(25-09-2009, 13:17 PM)jurkman Kirjutas: See on elektriline on mõttetult keeruline ja ebaotstarbekas, lisaks rikub pidev sisse-väljalülimine mootorit.
Ära`nd aja siin raffale kärbseid pähe.
Pidev sisse-väljalülitamine rikub tõesti mootorit.Seda seetõttu, et mootori käivitusvool on kordades suurem normaalsest töövoolust.Ja kui seda käivitusvoolu ajaliselt liiga palju saab, mõjutab see mähiste soojusreziimi, ja seda ebasoodsas suunas.
Teine aspekt kompressori käitusmootori ülekoormamise vältimiseks on masina rõhuvaba käivituse tagamine. Sellest oli siin alles hiljuti ühes teises teemas pikalt juttu.
Kui kompressor pidevalt sisse-välja plõksib, on kas kompressor liiga väikese jõudlusega või on rõhurelee valesti häälestatud või on resiiver liiga pisike.
Samas on Su jutus oma tõetera sees. Kui kompressor teeb aastas mõned tunnid tööd, siis pole tõesti mõtet sinna korralikku automaatikat paigaldada,piisab sellest ülerõhu klapist.
Aga ei maksa üldistada.Kel masin pidevas kasutuses, need tegelikult ilma automaatikata ei saa. Mugavus maksab ka midagi ja automaatika teenib oma raha energiasäästu näol kindlasti tasa.
PS. See "keeruline" automaatika on tegelikult üsna elementaarne elektrotehnika.
Kõige lihtsam viis kompressorit rõhuvabalt käivitada, samas resiivris rõhku säilitades on:
Lisa kompressori ja resiiveri vahele tagasivooluklapp ning klapi ja kompressori vahelisele torule puuri pisike (ca 0,5-1mm) auk.Targemad mehed oskavad optimaalse läbimõõdu kindlasti ka valemitesse panna, kel niipalju tahtmist pole, võivad vabalt eksperimenteerida.
Värvimisel reduktori (ja filtrite) kasutamine on isegi minusuguse diletandi jaoks elementaarne.