11-04-2017, 15:17 PM
Iseenesest on liigse õli kahjulikkus väga õige profisae korral, mis laseb nädalas läbi paarkümmend ja aastas mitusada liitrit segukütust. Pidevalt tuli taga ja kahekordne õlikogus on mõttetu kulu. Ning teoorias kahjulik nii saele kui saagijale, olen nõus.
Aga kodukasutajal, kes saeb aastas nii kümme paagitäit, millest ka viis samal laupäeval, on hooldamata saega töötamine, kütuse vananemine ja õhuniiskusest tekkiv korrosioon kordades suuremad saerikkujad, kui kahekordne õlikogus. Rääkimata väga halvast kombest teha segu suvalisse märgistamata kanistrisse. Iga kahetaktilise mootori õlita kütusega tapnu teab, et poole paagi järel on asi vormistatud Aga kui riiuli all on kõrvuti kolm poolikut kanistrit bensiiniga ja vaid ühes on segubensiin...
Kui räägime õlikogusest, siis peame rääkima ka sellest, et saemootorisse kõlbab vaid maamootorite seguõli ning kord avatud õlipudel hapneb 6 kuuga ära. Mitte kõlbmatuks ja mitte päevapealt, aga õhuhapniku toimel hakkab õli kvaliteet langema. Mis tähendab, et see pudel peaks poole aastaga saama ära tarvitet. 2% segu korral kulub liitrile 20 ml (kuna keegi ei viitsi vedelikke kaaluda) õli ehk viieliitrisesse aknapesuvedeliku kanistrisse tuleks valada 100 ml. 4-liitrisesse mootoriõlipotsikusse vastavalt 80 ml. A kesseloll ikka alla liitri ostab, eksole. Liitri seguõliga saab aga 50 l segukütust...
Pealegi - paljudel on kasutusel mensuur või kalibreeritud mahuga pits? Enamus usaldab kas silma, teeklaasi või heal juhul õlipudeli doseerimispaagi jaotusi.
Paluks mitte valesti aru saada: kui tootja ütleb, et 2% on OK, siis nii ongi. Aga kahekordne kogus õiget õli ei tapa hobikasutaja mootorsaagi ära. Küll teeb seda kas õlita töötamine või suvalise õli kasutamine. Ning ürgvana bensiin. Kõiki on proovitud.
Mul on väga hea meel lugeda, et lõpuks on keegi julgenud kirja panna selle, et enne diagnostikat ei ole mõtet saagi puhastada, kuna nii hävitatakse võimalikud vihjed. Ning sellele kirjutan ka kahe käega alla, et süüteküünal räägib mootoris toimunust väga palju.
Aga kodukasutajal, kes saeb aastas nii kümme paagitäit, millest ka viis samal laupäeval, on hooldamata saega töötamine, kütuse vananemine ja õhuniiskusest tekkiv korrosioon kordades suuremad saerikkujad, kui kahekordne õlikogus. Rääkimata väga halvast kombest teha segu suvalisse märgistamata kanistrisse. Iga kahetaktilise mootori õlita kütusega tapnu teab, et poole paagi järel on asi vormistatud Aga kui riiuli all on kõrvuti kolm poolikut kanistrit bensiiniga ja vaid ühes on segubensiin...
Kui räägime õlikogusest, siis peame rääkima ka sellest, et saemootorisse kõlbab vaid maamootorite seguõli ning kord avatud õlipudel hapneb 6 kuuga ära. Mitte kõlbmatuks ja mitte päevapealt, aga õhuhapniku toimel hakkab õli kvaliteet langema. Mis tähendab, et see pudel peaks poole aastaga saama ära tarvitet. 2% segu korral kulub liitrile 20 ml (kuna keegi ei viitsi vedelikke kaaluda) õli ehk viieliitrisesse aknapesuvedeliku kanistrisse tuleks valada 100 ml. 4-liitrisesse mootoriõlipotsikusse vastavalt 80 ml. A kesseloll ikka alla liitri ostab, eksole. Liitri seguõliga saab aga 50 l segukütust...
Pealegi - paljudel on kasutusel mensuur või kalibreeritud mahuga pits? Enamus usaldab kas silma, teeklaasi või heal juhul õlipudeli doseerimispaagi jaotusi.
Paluks mitte valesti aru saada: kui tootja ütleb, et 2% on OK, siis nii ongi. Aga kahekordne kogus õiget õli ei tapa hobikasutaja mootorsaagi ära. Küll teeb seda kas õlita töötamine või suvalise õli kasutamine. Ning ürgvana bensiin. Kõiki on proovitud.
Mul on väga hea meel lugeda, et lõpuks on keegi julgenud kirja panna selle, et enne diagnostikat ei ole mõtet saagi puhastada, kuna nii hävitatakse võimalikud vihjed. Ning sellele kirjutan ka kahe käega alla, et süüteküünal räägib mootoris toimunust väga palju.