Ikka ja jälle seda automaksu!

(22-07-2023, 23:52 PM)hendrik Kirjutas:  
(22-07-2023, 21:41 PM)alfredo Kirjutas:  Nagu hendrikud näevad, on selliseid õnneliku lõpuga lugusid

Palun kirjutage e-mailile elisabeth.paenurm@keskkonnaamet.ee järgnev kiri pealkirjaga:
Erimenetluse alustamise taotlus hävinud mootorsõiduki autoregistrist kustutamiseks

Sisu:
Soovin algatada erimenetluse, et saada tõend hävinud mootorsõiduki autoregistrist kustutamiseks vastavalt Liiklusseaduse § 77 lg 6 p 7 kohaselt.

Lugupidamisega,
 LS § 77 lg 6  
 (6) Mootorsõiduk või selle haagis kustutatakse registrist:
  1) mootorsõiduki ja selle haagise väljaviimisel Eestist seoses mootorsõiduki ja haagise omaniku teise riiki elama asumisega või sõiduki võõrandamisel teise riiki;
  2) nõuetekohase lammutustõendi alusel, kui tegemist on kolme või neljarattalise mootorratta, sõiduauto või kuni 3500 kilogrammise täismassiga veoautoga;
  3) ajutiselt registreeritud mootorsõiduki või selle haagise registreerimistähtaja lõppemisel;
  4) mootorsõiduki või selle haagise omaniku või tema esindaja taotluse alusel, millega kinnitatakse, et mootorsõiduk või haagis on hävinud, keskkonnasõbralikult hävitatud või selle kasutamisest on loobutud;
  5) vanasõiduki puhul omaniku või tema esindaja vastavasisulise taotluse alusel;
  6) Euroopa Liidu liikmesriigi vastava ametiasutuse ametliku informatsiooni põhjal mootorsõiduki ja haagise registreerimise kohta vastavas liikmesriigis või
  7) muudel seadusega sätestatud juhtudel.
Vasta

(23-07-2023, 00:35 AM)moscito Kirjutas:  LS § 77 lg 6

Vaadake ikka kehtivat redaktsiooni.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(23-07-2023, 00:12 AM)samodelkin Kirjutas:  
(22-07-2023, 23:38 PM)olevtoom Kirjutas:  Teema on hoogsalt arenenud, mistõttu pean tarvilikuks meelde tuletada, et väärad pole mitte kavandatava maksu need või teised rakendusviisid, vaid kogu see röövimismaks kui niisugune.

Vene ajal oli seadusega keelatud peres omada rohkem, kui ühte autot ... tundub, et praegune valitsus püüab sama seadust uuesti rakendada läbi maksude?
Vene ajal registreeriti pere teine auto nt. ämma nimele ja sõideti volitusega. Ühe minu tollase sõbra peres oli nt. kaks Moskvitš 412, ühega sõitis isa, teisega ema.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

(22-07-2023, 23:52 PM)hendrik Kirjutas:  
(22-07-2023, 21:41 PM)alfredo Kirjutas:  Nagu hendrikud näevad, on selliseid õnneliku lõpuga lugusid

Palun kirjutage e-mailile elisabeth.paenurm@keskkonnaamet.ee järgnev kiri pealkirjaga:
Erimenetluse alustamise taotlus hävinud mootorsõiduki autoregistrist kustutamiseks

Sisu:
Soovin algatada erimenetluse, et saada tõend hävinud mootorsõiduki autoregistrist kustutamiseks vastavalt Liiklusseaduse § 77 lg 6 p 7 kohaselt.

Lugupidamisega,

Soovitus on iseenesest huvitav. Võib ju täiesti proovida. Aga mõtle nüüd tubli ametniku peale ka natuke? Sadu, tuhandeid erimenetlusi algatada, teades juba ette inimeste puudust ja suvist aega, kõlab mitte eriti lootusrikkalt. Loogiline oleks siiski riigi enda poolt mingi toimiv lahendus välja pakkuda ja ellu viia, et fantoomidega vähemalt selleks korraks ühele poole saada. Ma olen nõus kasvõi mingi mõistliku summma selle eest maksma, aga tehtagu oma register enne tagasipöördumatuid maksumuudatusi korda. On see siis amnestiavormis või väikese vitsaga sooritatud, polegi vast nii oluline.
Vasta

(23-07-2023, 09:08 AM)alfredo Kirjutas:  Aga mõtle nüüd tubli ametniku peale ka natuke?

Selle ametniku e-mail oli mõeldud ainult Teile. Ülejäänud kirjutagu info@keskkonnaamet.ee, juhul kui sõiduk on hävinud, ebaseaduslikult lammutatud arvestades väärteo aegumistähtaega; ppa@politsei.ee, juhul kui sõiduk on varastatud või hävinud liiklusõnnetuses; rescue@rescue.ee, juhul kui sõiduk on hävinud tulekahjus. Transpordiametis töötav ametnik ei saa ilma tõendita kadunud sõidukit, millel ülevaatus on läbitud 1. mail 2004 või hiljem, registrist kustutada ilma, et ta ei rikuks seadust ja paneks enda töökohta löögi alla.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Kellel Fb puudub, siis Priit Tammeraid lehel on selline kirjutis:

"Kõigile neile teadmiseks, kes vaatasid kergendusega automaksu plaanitavaid määrasid ja tundsid, et ehk 30€ kuus ikka leiab, need määrad on tagasihoidlik tervitus. Kui maks seadusena on kehtestatud, siis edasi määrab tariifid rahandusminister oma määrusega - nende muutmiseks ei ole vaja avalikku debatti, koalitsiooni konsensust või riigikogu otsust. Grupp ministeeriumi ametnikke saab vahetada tabelis numbrid ja rahandusminister allkirjastab need ära ja väljastab uue määrusena. 30 lõppu lisatud 0 ei ole number.
Kuulsal ja salapärasel rahandusministeeriumi ümarlaual ütlesid ametnikud, et maks on plaanis kehtestada tasemel, kus ta on vastuvõetav ning siis hakkab see elama oma elu vastavalt vajadusele.
Minu käest küsitakse tihti, kas te tõesti loodate, et EAOL suudab midagi saavutada. Ja ma võin kinnitada, et me saavutame, kuid ainult autoomanike abiga.
Sellel ümarlaual esitatud numbrid olid ambitsioonikamad ja keegi ei rääkinud 20+ auto puhul 30€ aastas. Avalikustades tuli ministeerium välja numbritega, millega proovivad vältida rahva tänavatele tulemist.
Seega, meie kõigi hääl on juba seda võitlust mõjutanud. Me oleme juba midagi saavutanud!
Aga me peame võitlema edasi, et vältida selle oma elu elama hakkava maksu kehtestamine. Kaotatud vabadust tagasi võita on raske!"
Vasta

(22-07-2023, 16:40 PM)hendrik Kirjutas:  Kuulge, ma ei ole mingi Teie libu, et hakkan Teie jaoks tasuta tööd tegema. Minul ei ole ühtegi fantoomi, miks ma peaks hakkama kogu foorumile tõestama, kui kõva mees ma olen?


Aga ometigi seda sa oled ja seda sa üritad ka teha... Kurb, et ise aru ei saa sellest...
Vasta

(21-07-2023, 19:01 PM)tcumen Kirjutas:  hendrik pakub siin korralekutsujaile õppetundi. Kas noorhärra seda ei pelga, et järjekorda ära teenindada ei jaksa?

(22-07-2023, 14:50 PM)deus Kirjutas:  Hendrik aga peab tagasi minema päristrenni, kus lisaks käte väänamise tehnikale räägitakse ka võitluskunstide taga olevast filosoofiast, ehk saab kord ka inimeseks. 

dArtanjani hüüdnimi pidavat olema tontteabmisvõitlukunstidetagaolevastfilossoofiastlausa "kabel". Kuulu järgi teenindab mitte ühte libu vaid lausa salka Smile  Aga võimalik, et see on hoopis mingi hiidlaste nali. Selle teemaga siin kindlasti mingit seost ei ole.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

hendrik on siin ülesandega - provotseerib , siis veebi monitoorivatel on selge pilt kes ja kui vaenulik "element" on .
 Ilmselge on see et , automaks selliseks "leebeks" ei jää , kui jääb siis võib selle liigitada tõestisündinud ime ks ning lisandub mingi nimetusega näiteks riigikaitsemaks .
Vasta

Ärge nüüd norige niipalju. Hendrik on edasiviiv jõud. Poleks teda, poleks ka seda vaidlust siin niipikalt.
Nagu ühes teises foorumis kunagi üks tüüp väitis, et pole olnud kunagi ühtegi silda, kuigi paljud väitsid, et ikka oli.
Isegi peale piltide ilmsiks tulekut raijus vastu, pole olnud ja kõik.
Aga tänu temale tegid paljud hulga tööd ja ajalooline tõde jõudis rahvani.
Ühesõnaga kui kõik on samal arvamusel ei juhtu kunagi midagi.

Ps. maks mind ei huvita, sõidukeid liiga palju ja maksta niikuinii ei jaksa Smile
Vasta

(23-07-2023, 15:48 PM)klemm Kirjutas:  ...
Nagu ühes teises foorumis kunagi üks tüüp väitis, et pole olnud kunagi ühtegi silda, kuigi paljud väitsid, et ikka oli.
Isegi peale piltide ilmsiks tulekut raijus vastu, pole olnud ja kõik.
Aga tänu temale tegid paljud hulga tööd ja ajalooline tõde jõudis rahvani.
...

Ps.  maks mind ei huvita, sõidukeid liiga palju ja maksta niikuinii ei jaksa Smile ...
Mind ajaloolasena ei suudetud seal teises foorumis nende tundmatut päritolu piltidega veenda selle müütilise silla olemasolus. Ja mu arust oli seal vastupidi, enamus arvas, et pole olnud ja paar tüüpi raiusid, et oli küll, kuna keegi justkui nõnda mäletas.

P.S. vaat see on täitsa õige, et maksta ei jõua seisvate masinate eest. Need paar igapäevasõidukit on üleelatav.
Vasta

Lähme natuke ajas tagasi aega, mil võeti vastu praegune seadusandlus, mis puudutab romu sõidukite käitlemist. Kui see hakkas kehtima 1.mai.2004 tehti see mõttega,et meie metsa alused ja avalik ruum ei täituks autode lammutamisel tekkivate jäätmetega. Seni ajani oli auto kustutamine lihtsalt, usalduse peale. Siis leidsid targad,et nii ei saa ja aina enam käidi välja mõtte tookord siis suuremate automüüjate/maaletoojate eest vedamisel. Tuleb lõpetada isetegevus ja kogu romu majandus peaks muutuma läbipaistvamaks ja kontrollitavamaks. 
Tookord oli mitte litsenseeritud lammutajaid päris palju ning puudus igasugu ülevaade kuhu nad oma jäägid viisid. Teine aspekt mida tuleb meeles pidada on see,et need mitteametlikud lammutajad ei maksnud tihti kui üldse riigile makse. 


Tänaseks on varsti 20 aastat möödas jõustunud seadusest, kuid ebaseaduslikult lammutatavate autode hulk ei ole kahanenud vaid hoopis kasvanud. 
Üks märkimisväärne aspekt on Eestisse toodavad romu sõidukid naaber riikidest, kus need on juba kustutatud. Isegi kui kohalikke autosid ei saa ebaseaduslikult lammutada käib Rootsist või Soomest toodud autode lammutamine edasi. Huvitav,et seaduse tegijad pole ise selle peale tulnud?
Juhul kui automaks jõustuks tähendab see seda,et kohalikke romusid ei võeta aga hakatakse mujalt rohkem siia vanarauda lammutamiseks vedama. Eelkõige 20+ ja natuke uuemaid sõidukeid. Ilmselt on sarnaselt toimetatud juba pikka aega, ning automaks seda ei muuda või ei pane inimesi lõpetama seda tegevust.


Miks ise ei või lammutada? Probleem oli just prügi hunnikutega ehk keskkonnakaitse aspektiga, mis ka oli üks põhjuseid,miks tuli seadus ringi teha. Ehk riigil puudus selge ülevaade, mida jääkide ja jäätmetega tehti.Lisaks ei laekunud riigile sellest tegevusest, mitte mingit tulu. 
Tookord oli teine oluline probleem ka korraldatud jäätmemajanduse ja jäätmete veo puudumine. Täna on tegelikult võimalik nii eraisikul kui juriidilisel isiuku, katkistest auto plastik osadest ja ohtlikest vedelikest mugavalt ja lihtsalt vabaneda, viies need jäätmejaama. Mõistagi on olemas tasud üleantavate kogust eest aga praktika näitab,et inimesed pigem viivad hea meelega need sinna kui korjaksid oma elamisse seisma. Vahepeal on peale tulnud ka märks keskkonna teadlikum põlvkond inimesi, kes saab aru korraldatud jäätmemajanduse vajalikkusest. 

Ametlikud auto lammutajad ise on ka probleemi ees, kus toodavad sõidukid on nii kehvad, et sealt ei saa rahaliselt peale vanaraua kaalu hinna midagi tagasi. Eriti on need 20-30a vanad sõidukit, mis tihti on kas mitte komplektsed või ainult konteineri täide heal juhul. Kõik muu praht, mis neist tuleb läheb kahjuks prügimäele maha matmisele ning päeva lõpuks jääbki sulle vähem raha kui sa ise selle soetasid. Seega äri mõttes on vanemate autode lammutamine kahjulik kui mitte peale maksmine lammutajale. Lisanduvad veel tööjõukulud ja prahi äraveo arved.
Huvitav, kas keegi on sellega arvestanud palju koormust automaks toob lammutajatele endile?
Alguses tuleb palju sõidukeid aga hiljem kuivab seegi allikas ära. Kokkuvõttes ei saa ka lammutaja säilitada kõike riiulitel ja mingi hetk tuleb laos inventuur teha ja asju minema loopida.
Ebaseaduslikud lammutajad maksavad kordades rohkem kui ametlik asutus ja nendega konkureerida ongi keeruline. Kelle raha eest ja kes neid autosid ostetab,kuhu need jõuavad, peaks olema rohkem PPA ametnike uurida.



Kodanik Hendrik tõi välja võimalused, kuidas praegu on võimalik sõidukeid maha kanda. Aga praktikas see nii lihtne pole. Osadel ametnikel pole isegi kogemust, mida teha. Maanteeamet ei tunnista tihti teiste ametite tõendeid kui kehtivaid dokumente sõiduki kustutamiseks. Ehk siis vaja on terve süsteem üle vaadata, mis on jällegi tarbetu kulu riigile. Ei tea kedagi kellel oleks õnnestunud veel PPA või Keskkonnaameti tõendiga midagi kustutada. 


Mina näen ühe lahendusena edaspidi,( fantoom sõidukitele) riigilõivu kustutamise eest ilma lammutuse tõendita sõidukitele. Suuruse suudab mõni ökonomist välja arvutada aga kui romusõiduk on jäätmed peaks olema kodanikul võimalik sellest mugavalt vabaneda. Kui ei soovinud anda seda ametlikule lammutajale siis tuleb maksta lõiv ja saad lahti. Ehk nii öelda motivatsiooni tasu. Tulu läheks otse riigikassasse ja süsteemi annab ka digi lahendustega peen häälestada, mis ei tekita märkimis väärseid kulusid. Kindlasti tuleks jätta alles praegugi kehtivad võimalused ja mitte neid ära kaotada. 
Küsimus on paljud hakkaks seda süsteemi väärkasutama? Sellele on kohe raske hinnangut anda aga küsige endalt siis seda: Miks peab kodanik skeemitama ja maksma kellegile,kellel on õigus registrist kustutada sõidukeid. Raha, et tüütust registri kirjest vabaneda? Seda asja eest, mida enam ei eksisteeri.
Riik laseb ennast hetkel teisipidi koorida, ilma arusaamata kuidas seda tehakse. 


“Mis saab kui keegi kustutatud autoga ringi sõidab avarii teeb?” 
Selle vastu aitab, maksimum trahvimäär, karmimad karistused kehtestada.Mujal riikides on see juba praktikas ära käidud ja registreerimata sõidukiga avarii põhjustamise eest võib kuni eluaegse vangistust saada, kui tegu oli hukkunuga lõppenud avariiga. Kustutatud autoga sõitmisel on suur risk ja vastutus lasub sellel, kes rooli taga on/oil. Seda võib ka kogenud jurist kinnitada kohtu praktikast tulenevalt. Palju üldse on statistiliselt avariisid või kotti jooksu tehtud sõidukitega, mida pole arvel?

Praegune fantoomide probleem on selle tulemus,et süsteem on läbipaistmatu ja paindumatu olnud. Ning keegi pole tahtnud probleemiga tegeleda.
Peatatud registrikandega sõiduki eest raha küsimine on liiast ja enamus rahvast nagu näha on sellele vastu, kaasa arvatud ma ise. 


Lõpetuseks jätan mõtte siia, mida ei oska kuskile liigitada.
Kellele on olnud kasulik,et meie liiklus register on täis olematuid sõidukeid, mis kasvatavad statistilist vanust ega kajasta tegelikku liikluse ega kasutuse pilti?


Tahan väga loota,et meie valitsus saab aru asjast ja loodan mõistlikule lahendusele. 
Ei tahaks isiklikult näha, et järgmised valimised hakkab rahvas vihast ja kibestumisest tingituna. Valima äärmuslike maailma vaadetega poliitilisi liikumisi. Kes võivad maa ja ilma kokku lubada aga tegelikkuses ei pruugi nende kavatsused olla läbipaistvad.
Vasta

(23-07-2023, 18:06 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Ametlikud auto lammutajad ise on ka probleemi ees, kus toodavad sõidukid on nii kehvad, et sealt ei saa rahaliselt peale vanaraua kaalu hinna midagi tagasi
Mul oli üks Peugeot Boxer. Kere keevitatud, väga hea. Siis tuli plokikaanele pragu, surve sees, muidu sõitis ilusti. Küsisin romulatest kaane pakkumisi, 200-300€. Mingi aja pärast andis immo otsad. Pakkusin romulatele, 200-300€. Läks 200€ eest emexisse, mis neid romulaid ikka nuumata. See täitsa tavaline, et poest saab asja odavamalt, kui romulast
Vasta

(20-07-2023, 20:07 PM)zazik Kirjutas:  Kuna väiksesse autosse kogu pere ei mahu, peab edaspidi igapäevasõidud tegema suure autoga.
Täpselt sama dilemma on neil, kellel vahel vaja haagist vedada või maainimestel, kellel talvel maasturit vaja vms.
Ja näiteks haagisevedamiseks (isegi tavalise kerghaagise) lühirendiplatvormid autosid ei paku.

Halli numbrimärgi erisus lahendaks kirjeldatud probleemid. Saan aru, et Teil poleks sel juhul automaksu vastu midagi?


(23-07-2023, 11:23 AM)deus Kirjutas:  Aga ometigi seda sa oled ja seda sa üritad ka teha...

Sellisel juhul saame kokku ja vaatame kes kelle libu on.


(23-07-2023, 15:39 PM)edvard Kirjutas:  hendrik on siin ülesandega - provotseerib

Kui Te nimetate tänapäeval oponeerimist provotseerimiseks, siis on tagumine aeg teha endale Facebooki konto.


(23-07-2023, 18:06 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Tänaseks on varsti 20 aastat möödas jõustunud seadusest, kuid ebaseaduslikult lammutatavate autode hulk ei ole kahanenud vaid hoopis kasvanud.

Allikat palun ja isegi kui see nii on, võib vastuargumendiks öelda, et automaks sunniks autoomanikke edaspidi valima ebaseaduslike lammutajate asemel ametlikke, et sõiduk registrist kustutada ja pääseda automaksust.


(23-07-2023, 18:06 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Üks märkimisväärne aspekt on Eestisse toodavad romu sõidukid naaber riikidest, kus need on juba kustutatud.

Allikat palun.


(23-07-2023, 18:06 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kõik muu praht, mis neist tuleb läheb kahjuks prügimäele maha matmisele ning päeva lõpuks jääbki sulle vähem raha kui sa ise selle soetasid.

Kuhu täpselt maetakse Eestis autoklaas, tekstiil, poroloon, nahk, plastik, kumm ja komposiitmaterjal? Ma viskaksin sel juhul sellele tegevusele silma peale. Üks härra eile telefonis ütles, et need viiakse Aafrikasse. Kes samal nõul, palun allikat.


(23-07-2023, 18:06 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Osadel ametnikel pole isegi kogemust, mida teha.

Vaadake, nendele ametnikele, kes seadusest aru ei saa või ei taha saada, on olemas piits nimega õiguskantsler. Olen tema teenuseid kasutanud, kui ametnikud on üle käte läinud.


(23-07-2023, 18:06 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Ei tea kedagi kellel oleks õnnestunud veel PPA või Keskkonnaameti tõendiga midagi kustutada.

Palun laduge lagedale need tõendid ja kus on sellisel juhul olnud meie oma jope, Indrek Sirgi silmad ning miks pole keegi tema poole abi saamiseks pöördunud? Kaldun arvama, et see on linnalegend: keegi pole üritanudki või osanud neid tõendid saada, sest fantoomi eest maksma pole pidanud.
Lihtsalt juriidilisest vaatepunktist: kui on olemas Keskkonnaameti tõend, siis Transpordiamet ei saa lihtsalt niisama kustutamisest keelduda – neil peab olema seaduslik alus. Kui alust pole, siis see on lihtne kaasus, mida kohtus võita ja luua pretsedent.


(23-07-2023, 18:06 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Mina näen ühe lahendusena edaspidi,( fantoom sõidukitele) riigilõivu kustutamise eest ilma lammutuse tõendita sõidukitele.

Euroopa Liidu direktiiv keelab seda teha – kõik romud peavad olema lammutatud seadusliku tegija poolt. Ärge unustage, et Eesti astus Euroopa Liitu samal päeval, mil lammutustõend muutus kohustuslikuks – 1. mail 2004. Allikas

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(23-07-2023, 22:57 PM)hendrik Kirjutas:  
(20-07-2023, 20:07 PM)zazik Kirjutas:  Kuna väiksesse autosse kogu pere ei mahu, peab edaspidi igapäevasõidud tegema suure autoga.
Täpselt sama dilemma on neil, kellel vahel vaja haagist vedada või maainimestel, kellel talvel maasturit vaja vms.
Ja näiteks haagisevedamiseks (isegi tavalise kerghaagise) lühirendiplatvormid autosid ei paku.

Halli numbrimärgi erisus lahendaks kirjeldatud probleemid. Saan aru, et Teil poleks sel juhul automaksu vastu midagi?

Antud foorumis on halli numbrit käsitletud rohkem hobiautodele kohaldatava unistusena. Neile, mis musta numbri lävendit ei ületa.

Aga praktilises plaanis oleks n.ö piiratud kasutusega sõiduki maksusoodustus igati asjakohane. Justnimelt soodustus. Umbes nii nagu Soome museorekkaris autod (vist mitte ainult) on maksuvabad, kuid neid tohib kasutada vaid teatud hulga päevi aastas.

Selles mõttes ei ole ma kategooriline automaksu vastane, kuigi tunnen ohtu, et misiganes kujul see maks vastu võetakse, ootab juba paari aasta pärast räige maksutõus.

Seisvate, ajutiselt arvelt maas olevate ning peatatud registrikandega sõidukite maksustamisele olen kategooriliselt vastu. Sellist maksu pole kuskil mujal ja see ei ole mingil kujul pädev. Seisev auto ei lõhu teid ega saasta õhku.

Minu meelest tuleks esmalt lahendada "ainult töösõitudeks" määratud Lamborghinide ning meie teekasutustasule (ja ülejäänud Liiklusseadusele) vilistavate välisriikidest pärit raskeveokijuhtide probleem. Sealt võiks tulla arvestatav osa puuduolevast rahast.
Vasta

Veidi küsiks kodanik Hendrikult:
Kui sa soovid allikaid oma silmaga näha siis ma soovitan sotsiaal meedias vaadata, kus käib korralik romude äri. Näeb seal tihti Soomest ja Rootsist toodud autosid. Kust nad siia tulevad, kes toob? Ma arvan,et ma pole uurimis organ ega oma õigusi seda ise uurida. 

Ei hakka inimesed sul ametlikke lammutajaid soosima nii lihtsalt. Pigem kui viiakse siis sunnist, hädast ja vihast. Kas see ongi siis sõnum mida tahame edasi anda?
Praegune süsteem on ametlikult probleemist vabanemiseks liiga ebaselge või ebatäpne.

EL lubab teha ka erandeid aga miks Eesti ei julge neid taodelda? Sama teema on ka Karude ja Huntidega, populatsioon aina kasvab (juba on nad ääre linnadesse tulemas, sest ruumi pole enam metsas)aga küttimise limiidi suurendamise osas hakatakse sõrgu vastu ajama. Ei ole see EL mitte kurja juur vaid kahtlustan,et meie endi ametnikud. 

Kuidas on mujal riikides siis asi lahendatud nende arvelt maha saamistega? Miks vaid Baltikum on muutumas EL prügikastiks?
On see ikka füüsiliselt eksisteeriv romu või ajavad statistika umbe kõik need surnud inimeste nimel autod ja fantoomid?

Hetkel on mulle mulje jäänud,et paberil vananeb meie autopark jubedalt aga kui vaadata suurte kaubanduskeskuste parklaid siis enamus on vaid 13 aastat või alla selle vanad autod. Seda isegi maa kolgastes, kus võiks eeldada,et sõidetakse vanade autodega rohkem. 20 aastase autoga tööl käimine on juba füüsiliselt võimatu. Sa ei jaksa juppe nii palju sinna osta kui see asi ära surra jõuab. See juba on aga plaanitud kasutuse ea lõpp tootja poolt. 

Kumab läbi idee,et kõigile isehakanud või ka kasutatud autode müüjatele soovitakse, vaikimisi pikas perspektiivis vesi peale tõmmata ja rohkem suunata rahvast salongist uusi autosid ostma. Või kes ei jaksa las tellib Bolti teenust, mis muideks ei ole üldse odav ja kõigile kättesaadav. Muidugi see pole automaksu mõte olnud kuid see on üks võimalikke kõrval mõjusid.
Vasta

Minule teadaolevalt Inglismaal automaks kehtib ainult sõitvatele autodele. Liikluses mitte osalevad on SORN staatuses(Statutory Off Road Notification), mis on arusaadav. 
Meil siin mingeid erandeid vaevalt tuleb, selle asemel kuuleme MaksuMardi või kliimaministri(naerukoht) muinasjutte roherumalusest.
Euroopa Liit ei meenuta enam seda, milleks ta algselt loodi. Neil on sügavalt poogen meiesugustest tehnikahuvilistest. Saavad öösel sügava une, kui tööajal võtavad igasuguseid "käsen-keelan-poon" direktiive vastu rohediktatuuri kiidulaulu saatel.
Muidugi meie valitsus on Brüsselile kuulekas ja võtavad kõik vastu, mis sealt saadetakse. Rohepööramine koos automaksuga ka ju sealt tulnud?
Bolt on automaksu tugev pooldaja. Kui varem polnud jõudnud nende teenuseid proovida, siis edaspidi isegi ei kavatse sellele mõelda.
Vasta

Automaks pole sealt tulnud kusjuures. Ei EU nõua meilt muude maksude tõstmist ega ka Brüssel automaksu, kõik on kohapealsete ajude poolt kokku genereeritud jama.
Vasta

(23-07-2023, 23:20 PM)deus Kirjutas:  Sinusugune tüüp tahab kokku saamist

Me saame kokku poksisaalis ja lahendame selle küsimuse nii, et ei politsei ega prokuratuur ei saa hiljem sekkuda. Sobib?


(23-07-2023, 23:50 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Kui sa soovid allikaid oma silmaga näha siis ma soovitan sotsiaal meedias vaadata, kus käib korralik romude äri. Näeb seal tihti Soomest ja Rootsist toodud autosid.

Käisin Facebookis otsimas sõidukeid, mida müüakse Eestis ja mille väärtus on 500 € ning alla. Silma jäi, et ca 80% on küljes Eesti numbrimärk, ülejäänutel neid küljes polnud, kuid ühtegi otseselt Rootsist või Soomest sisse imporditud romu ma ei leidnud. Kas ma teostan otsingut valesti või otsin valest kohast?


(23-07-2023, 23:50 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  On see ikka füüsiliselt eksisteeriv romu või ajavad statistika umbe kõik need surnud inimeste nimel autod ja fantoomid?

Ma usun, et isegi Transpordiametil ei ole selle üle ülevaadet. Ülevaate puudumise tõttu olekski vaja register korda teha.


(23-07-2023, 23:50 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  20 aastase autoga tööl käimine on juba füüsiliselt võimatu.

Kuidas saan siis mina tööl käia?

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(24-07-2023, 00:57 AM)hendrik Kirjutas:  
(23-07-2023, 23:50 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  On see ikka füüsiliselt eksisteeriv romu või ajavad statistika umbe kõik need surnud inimeste nimel autod ja fantoomid?

Ma usun, et isegi Transpordiametil ei ole selle üle ülevaadet. Ülevaate puudumise tõttu olekski vaja register korda teha.

Tõsimeeli arvad, et riigi poolt 19 aastat tegemata töö lahenduseks oleks vara maksustamine?

Palju lihtsam lahendus oleks kõikvõimalikust statistikast peatatud registrikandega masinad lihtsalt kõrvale jätta. Igasuguseid reaalandmeid vajavaid protseduure ja andmetöötlust saab teha ju ainult aktiivse registrikandega sõidukeid kaasates. Sealjuures on omaniku poolt aktiivregistrist ajutiselt maha võetud sõidukid võimalik eristada süsteemi enda poolt mahavõetutest.

Praegu tundub nii, et keegi kuskil pole viitsinud 20 aasta jooksul head lahendust välja mõelda, köis on lohisema lastud ja nüüd peavad lahenduse kinni maksma need, kes pole midagi valesti teinud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne