17-05-2009, 23:36 PM
Sorisin täna ühes nurgas oma kolaladudest. Pihku hakkas üks meestejalgratta "The Lion Cycle" jäänus, mida uurisin pikemalt (vt postituse lõpus olevad pildid).
Rain Vaikla (kaasfoorumlane manic) andmetel (vt http://eag.unicweb.ee/ewrattad.html) on The Lion Cycle Eesti töö, valmistatud Tartus Karl-Gustav Reinholdi töökojas. Aga... tema andmetel peaks sildil olema kirjas "Estonian made", minu isendil on aga "English made" (vt kolmas pilt).
Samas ei ole minu jäänus sugugi tüüpiline "British made" - keskjooksu laager on kontramutriga, mitte alt kiiluga, leistang on kinnitunud siiski poldi ja kiiluga jms. Samas suur raaminumber (99462) viitab siiski importraamile, mis aga ei välista, et ratas siiski valmistati Eestis (vrd Rudoni raamid/raaminumbrid).
Millega on tegu? Kas tõesti on Reinhold kunagi müünud enda kokkupandud rattaid inglise rataste pähe?
Minu palved kaasfoorumlastele:
1. Kellel on olemas "The Lion Cycle" või selle jäänuseid, siis oleksin huvitatud piltide vaatamisest (ja veelgi parem ratta enda nägemisest), et tuvastada, kas raam (esiosa väike välismuhvide vahe on eripära), silt, esikahvli ülaosa ja ketyiratas on samad. Ja võrrelda raaminumbreid ning numbriraudade ðrifte.
2. Kas lisaks "British made" The Lion Cycle siltidele olid olemas ka "Estonian made" sildid ja kas kellelgi on pilte minu omast mingil moel erinevast The Lion Cycle sildist?
Kui tegu on siiski Eesti tööga (kasvõi kokkupandud Eestis), siis tasuks väga igatahes ratas komplekteerida, st uurida, millised porilauad, sadul, leistang, vewljed ja rummud tal käisid.
![[Pilt: lion_1.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/lion_1.jpg)
![[Pilt: lion_2.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/lion_2.jpg)
![[Pilt: lion_3.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/lion_3.jpg)
Rain Vaikla (kaasfoorumlane manic) andmetel (vt http://eag.unicweb.ee/ewrattad.html) on The Lion Cycle Eesti töö, valmistatud Tartus Karl-Gustav Reinholdi töökojas. Aga... tema andmetel peaks sildil olema kirjas "Estonian made", minu isendil on aga "English made" (vt kolmas pilt).
Samas ei ole minu jäänus sugugi tüüpiline "British made" - keskjooksu laager on kontramutriga, mitte alt kiiluga, leistang on kinnitunud siiski poldi ja kiiluga jms. Samas suur raaminumber (99462) viitab siiski importraamile, mis aga ei välista, et ratas siiski valmistati Eestis (vrd Rudoni raamid/raaminumbrid).
Millega on tegu? Kas tõesti on Reinhold kunagi müünud enda kokkupandud rattaid inglise rataste pähe?
Minu palved kaasfoorumlastele:
1. Kellel on olemas "The Lion Cycle" või selle jäänuseid, siis oleksin huvitatud piltide vaatamisest (ja veelgi parem ratta enda nägemisest), et tuvastada, kas raam (esiosa väike välismuhvide vahe on eripära), silt, esikahvli ülaosa ja ketyiratas on samad. Ja võrrelda raaminumbreid ning numbriraudade ðrifte.
2. Kas lisaks "British made" The Lion Cycle siltidele olid olemas ka "Estonian made" sildid ja kas kellelgi on pilte minu omast mingil moel erinevast The Lion Cycle sildist?
Kui tegu on siiski Eesti tööga (kasvõi kokkupandud Eestis), siis tasuks väga igatahes ratas komplekteerida, st uurida, millised porilauad, sadul, leistang, vewljed ja rummud tal käisid.
![[Pilt: lion_1.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/lion_1.jpg)
![[Pilt: lion_2.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/lion_2.jpg)
![[Pilt: lion_3.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/lion_3.jpg)
![[Pilt: lion_4.jpg]](http://www.mois.ee/tmp/lion_4.jpg)
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel