Seisnud diisli elustamine
#1

Lähipäevil tuleks üks seisnud diiselmootor elustada kuid endal pole seni ühtegi õlipõletajast sõiduautot olnud.

Masin seisnud u 3 aastat. Sinna kus seisab sõitis ise. Väidetavalt mootor tip-top korras- just enne tehtud põhjalik remont jne... tavaline müügijutt eksToungue

Aga niipalju kui on inimesi on ka arvamusi kuidas asjale läheneda:
Kas võiks kohe hakata starteriga käiama?
Kas peaks paelaotsas ennem mootorit ringi lohistama?
Kas kõrgsurvepumba peab täis valama?
Kas silindritesse peaks midagi sisse valama? Pihustid hakkavad ju kohe pritsima?
jne...



Masinaks küll Golf II 1.6d 40kw, aga eks põhitõed on samad ka vanemate masinate puhul.
Vasta
#2

Ei ole küll spetsialist aga siiski.Korralik pump hoiab kütte sees,praeguse soojaga peaks matsupill olema.Peale käima minekut kohe gaasi mitte anda las õli hakka ringlema ennem,mooror tühikäigul soojaks ja uus õli sisse ja üldine hooldus.
Vasta
#3

kolme aastaga ei väsi kütus ka veel ää. värske aku peale ja kontrolli, et mootoris mingil määral miskit õli sarnast sees oleks ja keera aga võtit. kui sisteem veidi hõre ja kütus on maha vajunud, siis võib vaja minna pikka ketramist või parem sel juhul aja küte ise pumbani.
Vasta
#4

Mida vähem korras asja lammutad, seda parem. Peale õhupuhastit võiks kollesse paar ccm õli pihustada näiteks süstlaga starterist käiamise ajal. Ära uputa et kolvi peale ikka nats vaba ruumi jääks. Sajameetrine vedamine kõrgel käigul ilma aksi andmata teeb head, taastab silindrite seintel õlikileja käivitub seejärel paremini.
Vasta
#5

Kahjuks on õnnestunud näha diislit, mille "vedamine" paela otsas lõppes ülehüpanud hammasrihma ja remontivajava jõuallikaga.

Peamine on leida laetud diisliaku (soovitavalt kaks), kanistriga värsket diislit, liitri jagu mootoriõli.

Kui pump võimaldab, siis pumbata kütus käsitsi ülesse, kui ei, siis starteriga. Mersul näiteks on eraldi kütusefilter, mille täitmine kütusega laseb mootoril niipalju käima minna, et pump ise paagist kütust imeda suudab.

Kõikvõimalike torude lahtikeeramine jäta parem tegemata. Küttesüsteemis ringleva õhu kättesaamine on paras peavalu ja starteri tapmine. Kestva käiamise asemel on mõistlik anda lühikesi impulsse, starter suhtub neisse koos jahtumispausidega palju mõistvamalt.

Korralikud eelsüüteküünlad ja toimiv relee on ka mootori korraliku käivitumise eelduseks.

Kõikvõimalikud käivitusaerosoolid unusta kohe alguses. Kui mootor õpib neid tarbima, ei ole teda muidu võimalik käima enam saada.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Tip-top korras mootori puhul soovitaksin ülevaadata ennekõike õlid- jahutusvedelikud (et neid ikka oleks) ja õhupuhasti! See peab olema ilma rotipesadeta ja soovituslikult võiks ka filter olla sellise ilmega, et on veel töökorras ja laseb õhku läbi. Sest kui diisel õhku ei saa... ei toimu ka käivitumist. Küünlad soojaks ja tuldSmile
Vasta
#7

(29-06-2010, 11:45 AM)Aspelund Kirjutas:  Kõikvõimalikud käivitusaerosoolid unusta kohe alguses. Kui mootor õpib neid tarbima, ei ole teda muidu võimalik käima enam saada.

A.

Linnalegend.

Kui just pudelist puhast eetrit peale ei vala, siis mõistlik ühekordne kasutamine ei tee liiga, pigem säästab starterit ja mootorit.
Kasutasin kunagi Valvoline Motor-Starti, mis oli vägagi toimiv ja leebe toimega. Võimaldas käivitada mootorit ka ilma kütuseta Wink st. MAZ-i mootor oli suuteline stabiilselt sellelt segult tühikäigupöördeid hoidma.
Ja kui nüüd veel pilk ajalukku heita, siis veel 80-te alguses toodetud veoautodelt võis leida käivitusvedeliku (sedakorda siis juba puhas õuhka) potsikuid, mis pidid aitama kümalt käivitada.

Pigem on selle linnalegendi taga inimeste soovimatus autot remontida. Tavalisemad põhjused, mis sunnivad diislit pikemalt ketrama on juba välja toodud, lisaks vaid tagasivajuva kütuse. Vea süvenedes, suurendatakse ravimi doosi ja tagajärgedeks tagasilöögist purunenud jaotusrihmad, aukudega kolvid jms. Aga räägitakse sõltuvusest...

Teemast.
Kui vähegi võimalik, soovitaks enne käivitamist elutähtsad vedelikud ära vahetada. Seismisega vajub diislil õlis saast karteripõhja ja soovitav oleks selle uuesti ringlusesse saatmine ära hoida.
Kütusega ei juhtu küll miskit, kuid paagis kondenseerunud niiskus ei tohiks pumbani jõuda. Ja tekkib seda soojenemise-jahtumise mõjul päris kenasti. Veoki 300l paagist on peale aastast seismist, pea 5l kanistritäis halli möga põhjast välja nõrutatud.


Vasta
#8

Jah minugi poolne soovitus,kui veel ei ole käima pandud.ja seisnud 3 aastat tühja paagiga või tilgaga...lase see viimaseni välja.vaheta õli ära mis ka enne öeldud.Ja anna starterit,VW mootor kütab ise kütte ülesse(mul suuremalt küll toyota hia ced olnud.Kuid kui alguses ei lähegi kohe käima.Siis see käiamine starteriga natuke aega teeb talle vaid head.Sest paela otsas vedamine sellel ikka liig.Kui siis ikka käima ei lähe siis miskit ikk kuiv kütusest ja seda juttu,et ta sinna ise sõitis ja nüüd vaid käima ei lähe ei tasu siiski tõe pähe võtta!
Toredtat käivitamist!
Vasta
#9

Kui mootoril peal rootor -küttepump siis soovitan selle pesu.Endal kogemus LT-28 Perkins 2,7 küttepumbaga CAV.Sain selle seisma jäänud auto pealt.Peale mõningast käimist jooksis lihtsalt kokku.Sisu puru ja õhtal. Peale seda ei julgend enam järgmist küttepumpa katsetada,sai viidud spetsialisti juurde,kes asja lahti võttis ja ära puhastas.Seismisega oli sinna kogunenud mingi sola. Nii soovitangi seda teha teistelgi. Arvan seda,et plunser-tüüpi pumbaga ei ole asi nii ohtlik.Kütte kvaliteediga on ka asi nii , nagu teada.
Vasta
#10

Ise olen käivitand talv läbi seisnud transitit, ei viitsind käsitsi pumbata kuna transitil on see päris ebamugav niiet tõin lihtsalt kaks laetud akut ja käima ta läks. Eelmise aasta diisel tundus päris hea maitsega, ei tossanud tavalisest rohkem ega midagi. Alguses oli tühikäik natuke kahtlane, aga paari minutiga läks see ise normaalseks. Ise pole neid käivitus spreisid kordagi kasutanud ega plaani ka, kui masin on tehniliselt korras peaks ta siiski ilma nendeta käivituma.
Vasta
#11

No igasugu aerosoolid ei tulnud keset suve mõttesegi... pigem ikka kuidas õlid ja kütte kiiresti liikuma saaks, et võimalikult vähe kuivalt ringi nühkida mootorit.

Kokkuvõtvalt üldine soovitus on:
- piisav õli ja jahutusvedeliku tase.
- piisavalt kütust - niikuinii on elementaarne värsket peale panna
- head akud - niikuinii peab uue muretsema
- võimaluse korral küte üles käsitsi
- kui viitisimist on võiks sadakond meetrit mootorit ringi lohistada???
- starteriga meelitama hakata
- käivitudes lasta rahulikult tuksuda
- üldine hooldus - filtrid, õli, küünlad, pidurid jne
Vasta
#12

(30-06-2010, 12:12 PM)Huck Kirjutas:  ...
- kui viitisimist on võiks sadakond meetrit mootorit ringi lohistada???
...
Kui starter suudab mootorit ringi ajada kiirusega mõned pöörded sekundis, siis palju on pöördeid paela otsas, isegi jalakäija kiirusega vedades läbi 2-3 käigu?
täpset vastust ei tea anda, sest mootorid ja ülekanded on erinevad, aga tõenäoselt on seda tühikäigust enam.
Kui nüüd mootor pikalt seisnud, õlid vajunud, õlipump ise kuival, samamoodi kui kõik võllid, laagrid ja kolvid-silindrid, siis ei ole vaja pikalt arutleda sellise tegevuse toimest mootori tervisele.
Soovitaks starteriga proovida, ehk siis rattast keerates mootorit mõned tiirud ringi ajada, et õli jõuaks kuhu vaja.
Näide elust enesest: GAZ53 mootori raamsaalede ringi tõmbamiseks piisab vaid paar nädalat seisnud auto külmas käimatõmbamisest (teada tuntud nõukogude kvaliteetõlidel ka muidugi oma osa), olen ise pidanud neid paar korda ringi lappama.


Vasta
#13

(30-06-2010, 21:08 PM)hulgus Kirjutas:  Kui starter suudab mootorit ringi ajada kiirusega mõned pöörded sekundis, siis palju on pöördeid paela otsas, isegi jalakäija kiirusega vedades läbi 2-3 käigu?
täpset vastust ei tea anda, sest mootorid ja ülekanded on erinevad, aga tõenäoselt on seda tühikäigust enam.

Kui nüüd ei eksi, siis oli see ca 300-400 pööret minutis.

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#14

Ei usu sellesse käiguga ringivedamisse, ei ole see minu arust mingit pidi turvalisem ega kasulikum.
Endal oli hiljuti au äratada üle 5 aasta seisnud 2,4 l Volkswageni tallist pärit diislit.
Lasime mootorist vana õli välja ja panime sisse värske. Sama lugu filtriga- uus külge. Veendusime jahutusvedeliku ja kütte olemasolus.
Keerasime mootorit mõned pöörded võtmega, et veenduda selle takistusteta pöörlemises. Hammasrihma piilusime ka samal ajal, et veenduda selle kasutamise turvalisuses.
Ajasime mootorit mõned korrad 5-6 sekundiste tsüklitena starteriga ringi(pumbalt oli juhe maas), kuni mootori õlirõhu tuluke kustus selle käigus. Panime juhtme pumbale tagasi.
Lasime küünlad kuumaks ja käivitasime. Ärkas peaaegu kohe. Algul pisut lonkas ja ajas tahma. Lasime käia tühikäigul nahavahe soojaks.
Kõnealune mootor Volvo 740 kapoti all käinud juba üle 10 000km ilma muredetta. Uued rihmad, pingutid, jahutusvedelik, kütusefiltrid said ka muidugi külge pandud kohe pärast kodugaraazi jõudmist.
Vasta
#15

(30-06-2010, 21:08 PM)hulgus Kirjutas:  Kui starter suudab mootorit ringi ajada kiirusega mõned pöörded sekundis, siis palju on pöördeid paela otsas, isegi jalakäija kiirusega vedades läbi 2-3 käigu?
Nende andmete järgi AWY kastiga ja 185/55R14 rehviga kiiruselt 5 kmh käib mootor teise käiguga ringi ligikaudu 320 pööret minutis, kolmandaga siis vastavalt 240 ja viiendaga 150 pööret minutis Smile (Oli igav ja klõbistasin paar minutikest kalkulaatorit Smile)
Vasta
#16

Nii. Aktsioon tehtud... ehk järgmine liikur hoovi veetudRolleyes

Kõik läks nii nagu eespool kirjeldatud:
Esiteks kõik "suure voolu" otsad puhtaks- nii starteril kui ka massiotsad. Sh kriitilise pilguga lühiste, mädanenud liidete ning korrodeerunud kontaktide kontroll.
Teiseks vedelike kontroll- paak oli niigi auguni kütet täis, õli oli normis, jahutus sees- lisasin vaid paarsada ml värsket õli vahetult enne starteri andmist, et üleval natukenegi kohe õli oleks.
Seejäärel pumbalt juhe maha ning starteriga lühikeste impulssidena niikaua kuni starteri pealt õli tuli ära kustus.

Siis pumbale juhe peale ning süüdet- startis peaaegu esimesest võtmest.


Tänud kõigile.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne