Postitused: 753
Teemad: 41
Liitus: Jun 2005
Maine:
7
Tere.
Jutt käib ühe 24V ekskavaatori laadimisest millel ei ole orginaal generaator ja kuna mina ise pole orginaali näinud, siis ei teagi kuidas ta orginaalis peaks töötama.
Igatahes on masinal selline signaal lamp, mis kustub armatuuris siis, kui ühele otsale generaatori juures olevast kimbust + signaal anda , pole oluline kas sinna läheb 18V või 28V ära kustub ta ikkagi. Peal olev generaator on aga selline vanakooli tükk, millel siis üks ots kuhu ühendatakse aku ja kogu süsteem, ehk ots millel generaatori poolt toodetud elektrit võtta. Teine ots on ergutuse jaoks, sinna vaja siis anda voolu,et ergutus mähised tekitaksid magnetvälja ja tootmine võiks alata, juba laadides ta sinna enam voolu ei vaja.
Nüüd ongi selline mure,et kuidas panna signaallamp laadimist näitama ? Ja kuidas see süsteem võis orginaalis välja näha? Lisan,et generaatori juhtmete pundis on veel üks peenike juhe,millel ma mingit voolu pole tuvastanud. Juhtmete järgi armatuurini minek ja uurimine on raskendatud ja mahukas töö.
Postitused: 1,718
Teemad: 124
Liitus: May 2007
Maine:
16
Ma ei tea kuidas ekskavaatoritel on aga MB608 bussil oli mul sama mure et laadimese tuli ei toimetanud. Ja samamoodi rippus üks peenike juhe. Geneka korpusese küljes oleva poldikese külge ühendades hakkas toimetama.
Postitused: 1,378
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
Tabletiga laadimised töötavadki sõidukatel nii et läbi pirni antakse + tabletile peale. Niikaua kui gene veel ei lae, võtab tablett voolu läbi pirni, kui genekas hakkab laadima saab tablett pinget juba oma pisikestest dioodidest ja tuli kustub ära.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 1,181
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
(10-11-2012, 18:46 PM)Tegelane5 Kirjutas: Tabletiga laadimised töötavadki sõidukatel nii et läbi pirni antakse + tabletile peale. Niikaua kui gene veel ei lae, võtab tablett voolu läbi pirni, kui genekas hakkab laadima saab tablett pinget juba oma pisikestest dioodidest ja tuli kustub ära.
Tõde, kuid mittetäistõde. Tableti olemasolu ei tähenda seda, et algergutus vool läheks läbi pirni. Võib olla nii, et on küll tablett, kuid algergutusvoolu pole üldse vaja, vaid tarvis on korralikku akuvoolu mis on süüteta olekus katkestatud. Ja on võimalik, et vajatakse algergutust, kuid tabletti ei ole, vaid on väline karp- regulaator. Seda viimast varianti olen küll ainult paaril korral näinud. Esimest on küll ja küll nähtud.
Tsitaadis kirjeldatud olukord tähendab seda, et generaator on üheksadioodine (ärge hakake norima, et võib olla ka rohkem, kui kolmefaasilisi generaatoreid ja siis on ka dioode rohkem. Neid aparaate on vähe. Väga vähe. Mina olen jällegi ainult ühte näinud), kus ergutusvool toodetakse generaatori siseselt läbi eraldi dioodide. See "vanakooli" generaator, millel on ainult kaks otsa: ergutus ja "+", on kuue dioodiga ja vajab ergutuseks korralikku akupinget. Taolistel generaatoritel on laadimise kontroll-lambi tarvis tavaliselt välja toodud veel üks klemm - mähiste nullpunkt. Selles punktis tekib pool generaatori pingest, mis saadetakse tuld lülivasse releesse. Järsku see peenike juhe ongi selleks? Pole aimugi ja kirjelduste järgi aru ka ei saa.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,181
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
(11-11-2012, 00:22 AM)janek555 Kirjutas: Üks peenike juhe ei tee midagi, pole temal pinget,et käivitada ergutusvoolu ja ei mõju ta kuidagi signaallambile - vähemasti minu katsetuste ja mõõtmiste tulemusel.
Signaallambi juhe kustutab lambi siis, kui temale ühendada mingi pinge, sai proovitud alates 18 voldist - ehk kui juhtmele läheb vool kustub armatuuris laadimis tuli. Sellel juhtmel aga ei ole piisavat pinget,et käivitada ergutust.
Jah püüan aru saada, kuid infot on ikkagi vähe.
See üks, peenike millel ei ole mingit pinget. Kuhugi peab ta ju minema. Just seda ma kirjelduste puudulikkuse probleemina mõtlesin. Kui ei tea, siis ei tea, ega kirjeldus ka seda selgeks ei tee. Teise juhtmega ka sama lugu. Võib-olla on ta nullpunkti juhe (80% tõenäosusega ka on) aga võib-olla ka ei ole. Kui pole skeemi, või lahkamisandmeid, ei mõtle välja kah. Kui ta 13 voldi puhul ka tule armatuuris ära kustutab, on tõenäosus veelgi suurem.
See esimene, ilma pingeta juhe võiks olla näiteks tahhomeetri oma? Või starteri blokeerimise oma?
Mis seal asja juures kõige rohkem häirib? See, et pirn põleb armatuuris, pole kontrolli laadimise üle, või peaks asi põhimõtteliselt lihtsalt korras olema?
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 1,181
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
11-11-2012, 01:17 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-11-2012, 23:18 PM ja muutjaks oli
Wiki432.)
Väike selgituspilt:
Kolm mähist on ühendatud tähekujuliselt. Nende ühenduskoht ongi nullpunkt.
Selle ühe surnud dioodi kohta... Ega laadimise lamp ei pruugi siin tõest vastust anda. Näiteks võib dioodi kaudu tühjeneda ka siis, kui mootor ei tööta ja töömees kodus. Tuli, muide siis ei põle ikkagi. Mis ta teeb, kui diood on lühises ja mootor töötab? Ma jään vastuse võlgu. Nullpunkti kasutav süsteem ei tohiks häiretuld tööle panna, aga ega mul tegelikult selle koha pealt elukogemust ei ole.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 4,354
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
47
(10-11-2012, 16:58 PM)janek555 Kirjutas: Jutt käib ühe 24V ekskavaatori laadimisest millel ei ole orginaal generaator ja kuna mina ise pole orginaali näinud, siis ei teagi kuidas ta orginaalis peaks töötama.
Kasu oleks ikka generaatori margist. Nagu ise ütled pole originaal. Järelikult pole keegi võimeline oma arvuti tagant sinna kapoti alla vaatama.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.