Ikka ja jälle seda automaksu!

Kahjuks puuduvad seal kenas mägionnis mõned eluks ebaolulised asjad: elekter ja puhas joogivesi. On vaade tuulikutele ja vihmavee kogumise võimalus, iseasi kui mitu päeva seal sajab.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

"Aktseptaabel" pole antud juhul see, kui keegi automaksu põhjendusel mingi stiilis 10% hindu tõstab, ise lootes, et kunde kirub valitsust ja ei märka konkurendi hindu kontrollida. Umbes nagu alkoaktsiisi tõusuga oli, kisa kogu maailm täis, aktsiis tõusis stiilis 15 senti õllepudeli pealt, aga poodides oli hopsaki 50 senti juurde pandud.

Erilist lootust ma muidugi ei hellita, mõni siin nõuab valitsuselt palka juurde ja külatee remonti...
Vasta

(10-10-2023, 15:05 PM)Jesper Kirjutas:  "Aktseptaabel" pole antud juhul see, kui keegi automaksu põhjendusel mingi stiilis 10% hindu tõstab, ise lootes, et kunde kirub valitsust ja ei märka konkurendi hindu kontrollida. Umbes nagu alkoaktsiisi tõusuga oli, kisa kogu maailm täis, aktsiis tõusis stiilis 15 senti õllepudeli pealt, aga poodides oli hopsaki 50 senti juurde pandud.

Erilist lootust ma muidugi ei hellita, mõni siin nõuab valitsuselt palka juurde ja külatee remonti...
a) Võimalik, et mu mälu petab ka sedapuhku aga mulle ei meenu, et ülaltoodud selgitus oleks eelnenud avaldusele, et paarsada eurot kaubiku kohta on (tühine?) ümardusviga.

b) Veider küll, aga mõne tööandjaks ongi Eesti Vabariik. Kellelt ta siis palka juurde peaks küsima? Mõnelt ettevõtjalt ehk? Või erasektori palgatööliselt? Mis tee remonti külas elaja siis veel võiks kütuseaktsiisi eest nõuda, kui mitte külatee? Kas näiteks riigimaantee remonti on lubatud nõuda?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(10-10-2023, 15:05 PM)Jesper Kirjutas:  "Aktseptaabel" pole antud juhul see, kui keegi automaksu põhjendusel mingi stiilis 10% hindu tõstab, ise lootes, et kunde kirub valitsust ja ei märka konkurendi hindu kontrollida. Umbes nagu alkoaktsiisi tõusuga oli, kisa kogu maailm täis, aktsiis tõusis stiilis 15 senti õllepudeli pealt, aga poodides oli hopsaki 50 senti juurde pandud.

Erilist lootust ma muidugi ei hellita, mõni siin nõuab valitsuselt palka juurde ja külatee remonti...
Ära siis pahanda, kui lapsed kuuks ajaks koolist koju jäävad või perearsti uksel on silt streik ja külateele ära tule, sest augud kasvavad ja kasvavad. Kahjuks pole loodavast maksus erilist leevendust loota ei õpetajate, med-töötajate palgale, ega külatee aukudele.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Kui nüüd emotsionaalse vihtlemise peavoolust veidi kõrvale kalduda. Ebameeldiva seaduse loomeprotsess on hetkel sellises staadiumis, et üleeilse daatumiga meedia andmetel on projektijuht võrklaev* esinenud muu hulgas üleskutsega "... on nüüd kolm nädalat aega debatti pidada. „Kõik ettepanekud on teretulnud,“ lausus Võrklaev. „Jalgu pole mõtet trampida, küll aga sisuliselt kaasa debateerida.“

Võiks ju täitsa kasutada, kui oleks esindust, kellel hääl veidigi kannaks.
Lootust annab eileõhtune koalitsioonipartneri Eesti 200 Riigikogu fraktsiooni esimehe Toomas Uibo avalik arvamus, et ega see peatatud registrikandega sõidukitelt automaksu kasseerimine üks õige asi pole (rääkimata õiglusest).

Eesmärgina sõnastaksin vanatehnika huviliste seisukohalt:
- peatatud registrikandega sõidukitele automaksust vabastus;
- vanematele sõidukitele (alates 35...40) aastat maksuvabastus või sümboolne maks (0...5€) registripidamise eest.

Erisuste alla langevad sõidukid kas seisavad või on aastane läbisõit marginaalses suurusjärgus. OK, võibolla ka mõni suvises igapäevakasutuses, aga see pole väärt, et kõiki maksuga tappa. Kumbki erisus ei mõjuta arvestatavalt keskkonna koormust ega autopargi uuendamist (mida on sedastatud seaduse eesmärgina). Küll aga omab suurt positiivset mõju asjaga edasi tegeleda, nooremaid harida ja muude sellega kaasnevate maksudega riigikassat täita. Siin oleks vaja ilmaasju veidi avaramalt näha, kui elukooliharidus Rae vallas võimaldab. Teavad ju ka siit paljud, kui palju kulub tuhandeid (nii eurosid kui ka tunde).

Automuuseumite ja kollektsionääride probleemid saaksid samuti positiivse ja mõistliku lahenduse, ei peaks hakkama kuidagi vingerdama ja manööverdama.
Registri puhastamiseks romudest pole vanatehnika koormamine maksuga õige tee ja tuleb kasutada muid lahendusi, mida on mitmeid mõistlikke ka pakutud.

Ettepanekuid, kuidas nügida või veel kaasaegsemas kõnepruugis suunda mudida? Ilmselt saab veel muutusi sisse viia seaduseelnõu esimesel lugemisel Riigikogus, kui üldse selleni jõutakse...

*- ei tõuse käsi vastavalt õigekirjareeglitele suure algustähega kirjutama nime, kellel puudub riigi esindamiseks vajalik silmaring ja lugupidamine rahva vastu.
Vasta

https://www.err.ee/1609128527/kalkulaato...u-automaks

Veel üks kalkulaator.
Vasta

Pulli pärast otsustasin südame rindu võtta ja vaadata, mis välja pakutakse.
1994. aasta BMW 540, aastamaks nii viimase kui ka eelmisel leheküljel oleva kalkulaatori põhjal 50€.  Registreerimistasu 300€, kuid see pole vist selle auto puhul oluline.

2015. aasta Mercedes E350CDI, aastamaks ühe kalkulaatori põhjal 261€, teise põhjal 387€ aastas, registreerimistasu 5000€!
Hea küll, bemmi puhul on OK, kuid kui arvestada ka käibemaksutõusuga kaasnevat kaasnevat hinnatõusu ning tulumaksutõusuga kaasnevat palga vähenemist, on isegi ainult igapäevaautot kasutades, õigemini omades, aastane häving puusalt tulistades vähemalt 1000€.

Kõige rohkem ärritab mind ikkagi see, et keegi isegi ei suvatse selgitada, mis selle maksu tegelik eesmärk on, seni on ju ainult erinevat häma tulnud. Lisaks see, et sellised numbrid söödetakse meile praegu ette, kuid me võime vaid aimata, mis nende numbritega edaspidi juhtuma hakkab.
Vasta

(11-10-2023, 13:09 PM)Aare R. Kirjutas:   tulumaksutõusuga kaasnevat palga vähenemist

Tõsiselt muretsed üle 8000 eur teenivate inimeste pärast?


Manustatud failid Pilt (pildid)
   
Vasta

(11-10-2023, 13:09 PM)Aare R. Kirjutas:  Kõige rohkem ärritab mind ikkagi see, et keegi isegi ei suvatse selgitada, mis selle maksu tegelik eesmärk on, seni on ju ainult erinevat häma tulnud. Lisaks see, et sellised numbrid söödetakse meile praegu ette, kuid me võime vaid aimata, mis nende numbritega edaspidi juhtuma hakkab.
Maksu eesmärk on riigieelarve aukude lappimine - söödavuse huvides on sellele üritatud ka miskist rohekomponenti külge pookida. Kui mingi maks on juba kehtestatud siis on selle numbreid hiljem lihtne muuta (kas selleks enam RK -gi vaja on, piisab ministeeriumide otsustest).

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(11-10-2023, 12:31 PM)deus Kirjutas:  https://www.err.ee/1609128527/kalkulaato...u-automaks

Veel üks kalkulaator.
See on päris hea ja ülevaatlik.

Kiire mängimine Joggeriga, siis gaaasiga oleks gaasipõhine aastamaks 56€ ja regamistasu 956€, võttes aluseks bensuga sõidu näitajad on number kohe 110/1685 Rolleyes Ja et oleks aus võrdlus, siis vastu 7-kohaline bensuga BMW millel tuleks aastamaks 195.22 € ja registreerimistasu 2658.56€. Ja omakorda võrdlusse 5-kohaline "lihtne" Bemm pisidiisli ja manuaaliga millel on olematu CO2 heide 104 ning tulemus võimalik aastamaks 101.10 € ja registreerimistasu 1374.72 €. Jah, vana ja sõitnud aga mis mõte on uuel ja siiski väga palju igast otsast halvema auto soetamisel? Garantii on ainus asi aga igakuise kuluvahe obn ikkagi röögatu. Ma olen jõudnud tänu käruveo vajadusele ka 2.seeria mahtunika juurde, sest see on üllatanud! Esiveolise "naiste"bemmini...aga eks Proua sellega enamasti ju sõidakski Wink  Kuskohast tahes loed - nii probleemivaba kui 21.sajandi auto üldse olla saab, bemm on bemm kõiges, veab, kannab, näeb välja ja sõidab sest on ju Mini-põhine. Pull on see et Joggeriga sama pikk, tsipa laiem ja sama kõrge. Ja mul on valikut värvidest, mootoritest ja kastidest 8-käigulise luksversioonini. Kusjuures kummaliselt on neil enamusel äravõetavad tehasekonksud ka ja täiskoormas kerghaagis legaaalne, 5 kilo ei puhu pilli! Ainus probleeemike ongi võimalus et diislit hakatakse rohkem ahistama erinevates Euroopa linnasüdametes aga see on pigem laiem vaade võimalikule autokasutusele üha vanemaks saades kui möödapääsmatu vajadus.  

Ma sain aru, et automaks tuleb UUTE ja mittesaastavate rohekütusega sõitvate autode propageerimiseks aga tulemus on "vana hea diiselbemm on õige valik!" 8 aastat vana diiselbemmi peremull on lisaks ostmisele ka ODAVAM regada ja pidada kui tuliuus üliodav gaasiauto Dacia??? Kusjuures on ju kõik ka 3-nuiased peale punase edevuse. Kes meist peast segi on läindu? Automehed küll mitte, ajudeta vallaviletsuse esindaja koos veel lollima kaaskonnaga aga küll. Peab vist tõesti purjetamissõbra RenneksiLauri äri külastama ja sellele imeasjale pilgu peale viskama... esiveoline diiselbemm, kes oleks osanud arvata...  Cool
Vasta

(11-10-2023, 13:09 PM)Aare R. Kirjutas:  ...Kõige rohkem ärritab mind ikkagi see, et keegi isegi ei suvatse selgitada, mis selle maksu tegelik eesmärk on, seni on ju ainult erinevat häma tulnud. ...
Palun mitte ärrituda. Rahandusministrilaadne toode ütles ju küllalt selgelt: "Raha läheb igale poole".
Vasta

"Mind ärritab kõige rohkem" © et kui juba alusetu röövimine toimub siis miks diskrimineeritakse nn kaubikuomanikke, kelle puhul ei arvestata vanusekomponenti?
Majandava pere autona on istmetega pirukas igal juhul praktilisem kui mingi linnamaastur vms sõiduauto. Maal elades aga nelikveoline kaubik või kastikas. 
Need võimaldavad mitte ainult pereliikmeid liigutada vaid ka elamisse vajalikke asju tuua-viia alates remondimaterjalidest lõpetades küttepuudega sõltuvalt perest.
Vasta

Nende soovunelma põhjal poleks neil kaubiku vastu midagi, niikaua kuni see on elektriline- ma ei taha isegi teada, mis selline maksta võiks.
Vasta

(11-10-2023, 15:10 PM)honkomees Kirjutas:  Majandava pere autona on istmetega pirukas igal juhul praktilisem kui mingi linnamaastur vms sõiduauto. 
Aru ei saa, milles probleem. Istmetega pirukad ehk mahtuniversaalid ehk mitte N1 ju laialt saadaval.

Cinquecento
Vasta

(11-10-2023, 15:10 PM)honkomees Kirjutas:  "Mind ärritab kõige rohkem" © et kui juba alusetu röövimine toimub siis miks diskrimineeritakse nn kaubikuomanikke, kelle puhul ei arvestata vanusekomponenti?
Majandava pere autona on istmetega pirukas igal juhul praktilisem kui mingi linnamaastur vms sõiduauto. Maal elades aga nelikveoline kaubik või kastikas. 
Need võimaldavad mitte ainult pereliikmeid liigutada vaid ka elamisse vajalikke asju tuua-viia alates remondimaterjalidest lõpetades küttepuudega sõltuvalt perest.
See on ka mulle täiesti arusaamatu! Kas N1 või M1 on maksu"petturitele" oluline, normaalne Inimene tahakski passi M1 aga näiteks tiimibussi aka 5-6 kohaga kinnise kuudiga kaubikut. Kõik on N1 veoutod-kaubikud Vitod, Transporterid, Trafikud jms sõiduautolikum kraam. Miks peab ostma 8-kohalise akendega bussi kui VAJA on pigem kinnist tagumist kuuti??? Selle M1 sõiduato Vito pidamise kulu oleks aastamaks 69.54€ ja registreerimistasu 871.40€. OK, viskad istmed välja, katad seinad millegagi et lõputult ära ei zittaks ja sõida. Samas on peaagu sarnane aga lahjem vaheseinata kuut N1 ja numbrid: aastamaks 221.40€ ja registreerimistasu 2214.00€!!! Jõhker vahe põhimõtteliselt samadel autodel. Korra isegi vaatasin kahe liuguksega värskelt toodud isendit aga 15 kuud on jube kiire kaduma ja sel oleks 245 aastamaks.
Jälle ei saa aru, MIS KOHAGA kogu see ajudeta kamp mõtleb??? Ajaloost ka ei õpita: soomlased tegid kunagi risti vastupidise käigu "luksuse" vähendamiseks ehk siis pakiautod olid odavamad pidada kui sõiduautod. Paneme kolmanda võrdlusse juurde, see siis tiimibuss tehase vaheseinaga. See on igal juhul igati halvema mugavusega tarbimises! Kundede toolid on kehvemad, pikka asja raske vedada ja vaheseina ära kruvida, lahjem mootor jne. Samas täismassid pikkadel keredel kõigil sama 2940kg ehk "lõhuvad" teid ühepalju.  Jah, on 5*2 meetrit AGA paned mistahes 4-meetrisele punnile pisikesegi haagise sappa ja on kokku pikem! Seega haagisega sõit "raiskab" rohkem tee- ja parkimsipinda, kui istmetega tiba suurem kaubik. Samas paned tollele M1 mahtuniversaalile veel selle sappa ja ongi 10 meetrit! Ahjah, see nüüd ka juhtimsiõiguse koht: otse koolipingist võid sellise rongiga ringi sõita aga kogemustega juht mingit pisikest O2-putkat linnamaasturi taga mitte. Kusjuures selline suhteliselt ruumiraiskav ja liikluses lolli käes ohtlikki "lohe" on ka odav pidada. 

Tule Jumal appi, mis lausrumaluse ja idiootsuse sisse me ennast e-valimistega küll mässinud oleme...
Vasta

Mitte ainult soomlased- ka norrakatel ja taanlastel on sama asi- küll nähtud Taanis kollase ja Norras rohelise numbriga erinevaid autosid, isegi näiteks länkareid- tagumised istmed välja visatud, juhist tahapoole jääv osa vaheseina või võrega eraldatud. Point on täpselt sama- seaduslikult vähem maksta.
Vasta

Kõige nõmedam selle M1 N1 teema juures on see, et kui võtan tavaline sedaankerega mosse vs. kastikas/pirukas, mis on tegelt 1:1 samad autod, aga maksuvahe on 50 vs. 169 €.
Taolisi "väike"veoautosid on mul teisigi, mis N1, seega lisaks kallimale ÜV-le ja praamipiletile peaks rõõmustama ka automaksuga kuivalt taha saades  Sad
Vasta

(11-10-2023, 16:20 PM)Aare R. Kirjutas:  Mitte ainult soomlased- ka norrakatel ja taanlastel on sama asi- küll nähtud Taanis kollase ja Norras rohelise numbriga erinevaid autosid, isegi näiteks länkareid- tagumised istmed välja visatud, juhist tahapoole jääv osa vaheseina või võrega eraldatud. Point on täpselt sama- seaduslikult vähem maksta.
Just aga see on pigem käibemaksu jms teema aga ka aastane automaks kindlasti. Taanist on tulnud omajagu kepikastiga 2-kohalisi X3'sid jms muhdemat stuffi! 
M1 asemel N1 on ju uuel autol ka iga-aastane ülevaatus mis on juba iseenesest halvem, teemaksud kui riigist välja lähed jne. Mitte mingit mugavust ei ole N1 eraisikuna omada, nüüd lajatatakse veel räige kirves lisaks otsa! Mõistlikkus maksustatakse vigaseks ja "luks"buss on odav? Vitodest on ju ikka sellised asjad olemas... Wink Teine asi ongi MUGAVUS~! No ei ole ei Vito ega ükski suur kastikas MUGAVAD tarbida, seda siis ENAMUSE jaoks! Võrumaal mäe otsas elades ja jahti pidades ongi absoluutsest enamusest teistlaadsed vajadused. Aga ei ole kuidagi mugav mistahes 10-ruutmeetrise pinnalaotusega tiheasustustes igapäevaselt elada! Seal, kus elab ja tarbib oma eluiga pea 80% eestimaalastest. Suure kolaka ebamugava valimine, ERITI kaubiku või muu vaegistumsiega kuudi, igapäevaautoks on vajaduse ja mõistlikkuse küsimus. Selles osas ma mõistan ka automaksutajaid, et ajuvabalt palju on ebavajalikult suurt ja luksuslikku teedel - nõus! Sisi tulebki tegeleda LUKSUSMAKSUGA ja jätta "kolisevad kuudid" rahule! Tänane seis on see, et too diisel ja kärukonksuga 4-kohaline kabriolett kui juba eos luksuse ja edevuse auto, on koos haaagsiega palju odavam pidada kui kaubik! Sellele annab ERRi kalkulaator aastamaks 76.90€ ja registreerimistasu 769.14€. Riigi sõnum on ju selge: tahate olla "mõistlik", ostke luksukaupu! Kabriolette, BMWsid jne Wink Muidugi omaette äge on bkabriol 750/1450kilo haagised ja kokku B-kati autorongi mass 3450 kg Big Grin On ju mõistlik???
Vasta

(11-10-2023, 16:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...Seal, kus elab ja tarbib oma eluiga pea 80% eestimaalastest. Suure kolaka ebamugava valimine, ERITI kaubiku või muu vaegistumsiega kuudi, igapäevaautoks on vajaduse ja mõistlikkuse küsimus. ...


Khm, siiski napp 70%, kellest suur osa on muuhulgas kahepaiksed. Ning kui jätta välja jaburad tornelamutega magalad ja postkaardisuuruse "aiaga" uusarendused, siis vanades asumites ruumipuudus väga ei pitsita. Kui just mõni "kollektsionäär" laiutama ei kipu.

https://www.stat.ee/et/uudised/linnastum...use-naitel

Praegune silmakirjalik viletsus annab selge skeemitamata valiku:

A. hoida oma wana liikur sõidukorras ja nautida tegelikku ja mitte näilist mugavust või
B: võtta kanda pangaorjus vileuue auto hankimise okkalise raja kaudu.

Seesama viletsus soosib rõemsasti läbi "avatud ärikeskkonna" ja "võrdsete võimaluste loomise" skeemitamist renditeenuste tarwitamise läbi. 

Samm-sammuline tehnikauuendamine saab olema vastuvõtav ainult tõelistele patriootidele, kes kõik viletsuse kõlavad sisutud loosungid on nõus kinni plekkima. Karistatakse ju kõige rangemalt just ~10 a vanuseid "kolmanda ringi" sõidukeid, mis niigi oma veaaltisusega kipuvad olema küsitava väärtusega soetused (sõltuvalt mudelist, tuleb tunnistada).
Vasta

(11-10-2023, 18:02 PM)v6sa Kirjutas:  
(11-10-2023, 16:54 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...Seal, kus elab ja tarbib oma eluiga pea 80% eestimaalastest. Suure kolaka ebamugava valimine, ERITI kaubiku või muu vaegistumsiega kuudi, igapäevaautoks on vajaduse ja mõistlikkuse küsimus. ...
Khm, siiski napp 70%, kellest suur osa on muuhulgas kahepaiksed. 
See on suure pingutusega saadud tulemus Wink Meie perel ei ole tiheasustuses vaid suvekodu ja kuigi nii Nõmmel kui Ahulas kortermaja ees on näiliselt ruumi siis TEGELIKULT tänaval pargime me KOVi maal! Ehk mina loen KÕIKE seda kus parkimine on Riigi ja KOVi maal ja üldiselt suhteliselt korrapäraselt ja mimngi süsteemi järgi, tiheasustuseks. Mäeveeruil ma tõesti pargin jumala suvaliselt täpselt seal kohas 6,5 hektari peal kus vaja või kus viitsin Big Grin 
Nõmmel 3-meetrisest väravast suure kolaka sisse tagurdamine on ka juba päris "tüütu" ja kui talvel on vallid ja kuhjad, veel tüütum. Igal juhul on pisike, särsakas, ülimanööverdav ja hea nähtavusega akendega linna-auto mugavam. Üks parimaid ja mugavamaid kasutada on olnud läbi aegade Pug1007 1,6HDi oma lükandustega ja megaliikumisega olematu kütusekulu juures. Aga ka 1,6 bensukas 80kW on julm putukas, kusjuures seda mootorit kasutati PSA sportlikel versioonidel Wink Ja kõige ägedam on see, et neil on täitsa tõsine käru lubatud ja suudavad ka vedada!  645/1137 kilo pole just vähe tänaste nullidega või 300-kiloste kärudega mõttetuste kõrval! Sinna paned Tiki kokkulapitava sappa ja tood ära peaagu kõik mis vaja! Samas mahub komplekt "haagis lapituna tagaseinas ja autoke ukseall" kõik nõukaaegsesse garaažiboksi Wink  Kunagi mõeldi tehti tõesti Inimesele mõeldud autosid! Eks seal ole vigu ja teinuks selel japsid pranstalste asemel aga ülima tiheasustuse liikurvahendi kasutusmugavuse etalon ta on.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne