Ikka ja jälle seda automaksu!

Jätan siia ühe mõttetera, mis pole minu sulest, kuid millega nõustun 100%. Täiega meie valetavatele ja manipuleerivatele poliitikutele omane.

Miks on praegu vanadele autodele sedavõrd väike maks välja pakutud? Mitte hoolimisest, vaid seetõttu, et need inimesed, kellele see maks kõige rohkem haiget hakkab tegema ja keda on kõige rohkem, ei tunneks vajadust tänavale tulla! Mõni veel tunneb kahjurõõmugi, et naaber oma Cayenne'i eest rohkem peab maksma kui tema oma vana Ford Escorti eest.
Aga see on petlik! See on kõik selleks, et saaks selle pandora laeka avada ja maksule pitsati alla. Küll pärast hakkavad need summad imeväel korrigeeruma.
E
i jää see vanade autode maks nii väikeseks nagu see praegu välja on pakutud. See on ainult masside vaigistamiseks. Nagu ka see, et see nn arutelu toimub suvepuhkuste ajal.
Vasta

(20-07-2023, 14:45 PM)zazik Kirjutas:  Kuidas see automaks ja sellega kaasnev doonorikollektsioonide pressi alla saatmine aitab noorte jaoks projektikate kättesaadavust parandada?

Riik hakkab survestama doonorikollektsioonide omanikke müüma ära isendeid, mille eest nad ei ole nõus 30 € aastas välja käima. See omakorda tähendab, et see doonor pole kollektsionääri silmis suurt midagi väärt. Kuna doonor läheb maksu alla, siis tänu sellele ka müügihind on mõnevõrra odavam (justnimelt noorte jaoks), kuid kui isegi siis ei leidu ostjat, järelikult kuulubki ta pressi alla.

Kuid mõelge asja kaugemale, mida me teeme saja aasta pärast? Täna tehasest välja vurav sõiduk on kolmekümne aasta pärast uunikum ning ole mureta, kindlasti leidub tegelasi, kes ka neid koguvad ja taastavad. Lõpuks me jõuame kohta, kui täna on kollektsionääril keskmiselt viis sõidukit kuuri all, siis saja aasta pärast juba keskmiselt kümme. Nii nagu ma varasemalt olen öelnud, võib-olla oleks aeg saata mõned isendid pressi alla, igat roima pole vaja säilitada ehk tuleb teha valikuid, mida talletada ja mida mitte, sest uusi hobiautosid/uunikume tuleb aina peale. Kuhu see mannschaft lõpuks pannakse?


(20-07-2023, 14:45 PM)zazik Kirjutas:  Aga milleks soosida teisitimõtlejate represseerimist?

Ma ei soosi midagi, vaid avaldan arvamust. Muidu võib foorumi lugejail jääda arvamus, et automaksu pooldajaid siin foorumis polegi.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Naljamees, see,et vanaautode või vanatehnika hind hakkab allapoole tulema või suurem massiline väljamüük ei pruugi nii roosiline olla kui paistab. Kellel on nuppu siis kanditakse need sõidukit kuskile mujale riiki ära või leitakse muu viis neist vabaneda. Kellel on raha maksta juristile või advokaadile leiab kindlasti legaalse tee tüütust probleemist vabanemiseks.
Praegu on ehk plaanitav maks 30eur aastas aga tead seda saab ju tõsta  Big Grin  ja iga uue riigikogu koosesisuga. Lihtne on uus maks kehtestada aga hiljem seda tühistada ei taha enam keegi.
Vasta

(20-07-2023, 16:36 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kellel on nuppu siis kanditakse need sõidukit kuskile mujale riiki ära või leitakse muu viis neist vabaneda.
Mujal ei ole automaksu?
Vasta

(20-07-2023, 16:50 PM)iisak Kirjutas:  
(20-07-2023, 16:36 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kellel on nuppu siis kanditakse need sõidukit kuskile mujale riiki ära või leitakse muu viis neist vabaneda.
Mujal ei ole automaksu?
Ei meenu ühtegi teist riiki, kus tahetakse maksustada autosid, mida ei kasutata või on arvelt maas.
Vasta

(20-07-2023, 16:50 PM)iisak Kirjutas:  
(20-07-2023, 16:36 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kellel on nuppu siis kanditakse need sõidukit kuskile mujale riiki ära või leitakse muu viis neist vabaneda.
Mujal ei ole automaksu?
Ma ei väida,et mujal pole vaadates Euroopa riike jääme isegi veel kavandatava maksuga kuskile madalamasse otsa. Ma olen kindel,et nupumehed suudavad leida võimaluse kuidas asjad ära kaotada nii,et neid enam paberi peal ei eksisteeri. Või kuidas moodi vähem tasuda. Ise asi, kes viitsib seda ettevõtta aga elu näitab, leidlikusel ei ole piire. 
Olgu mainitud,et ka Venemaal on kehtiv automaks olemas, mille suurus sõltub sinu sissekirjutatud elukohast. 

Esmalt tehku register korda ja süsteem puhtaks enne kui nii suure joonelise ja ambitsioonika maksuga inimestele kirves selga lüüa.
Vasta

hendrik küsis : Kas Te annaksite maksuvabastuse antud MERCEDES-BENZ S 500 omanikule?:

 Kui isikule on määratud puue või ta sõidutab puudega isikut tohib ta parkida sõidukit nn. invakohal , milles küsimus .
 Et nüüd liikumispuudega isik sõidab mersuga , see näitab seda et , raha ei tehta pelgalt käte või jalgadega , raha tehakse kasutades mõistust .

 Selline sotsiaaldemokraatlik ( nõukogudelik ) reguleerimine ja omandi ümberjagamine , sellist unelmat ei tasu siin eksponeerida , mina juba kirjutan "hendrik" väikese algustähega , põlgusest .
Vasta

(20-07-2023, 18:50 PM)edvard Kirjutas:   Selline sotsiaaldemokraatlik ( nõukogudelik ) reguleerimine ja omandi ümberjagamine , sellist unelmat ei tasu siin eksponeerida , mina juba kirjutan "hendrik" väikese algustähega , põlgusest .

Kas Te teise küsimuseni ikka jõudsite?:
(20-07-2023, 01:08 AM)hendrik Kirjutas:  Maksuvabastust saab lubada vaid siis, kui keegi hakkab tegema invasõiduki omanikele taustakontrolle, kuid kes selle kinni maksab?

Kui anda maksuvabastus invaliididele, siis mis saab paljulapselistest peredest, alla vaesuspiiri elavatest inimestest, vajaduspõhist õppetoetust saavatest tudengitest, pensionäridest, Tšernobõli aatomielektrijaama avarii tagajärgede likvideerijatest, represseeritutest ja rahvakangelastest? Ka nemadki tahavad sel juhul saada maksuvabastust, vastasel juhul on tegemist diskrimineerimisega.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(20-07-2023, 19:38 PM)hendrik Kirjutas:  
(20-07-2023, 18:50 PM)edvard Kirjutas:   Selline sotsiaaldemokraatlik ( nõukogudelik ) reguleerimine ja omandi ümberjagamine , sellist unelmat ei tasu siin eksponeerida , mina juba kirjutan "hendrik" väikese algustähega , põlgusest .

Kas Te teise küsimuseni ikka jõudsite?:
(20-07-2023, 01:08 AM)hendrik Kirjutas:  Maksuvabastust saab lubada vaid siis, kui keegi hakkab tegema invasõiduki omanikele taustakontrolle, kuid kes selle kinni maksab?

Kui anda maksuvabastus invaliididele, siis mis saab paljulapselistest peredest, alla vaesuspiiri elavatest inimestest, vajaduspõhist õppetoetust saavatest tudengitest, pensionäridest, Tšernobõli aatomielektrijaama avarii tagajärgede likvideerijatest, represseeritutest ja rahvakangelastest? Ka nemadki tahavad sel juhul saada maksuvabastust, vastasel juhul on tegemist diskrimineerimisega.
Kõige parim oleks praegune valitsus laiali lammutada, ning kommunistlik automaks katki rebida. Pole mõtet vaieldagi, kuidas rahvale seda maksulollust serveerida, vaid see tuleb lõplikult tühistada normaalsemate erakondade poolt.
Isamaa erakond alustas ka protestimisega. Igati positiivne otsus, ning järgmiseks võtku Keskerakond ja EKRE ka punti. Koos ollakse tugevamad.

Tegemist on varamaksuga, ning kodanike eraellu sekkumisega. Sellist käitumist ei tohi aktsepteerida.

Huvitav oli kuulda MaksuMardi Gaz 69st, aga hobiauto omanikuna ta võiks mõista, et seisvaid autosid ei tohiks maksustada, kuna muidu ka tema sõiduki doonorid viiakse kokkuostu ja varuosade saamine raskendatud.
Vasta

Lähimate näidetena: Suomaalias ja Rootsi kalifaadis ei ole vanadele hobiautodele maksu. Seevastu on õiglase hinnaga kasko.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(20-07-2023, 19:38 PM)hendrik Kirjutas:  
(20-07-2023, 18:50 PM)edvard Kirjutas:   Selline sotsiaaldemokraatlik ( nõukogudelik ) reguleerimine ja omandi ümberjagamine , sellist unelmat ei tasu siin eksponeerida , mina juba kirjutan "hendrik" väikese algustähega , põlgusest .

Kas Te teise küsimuseni ikka jõudsite?:
(20-07-2023, 01:08 AM)hendrik Kirjutas:  Maksuvabastust saab lubada vaid siis, kui keegi hakkab tegema invasõiduki omanikele taustakontrolle, kuid kes selle kinni maksab?

Kui anda maksuvabastus invaliididele, siis mis saab paljulapselistest peredest, alla vaesuspiiri elavatest inimestest, vajaduspõhist õppetoetust saavatest tudengitest, pensionäridest, Tšernobõli aatomielektrijaama avarii tagajärgede likvideerijatest, represseeritutest ja rahvakangelastest? Ka nemadki tahavad sel juhul saada maksuvabastust, vastasel juhul on tegemist diskrimineerimisega.

Räigelt üleliigne sarkasm.
Mitmed neist väljatoodud gruppidest satuvad valimatu automaksuga paratamatult löögi alla.

Näiteks 3- ja enamalapselised pered. Kui praegu on 2 autot, üks väike ja öko igapäevakasutuses, teine suur ja üldsemitteöko nädalavahetustel kogupereväljasõitude jaoks, siis valimatu maksustamine sunnib valikuid tegema. Kuna väiksesse autosse kogu pere ei mahu, peab edaspidi igapäevasõidud tegema suure autoga. Kuidas keskkond sellest võidab, jääb arusaamatuks.

Täpselt sama dilemma on neil, kellel vahel vaja haagist vedada või maainimestel, kellel talvel maasturit vaja vms. Kärpida saab vaid ökoautot, sel juhul peab suurt, multifunktsionaalset ja ebaökonoomset kasutama edaspidi rohkem.

Ja näiteks haagisevedamiseks (isegi tavalise kerghaagise) lühirendiplatvormid autosid ei paku.
Vasta

(20-07-2023, 19:49 PM)KertP Kirjutas:  Kõige parim oleks praegune valitsus laiali lammutada

Igaõhtune tsirkus on jälle kohal!
Räägi huultelt lugemisest ka midagi huvitavat!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(20-07-2023, 20:20 PM)Marko Kirjutas:  
(20-07-2023, 19:49 PM)KertP Kirjutas:  Kõige parim oleks praegune valitsus laiali lammutada

Igaõhtune tsirkus on jälle kohal!
Räägi huultelt lugemisest ka midagi huvitavat!
Valitsus kehtestab automaksu ja nemad on selles eest vastutavad. Fakt.
Seni, kuni nad valitsevad, ongi automaksust lahti saada keeruline. 
Nimetad mu arvamust "igaõhtuseks tsirkuseks"?
Mis eesmärki selline viisakalt öeldes norimine täidab. Kas tabasin mingit valusat kohta?
Vasta

Siin teemas on kohatu hakata tavapärast ekre kiidulaulu laulma muud midagi.
Teil on kõik ühes pajas, maksusüsteemi toimimisest pole halli aimugi, saaks ainult ekre tagasi. Odav madalalaubaline lähenemine!
Õnneks läheb see iba siin iseenesest kustu.
Päikest sulle!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(20-07-2023, 21:13 PM)Marko Kirjutas:  Siin teemas on kohatu hakata tavapärast ekre kiidulaulu laulma muud midagi.
...
Ma nii huvi pärast küsin, kuskohas ksf! KertP ekrest rääkis?
Vasta

(20-07-2023, 21:13 PM)Marko Kirjutas:  Siin teemas on kohatu hakata tavapärast ekre kiidulaulu laulma muud midagi.
Teil on kõik ühes pajas, maksusüsteemi toimimisest pole halli aimugi, saaks ainult ekre tagasi. Odav madalalaubaline lähenemine!
Õnneks läheb see iba siin iseenesest kustu.
Päikest sulle!
Näita mulle lause EKRE kiidulaulust?
Varasemalt mainisin Isamaa algatust automaksu vastu, ning pakkusin soovitusena koostööd ka ülejäänud kahe opositsioonierakonnaga. 
Kuulun samale poolele nende kodanikega, kes siin teemas on automaksu suhtes kriitilised. 
Keerutamise asemel tunnista siis otse välja, et oled automaksu poolt ja ülejäänud on "madalalaubalised", kes samal arvamusel pole.
Tehnikahuvilistena võiks koostööd teha, mitte üksteise suhtes kriitilised olla.
Vasta

Eks pärast kõva pidu ja kulutamist tulebki pohmakas.
Vasta

(20-07-2023, 20:07 PM)zazik Kirjutas:  Kuna väiksesse autosse kogu pere ei mahu, peab edaspidi igapäevasõidud tegema suure autoga.

Kas selle väikese autoga sõidavad mõlemad vanemad koos hommikul tööle ja õhtul koju, lisaks veetakse samal ajal lapsi kooli/lasteaeda? Kes lastest ühistransporti kasutab, et nädalavahetuseks läheb vaja suuremat sõidukit?

Toon siia elulise näite, mis on veidi teistsugune. Elab perekond, ca 15 km Kuressaarest, maapiirkonnas, kus kasvab neli alaealist last. Perekonnal on neli sõiduautot: Toyota Avensisega sõidab naine hommikul tööle Kuressaarde, õhtul naaseb koju, veab sellega pidevalt ka lapsi. Mehe käsutuses on sellest aastast Honda CR-V linnamaastur, enne seda sõitis Seat Leon’iga (mis hetkel seisab tõenäoliselt laste jaoks). CR-V ostis, sest töö tegemiseks oli vaja parema maastikuläbivusega autot. Mees lapsi üldjuhul ei vea, sest sõidab hommikuti teise suunda, kui koolid, lasteaiad, lisaks läheb ta tööle varem kui ülejäänud. Lisaks on mehel hobiauto, marki ei tea. Küsimus siinsele seltskonnale automaksu valguses: millest hakatakse selles perekonnas loobuma ja kas üldse?


(20-07-2023, 20:07 PM)zazik Kirjutas:  maainimestel, kellel talvel maasturit vaja vms.

Maapiirkonnas, kus asub minu maakodu, on maasturid vähestel, sest lumelükkamine on tasemel.


(20-07-2023, 20:07 PM)zazik Kirjutas:  Ja näiteks haagisevedamiseks (isegi tavalise kerghaagise) lühirendiplatvormid autosid ei paku.

Tegemist on valeväitega. Palun külastage näiteks veebilehte www.autolevi.ee


(20-07-2023, 21:13 PM)Marko Kirjutas:  Õnneks läheb see iba siin iseenesest kustu.

Jah läheb. Ma olin tunnistajaks, kuidas üks vana siin selle eest mõneks ajaks terves foorumis postitamiskeelu sai. Nii et hunt kriimsilm on lambakarja sattunud, olge ettevaatlikud.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Kui keegi siin tulevikus suurema kütusekuluga autode kasutamisele "äriplaani" ehitab, siis tasub meenutada, et tulemas on kvoodikauplemissüsteem mootorikütustele ETS 2.
Seda siis juba EL üleselt ja absoluutselt vahet pole, mis valitsus siis meil riiki juhib.
Pärast ETS 2 kehtestamist (summaarne maksusumma Eestis tuleb igal juhul üle 120 miljoni aastas) automaks kaotada või oluliselt vähendada on igati loogiline otsus. Mis erakonnad seda teevad, polegi nii oluline.
Senimaani aga tasub arvestada, et aktsiise märkimisväärselt tõsta ei saa ja automaksule täna sisuline alternatiiv puudub.
Vasta

(20-07-2023, 16:50 PM)iisak Kirjutas:  
(20-07-2023, 16:36 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kellel on nuppu siis kanditakse need sõidukit kuskile mujale riiki ära või leitakse muu viis neist vabaneda.
Mujal ei ole automaksu?

Automaks on. Aga mulle teadaolevalt ei tule teistes riikides auto OMAMISE eest maksta. Ainult kasutamise eest. Tahad sõita - maksad ära. Ei taha maksta - ei sõida.

Eileõhtune kliimaministeeriumi kantsleri sõnavõtt oli jälle nii kenasti mingist teisest paralleeluniversumist:
https://www.err.ee/1609038983/kliimamini...ema-odavam.

Kust tuleb teadmine, et massiliselt hakatakse siia vedama 20+ aastasi autosid? Näidake mulle "keskmist inimest", kes tahab osta endale igapäevaautoks nii vana liikurit? Meiesugused autopeded on väga selge vähemus ja meie liigutamised ei ole isegi hiirepiss üldises saastameres. Selle üle, kas kurja juur ikka on tseeookaks või on enamus praegusest jamast pigem põletamise üldine järelm (muu hulgas vabanenud soojuse akumuleerumine, kuivõrd Maakera jahutusvõimsus universumis ei ole paranenud) ju viisakad inimesed enam ei debateeri...

Kõige valusama laksu praeguse skeemi järgi saavad just need inimesed, kes oma sajandivahetuse autod tahavad välja vahetada kümme aastat uuemate vastu. Nemad maksavad kõige rohkem. Meie pere eelmise sajandi liikurite aastamaks praeguse plaani järgi jääb kõigil alla paagitäie maksumuse. Elame üle, kuivõrd meid valitsema sattunutel ilmselgelt on näo päästmiseks vaja automaks kehtestada, muidu oleks teistmoodi, kui läänes ja seda häbi ju ometi kannatada ei saa.

Kõik need rendijutud, mida ksf!hendrik siin nii ilusti viitab, on vaid (paari suurema) linna inimesele reaalselt kasutatavad. Maainimesele tähendab iga selline liigutus tunde ja kümneid eurosid viimiseks ja toomiseks. Pealegi - mida ma teen lubatud haagise massiga 450 kg? Vean porolooni?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne