Küsimused T-40 kohta

Piimvalge suits tuulutusest-saaledel õlinälg ja detailid kuumenenud niipalju et vähene õli mis laagritele satub läheb keema.
Kolbe ma ei usu et saab nii kuumaks, need oleks ammu kinni jooksnud ja selle mootori liitrivõimsus on ka nii madal et sellist soojushulka ei suuda toota.
Vasta

Tasub uurimist. Kas tuleb mootor laiali võtta või on mingeid lihtsamaid kontrollmeetodeid?
Vasta

Alustuseks võiks vaadata, kas õli varras näitab et õli on normis. Siis võiks ka õlirõhu näidiku korrasolekut ja näitu hinnata.
Vasta

Kui on vähe vanem kui eile tehasest tulnud, ilmselt on, siis pole paanikaks põhjust. See 40 ja 25 standart.
Kolb silinder tsipa kulunud ja osa kuuma pääseb ikka rõngaste vahelt mööda. See tekitabki kuumalt valget tossu. 
Ja kui hästi vaatad siis juba külmalt on vine seal toruotsas. 
Kuniks õli ei võta liiter tunnis pole mõtet isegi remondi peale mõelda.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Tere. Üritan sõpra aidata seoses ühe soome päritolu t-40 sünniaasta väljaselgitamisega. Olen jõudnud järelduseni, et on tehtud aastatel 74-78. Fernmo kabiiniga aga kusagil pole ehitusaastat märgitud. Venekeelsel birkal tundub ,et aastaarv pole ültse löödud birkale. Lihtsalt uurin, et kui  kellegil on samast ajast mõni traktor ehk on vin koodist kuidagi see aasta võimalik tuletada. Näiteks kabiinil on mingi kood THS1961.......76 kas võiks arvata, et on 76 aasta. 1961 numbri alguses tundub liiga varajane.
Vasta

Õlikulu kohta pole arvestust pidanud. Vist tuleb liiter paagi kütuse kohta ära.
Küll aga oli sügisel enne seisma jätmist kähku vaja õli lisada ja lähimatest poodidest oli ainult lääne mineraali saada. Valasin seda M-10G2K -le lihtsalt peale. 
Sügisel ei näidanud midagi välja, aga nüüd on õli piimja tooniga.

Olen kaks korda lasknud maha jahtuda ja külmalt ei suitse midagi. Ca poole tunni tööga hakkab karteri tuulutus ägedasti suitsema.

Ega vist lahti võtmata aru ei saa, kas on saale ringi tõmmanud või mõni õlikanal umbes? 

Vahetaksin õli ja ühtlasi kontrolliks ka vända saaled üle. Kui kaua saalede kontroll aega võiks võtta? Kas õlipann käib lihtsalt ära ja pakud saab kätte ilma, et muud asjad segaksid?

P.S! Õlirõhk külmalt >3 ja soojalt >1.
Vasta

(24-05-2023, 13:22 PM)kombo Kirjutas:  ...
Küll aga oli sügisel enne seisma jätmist kähku vaja õli lisada ja lähimatest poodidest oli ainult lääne mineraali saada. Valasin seda M-10G2K -le lihtsalt peale. 
Sügisel ei näidanud midagi välja, aga nüüd on õli piimja tooniga.

Olen kaks korda lasknud maha jahtuda ja külmalt ei suitse midagi. Ca poole tunni tööga hakkab karteri tuulutus ägedasti suitsema.

...

Sul on vesi sees ja see hakkab soojast õlist välja aurama. Kas molekulaarselt seotud tänu mingile naljakale keemilisele efektile erinevate õlide vahel või labaselt kihina karteripõhjas (mida sa vardast ei näe).

Kas õli on piimjas ka peale pikemat (paar nädalat) seismist enne käivitamist vaadates?

Ma vahetaks õli esimese asjana (ja puhastaks tsentrifuugi ja kontrolliks, et õlijahutuse toru ikka läbi käib).
Vasta

Tsitaat:Ma vahetaks õli esimese asjana (ja puhastaks tsentrifuugi ja kontrolliks, et õlijahutuse toru ikka läbi käib).
Lisaks tuleks leida koht kust vesi karterisse saab, T-40 puhul ju jahutusvedelikku pole. Kas õlivarda kaudu, õli valamise korgi puudumise tõttu või veel mõni huvitav koht. Talvel tuiskas lumi sisse? Ega ilmaasjata JOSSidel NATIdel korstna otsas ämber olnud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Õli oli ka pärast seismist piimjas.
Põhjus on ka tegelikult ilmne. Summuti murdus esilaaduri tõttu malmpõlvest ära. Usaldasin vana potikaant vihmavett tõkestama, aga see pole siis ülesannete kõrgusel olnud.

Mitu pead on ikka mitu pead.
Tänud kaasa mõtlemast!
Vasta

Oma soome 40 vanuse tuvastasin kuu ja aasta järgi kelladel,datsikutel,massilülitil.Arvan vastuseks IV 72.
Vasta

Omab keegi kogemust kuidas on kvaliteedilt Togata poolt müüdavad T-40 sidurid? Pidid olema Ukraina päritolu.
Vasta

Ukr tooted olid vähemalt ennem sõda väga kvaliteetsed...
Vasta

(28-05-2023, 23:16 PM)I.A Kirjutas:  Ukr tooted olid vähemalt ennem sõda väga kvaliteetsed...
Tere.Trügin võõrasse teemasse.Loodaks saada teadjatelt vastust küsimusele kas õlitõrjerõngad tumekollasest pakendist tähekombinatsiooniga HBR ongi altid lihtsalt ära kuluma.Sai siis T-40 mootoris kahel kolvil rõngad vahetatud sest sumbutajast väljalendav õli hakkas traktorit väga määrima.Surverõngad silindris mõõdetud.pilud 0,5mm kuni 0,8mm,õlirõngal ~3,5mm.kolvil 1 õlirõngas.Kahel kolvil sai vahetatud sellepärast et oma jõududega ehk starteriga peale remonti käima saada.Tegelikult toimus vahetus ühe kolvi kaupa.algaja teema.Mootor sai käima,korsten puhtamaks,kuid uurides vana rõngast leidsin sealt sama tähekombinatsiooni.No kas varsti tuleb jälle vahetus ette võtta?Traktor ise vahendaja/parisniku käest ostetud,täpset töötundide arvu ei tea,tundub et müügiajaks oli õlilekkepeataja sisse pandud ja ilusti puhtaks pestud.Ostes kuskilt õlilekkeid ei paistnud.Esimese töötunni möödumisel hakkas õli tasapisi ennast näitama,peale kümnendat leemetas mõnuga.
Vasta

(29-05-2023, 20:53 PM)Andu Kirjutas:  
(28-05-2023, 23:16 PM)I.A Kirjutas:  Ukr tooted olid vähemalt ennem sõda väga kvaliteetsed...
Tere.Trügin võõrasse teemasse.Loodaks saada teadjatelt vastust küsimusele kas õlitõrjerõngad tumekollasest pakendist tähekombinatsiooniga HBR ongi altid lihtsalt ära kuluma.Sai siis T-40 mootoris kahel kolvil rõngad vahetatud sest sumbutajast väljalendav õli hakkas traktorit väga määrima.Surverõngad silindris mõõdetud.pilud 0,5mm kuni 0,8mm,õlirõngal ~3,5mm.kolvil 1 õlirõngas.Kahel kolvil sai vahetatud sellepärast et oma jõududega ehk starteriga peale remonti käima saada.Tegelikult toimus vahetus ühe kolvi kaupa.algaja teema.Mootor sai käima,korsten puhtamaks,kuid uurides vana rõngast leidsin sealt sama tähekombinatsiooni.No kas varsti tuleb jälle vahetus ette võtta?Traktor ise vahendaja/parisniku käest ostetud,täpset töötundide arvu ei tea,tundub et müügiajaks oli õlilekkepeataja sisse pandud ja ilusti puhtaks pestud.Ostes kuskilt õlilekkeid ei paistnud.Esimese töötunni möödumisel hakkas õli tasapisi ennast näitama,peale kümnendat leemetas mõnuga.
Vanas hülsis rõngaid vahetada on minu arvates mõtetu...Vana hülss seest kulunud ja ilmselt ka ovaalne ja sinna nüüd uued rõnga panna on iseenda petmine...Ikka uue komplekt hülss-kolb ja rõngad ja ka siis vaadata hoolega kui hääste rõngad hülsiga liibuvad.Paned rõnga hülssi ja siis vaatad vastu valgust,et kas rõnga ja hülsi vahelt valgus paistab läbi...Kui ei paista saad hää mootori.
Vasta

Nii on. Koonerdamine ei pidanud kokkuhoid olema.
Enda põkale sai ennem sõda kõik ukr asjad sisse, oli ilus peale vaadata... Ei jäänud muljet,et oleks vanaraua konteinerist välja korjatud ja müüki pandud.
Vasta

(29-05-2023, 22:16 PM)I.A Kirjutas:  Nii on. Koonerdamine ei pidanud kokkuhoid olema.
Enda põkale sai ennem sõda kõik ukr asjad sisse, oli ilus peale vaadata... Ei jäänud muljet,et oleks vanaraua konteinerist välja korjatud ja müüki pandud.
Tänud soovitamast,tuli meelde et esimene silinder läks vahetusse kuna vana  sai liiga suure jõuga üritatud paika panna aga targem andis järele.Kummalgil vanal silindril kulumissooned puudusid sellepärast ei näinud vajadust kõike uuendada.Iseenesest sai püstitatud eesmärk täidetud,sumbutist väljalendav õli ära kaotatud,samuti pidev pealekallamine karterisse.Õlikulu vähenes rohkem siis kui kasutatud silinder tagasi sai pandud.Aga jääb küsimus miks selle tootja õlirõngad nii ära kuluvad samas kui surverõngad püsivad ja näha oli et nad on kulunud mitte et tükk oleks vahelt puudu.
Vasta

(30-05-2023, 20:33 PM)Andu Kirjutas:  ...
Aga jääb küsimus miks selle tootja õlirõngad nii ära kuluvad samas kui surverõngad püsivad ja näha oli et nad on kulunud mitte et tükk oleks vahelt puudu.

Enneolematu kvaliteet on selle põhjus.
Vasta

Nendest 40 ja 25 kolvigruppidest võib päris raamatu kirjutada kuidas ka on võimalik teha...
Süütuim juhus on kui rõnga ja silindri vahelt valgus paistab.
Siis lihtsalt käivitub halvasti, võtab õli ja suurema koormusega kuumutab lekkiv gaas kolvi üle ja rikub silindri.
On sattunud täiesti pehmeid rõngaid mida võib näpuvahel painutada ja ülekarastatuid mida pole kuidagi võimalik kolvile panna.
Omaette tooterühm on arengumaades tehtud silindrid mis ei ole sugugi eelduslikult ümarad ja silindrilised...
Muidugi saab ise ka asja ära rikkuda kui keerata kaanel üks nurk enne kinni ja ongi silinder munakujuline.
Sellega sai sugulane hakkama kui üks silinder ei töötanud ja tuul puhus õlivarrast välja.
Sai lahti võetud, kõik asjad peaks korras olema, ülemine rõngas pühib ilusti musta värvi silindrilt ära aga poldid ühed loomajõuga ja teised lahti sest pani ta sinna uued tikkpoldid mis venisid.
Vasta

Tere,

Kes saab aidata varuosade leidmisega?
Vaja on T40 roolivõimendi kahte vedru ja ühte tifti...nagu alloleval pildil:
[Pilt: tLaj2kB.png]

PS! või viis 69 255 27
Vasta

Tere,

Kes saab aidata varuosade leidmisega?
Vaja on T40 roolivõimendi kahte vedru ja ühte tifti...nagu alloleval pildil:
[Pilt: tLaj2kB.png]

PS! või viis 69 255 27

Leidsin endale vajalikud jupid!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne