule muuseumi ka.
Vasta
#31

Tere

Mõistan, et majandussurutis on mõned inimesed eriti raskesse olukorda ajanud. Teisiti ei oska ma seletada sellist endale võõra ja tundmatu inimese solvamist, milles soovitatakse "biznesmenil" omale tasuvam töökoht otsida, kuna õhumüüjate aeg on õnneks möödas...

Esmalt tuleb ära märkida, et mul on piisavalt tasuv ja kindel, õhumüügiga mitte tegelev töökoht, mis võimaldabki mul hobi korras vana ja põneva kila kolaga tegeleda. Nimetatud kila kola ei ole mind kunagi toitnud, ega ka ajanud asju tasuta või ühe krooniga kerjama, nagu mõni foorumi liige seda normaalseks peab.

On loomulik, et asju antakse vahel ka täiesti tasuta, vahel makstakse üsna palju pealegi, nagu seda minagi üsna sageli olen teinud, kui inimesed on hädas või jäänud õnnetuse tõttu ilma kõigest. Senini ei ole ma kohanud aga sellist abivajajat, kes suudaks tõendada, et just vanatehnika tasuta saamine päästaks tema elu halvimast.

Täiesti loomulik on ka , et asjad vahetavad tasuta või sümboolse tasu eest omanikke, kui tehingu osapooled nii kokkuleppele jõuavad ja mõlemale osapoolele see positiivse emotsioonina meelepärane on.

Hetkel on juhtunud nii, et kokkuleppele ei ole jõutud ja seda suuresti just suhtumisele, mis ka selle teema viimastest postitustest hästi välja tuleb – kui asja omale sobiva hinnaga kätte ei saa, pritsime tatti, mustame, rõhume vaatamisväärsusele ja võtame tasuta, ehk vsjo nasse.

Minu taluhoovis käinud Matsi kosilased, kellest mõni siin nüüd kritiseerivalt käsi laiutab, teab väga hästi, et Matsi müügist tulev raha oli plaanitud samas kõrval seisvasse Adleri projekti, mille osi ja kulumaterjale paraku kusagil tasuta ei jagata, seega jääb mulle täiesti arusaamatuks, see käte laiutamine kõrge hinna üle, kus teema kriitikud just vanatehnika päästmise eestvedajatena esinevad.

Kuna samas hoovis väideti ka, et Matsil olev komplektne 750-ne mootor ei maksa sisuliselt midagi, siis pakkusin ma välja võimaluse saada Mats 1/3 võrra odavamalt, kui tuuakse asemele üks see "sisuliselt midagi mitte maksev" komplektne mootor. Tänaseni ei ole mootoriga tagasi tuldud, ju siis ikka maksab see midagi. Härrased, see, kui olete vahel suutnud ära lollitada mõne inimese, valetades talle tegelikkusele mitte vastavaid asju, ei tähenda seda, et nii ongi normaalne, õppige olema väärikad, see tõstab ka teie endi ja nende esemete väärtust, millega tegelete.

On selge, et Mats on inimestele uudishimu rahuldamise objekt ehk vaatamisväärne asi, uudishimu rahuldamine aga käesoleva objekti puhul ei kuulu põhiõiguste alla, milleta elada ei saa. Kui keegi omab vaatamisväärset asja on normaalne, kui see vaatamisväärne asi midagi ka rahas maksab. Tuleb lisada, et on ka täiesti normaalne, kui vaatamisväärsuse kogu valdaja vaatamise eest tasu küsib, kui ta seda soovib, nii on see alati olnud. Millegi pärast ei kubise see foorum 1kroonistest pakkumistest, milles komplektseid masinaid jagatakse. Ka mina ei saanud seda ju tasuta, milleks siis lapsikult tatti pritsida ja seda 1kroonist pakkumist teistelt nõuda? Meil on turumajandus ja turg määrab. Kui keegi tunneb, et see vaatamisväärsus peab jääma Eestisse ja saama „päästetud“ siis mõistlikud ettepanekud on oodatud, mingit plära madalast metallihinnast, mitte midagi maksvast mootorist või elulõpuni lapsega tasuta „varjupaika“ sisenemisest ma tõesti ei oota. Saage suureks.


Seega, tuginedes eelpool öeldule - Eestimaa ainuke häda ei seisne selles, et see on täis eestlasi, vaid selles, et meie keskel on mõned konfliktsed inimesed, kes õhutavad normaalsete inimeste vahele vihavaenu, selle asemel, et otsida lahendusi ja pidada läbirääkimisi.

Kuna postitused sisaldasid mulle ka küsimusi, siis siit vastused:

1. Kui kauaks Sa seda teekonda pikendada kavatsesid, küsin põnevalt? 6 kuni 24 kuud ja siis
Kuusakoskisse tagasi?

Matsi teekond on pikenenud Kuusakoskist kaugemale selle teema algatamisest alates, vähemalt tänaseni. Kui meile siin Eestis küsitud hind ülejõu käib, on asi tellitud Soome, kus hoolimata sinu püüdlustest näidata seda maad, tasuta asju jagava vanaisaga maana, ollakse valmis seal maksma selle eest kõrgemat hinda sellest, mida ma küsin siin. Aga jõulude ajal on sul võimalus sealsele vanaisale kirjutada, et Mats sulle sealt tasuta tagasi toodaks, proovi, äkki õnnestub, kui oled hea laps olnud. Loodan, et oli piisavalt põnev vastus, sinu põnevalt küsitud küsimusele.

2. Nagu ma aru saan, siis Sust endast tegijat ei ole ja ta roostetab kusagil kuuritaga edasi?

Matsi mul endal tõesti plaanis tegema hakata ei ole, roostetab edasi kuuri ees, samas kohas, mis piltideltki näha.

3. Mis teemaalgatajasse puutub, siis ma saan aru, et Sul ei ole mingit perekondlikku sidet selle autoga, kas on õige?

Matsiga mul perekondlikku sidet ei ole, on õige. Asi on saadud tehingu tulemusena, ostetud.
Vasta
#32

(27-07-2008, 14:13 PM)metsakohin Kirjutas:  Mingi hägune mälestus ütleb, et sellisest masinast oli kunagi juttu ajakirjas "Tehnika ja Tootmine".
Selliseid küla seppade poolt kokkuklopsitud disaini poolest allpool igasugust arvestust olnud "autokesi" on eestimaal tehtud küll ja küll. Tõsi, on olnud ka tõesti hea disainiga masinaid loodud, millel pilku nuumata, näiteks kasvõi Türi mehe U. Veebergi loodud masinad.
Aeg oli selline, et uut autot ei saanud nii lihtsalt, millegipärast sõbra või tundmatu nn. trofeemasinat ka ei ihaldatud ( need oli ju tarvis lätlastele jätta !!!) Ja siis keevitatigi kolhoosi töökojas õllekasti man mingi taoline peldik ( vabandan väljendit) kokku. Ja nüüd siis probleemid selle "kunstiteose " ümber missugused!
Mu sõber, kelle iseehitatud auto sünnis ka minu keevitajakäsi osaline oli, mattis oma loomingu kogu täiega lihtsalt maha, kui paremad masinad kättesaadavaks muutusid! Vot nii, härrased!

Terv. Veteran.
Vasta
#33

Veteran: Ja siis keevitatigi kolhoosi töökojas õllekasti man mingi taoline peldik ( vabandan väljendit) kokku. Ja nüüd siis probleemid selle "kunstiteose " ümber missugused!

Milleks vabandada asjade pärast, mis tegelikult nii ongi, nagu ütlesid. Inimesed võiksid julgemalt nimetada asju õigete nimedega. Hetkeks tekkis mul juba tunne, et mõni peab seda peldikut muinsuskaitse objektiks. Smile

Tundub, et mõnel on raskusi arusaamisega, millal viskuda kapotile ja millal mitte. Selle "kunstiteose" ainus väärtus ongi rõvedus, mitte kolhoosipärandi väärtustamine ja säilitamine, nagu mõni siin unistab.

Kuna "kunstiteos" on oma rõvedusega ajanud muigele iga inimese, kes selle lähedusse sattunud ja aitab ka kaasa minu teise projekti teostumisele, siis sellepärast ta Kuusakoskist pääseski. Mina probleeme oma postitusega ette ei planeerinud, lihtsalt pakkusin välja võimaluse, kas see "kunstiteos" ajab edaspidi muigele inimesi siinpool või siis sealpool lahte, nii lihtne ongi.

Erinevalt seltsimeeste eelnevast ennustusest, et läänemaailma tasemele ei jõuta meil ilmselt kunagi, loodan mina, et seni kui me asju terve mõistusega ja huumoriga võtame, püsime me ikka läänemaailma tasemel ning hiilivat kommunismi jääb me maal järjest vähemaks. Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne