Õli lisamine diisel küttele?
#21

See jutt,et tavaline õli diisli sisse lisades kasutu oleks-noooo.....See jutt kuulub ka ulmevaldkonda. Õli määrib ikka kõike,olgu ta siis bensiinis või diislis.
Vasta
#22

Jällegi Talupojaga ühel nõul. Ja ma tean ka seda, et sinise diisli partiid on väga erinevad. Selge on see, et ülemäära palju ei maksa ka seda õli küttele juurde lisada, tekivad omad hädad.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#23

(05-05-2011, 22:45 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  See jutt,et tavaline õli diisli sisse lisades kasutu oleks-noooo.....See jutt kuulub ka ulmevaldkonda. Õli määrib ikka kõike,olgu ta siis bensiinis või diislis.

Määrib muidugi, seda pole keegi vaidlustanudki. Jutt on hoopis 4-taktiõli muudest omadustest. Küüraka sapika õlivõttev mootor suutis sumbutaja nii kinni kittida, et üle 65 sai ainult allamäge sõita. Aitas viilisabaga sumbutisse pekstud aukudest ja kiirus oli jälle normis. Miks diislil sama ei või juhtuda?
Aga noh 1971 aastal olid õlid ka teised. Võibolla nüüdsed õlid on midagi muud.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#24

(05-05-2011, 21:20 PM)agaa Kirjutas:  Avtooli ja muud 4t mootoriõli ma diisel küttesse ei segaks. Lihtsal põhjusel. Sae bensiini seguõli põleb jääkidetta. Mootoriõli põleb aga jääkidega ,jäägid kleepiuvad igale poole põlemiskambrisse samuti ka eelsüüteküünaldele.
Põlemisjääke tekitavad lisandid. Sügaval vene ajal pole eriti lisandeid tuntudki. Siis olidki õlid naturaalsed ja seda mõeldigi, kui autooli soovitati.
Ka võidusõitjad soovitasid vanasti kasutada tsikli mootoris ainult autooli. Lada õli oli juba lisanditega ja seda lausa keelati 2T motoris kasutada.
Kas autool on tänapäeval lisanditega, seda ma ei teagi. Arvan aga nii, et kui oleks muutunud õli koostis, siis poleks tal enam nimeks autool. Oleks mingi M10g2, või muu taoline.
Vasta
#25

Pole halba ilma heata. Me ei peaks ise kütuseid siin aretama,kui tanklast saaks korralikku asja. Arvan seda,et see tagitamine on tühiasi selle küttepumba vahetuse või remondiga. Nii et nagu mu perearst ütleb:"Liigne muretsemine on kahjulik!"
Vasta
#26

(06-05-2011, 13:13 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Arvan seda,et see tagitamine on tühiasi selle küttepumba vahetuse või remondiga.
Ei tahaks vanade "diselistide" keskel ninatarka mängida, aga mida arvab tagitamisest ntx turbo (kui see muidugi on)? Vabalthingaval on vist jah, savi. Tuli lihtsalt meelde kusagilt ajakirjast(TM äkki?) eksperimendist, kus Golfi joodeti toiduõliga. Alguses oli kõik ilus, aga siis käis kapoti all kõmakas ära. Saadeti mootor tehasesse uurida. Väidetavalt oli tekkinud paks tagikiht, mis viis turbo tasakaalust välja ja sisuliselt lõhkus selle pilbasteks. Et kui ei ole tahtmist lausa loomkatseid teha mingi rondiga, siis ülelaadimisega diislil pooldaksin äkki seda va 2T õli. Eeldan et see põleb ikka ilusti lõpuni.
Endal oli kunagi kogemus diisliga, mida oli hoitud äratöötanud mootoriõliga koos olnud vaadis. Veits savikarva ta ju oli, aga kehitasin õlgu ja valasin paaki, loll nagu tookord olin. Tulemuseks oli umbes küttefilter ja seiklusrikkad 200km koduni, mis sisaldasid ka väljasuremise keset raudteeülesõidukohta. Rolleyes Autoks oli Bedford Blitz CF250 kaubik, hea kerge teine käekõrval jalutada! Big Grin
Loodan et keegi minu tookordset lollust korrata ei taha. Ühtlasi tasub mõelda, kuidas õli lisamisega liialdamine viskoossusele mõjub, eriti talvel. Tasuks äkki enne õue peal mõne vana filtri peal proovida, kas kompott ikka ilusti läbi ronib?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#27

(06-05-2011, 09:59 AM)aavu Kirjutas:  
(05-05-2011, 22:45 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  See jutt,et tavaline õli diisli sisse lisades kasutu oleks-noooo.....See jutt kuulub ka ulmevaldkonda. Õli määrib ikka kõike,olgu ta siis bensiinis või diislis.

Määrib muidugi, seda pole keegi vaidlustanudki. Jutt on hoopis 4-taktiõli muudest omadustest. Küüraka sapika õlivõttev mootor suutis sumbutaja nii kinni kittida, et üle 65 sai ainult allamäge sõita. Aitas viilisabaga sumbutisse pekstud aukudest ja kiirus oli jälle normis. Miks diislil sama ei või juhtuda?
Aga noh 1971 aastal olid õlid ka teised. Võibolla nüüdsed õlid on midagi muud.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Ei ole nüüdsed õlid muud. Õli lisamist diislile pole keegi vaidlustanudki. Valgustasin ka muid pooli mis enda ja teiste praktilistest kogemustest on saadud.
Kui keegi väidab vastupidist ,siis on meil demokraatia.
NB. Kui silmalaser niiii hea on siis miks suur protsent arste on prillikandjad ja ei tee endale elu lihtsamaks. Sest sellel on ka oma - pooled, nagu paljudel asjadel nagu bensiiniga kätepesemisel(kuni nahavähini) ,beebipillidel (mis teevad naisterahva suureks ja mõned isegi Tartus koomas olnud) jne.
Cool

Pobeda Pickup .....
My other favourite toys have tits...
Vasta
#28

Selle õli lisamisega diisli hulka peab ikka ettevaatlik ka olema. Kui kallata hulga paaki ja see korralikult ära ei segune,võibki sõit seisma jääda. Seda tuleks paaki kallata siis kohe enne sõitu,või segada kanistris ära. Eriti tore on tanklas panna,sest tankimisega püstolist aitab segada heasti.
Turboga mootori puhul ei oska midagi öelda,kuna pole olnd. Ega osta ka.
Vasta
#29

Tere ja head mai kuud!

Igatahes pole millegipärast siin teemas välja toodud ühte hästi olulist ja samas ka loogist asja. Nimelt 2T õli ka jagunevad ning erinevad omaduste poolest nagu öö ja päev.

Parim ja konkreetsem näide on see,et mootorsaed jm. on õhkjahutusega mootor,mis töötab 90% ajast täisvõimsuse ja pööretega. Vastavalt sellele peab õli põlema teatud temperatuuri juures võimalikult väikeste jääkidega. Põleb liiga vara siis ta ei määri enam midagi ning tahmab mootori ära,kui üldse põleb kehvasti ära siis väljalaske akna ning summuti ummistab ära jne.

Seega kasutades vesijahutusega diiselmootoris mootorsae õli ,lõppeb asi kas turbo või summuti või lausa väljalaske kanali ummistusega pika peale kuna auto mootor töötab ainult 30%-50% võimsusega enamus ajast.


Õige oleks kasutada hoopis 2T mootorpaatide,laevade õli kuna need mootorid on vesijahutusega!

----------------

Lisamärkusena olgu öeldud,et paljud tänapäeva kvaliteet firmad/brändid kasutavad bio lagunevaid 2T õlisid,näiteks Stihl ei soovita valmis segatud bensiini peale 21 päeva enam kasutada. Värvaine jääb kuid määrdeomadused kaovad!

---------------

Kui üldse midagi soovitada väikemootorite õlidest siis Stihl HP Ultrat, nimelt töötati see välja 4 taktilistele mootoritele ja on täissünteetiline õli,mis tekitab vähem jäätmeid kui muud. Miinuseks kallis hind ehk kuskil 300 krooni liiter. Segu ikka 1:50 le .

Idees peaks 4taktiline mootor töötama jahedamalt kuna tema termodünaamiline kasutegur on suurem kui 2taktilisel ning seetõttu ka vastavalt sellele õli põlemis temperatuur.

Vasta
#30

No aga eelkambriga diislis pihustatakse see õli/diisel ju imeväikse kogusena eelkambrisse kuhu enne pressitud terve silindrijagu õhku. Diislis peaks sellel hetkel olema kõrgem temp kui bensukal, seega peaks teoreetiliselt see õli ka põlema mis bensukas põleb. Kogus ju ka väiksem 1/50 umbes kui 1 l tava paagi kohta panna. Ise olen pannud veel vähem, 1/100 vast.
Talvel sai TÜVis käidud, seal ju peenestatatkse koledal kombel, mingit suitsu polnud, iseäralik lõhn oli küll.
Talupoeg taluja, mina jälle turbokate pooldaja diislil. Ilma turbota on asi ikka liiga aeglane. Pesukoti 51kWja 66KW 1,9 L diislitest rääkides.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#31

(05-05-2011, 20:30 PM)korvimees Kirjutas:  .
Kui jutt käib ikka samast bussist, siis mingil määral peaks see OM314 ka karterist ise haukama, muidugi pumba määrimisel pole sellest abi Smile

Ikka sama buss, tänaseks 5000 km muretut kulgemist.

Vasta
#32

mina olen ühega oma traktoritest sõitnud neliteist ringi ümmer maakera. algusaegadel sai vahel mingit õljumit pandud ja vast üks pudelijagu mergit on konest läbi käind ja mingit muud sarnast möga määris ka keegi pähe sutsukese. viimased 7-8 aastat vähemalt pole miskit täiendavat sisse valanud.
aastapäevad tagasi sai tehnika üle vaadatud. kompressioon oli kõigis püttides 30-31, ehk uueväärne. pumba ja pihustid viisin kontrolli ja sain kergelt sõimata, et mikspärast vean uusi asju neile üle vaatamiseks.
turbo on mõistagi ka asjal küljes ja kõik see aeg korralikult tööd teind.
kõigil ülevaatustel asi peenestamisetestist probleemideta läbi läind.
seega võiks ehk kokkuvõtlikult arvata, et müüdav kütus on piisava kvaliteediga ja täiendava õljumi lisamine pole tingimata vajalik. a no, eks oma südame rahustuseks võite ju igatsugu asju juure manustada.
ma isiklikult julgeks küll soovitada, et ostke sama raha eest parem omale miskit sisse manustamiseks ja laske tehnikal omasoodu töötada.
ah-jaa, üks oluline modifikatsioon on mu trakatsil küll tehtud, nimelt sai umbes esimese 70tkm läbimise järel vaadatud, mis nägu sisselase on ja see pilt oli küll masendav. õhk liikus mootorisse veel vaid pliiatsijämeduse augu kaudu. siis polnud pikka mõtlemist ja egr sai pimeda ette. ja samane pime on siiamaani oma tööd tegemas ja kone käib kui kellavärk ja sisselase on ilus puhas. ja eelpool viidatud ülevaatused on ka mõistagi pimedaga läbitud.
seega kui elektroonika lubab, siis egr-i elimineerimise võiks soovituslike tööde nimekirja küll iga traktorist võtta.
Vasta
#33

(06-05-2011, 21:31 PM)diesel Kirjutas:  ma isiklikult julgeks küll soovitada, et ostke sama raha eest parem omale miskit sisse manustamiseks ja laske tehnikal omasoodu töötada.
Vat see oli küll parim soovitus selles teemas! Mehed - poodi! Toungue

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#34

(06-05-2011, 19:19 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Ilma turbota on asi ikka liiga aeglane. Pesukoti 51kWja 66KW 1,9 L diislitest rääkides.

Mis koodiga mootor ja mis aastast?
Vasta
#35

(08-05-2011, 12:47 PM)gruppen Kirjutas:  
(06-05-2011, 19:19 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Ilma turbota on asi ikka liiga aeglane. Pesukoti 51kWja 66KW 1,9 L diislitest rääkides.

Mis koodiga mootor ja mis aastast?
XUD9TE ja Lucase pump ning Garreti turbo 1,9 TD Xsaral 99 aastast.
Pmtslt sama ilma turbota konet proovinud nii Pug206l kui ka Berlingol. 206 proovides jäi mulje et pole hullu kedagi, siis selgus et rohkem polnudki midagi tulemas Smile

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne