Pannonia T5 - 1971 "puhkab..."
#21

Erik Kirjutas:Kas üldse tasub võõbata selleks suveks raam ja mõned "sõitmiseks vajaminevad jubinad" pintsliga üle? Ega näiteks mingi hammeritega ülevõõpamine midagi tegelikult paremaks ei tee?! Võibolla lihtsalt pükstele ei jääks roostest plekke. Big Grin

Pintsliga värvida otse loomulikult mitte!

1. Eemalda olemasolev rooste ja värvikihtide jäänused kas liivapritsiga või siis relaka otsa pandud terasharjaga (viimase variandi korral kasuta jämedate kiududega nn profiharja, peenekiuliste nn amatööriharjadega võid vareseid loopida). Liivapritsi pluss on et saab igale poole ligi ja töö kiire, miinuseks see, et tuleb teenust tellida (tavaliselt kodus seda võimalust pole).

2. Vajadusel tee mõned keevitustööd (praod, äramurdunud kõrvad) ning sellele järgnev käiamine/lihvimine.

3. Liivapritsist tulnud läikivad keredetailid töötle kas samal päeval või äärmisel juhul päeva-kahe pärast mingi ortofosforhappe derivaadiga (nt Buvanol).

4. Päevakese-kaks mõjunud, tee fosfaaditud keredetailid õrnalt liivapaberiga üle, pese puhastusbensiiga kirme maha.

5. Kanna detailidele happekrunt.

6. Kanna detailidele täitekrunt. Kruntvärvid soovitan valida selle järgi, millise välisvärvi lõpuks peale paned.

7. Pahtelda vajadusel ning tee muud värviettevalmistustööd.

8. Kanna peale välisvärv (kui ei ole palju värvimiskogemusi, siis selle soovitan küll teha lasta).

9. Joonista peale kõik triibud jm värvikaunistused.

Ongi kõik.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#22

Ketikaitse oligi vist üks pool tagakiigest,seal saad ära võtta ainult katte mis on tagumise hammasratta peal.
Vasta
#23

valdo Kirjutas:3. Liivapritsist tulnud läikivad keredetailid töötle kas samal päeval või äärmisel juhul päeva-kahe pärast mingi ortofosforhappe derivaadiga (nt Buvanol).

Sellele punktile väidaks juba vastu. Siin ca kuu tagasi sain teada milleks see vajalik. Nimelt Happega tegemine on vajalik ainult seljuhul, kui sa töötled masinat väga niiskes ruumis. (garaaz, veetorustike ligiduses). Rääkisin seda ka värvijatega, kes ütlesid, et hull paranda enda remondi töökoja tingimusi, muidu mödaneb masin enne ära kui tegema saab hakata.
MItte mingit vahet ei olevat kas teed happega, või hoiad kuivas ruumis.l

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#24

Õhus on alati piisavalt niiskust, et liivapritsist tulnud detailid "rebaseks" muuta.
Vasta
#25

Sull7 Kirjutas:Ketikaitse oligi vist üks pool tagakiigest,seal saad ära võtta ainult katte mis on tagumise hammasratta peal.

Sellega on jama jah. Tunub, et see ketikaitse on kinni keevitatud. Eks siis kui korralikult keretööd teha peaks selle sealt ära võtma ja hiljem tagasi keevitama.

Uurisin siis juba natukene mootorit. Karteri pooli veel lahti ei võtnud aga oi, oi, oi, oi... Vaatan kas juppe on leida...
Vasta
#26

Mis te arvate mis teeb seal mootoris kaherõngaga kolv? (T1 mootoril oli kaherõngaga, originaalis oli mul 3rõngaga)

Nüüd siis peakski hakkama karteripoolte vahelise tihendi peale mõtlema ja ehk saab kuskilt alukeevituse ka lasta ära teha. Siis oleks nagu aeg mootor kokku kruvida. Vähemalt siis karteri pooled esialgu.
Vasta
#27

Erik Kirjutas:Mis te arvate mis teeb seal mootoris kaherõngaga kolv? (T1 mootoril oli kaherõngaga, originaalis oli mul 3rõngaga)

Nüüd siis peakski hakkama karteripoolte vahelise tihendi peale mõtlema ja ehk saab kuskilt alukeevituse ka lasta ära teha. Siis oleks nagu aeg mootor kokku kruvida. Vähemalt siis karteri pooled esialgu.

Oot, mis asja sa selle alukeevitusega teha tahad? Loodan, et sain valesti aru kui loen siit välja et tahad karteri pooled kokku keevitada? Karteri vahele soovitan teha ise papist tihend, mõned panevad ka silikooni ja ei kurda.


PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Vasta
#28

Said valesti aru jah. Smile Ühesõnaga ühe võlli pesa karteripooles on katki murdunud ja tahaks selle korda lasta teha. Lihtsam küll oleks leida terve karteripool aga siis oleks paberites teine mootori number. Ja kuna see pole eriti suure mahuline töö ka, siis usun, et ei pea selle lõbu eest palju välja käima.

Täna otsisin natukene 1000ndete tsiklijuppide seast ja välja tuli täitsa tutikas Pannonia kett. Pakendi peale kohe kirjutatud: "Pannonia - Budapest - Kette". Välja tuli veel ka silmajärgi vaadatuna kasutamata sidurikettad ja leegitorude kinnitused, mõned mähised ja muud nipet-näpet asjad. Leegitorude kinnitused silindri külge on ehk jawa omad või on neil ratastel need lihtsalt sarnased/samasugused.

Selle nädalalõpus proovin ära käia keevitustöödel ja uued laagrid sisse panna. Veel tahaksin uurida, et mis keemiaga ma mootori valgeks tagasi saan.
Vasta
#29

[Pilt: 41-2.jpg]

Sellel pildil on näha, et mootor on valget värvi värvitud.
Vasta
#30

minul T1 on 64 a. ja mootor hallikat värvi kolb 2 rõngaga.T5 .mustaksvärvitud mootor 3 kolvirõngast.ja kõik teised 2 rõngaga tagavaramootorid on mul ka hallikad(VALGET)värvi.pakiraam minu t1 oli samasugune.võibolla tõesti mingil ajal aretis?

rahvusvahelist vedude kaugsõidu raskeveoki juht
Vasta
#31

Mootor siis laiali võetud ja katkised osad kindlaks tehtud. Esimeseks tööks tuleb siduripoolse karteripoole remont.

http://erik.pri.ee/pannonia/mootori_remont/

Piltidel on näha kust kild on murdunud. Kild sobib ilusti omale kohale tagasi aga noolega suunatud A-punkt jääb ikkagi tühjaks. Ringiga ümbritsetud kohas on veel üks väike mõra mis esialgu ohtu ei tekita aga kui juba keevitamiseks peaks minema, siis saab sinna ühe täpi ka pesa väljastpoolt peale lasta.

Kui keegi teab mõnda head ideed või tegijat, kes mul selle asja ära teeb, siis paluks ühendust võtta. Äärmisel juhul võiksin ka karterikaane ringi vahetada.
Vasta
#32

lihtsam oleks kindlasti uus karteripool otsida. Punktis A on suht raske seda täppi sinna panna, aga hea mees saab sellega ehk hakkama. pärast on töötlemisega vaeva vaja näha, alumiiniumi keevitus jätab paraja tüki sinna külge.Sama lugu on selle lahtise tükiga!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#33

Eks ma vaatan seda uut karteripoolt aga põnevam oleks kui saaks selle kuidagi korda... Smile

Üks võimalus oleks muidugi see pesa välja puurida ja sinna mõni samas mõõdus toru külge keevitada. Eks ma ise mõtlen ka midagi välja...
Vasta
#34

Teatavasti ei ole eriti soovitatav karteripooli ühekaupa vahetada. Foorumites on minuarust korduvalt räägitud ka selle asjaolu põhjustest.
Vasta
#35

Tere

Kuidas Pannonia "puhkamine" edeneb? Kas projekt on seisma jäänud?

Pannonia de Luxe TLF '1959
Pannonia de Luxe TLB '1961
Pannonia T1 '1962
Pannonia T5 '1969
White T9 '1965
Motorkuli FV-60 '1967
Vasta
#36

siimlane Kirjutas:Tere

Kuidas Pannonia "puhkamine" edeneb? Kas projekt on seisma jäänud?


Hakkas juba see teema ununema. Smile Pole eriline projekt ta midagi. Niisama tutvustasin oma jahimaadel leiduvat. Mootori remondiga alustanud pole. Seisab sama "reipalt" edasi. Enne talve pole küll plaanis kätt külge panna.

Muutunud on ainult see, et paberid on välja tulnud. Lootust andev tulevane maantekulgur. Cool
Vasta
#37

Ei andnud ratas rahu ja ära ta tõin. Taastamiseks jõud peale ei hakka ja eks ta kehv toorik ole ka. Aga korda plaanin ta teha ja ka legaalselt tänavale viia.

Olen huvitatud kõigist osadest annetusena või sümboolse hinna eest, mis aitaksid ratast elustada.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne