Ikka ja jälle seda automaksu!

(16-01-2024, 09:34 AM)huvi5 Kirjutas:  
(16-01-2024, 09:25 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  
(15-01-2024, 19:58 PM)lauren Kirjutas:  Mitte päris automaksust aga veoautode teetasule on ikka isuga otsa lajatatud, mu gazoonil nt päevatasu 9 asemel 13euri, nädala 25e asemel 34euri jne.

No sel juhul on tulevikus ikkagi Ford Rangeri või RAM1500 asemel osta RAM2500 või 3500 või F350 vms üle 3500kg pill ja automaksu asemel teemaksu maksta  Rolleyes
See toimiks aga kahjuks ei saa nendega normaalselt liigelda. Õuealale sissesõidu keeld, veoauto sõidu ja parkimiskeeld siin seal. Maalt linna saaks aga linnas pead trajektoori valima ja jala käima, nii on pisut jama.
Omades ka mitut(4) 3500+kg N kategooria masinat, siis eks ta ebameeldiv ole, tuleb rohkem planeerida et lampi ei maksaks.
Mul on mõlemad RAM2500 ja F350. Kui kõikidest piirangutest kinni pidada siis jah igale poole ei saaks, aga kas on mõtet see ainuke olla kes seda teeb. Õuealale võib sõita küll, aga parkida ei tohi. F350 on endine raudtee oma ja sellega on pigem see häda et pöörderaadius on tal selline et ei taha igale poole minna.
 Kui samade näitajatega oleks alla 3500kg N kategooria masin, siis maksaks võibolla 100 euri vähem aastas(automaks kui tuleb), teemaksuga saad vähemalt valida kas ja kui pikalt.
 Kõige kasulikum oleks 3500+kg kastikas kuidagi ümber vormistada M1 matkaautoks, siis olenevalt valmistamise aastast(20+ vanemad) maksaks ainult 50 euri aastamaksu, pluss muud hüved mis M1-ga tulevad
Vasta

Ma näen siin foorumis sagedase mõtteroima ilminguid.

See ongi ju moodsasse euroopasse vastuvõtmatu olukord, kus inimene elab maal, omab veoautot ja traktorit ning saab iseendaga hakkama, nii et riiki justkui polegi vaja. Kasvatab, va tõbras, endale ise kartuli ja porgandi, veab ise keldrisse ja sööb ise ära ka. Peab veel mõnda looma ka, kes oma häälte, haisude ja avaliku suguelu elamisega naabreid terroriseerivad. Kui säärane jahipidamise või enesekaitse ettekäändel mõne tulirelva ka veel peaks kätte saama, on olukord püsti hull.
Vasta

Kurjuse nimeline võrkpaadikene suundub järjest kaugemale normaalsusest.
[Pilt: aaa.jpg]
Vasta

Ma ikka pean vahepeal midagi ütlema, ehk jääb ka püsima.
Nõrklaev ajab ikka järjepidevalt oma joru. Kui rääkida puuetega inimestest või suurtest peredest, siis jääb mulje, et riik on sellistele nii räigelt peale maksnud, seega oleks "mõistlik" nüüd osa sellest automaksuna ära võtta. Küsimus on veel see, et mis jutt see on, et liikumiseks ei pea autot ostma- kuidas siis just maal elavad puudega inimesed/suurpered liikuma peaks?
Eile juht juhtusin kuulma üht head Ants Nuudi ütlust, et ühistransport on tore asi küll, kahju ainult, et see minu kodus juures ei peatu. 

Ja ikkagi ei mahu mulle pähe ka see, et kuidas saab maksustada autosid, mis liikluses ei osale? Mul on ka hetkel 2 autot kuivas kohas seismas, üks, mille kevadel välja ajan ja teine, mille puhul ma ei ole veel päriselt välja mõelnud, mis ma sellega teen, kas hakkan tõsist värskenduskuuri tegema või müün kellelegi, kes tahab ise seda teha. Aga kuna senini see auto liikluses ei hakkagi osalema, ei pea ma selliste maksustamist õiglaseks. Ja päris kindlasti ei mõtle ma ainukesena nii.
Vasta

(16-01-2024, 22:54 PM)Aare R. Kirjutas:   Mul on ka hetkel 2 autot kuivas kohas seismas, üks, mille kevadel välja ajan ja teine, mille puhul ma ei ole veel päriselt välja mõelnud, mis ma sellega teen, kas hakkan tõsist värskenduskuuri tegema või müün kellelegi, kes tahab ise seda teha. Aga kuna senini see auto liikluses ei hakkagi osalema, ei pea ma selliste maksustamist õiglaseks. Ja päris kindlasti ei mõtle ma ainukesena nii.

No ja oledki niimoodi vastikult jõukas pursui, ei tea koguni, mida oma jõukusega pääle hakata.
Selleks ongi suured juhid ja õpetajad Sinu eest otsuseid tegemas....  Rolleyes

loll on loll olla.
Vasta

(16-01-2024, 22:54 PM)Aare R. Kirjutas:  Ja ikkagi ei mahu mulle pähe ka see, et kuidas saab maksustada autosid, mis liikluses ei osale? Mul on ka hetkel 2 autot kuivas kohas seismas, üks, mille kevadel välja ajan ja teine, mille puhul ma ei ole veel päriselt välja mõelnud, mis ma sellega teen, kas hakkan tõsist värskenduskuuri tegema või müün kellelegi, kes tahab ise seda teha. Aga kuna senini see auto liikluses ei hakkagi osalema, ei pea ma selliste maksustamist õiglaseks. Ja päris kindlasti ei mõtle ma ainukesena nii.
Mittesõitvate autode maksustamise tegelik eesmärk on eraomandi vähendamine. Kas see on soovitus Brüsselist või ongi meil siin poliitikud nii jõhkrad, jääb hetkel vastuseta. Selle põhjendamiseks udu ajamine keskkonna või kliimateemadel on sõnum neile, kelle IQ on jalanumbrist väiksem. Vähegi mõtlev inimene peaks mõistma, kuidas see pole mitte põhiseaduse riive, vaid jõhker rikkumine.
Arusaamatuks jääb, kuidas talle avalikult õigusorganid õlale ei taha koputada ja seda meelde ei tuleta.
Eestlane on kahjuks pehmeke ja lasknud koguaeg endale pähe istuda. Võibolla sellel põhjusel käitubki mõtteviisil - "Teen mis tahan, mis te mulle ikka teete?"
Vasta

Artiklit lugedes selgub, et võrklaev on universumi enda poolt ellu kutsutud erilise ja ainulaadse ülesandega- täita keskkonnaeesmärk.
Imeline keskkond eesmärgina saabub meie õuele, kui aborigeenidelt väljapekstud 400M€ on aasta jooksul olemas ja kulub ära.
Ma kohe armastan seda geeniust. Nii erudeeritud, pühendunud ja särav täht, kelle sõnavõtte kuulates tunnetan eriti sügavalt enda ja kogu inimkonna tühisust.
Vasta

Mittesõitva auto maksustamise jutt on sellepärast vajalik, et see punkt on kaubeldav ning valitsus, oma suurest lahkusest tuleb rahvale vastu ja loobub sellest õigel hetkel ning rahvas saab olla õnnelik ja tänulik, uue maksu üle.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(16-01-2024, 23:12 PM)IIIFFFAR Kirjutas:  
(16-01-2024, 22:54 PM)Aare R. Kirjutas:   Mul on ka hetkel 2 autot kuivas kohas seismas, üks, mille kevadel välja ajan ja teine, mille puhul ma ei ole veel päriselt välja mõelnud, mis ma sellega teen, kas hakkan tõsist värskenduskuuri tegema või müün kellelegi, kes tahab ise seda teha. Aga kuna senini see auto liikluses ei hakkagi osalema, ei pea ma selliste maksustamist õiglaseks. Ja päris kindlasti ei mõtle ma ainukesena nii.

No ja oledki niimoodi vastikult jõukas pursui, ei tea koguni, mida oma jõukusega pääle hakata.
Selleks ongi suured juhid ja õpetajad Sinu eest otsuseid tegemas....  Rolleyes
Ma loodan, et see on ikka sarkasm- ühe auto suutsin töö ja pere kõrvalt üksi töötades küll üles ehitada, kuid ma ei ole hetkel isegi selles kindel, kas see nüüdsel suvel päikesevalgust näeb- lihtsalt on suht kõigest ükskõik. Teine, mille hetkeväärtus on võibolla vaid ca 2000€, on 13 aastat meie peres olnuna välja teeninud seisuse, kus ma lihtsalt ei raatsi sellele kergelt käega lüüa. Tegemist on margiga, mida enam ei toodeta.
Pigem on küsimus selles, et kas ma endas enam selleks jaksu ja praeguses olukorras ka enam aega, samuti motivatsiooni leian. 

Ja see, et "suured juhid ja õpetajad" minu eest otsuseid teevad- vabandust väga, aga mulle ei ole selliseid otsustajaid vaja, kelle otsuste puhul pean leidma võimalusi töötada rohkem kui ühel töökohal, et perele (just nimelt perele, enda heaolule ja tervisele olen juba käega löönud) normaalset elu võimaldada, ise end lolliks töötades!
Vasta

Ärge arvake, et mulle see maks meeldib.
Kuid see moodustaks tühise osa mu aasta palgast.
Üldine hinnatõus lööb palju valusamalt.

Kas see on põhjus et siin hakata patja nutma?

Pigem tasuks oma muud kulud üle vaadata ja edasi elada.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Keegi ei nutagi patja, lihtsalt nii on ja muud kulud piirduvad juba ka vaid elamisega, samuti ei saa kummalisel kombel öelda, et mingi imetabase palgatõusuga oleks pihta saanud. Aga asi polegi pelgalt automaksus- üks asi on see, et ega siis selline maks aasta-aastalt samaks jääks. Teine asi ongi just see, mis juba praegu toimub üleüldise, peaks ütlema räige hinnatõusu näol. Elekter, paljude jaoks Euribor, hinnad poes- automaksu peale pole aega isegi mõelda, sinnani tuleb üldse elada kõigepealt.
PS. Ma ei räägi vaid endast.
Vasta

(17-01-2024, 02:48 AM)tõnn Kirjutas:  Ärge arvake, et mulle see maks meeldib.
Kuid see moodustaks tühise osa mu aasta palgast.
Üldine hinnatõus lööb palju valusamalt.

Kas see on põhjus et siin hakata patja nutma?

Pigem tasuks oma muud kulud üle vaadata ja edasi elada.
See on ju tore, et mõnel on suured sissetulekud. Ei ole lõplikult selge, kui palju seda maksu ikkagi maksma peab. Ühe stsenaariumi järgi arvestades peaksin oma vanurite eest maksma maksu nelja kuu sissetuleku ulatuses. See on üsna karm. Õnneks on osad nendest Soome registris ja paar tsiklit ei ole üldse arvel. Niiet, ehk siis umbes ühe kuu sissetulek või natuke rohkem. Ei ole ka just hea perspektiiv. Siiski, ma ei leia praegu 100-protsendiliselt usaldusväärset maksu-kalkulaatorit.
Vasta

Ei ole suur palk, eesti keskmine.
Ja masinaid on ka rohkem kui üks.
Õnneks pooled mu masinad ei ole registris.

Toon veel võrdluseks, et juba praegu maksan euribori, 1,5 kuupalka aastas.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Mäletagi enam kes see ütles:
''ärge muretsege oma suurte väljaminekute pärast, vaid väikeste sissetulekute pärast''

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(17-01-2024, 00:08 AM)Roomik Kirjutas:  Artiklit lugedes selgub, et võrklaev on universumi enda poolt ellu kutsutud erilise ja ainulaadse ülesandega- täita keskkonnaeesmärk.
Imeline keskkond eesmärgina saabub meie õuele, kui aborigeenidelt väljapekstud 400M€ on aasta jooksul olemas ja kulub ära.
Ma kohe armastan seda geeniust. Nii erudeeritud, pühendunud ja särav täht, kelle sõnavõtte kuulates tunnetan eriti sügavalt enda ja kogu inimkonna tühisust.
Kunagi ammu tehti laul nimega Popmuusik (A-rühm). Kui praeguseid ministereid vaadata siis nende mõttelend on umbes sama nagu seal laulus kirjeldatud tegelastel.
Linki ei hakka panema, sest sisu lool kergelt paha sõnavaraga.  Big Grin
Vasta

Hakkab juba murdumisemärke esinema. Oh, see nii väike, suudan maksta küll jne jne.

EI AUTOMAKSULE!

See on puhtal kujul marksism ja kommunism!
Kas selle nimel mul vanemad kannatasidki, et 30 aasta parast tagasi ENSV's?!
Võrklaeva sõnad sealtsamalt pildilt: ei peagi olema. No mida paganat?!
Inimesel ei pea olema üle 20 ruutmeetri elamiseks! Iga pereliige annab 5-7 ruutmeetrit juurde, rohkem pole vaja!
Mitu korda öeldud, et automaks on pretsedendi loomine. Kui läheb läbi, on järgmised tulekul ja soolas.
Vasta

(17-01-2024, 10:40 AM)Walter Kirjutas:  Mäletagi enam kes see ütles:
''ärge muretsege oma suurte väljaminekute pärast, vaid väikeste sissetulekute pärast''
Kogu küsimus on väljamineku "kohas" või siis mille eest välja läheb!! See tarkus kehtis veel 25 aastat tagasi ehk 20.sajandil, 21.sajandil VÕLGUolemise ajastul tähendab "väljaminek" absoluutsele enamusele pankade ja ka landlordide-homeownerite nuumamist.

Ma saan aru, siin automotos on erakordselt palju "vanakooli" Mehi, kes on kõik ISE Omanikud ja suur osa meist ei ole kellegile võlgu. Mina olen üks sellistest, lisaks on meiesugustel 1960-70'del sündinulet natuke lihstam "elustandard", enamus meist ei vaja kullatuddzitapotti jms ajunõtrust + omal on ka "käed otsas"!  Ehk ma saan ise reguleerida ka väljaminekuid kuna need on minust endast sõltuvad. Aga tänaste noorte nahas küll olla ei tahaks! Mina rabelesin "hulluks" sajandivahetuse kandis 30+/- olles ja kõik teenitu läks kinnisasjade väljaostmisele ning ehitamisele. Poiss mõne Lego sai ikka ka ja Kullo Autokooli olematu arve jaoks jagus ikka Wink  Pluss vanatehnikahobi, mis siis ka neelas omajagu palga/ettevõtlusraha endasse Big Grin Valiandi eeltöö ja värvimine ise maksis 1997 40000 EEKu! Purjekas maksis 1998 kevadel 30 000 EEKu jne. Aga TÄNA elada samasugust laenuvaba elu, ma ei kujuta ette MIS netopalk see olema peab!  Sest neid OOTAMATUID ja muudkui tõusvaid väljaminekuid muudkui koguneb juurde. Tänased peavad hulluks rabelema pensionipõlveni sest just nii pikad on ju laenud! 

Mul oli oma 33.sünnipäevaks selline seis (pildilt puudu hobisõidukitest Elite de Lux "Rallye" ja Valiant) ja siis hakkasin ka sügistalvel hobiga tegelema: Uunikute Talverallisid korraldama! 2003 sain 33 ja 2004 veebruaris oli esimene Ristsõnaga sõit. Ja ajakirjandus ja kõik muu "tilulilu" mis oli puhas puhkus peale ~12 aastat karmis tollinduses ja logistikas orjamist. Pärast seda lasknud parajasjagu "Tirri", hoides olematud kulud ja pisikesed tulud võimalikult barlanksis. EtT ma peaks mingi elektriauto pärast orjama hakkama??? 

[Pilt: ABLVV84NzB1UYrJn_n04w-EIheGw49B2DuXYb0xF...authuser=0]
Vasta

Reaalsus ongi see, et korter või maja eestis maksab oluliselt rohkem kui soomes.
Minul oli veel õnne, teha ost kahe buumi vahel.
Hetkel on maja laenukulu väiksem kui sõbral 2 toalise hrusovka üürikulu.

Laenu saan makstud oma 63 sünnipäevaks Smile

Iga kuu läheb võlast maha umbes 80eur ja pangale kasumiks üle 250eur.

Varem oli see summa 80+80


Olulise kergenduse tõi võimalus välja astuda kohustuslikust 2 sambast.

Ps. Suitsust ja alkoholist olen juba ammu loobunud. Need olid ka üpriski olulised väljaminekud.
Suitsuraha eest maksin ära oma korterilaenu.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Automaksul on vähemalt lootust et lapitakse mõni eelarve auk ära ja makstud raha tuleb ehk kuidagi ringiga tagasi, kasvõi õpetajate või päästjate palgana.

Kas teate kuhu minu makstud euribor läheb?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(17-01-2024, 13:41 PM)tõnn Kirjutas:  Iga kuu läheb võlast maha umbes 80eur ja pangale kasumiks üle 250eur.
see võib sul hetkel nii olla, aga võta oma maksegraafik ette ja vaata mis need summad on siis kui makstud on pool perioodist ja perioodi lõpus. 
Ja pealegi misasja te siin jaurate, tehti ju eraldi mölateema kuhu kõik oma maailmavalu võib välja ajada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne