Liikluskindlustuse maffia!!!

(27-09-2014, 10:11 AM)Marko Kirjutas:  OK, OK, ma proovisin natuke varem kui paar nädalat tagasi oma autosid ajutiselt arvelt maha võtta. Aga võibolla tõi mu tänitamine selle klubi mõistusele? Võin oma miljonit liigutada aga samal tasemel identimine ei ole nende arvates piisavalt turvaline, et vana romu teise lahtrisse panna? Ju siis parandati ära.

Millises pangas saab täna liigutada miljonit end ilma ID-kaardita autentimata ja ülekannet PIN2ga kinnitamata?

Komplekskindlustus on lahendus üksikule inimesele. Kuidas peaks säärane süsteem toimima peredes, kus pruugivad autosid vastavalt vajadusele?

Mina ei oska praegusele ARK lehele ette heita muud, kui viimatikasutatud vaate meelde mittejätmist. Vaevalt ma ainus olen, kel valikus nii enda omad kui kasutusõigus teiste varale kirjas on.

VAna leht, paberivaba.ark.ee, oli küll itimeestelt itimeestele tehtud.
Vasta

Tervitus!
Komplekskindlustus sobiks minu arvates väga hästi ka mitte üksikutele inimestele. Lihtsalt sõidukid millel on rohkem kasutajaid kui ainult omanik ei käi komplekskindlustuse alla ja neile tuleb eraldi poliis teha. 
 Ajutine arvelt kustutamine toimis panga kaudu sisselogides suurepäraselt ja ka minu aeglast netiühendust arvestades üllatavalt kiiresti, ainult kolme sõiduki puhul tuli ette punane kiri, et  sõiduki andmeid pole lõpuni võimalik kontrollida pöörduge ark büroosse.Seega seisab sõit ark-sse ikkagi ees.
  Ja veel KÜSIMUS teadjamatele.Saan aru, et arvelt kustutamata sõidukile hakkab kehtima sundkindlustus kui sõidukil pole 12 kuu jooksul olnud kehtivat ülevaatust ja kindlustust. Kas sundkindlustus rakendub juhul kui näiteks ülevaatus lõppes vaid 2 kuud tagasi, aga viimasest kindlustamisest on rohkem kui 12 kuud möödas. Ehk siis näiteks kasutasin mootorratast 2013 aasta suvel, sõidukil oli ülevaatus ja ka suve lõpuni kindlustus. Aastal 2014 tegin mootorrattale kevadel ülevaatuse, aga kuna hooaja jooksul siiski sõitmist ei toimunud ei vormistanud ma sõidukile ka kordagi liikluskindlustust.Praeguseks on viimasest kindlustamisest möödas rohkem kui 12 kuud, ülevaatus lõppeb aga oktoober 2014.
 Kas peaksin nüüd mootorratta ajutiselt arvelt kustutama, et mitte hakata talveks sundkindlustust maksma või loetakse selle rakendumise ajaks 12 kuud ka viimase ülevaatuse lõppemisest?
Vasta

Tänane päev tõi vist natuke selgust ja kogu see lugu on isegi veel lihtsam, kui siiani paistis.

Mul on kolm aparaati staatuses "lootustandev projekt", neist kahel on viimane ülevaatus kuskil ajaloohämarustes ning nende viimaseks toiminguks on MNT e-büroos tänase kuupäevaga tekkinud automaagiliselt "Registrikanne peatatud". Kolmas, millel oli kehtiv ülevaatus veidi lähemal, tuli ise kaheks aastaks "ajutiselt arvelt maha võtta" ehk teha täpselt neli hiireklikki.

Segadust tekitas see "registrikanne peatatud". Jälgi ajades hakkas huvitav lugu kooruma: LS §77 lg 8-2Maanteeamet peatab mootorsõiduki registrikande, kui ülevaatusest ja kindlustusest on möödunud kaks aastat. See tähendab ju seda, et ajutiselt arvelt mahavõtmist tuleb iga "lootustandva projektiga" teha maksimaalselt ühel korral kaheks aastaks ja pärast seda on registrikanne peatatud ning ei pea enam midagi tegema, ei kahe ega nelja aasta tagant. Nii et selle kogu asjaga on päris kõva Sõduriraadio liikvele läinud, sest keegi polnud vist terve 17 lehekülje jooksul seda pügalat välja toonud. Küll aga oli kõvasti põhjust kiruda ametnikke, kes pastakast imetud seadusi teevad ning teevad kõik, et kiusata hobiautode omanikke. Kui see viide kuskil ikkagi oli, siis ma vabandab, et märkamata jäi Smile
Vasta

Käisin ka täna e-ark'is asja uurimas...
Kõik ammu mahamüüdud ja võõrandamisteatega liikurid on endiselt minu nimel alles.
Ülevaatust - kindlustust pole neil juba aastaid!
Ei ole nad kuhugi "ajutiselt arvelt maha" liikunud.
Kas see on nüüd see koht, kus tuleb hakata seda sundkindlustust kartma ...?
Tundub et siis riik ise tekitab probleemi, et seda lahendama hakata?
Vasta

(02-10-2014, 01:31 AM)samodelkin Kirjutas:  ...
Kõik ammu mahamüüdud ja võõrandamisteatega liikurid on endiselt minu nimel alles.
...

Mis on staatus? Kas lahtris on kirjas: Võõrandamisest teatamine? Kui jah, siis ei ole see enam Sinu mure.

Minu nimel on üks moskiito juba kuuendat aastat sama staatusega. Seni pole keegi sellele kindlustus pakkunud. Muud autod on LKF küll kiiresti leidnud, kui arvele tagasi potsatavad iga kahe aasta järelWink
Vasta

Proovige teha kindlustus LKF lehel. Kui tuleb kiri: Sisestatud andmete alusel liikluskindlustuse registrist sõiduki või isiku andmeid ei leitud. Päringu tulemuse saamiseks tuleb täpsustada sisendandmed või sisestada arvutuse aluseks olevad andmed käsitsi. 
Siis on auto ajutiselt arvelt maas või registrikanne on mitteaktiivne.
Vasta

(02-10-2014, 10:07 AM)v6sa Kirjutas:  Mis on staatus? Kas lahtris on kirjas: Võõrandamisest teatamine? Kui jah, siis ei ole see enam Sinu mure.

Kus peaks olema staatus?


Registreerimismärk ...
Mark ...
Mudel, modifikatsioon ...
Värvus ...
Ehitusaasta ...
Kategooria ...
Kere tüüp ...
Mootori tüüp ...
Mootori maht ...
Mootori võimsus ...
Võõrandamine Lubatud
Ärandus Ei
Omaniku aadress ...
Omaniku nimi ...

See on kõik, mida näitab!
Vasta

(02-10-2014, 12:07 PM)samodelkin Kirjutas:  
(02-10-2014, 10:07 AM)v6sa Kirjutas:  Mis on staatus? Kas lahtris on kirjas: Võõrandamisest teatamine? Kui jah, siis ei ole see enam Sinu mure.

Kus peaks olema staatus?

...

Kae, ei ole enam säärast lahtrit tõesti. See-eest oli minu postkastis kenasti reas teated selle kohta, et minu ülevaatuseta sõidukid kantakse registrisse peale ülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Võibolla on kuskil eespool mainitud, kuid kiiruga ei leidnud.

Varem sain nii tehtud, et kui ülevaatus ja kindlustus puudu, siis sai autole kindlustus tehtud ja ülevaatusele sõidetud. Nii oli täitsa seaduslik (lubatud esimesse remondikohta , koju või tehnoülevatuse punkti sõit).
Kas nüüd, kui jätan hobisõidukiga hooaja vahele ja see registrist kustutatakse siis ülevaatusele pean auto viima treileril või puksiirautol ja alles pärast ülevaatuse läbimist saan auto registris arvele ning teha kindlustuse. 
Ning selle vältimiseks on siis igal aastal kindlustuse tegemine ja siis selle katkestamine - kuidagi "Potjomkin".

Kui tõepoolest nii on, siis kukkus ju küll lollisti. Ülevaatuseta sõiduks liikluses on üks asi, aga kindlustuseta ülevaatusele sõites ja avariis osaledes (põhjustad või oled kannataja, saab kogu vastutuse ju enda kraesse?).
Vasta

(28-09-2014, 08:58 AM)v6sa Kirjutas:  Millises pangas saab täna liigutada miljonit end ilma ID-kaardita autentimata ja ülekannet PIN2ga kinnitamata?
täiestio kontekstist väljas, kuid nordea pangas näiteks. Proovitud, toimib Big Grin seda küll krooni ajal, aga ilmselt saab ka praegu, kui pangas oma limiidid ise paika paned. Nordeal on ühekordne paroolikaart, sellega pole seda totrat paarisajaeurost piirangut.
Vasta

See miljoni liigutamise jutt oli ARK (ok ok maanteeameti) tädi segadusseajamiseks kui ma neile seal moraali lugesin.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(02-10-2014, 13:44 PM)robi Kirjutas:  Võibolla on kuskil eespool mainitud, kuid kiiruga ei leidnud.

Varem sain nii tehtud, et kui ülevaatus ja kindlustus puudu, siis sai autole kindlustus tehtud ja ülevaatusele sõidetud. Nii oli täitsa seaduslik (lubatud esimesse remondikohta , koju või tehnoülevatuse punkti sõit).
Kas nüüd, kui jätan hobisõidukiga hooaja vahele ja see registrist kustutatakse siis ülevaatusele pean auto viima treileril või puksiirautol ja alles pärast ülevaatuse läbimist saan auto registris arvele ning teha kindlustuse. 
Ning selle vältimiseks on siis igal aastal kindlustuse tegemine ja siis selle katkestamine - kuidagi "Potjomkin".

Kui tõepoolest nii on, siis kukkus ju küll lollisti. Ülevaatuseta sõiduks liikluses on üks asi, aga kindlustuseta ülevaatusele sõites ja avariis osaledes (põhjustad või oled kannataja, saab kogu vastutuse ju enda kraesse?).

proovisin järgi (keegi ei keela teil sama teha) mul on olemas sõiduk, millele viimase tüv tegin mõned aastad tagasi, kandsin ta ise maha mõned kuud registrist, praegu mnt lehele logides (ei tea, kas arvuti piisavalt suure ekraaniga või vahepeal lehte muudetud, mina ei pea kuhugi keriuma, et midagi näha) näen et mulle on kirjutatud, et seoses üle 2 aasta mitte tüv-il käimisest on sõiduk arvelt maas. Samas saab sellele ilusti kindlustust teha (iizi.ee näitab hindu, numbrimärgi järgi leitakse kõik sõiduki andmed jms). ehk MITTE MIDAGI POLE MUUTUNUD! Kõik on nii nagu varasemalt, ehk teed hommikul kindlustuse oma registrist maas olevale sõidukile, sõidad tüv-ile (see on ka endiselt lubatud), läbid selle või sõidad sealt remondikohta (seegi lubatud) ja peale TÜV läbimist oled täiesti legaalne liikleja. Asju pole mõtet keerulisemaks mõelda, kui need on.
Vasta

Miks ma pean ostma kallima kindlustuse IIZI kaudu, LKF lehelt ei saa ka parimat pakkumist vaadata. Poliis leht väidab, Selle numbrimärgiga sõidukit ei leitud. Et selle mugavusega pean ostma kallima kindlustuse. Miks?
Vasta

(02-10-2014, 16:38 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Miks ma pean ostma kallima kindlustuse IIZI kaudu, LKF lehelt ei saa ka parimat pakkumist vaadata. Poliis leht väidab, Selle numbrimärgiga sõidukit ei leitud. Et selle mugavusega pean ostma kallima kindlustuse. Miks?

Huvitav, minu arveltkustutatud sõidukitele lubavad küll nii poliis.ee kui iizi lepingut sõlmida... Karmavõlg?
Vasta

Püüan mõnele küsimusele vastata

1. Liiklusregistris andmeid kontrollides vältige keskkonda paberivaba.ark.ee. Samuti vältige toiminguid eesti.ee või X-tee kaudu. Nende linkide kaudu pääseb vanasse programmi, kus andmed on vananenud ja ei näita õigeid andmeid. Sisenege Maanteeameti e-teenindusse Maanteeameti kodulehe mnt.ee kaudu. Samodelkini andmed pärinevad e-riigist ja seetõttu ongi need puudulikud. 
2. Sõiduki automaatne ajutine liiklusregistrist kustutamine toimub üksnes siis, kui on möödunud 2 aastat nii viimase ülevaatuse lõpust kui viimase kindlustuslepingu lõpust. Kui kasvõi üks neist on lõppenud vähem kui 2 aastat tagasi, siis automaatselt registrikande peatamist ei toimu - vaata liiklusseaduse § 77 lg 8-2. Sellele sättele olen viidanud ka oma varasemates postitustes. 
3. Võõrandamisteate esitamine on aluseks sõiduki ajutiseks kustutamiseks registrist. Kui on olemas uue omaniku nimi ja isikukood, siis tehakse registrikanne sõiduki registreerimise kohta uuele omanikule ka ilma selleta, et uus omanik ise pöörduks liiklusregistri poole. Selline süsteem on üsna uudne, mistõttu aastaid tagasi tehtud võõrandamisteated selle puhul ei kehti, samuti on nõutav sellise võõrandamisteate juures lepingu olemasolu. Kui uus omanik ei kinnita võõrandamistehingut või on esitatud valeandmeid (st tegelikku võõrandamist ei olegi toimunud), siis võib alustada sellise võõrandamisteate esitaja vastu kriminaalmenetluse. Liiklusregistrile valeandmete esitamine on karistatav. Igaks juhuks selgitasin, et kellegil ei tuleks pähe esitada liiklusregistrile avaldust, et ta müüs auto nt Toomas Hendrik Ilvesele. Täpsemalt võib lugeda MKM määrusest "Mootorsõiduki ja selle haagise registreerimise tingimused ja kord" - kättesaadav https://www.riigiteataja.ee/akt/102092014003
4. Kindlustusandjal on kohustus sõlmida kuni 30-päevane kindlustus ka sõidukile, mille registrikanne on peatatud (Liikluskindlustuse seaduse § 14 lg 3). Kui omanik on ise sõiduki ajutiselt registrist kustutanud, siis sellist kohustust otseselt ei ole, kuid omanik saab registrikande taastada paari hiireklikiga ja seejärel sõlmida kindlustuslepingu. Ühe hooaja vahelejätmine ei too veel kaasa automaatset registrikande peatamist, kuna selleks peab ülevaatuse kehtivuse lõpust JA viimase kindlustuslepingu lõppemisest olema möödunud 2 aastat. 
5. lkf.ee asuv liikluskindlustuse kalkulaator ei ole müügikanal, vaid üksnes üks koht, kus saab võrrelda kindlustusseltside enda poolt pakutavaid hindasid. Kõik kindlustusseltsid ei võimalda üldse seal hindasid võrrelda ning neil numbritel ei ole ka siduvat jõudu. Mõnikord on maakleri kaudu saadud pakkumine ka soodsam, kui otse kindlustusseltsist ostes. Seda põhjusel, et maakler ostab nö hulgi ja saab seetõttu oma mahu pealt hinnaalandusi. Poliis.ee on ühe konkreetse kindlustusseltsi koduleht, viidatud iizi.net pakub praktiliselt kõigi kindlustusseltside lepinguid. 

Head kaasfoorumlased, mõelge enne saatmisnupu vajutamist. Kas kirjutatu on ikka seda väärt, et seda suurte tähtedega "karjuda" või teha punaseks. Need tekstid jäävad üles aastateks ning kujundavad lugejate arusaama. Oluline info võib jääda märkamata ja ongi jäänud juba olemasoleva teema piires, sest tõekuulutajaid on palju. Kui ei ole oma väites kindel, siis oleks see mõistlik formuleerida küsimusena. Nii saavad ka lugejad aru, et see pole fakt. 

Indrek Sirk
Vasta

On kaks erinevat asja. 

Esimene: Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist. . Ja teine: Sõiduk on registrist ajutiselt kustutatud kuni 28.09.2016.


Muide kuupäeval 29.09.2014 oli kõikide sõidukite juures teine kirje aga tänaseks on osade juurde tekkinud esimene kirje? 



Esimese kirjega auto kohta saan kindlustusmakse info LKF ja Poliis lehelt kätte aga teise kirjega auto kohta ei saa infot kätte ei LKF ega Poliis lehelt.


Leidsin veel erinevuse. Esimesel juhul kirje: Liikluskindlustus puudub. Teise variandi puhul: Liikluskindlustus ei ole vajalik.
Vasta

Mul on mitu auto olnud ajutiselt kustutatud aga nüüd pole enam seal kirjet vaid see,et on registrikanne peatatud. Ajutist kustutamist teha ei saa MNT portaalis,sest viskab kirja pöörduge lähima teenindus böroo poole.
Asi on väga imelik. Ma saan aru,et kindlam variant on ajutine kustutamine,sest ainult registrikande peatamine ei tähenda,et sinu suhtes ei või rakendada sundkindlustamise põhimõtet?
Eesti riik ajab mind varsti vist pankrotti,kui nii edasi asjad liiguvad. Sad  


Vasta

Tänud, hr Sirk põhjaliku selgituse eest, aga...

Kodanik peab otsima ja valima omale sobiva variandi riigiga suhtlemisel, sest „e-riik“ sisaldab vananenud andmeid? Aga kui see riik ise kasutab seda sama portaali enda loodud seaduste täitmise kontrollimiseks? Tõenäoliselt, sest seal on kogu info kodaniku ja tema vara kohta.
Kas see on ikka loogiline, et autode arvelolek, mahakandmine, omandisuhted ja kindlustus on kõik ühte patta pandud?
Olles esitanud Maanteeametis autode ostu-müügilepingud ja nendest on seal ka koopiad tehtud, siis jään mina endiselt omanukuks ja ostja valdajaks. Nii mulle selgitati. Kuni ostja suvatseb ümber vormistada.
Kui nüüd seda uut seadust lugeda, siis uue seaduse järgi kavatsetakse suhelda ikka o m a n i k u g a ja sundkindlustuse teatised väljastatakse o m a n i k u l e. Kusagil pole sõnagi sellest, et ka sõiduki v a l d a j a (auto ostu mitte vormistanud isik) mingil määral vastutav oleks...?
Seni olen tõepoolest oma teravaid märkusi/tähelepanekuid küsimuse vormis esitanud, kuid kui mul juba kohtutäitur ukse taga on, siis on vist kusagil portaalis hilja k a r j u m a hakata...
Olgu siis kõige selle põhjustajaks kasvõi ainult /...vananenud andmed riigiportaalis.../
Vasta

Samodelkin, OMANIK Sa ei ole, kui on olemas ostu-müügi Leping! See paberivaba ja ajudevaba värk ei määra mitte kuidagi OMANIKU staatust, see käib hoopis teiste seaduste alusel - tegu on vallasvaraga, õiguskeeles vallasomandiga, ja selle müügiga ehk Asjaõigusseaduse alla käivate tehingutega. 

Tsitaat:§ 92. Vallasomandi tekkimine üleandmisega
[RT I 2003, 13, 64 - jõust. 01.07.2003]


 (1) Vallasomand tekib vallasasja üleandmisega, kui võõrandaja annab asja valduse üle omandajale ja nad on kokku leppinud, et omand läheb üle omandajale.
 (2) Kui vallasasi on juba omandaja valduses, piisab omandi tekkimiseks võõrandaja ja omandaja vahelisest kokkuleppest omandi ülemineku kohta.
Ja veel üks väga tihti ette tulev situatsioon:

Tsitaat:§ 93. Omandamine asja väljanõudeõiguse loovutamisega

  Kui asi on kolmanda isiku valduses, võib võõrandaja kokkuleppel omandajaga asja valduse üleandmise asendada väljanõudeõiguse loovutamisega omandajale.

Ehk sisuliselt võib teha kuitahes pika aja taha "tagasiulatuvalt" müügilepinguid ja kõiksugused riiklikud ja mitteriiklikud mahviad lihtsalt kuupeale saata! Ainult "tankisti" on vaja... See, et uus Omanik ei täida mingit järgmist seadust, mis käsib tekkinud omand teatud aja jooksul ka ARKs oma nimele vormistada, ei muuda mitte midagi. Muuseas, Eesti Politsei tunneb seda asja väga hästi ja ei ole kordagi püüdnudki "lolli mängida". Kuigi ka suuline kokku leppimine on absoluutselt õiguspädev ning ku iasi peaks kohtusse jõudma, siis on ka Kohtunik sunnitud suulise müügilepingu õiguspädevust ja kehtivust tunnistama, siis kirjalik müügileping õigete isikute ja omandi rekvisiitide ja allkirjadega on ülim kõigest.
Vasta

(02-10-2014, 17:25 PM)indreksirk Kirjutas:  4. Kindlustusandjal on kohustus sõlmida kuni 30-päevane kindlustus ka sõidukile, mille registrikanne on peatatud (Liikluskindlustuse seaduse § 14 lg 3)...

Mida see lause lahtiseletatult tähendab? 

3D modeleerimine.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne