Muravei 2, Taf
#1
Aparaat siis aastaid küüni all vedelenud ja ei tahtnud selle korda tegemisse väga investeerida, kuna see ei kuulunud päriselt mulle. Nüüd tekkis asja vastu suurem huvi ja sai omanikuga läbirääkimised tehtudCool ja sain endale mõnusa liikuri tagumendi alla.
[Pilt: IMGP2422.JPG]

Masinal oli tiffer laiali, see viga sai eile parandatud. Puudu olid: süütepool, kondekas... Enne kui korralikult masina üle käin, tahan selle normaalselt tiksuma saada, et siis juba värvima ja möllama hakata. Kasutasin Sierra(?) pooli ja Izh Jupi kondet. Selle peaks ikka 12v kondega asendama, kuna kontaktid sädelevad hirmsasti, aga vähemalt sain aastaid seisnud masinast hääle välja.

Küsiks millest tuleneb see, et madalatel pööretel töötab mootor normaalselt, aga gaasi andes tõmbab hinge kinni? Kui mootor välja hakkab surema, siis tuleb korraks toore klapp poole pääle tõmmata ja mootori käik ühtlustub jälle. Ka klappi peal hoides ei saa mootorit täispöördesse. Karpa(K62-sellega on töötanud kunagi ikka normaalselt) puhas, süüte reguleerimine abi ei anna.

-Milles võiks probleem olla? Kas kondekas võib seda mõjutada või ei passi karpa(kuigi sellega on masin ikkagi normaalselt töötanudSmile)? Säde on väga hea (kui küünal maha ja pööret anda), aga kas ka suurematel pööretel ja rõhu all asi sama on? Milline kondekas sobib?
-Või kust veel viga otsida?

-Kellelgi kontaktiplaati(kogu kompott kontaktidega) pole pakkuda?

Veel pilte: http://fotoalbum.ee/photos/PunanE/sets/762381
Taf.
Vasta
#2
mul töötas aastaid k36 karpaga samasugune isend ideaalselt (kahtlustaks, et saab sul vähe kätte). Muravei jupstükke saad orissaarest traumanni soovipoest osta (hinnad on 2meeldivad" muidugi) ja kindlasti kloostrimetsa poes on juppe, nägin seal alles kasutatud mootorit 3000.- eest müügis.

Mõnus liikur, ma endal just müün 2tk ühele siinsele kasutajale maha Smile
Vasta
#3
Mis orig. karpa sellele mõeldud on?
Taf.
Vasta
#4
Tartus turu jalgratta poes olid olemas tuula kontaktid, uued, maksid 120 krooni. Endale muraveile sealt just sainSmile
Kas mootori lasid ikka soojaks käia toorega?
Külma mootoriga ilma tooreta ei lähegi lihtsa vaevaga pöördesse...


Vasta
#5
Soojaks, ikka soojaks.

Käisin just vanamehe juures ja 12V kondeka, gaz'i jagajalt, sealt saab ka ehk haamri.
Otsing abi ei andnud ja küsin siin:
Muravei 2 elektriskeemi?
Taf.
Vasta
#6
(19-05-2009, 12:53 PM)PunanE Kirjutas: -Kellelgi kontaktiplaati(kogu kompott kontaktidega) pole pakkuda?

Kasutaja taavi juba viitas orissaare poele- ainult järgiminemise vaev. (Kui mujalt ei saa)
http://varuosad.ee/index.php?a=1&b=45&c=358
Vasta
#7
(19-05-2009, 17:02 PM)PunanE Kirjutas: Käisin just vanamehe juures ja 12V kondeka, gaz'i jagajalt, sealt saab ka ehk

Ehk seletad mulle "6V" ja "12V" Kondensaatori vahet?
vanamotopisiku ohver
Vasta
#8
(19-05-2009, 20:35 PM)Nobody Kirjutas:
(19-05-2009, 17:02 PM)PunanE Kirjutas: Käisin just vanamehe juures ja 12V kondeka, gaz'i jagajalt, sealt saab ka ehk

Ehk seletad mulle "6V" ja "12V" Kondensaatori vahet?

Käisin isegi eile seda aparaati vaatamas. Kontaktid sädelesid küll meeletult ja soovitasin tal õige kondeka (Lada oma näiteks, faradeid peast ei mäletanud...) sinna osta, mis 12voldises süsteemis toimiks, kuna sel hetkel peal olnud kondekas tundus väga kahtlase mineviku ja päritoluga olevat. Pakun, et isegi kooritud kartul oleks effektiivsem olnud Smile
Pots ja postivahe.


Vasta
#9
Mul hetkel Riga-13 töötab þiguli jagaja kondensaatoriga. Teadupärast on D8E mootor 6. voldise süsteemiga. Masin käivitub ja sõidab ideaalselt. Ärge ajage jama oma kondekatega.
Vasta
#10
Kui kontaktid sädelevad siis on ikka kondekas läbi. See võib takistada ka kõrgetel pööretel õige sädeme tekkimist.
Vasta
#11
(19-05-2009, 22:30 PM)Ranno Kirjutas: Kui kontaktid sädelevad siis on ikka kondekas läbi. See võib takistada ka kõrgetel pööretel õige sädeme tekkimist.

Pigem vaataks sädelevad kontaktid kriitilise pilguga üle. Kui ikka nn. haamer ja alasi suht kulunud on, siis see sädelemine ka sinna tekib.
Vasta
#12
(19-05-2009, 20:35 PM)Nobody Kirjutas:
(19-05-2009, 17:02 PM)PunanE Kirjutas: Käisin just vanamehe juures ja 12V kondeka, gaz'i jagajalt, sealt saab ka ehk

Ehk seletad mulle "6V" ja "12V" Kondensaatori vahet?

Tegelt seal peal vist üldse 300B kirjas... Jürka ajas mingit jama ja ma uskusin, et IZHi konde ei sobi, aga praktikas teeb ta sama töö ära mis see Gaz'i oma. Niiet mina küll vahet ei tee...

Aga kas kontaktide sädelemist võivad ka põhjustada:
-väsinud ja katkised kontaktid?
-vale süütepool, antud juhul Sierra oma?

Täna sai veel katsetatud. Külmalt läheb käima hästi. sain ka lõpuks pika meelitamise pääle pöördesse ajada- hästi vaikselt gaasi järjest juurde andes. Kui gaas järsku põhja vajutada, siis tõmbab natukeseks hinge kinni ja siis jääb madalatel pööretel kuidagi käima(gaas ikka põhjas). Vahele jätab ka, aga selle põhjust näen kontaktides, mis on oma aja ää elanud...

Sai generaator-käiviti ka laiali võetud ja sealt seest õnnetus avastatud. Keegi oli ühe poldi liiga pika pannud ja lamellid sellega laiali lükanud ning see põhjustas harjade, harjapesade/vedude purunemise... Püüdsin viga parandada, homme edasi. Mõningat pildimaterjali tegin ka, et siis ehk homme jagan.

Kasutaja Jossu, ehk saaksid palun selle poe kontaktid anda? Koduleht/nr?
*Ühesõnaga vaja kontaktiplaati ja 11 hambaga hammikat(praegu sääl mingi vale 17 hambagaSad) või 13 hammast(?).
Taf.
Vasta
#13
ega seal miskeid kontakte polegi. isegi lahtioleku ajad on kella 15ni.
kui väga vaja võin ära tuua miskit sealt, siis saan kuskile posti visata...


Vasta
#14
Paar aastat tagasi putitasin ka üht sellist isendit, läbisõit oli masinal vist alla 1K km. ja valmistamisaasta 90-ndad.
Suuremad vead:
- summuti oli paksult õli täis, päästis gaasikeevituse tulelont, sai puhtaks;
- aku vahetus;
- pärast ca. 50km. läbisõitu läks mootor "lahti" st. hakkas korralikult vedama, järelikult oli kompresioon silindris vilets, arvata võib, et röngad kinni.
- muidugi kõikvõimalikud reguleerimised.
Minu üllatuseks oli sel masinal siiselaskeklapp.
Vasta
#15
(20-05-2009, 08:12 AM)miilits Kirjutas: - summuti oli paksult õli täis, päästis gaasikeevituse tulelont, sai puhtaks;
-...järelikult oli kompresioon silindris vilets...
Mul ka kui soojaks käis, siis ilge õli tomu üleval.
Ka silinder on vähe õline, millest võib järeldada, et tihendid tahavad vahetust.

¤Panen siis tekkinud küsimused siia ühte kohta kokku:
1) Mis karpa on originaalis?
2) Kui birkal on näha nr 7 ja seerianumber, siis tegemist 87-aastaga?
3) Miks osadel isenditel on kandiline silinder ja mis küünalt soovitab manual?
4) Kumba hammakat soovitate? 11/13? Kogemused?
5) Jagaks keegi ehk elektriskeemi?


Tänud.
Taf.
Vasta
#16
elektriskeem oli mul täitsa olemas kuskil, pean kaevama

EDIT: homme ehk saab lausa terve raamatu, töökaaslasel olemas, eks skännib sisse
Vasta
#17
(20-05-2009, 14:03 PM)taavi Kirjutas: elektriskeem oli mul täitsa olemas kuskil, pean kaevama

EDIT: homme ehk saab lausa terve raamatu, töökaaslasel olemas, eks skännib sisse
Cool Oleks VÄGA tänulik.

Siis veel:
1) Mis karpa on originaalis?
2) Kui birkal on näha nr 7 ja seerianumber, siis tegemist 87-aastaga?
3) Miks osadel isenditel on kandiline silinder ja mis küünalt soovitab manual?
4) Kumba hammakat soovitate? 11/13? Kogemused?
5) Hädasti vaja kontaktiplaati, soovitatavalt uut ja esimest hammikat. Kasutaja Jossule suur tänu, kuna käis vaatas Tartus mingis poes, aga seal enam polnud. Uurisin ka Orissaare kauplusest, seal vana info netis üleval ja samuti otsas mõlemad asjad. On keegi kursis Kloostrimäe kaubavalikuga?
Taf.
Vasta
#18
näed skännisin sisse ja kogu töö läks luhta (elagu IT spetsialistid, kes armastavad panna jaburaid piiranguid!) Aga eks ma proovin veel. raamat koos skeemidega mul siinsamas.

EDIT: Masinatega võitlemises jäime viiki: masin andis ainult skeemi, muud ei andnud. Aga hea seegi Smile

http://tazavi.planet.ee/kola/muravei%20elektriskeem.pdf
Vasta
#19
(21-05-2009, 10:42 AM)taavi Kirjutas: näed skännisin sisse ja kogu töö läks luhta (elagu IT spetsialistid, kes armastavad panna jaburaid piiranguid!) Aga eks ma proovin veel. raamat koos skeemidega mul siinsamas.

EDIT: Masinatega võitlemises jäime viiki: masin andis ainult skeemi, muud ei andnud. Aga hea seegi Smile

http://tazavi.planet.ee/kola/muravei%20elektriskeem.pdf

Tänud.
Niisiis natuke pildimaterjali generaatorkäiviti lahtivõtmisest:

Lamellid kõverad, kuna mingi "tark" oli liiga pika poldi sinna tagantpoolt ligi surunud.
[Pilt: IMGP2477.JPG]

Eelnevast tulenevalt siis juhtunud ka selline õnnetus:
[Pilt: IMGP2479.JPG]

Ja need jäid üle:
[Pilt: IMGP2491.JPG]

Pärast vähest sirutamist. Loodan, et saab ikka veel asja.
[Pilt: IMGP2490.JPG]

Teab keegi, kust neid harjahoidikuid + harju saada? Vähemalt ühte, sest teisi kannatab veel ehk sirutada.
[Pilt: IMGP2494.JPG]

Natuke sirutatud.
[Pilt: IMGP2493.JPG]

Algul ehmatasin päris ära kui lahti võtsin, aga loodan, et saab korda. On siin kellelgi või teab keegi kedagi, kel oleks Muravei neid harja hoidikud pakkuda?
Oleksin väga tänulik.
Taf.
Vasta
#20
Käisin linnas täna ja sain Kloostrimetsast hammaka(13), kontaktiplaadi ja silindri ülemise tihendi.

Aga ikkagi:
1) Mis karpa on originaalis?
2) Miks osadel isenditel on kandiline silinder ja mis küünalt soovitab manual?
3) Kas Sierra(või mistahes muu auto) süütepool töötab Muravei pääl hästi?
Taf.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne