BE - kategooria
#21

(30-09-2009, 22:39 PM)ddig Kirjutas:  https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13195554
...
Haagise lubatud massi suhtes helistasin kunagi ARK-i ning uurisin, et miks minu suhteliselt robustse ehitusega ning 1500kg tühimassiga autol on suurim lubatud piduriteta haagise mass vaid 600kg. Sain teada ka seda, et antud juhul on silmas peetud tegelikku massi, mitte registrimassi. Ehk siis võin vedada nt. haagist mille tühimass on 250kg ja koorem 350kg, olenemata haagise registrimassist.
Seesama seadus ütleb et:
(2) Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.

Täiendus: kuna see teema on sada korda läbi arutatud ja desinformatsiooni on hoolimata sellest palju, siis tegin väikse joonise Smile

[Pilt: haagiseload.png]

Loodetavasti sai nüüd ikka õigesti.
Vasta
#22

(01-10-2009, 11:49 AM)Jesper Kirjutas:  
(30-09-2009, 22:39 PM)ddig Kirjutas:  https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13195554
...
Haagise lubatud massi suhtes helistasin kunagi ARK-i ning uurisin, et miks minu suhteliselt robustse ehitusega ning 1500kg tühimassiga autol on suurim lubatud piduriteta haagise mass vaid 600kg. Sain teada ka seda, et antud juhul on silmas peetud tegelikku massi, mitte registrimassi. Ehk siis võin vedada nt. haagist mille tühimass on 250kg ja koorem 350kg, olenemata haagise registrimassist.
Seesama seadus ütleb et:
(2) Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.

Politsei lähtub kontrollides ikkagi registrimassist, neil on üsna ükskõik, kas seal kärus on 20 või 200 kilo kraami, kaaluma nad seda ei hakka. Teoreetiliselt peaks olema võimalik nedega vaielda, sest auto tehnilises passis on kirjas lubatava haagise tegelik mass. See eeldab aga haagise kaalumist ja politseiga vaidlemine on nagunii üks jube ikaldus...
Vasta
#23

No ma justkui loeks sealt ülaltoodud reast välja et see passis olev mass ei ole tegelik vaid reg. mass? Või on mingeid muid sätteid mis selle väite ümber lükkavad?

See mida mingi politsei või ARKi asjapulk arvab või mõtleb või telefonis räägib ei huvita mind isiklikult absoluutselt, seadus kehtib kõigile ühtemoodi.
Vasta
#24

Ma ei olnud Jesper´i väljatoodud punktile tähelepanu pööranud ning selle järgi on tõepoolest tehnilises passis tegemist haagise registrimassiga. Kuni vastupidist pole tõestatud tuleb sellest lähtuda.

ARK-ile ja Politseile oleks tegelikult otstarbekas oma päring alati maili teel saata, sest siis nad peavad ka vastutama oma sõnade eest ja ei saa mingeid isiklikke tõlgendusi süüdimatult levitada.

Natuke veel saunajuttu. ARK töötaja kommenteeris selle tehnilisse passi märgitava suuruse kohta, et nemad võtavad selle info mingist oma andmebaasist. Kui sõiduki tootja väljastab dokumendi, kus on teine number kirjas, siis saab selle numbri ära muuta.

Connecting technologies
Vasta
#25

Krt seda massi asja täpselt teab. Probleemide vältimiseks tasub arvestada, et auto tehnilises passis on kirjas haagise registrimass, kuigi tegelikult pole kusagil kirjas, mis arv see täpselt on sealBig Grin Leidsin sellise jutu, küll mõni aasta vana, aga peaks ka praegu asjakohane olema.
Vasta
#26

(01-10-2009, 13:07 PM)ddig Kirjutas:  Natuke veel saunajuttu. ARK töötaja kommenteeris selle tehnilisse passi märgitava suuruse kohta, et nemad võtavad selle info mingist oma andmebaasist.
Kui enda "homemade" kerghaagist ARK-is ette näitamas käisin aastaid tagasi, siis onu küsis:
"Kui raske sa ta siis tegid?"
Kuuldud number siis reg. tunnistusele tühikaaluks ka kirja sai.
Mis 750 kilost üle jäi, see sai kandejõuks.Ei kaalunud ega uurinud keegi seda rohkem.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne