Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

[Pilt: 460cc.jpg]
Vasta

[Pilt: 460cccc.jpg]
Vasta

Hooratas lihvitud lakitud, karburaator sai uue sisu, väntvõllile uued laagrid pessa simmekad kui motoripool parandatud saab kokku laduda Smile
Vasta

(10-04-2017, 21:08 PM)Ants80 Kirjutas:  Kuidas kellegile aga mida lühem plaat seda vähem saag väsitab töömeest.Pika plaadiga on koormus selja või käte peal ja manööverdamine kehv.- 45cm läbimööduga puu 13" täiesti piisav.
Jälle jubedalt kahe otsaga asi, nagu lüka-tõmba kohe Big Grin 
Et siis  tükeldad ju maas olevat palki ja kui see satub küttepuuks olema tavaliselt selline kuni 20 cm kaigas, siis on ilma küürutamata jube mõnus eriti pika latiga saagida Wink Tükeldad peenemat pudi ju lati otsaga. Sama ka laasimistega - harva jääb puu okste peal kõrgele õhku ja siis on jube mõnus küll. Seesama eespool pandud video, kus proff ulmetempoga lati pealmise külje tipuga laasib, endal selg sirge! Mingi 12-tollise latiga pealtsangaga arboristisaega jäädki koogutama...

Teine, mida peab raudselt ette mõtlema, on ju AEG, kaua saagi kasutad. Olles metsatööline või plaanides kümneid hektareid oma tihedat segametsa valgustusraiet teha, peab vägagi kaalule mõtlema, mille oluline osa on ka latt. Aga reaalsuses on lati ja keti vahetamine nii odav ja kerge tegevus, et pole põhjust põdeda. Lühema, kergema ja odavama kannatab ikka juurde osta Big Grin Mina igastahes ei tundnud peale paaritunnist saetööd mingit väsimust saega seotud lihastes, kergelt andsid tunda jalgade kükitamislihased Big Grin Käe-, selja- ja rinnalihastel oli see mõni tund tavaline päev, isegi trenni eest mitte, mis peaks valu tekitamisega lihast kasvama panema.  Oli kerge rammestus. lihas tegi tööd ja püsis sama, mitte ei atrofeerunud...

Seega suvekodus NATUKE aega toimetamisel ei ole reaalsuses ka kilosel kaaluvahel mitte mingit vahet! Video on jube hää asi: ma langetasin ja tükeldasin jämeda tüveosa ära täpselt 5 minutiga ja see on praktiliselt hooaja pliidipuude kogus!!! Selle suure ja jõulise saega loodan teha võimalikult VÄHEM minuteid tööd võrrelduna 351'ga! Tutika keti ja latiga 351'ga oleks sama töö peale kulunud julgelt 8-10 minutit, minu juba kulunud aparaadiga 10 kindlasti ja vahepeal olek veel keti mahagi visanud, mida 351 tegelikult ka tegi + üks läks pooleks, Tegelikult tuli Sõber-Naaber ka abiks aga 351 väsis ikka kiirelt ära peene lepa tükeldamiselgi...vaja uued asjad osta, kere ise töötab nagu kellavärk! 
Hobi metsamees ei plaani ju 5 päeva nädalas 8 tundi päevas saega metsas möllata. Minu eesmärk oleks hooaja 20 tunni saetöö asemel pääseda 12-15 tunniga (ja ülejäänud aeg millegi toredamaga tegeleda), sest väljavedamine ja lõhkumine/riidastamine võtab ka veel omajagu! Lisaks mõned Sõprade juures saagimised samamoodi mõni tunnike korraga. Näiteks neljapäev lähen Kapteni-härra juurde sauna ja kütmise ajal on plaanis üks ohtlikuks muutunud kask ära tükeldada. Ütleme kogu aasta peale 30 tunni asemel kiiremast/paremast saest saada 20 tundi tähendab tervet ÜHTE valget päeva näiteks purjetada!!! 

Küsimus ongi vaid selle ühe päeva ostmise hinnas: saan selle 70, 100, 200 või 400 euroga??? Et kas ostan kallima kvaliteetbrändi igas asjas hästi natuke parema toote ja müün selle 5 aasta pärast 250 euroga maha või ostan vähetuntud brändi hästi natuke viletsama toote ja viskan sama aja pärast lihtsalt jäätmejaama...raha kulu sama või isegi väiksem, vahe investeeringus oluline. 
Nagu ma kaugel eespool korra kirjutasin: bensiiniga mootor-kettsaag on üks geniaalne ülikasulik ja üliefektiivne aga ODAV tööriist, millele saab peaaegu igale METSAS tehtud töötsüklile aja ja hinnanumbri külge panna. Ehitamine on teine teema, seal on analoogiks moodsad akutöörisitad a-la käristid, naelutajad jms. 

Ma saan aru, et meil siin automotos on päris palju tõsiseid maamehi, kes osaliselt ka metsatöödega ennast elatavad - see on täiesti teine teema Big Grin Või on Inimesel kümnetes hektarites metsa, talvel hoitakse ahjudega tubades 23+ kraadi aga maja on 300 ruutu ning puid kulub 20-30 ruumi - ka siis mõistan, et saetööd on sitaks Big Grin
Vasta

(10-04-2017, 21:37 PM)Ants80 Kirjutas:  Põlemiskambri temperatuur.Kui liiga palju õli siis ei põle kütusesegu täielikult ära ja tekivad jäägid ja need jäägid rikuvad mootori juures kõike mida rikkuda annab.
...

Väidad tõsiselt, et 2 vs 4% õige kahetaktiõliga tehtud segu puhul viimane tapab mootori ära?

Süüteküünla osas olen nõus - üks asi on temperatuuriarv, teine konkreetse küünla kvaliteet. NGK ja Bosch teisega ei käkerda, Championiga on nalja küll saanud. Sad Temperatuuriarv hakkab mängima kas väga külmades oludes (miinus paarkend kraadi pakast) või suvekuumas mitmendat paagitäit järjest lastes. Poole paagi kaupa törtsutades teeb rohkem häda umbes õhufilter või nüri keti seljas elamine. Aga meeldetuletus vaadata sae juhendist õige küünla parameetrid on omal kohal Cool
Vasta

Just see selja ja käte peal sae kandmine ja plaadi otsaga torkimine tagasilöögid on koormav.Kui töövõtted on õiged siis 90% palgist pead saama laasitud järgatud nii, et saag toeatab vastu puud ka laasimise ajal ei kanna käte otsas ja selja peal.Selg on sirge aga jalgadest lastakse kas kükki vms asendid.Kui sa kodumetsas teed sellise mõnusa vaikse metsapäeva siis ei taju kõiki nüansse aga kui tuleb tempo taha siis asi teine.Sae kaal ka väga oluline ja ilmselt pikemal mehel on mugavam pikema latiga tööd teha.See kahe otsaga asi.Peenemale sodile võib alati midagi kergitamiseks alla lasta ja alumised oksad keeratakse labidaga nagunii vastu taevast.
Erametsast niipalju, et õigesti ja õigeaegselt tehtud valgustusraideid naljalt ei leia.
Sm.Võsa.Ma tõesti väidan, et see"törts" rohkem õli rikub mootorit ja panen ka pildi lisaks.Kui sa räägid mõnele kardisõitjale seda, et paneks nüüd rohkem õli nad seovad su kinni, et sa seda teha ei saaks.Ohmi seadus süüteosakonnas kehtib 2taktiliste kiirete pööretega mootorite juures endiselt.
Ma isiklikult pole mitte kunagi teinud ühe ja sama õhufiltriga üle kahe päeva tööd ju ma olen napakas aga käsi ei kuku ära küljest nende vahetamise puhastamise ja asendamisega.
Pildilt näha siis "törts"rohkem õli tagajärg.Väntvõlli nõellaagrid olid samasugused ja asi lõppes sellega,et jõudu sael polnud ja rõngas läks puruks.Silinder segamini, väntvõll viska metsa koos terve saega.Võtta pole sealt midagi.Rõngaste sooned olid ka seda õlijääki täis 
Kui leian väntvõlli kolvi üles saan teha pildi, laagritest oli pilt olemas.
[Pilt: liigoli.jpg]
Vasta

Iseenesest on liigse õli kahjulikkus väga õige profisae korral, mis laseb nädalas läbi paarkümmend ja aastas mitusada liitrit segukütust. Pidevalt tuli taga ja kahekordne õlikogus on mõttetu kulu. Ning teoorias kahjulik nii saele kui saagijale, olen nõus.

Aga kodukasutajal, kes saeb aastas nii kümme paagitäit, millest ka viis samal laupäeval, on hooldamata saega töötamine, kütuse vananemine ja õhuniiskusest tekkiv korrosioon kordades suuremad saerikkujad, kui kahekordne õlikogus. Rääkimata väga halvast kombest teha segu suvalisse märgistamata kanistrisse. Iga kahetaktilise mootori õlita kütusega tapnu teab, et poole paagi järel on asi vormistatud Sad Aga kui riiuli all on kõrvuti kolm poolikut kanistrit bensiiniga ja vaid ühes on segubensiin...

Kui räägime õlikogusest, siis peame rääkima ka sellest, et saemootorisse kõlbab vaid maamootorite seguõli ning kord avatud õlipudel hapneb 6 kuuga ära. Mitte kõlbmatuks ja mitte päevapealt, aga õhuhapniku toimel hakkab õli kvaliteet langema. Mis tähendab, et see pudel peaks poole aastaga saama ära tarvitet. 2% segu korral kulub liitrile 20 ml (kuna keegi ei viitsi vedelikke kaaluda) õli ehk viieliitrisesse aknapesuvedeliku kanistrisse tuleks valada 100 ml. 4-liitrisesse mootoriõlipotsikusse vastavalt 80 ml. A kesseloll ikka alla liitri ostab, eksole. Liitri seguõliga saab aga 50 l segukütust...

Pealegi - paljudel on kasutusel mensuur või kalibreeritud mahuga pits? Enamus usaldab kas silma, teeklaasi või heal juhul õlipudeli doseerimispaagi jaotusi. 

Paluks mitte valesti aru saada: kui tootja ütleb, et 2% on OK, siis nii ongi. Aga kahekordne kogus õiget õli ei tapa hobikasutaja mootorsaagi ära. Küll teeb seda kas õlita töötamine või suvalise õli kasutamine. Ning ürgvana bensiin. Kõiki on proovitud. Big Grin


Mul on väga hea meel lugeda, et lõpuks on keegi julgenud kirja panna selle, et enne diagnostikat ei ole mõtet saagi puhastada, kuna nii hävitatakse võimalikud vihjed. Ning sellele kirjutan ka kahe käega alla, et süüteküünal räägib mootoris toimunust väga palju.
Vasta

Kui saag jääb seisma pikemaks ajaks ega õhk mootorisse naljalt pääse ja kui pääseb ega see õlisegune bensiin karterist kuhugile kao ma arvan.Kaitset ikka pakub.Samas on müüa ka 5l segubensiini jaoks väiksed õlipudelid.Kui seda 5l ära ka ei kasuta, tangid sae täis jätad sae seisma ja ülejäänu valad autosse.See tilk segubensiini ei tee seal vast hullu midagi.Kui sae uuesti käiku võtad siis ikka uus värske küte jälle sisse.Kuivamise kondentsi vastu saag seisab täiesti täis paagiga ja vahepeal võiks isegi käima panna natuke lasta töötada anda pöördeid..Muidugi Aspen on see küte mida reklaamitakse tavatankla küttega võrreldes parim ennem säilib kauem.
Mingit suvalist kamazi õli ja kahetaktilise tundmatut õli mootorisse tõesti ei paneks.Ikka oma õige ettenähtud soovitatud kraam ja alati võib soovitusi küsida poest ja kui maksab mõni euro rohkem see liiter pole mõtet koonerdada.
Ilmselt on kodukasutajate ja metsameeste saagide hädad natuke erinevad.

Üks huvitav video.
https://www.youtube.com/watch?v=6_GesOkvwRo
Vasta

Ise olen teinud segu 1:45 ja sellepärast nüüd ükski saag tuksi ei lähe. Pigem ikka rohkem õli,kui et vähem saaks.
T.
Vasta

Põle lusikatäis võid kunagi putru ää rikkund...
Aga põrsapõlvest mäletan, et autoolisegu üheksakümnekolmega polnd nii paha, veel sitem oli too punane etüleeritud 95 benss, siis tõmbas noore kuusetihniku all ikka ajunatukese üsna ähmaseks....

loll on loll olla.
Vasta

Mu sae kasutusjuhendis on märgitud, et 1:50 segu võib kasutada vaid siis kui kasutada õli, "mis on spetsiaalselt meie õhkjahutusega kahetaktimootorite jaoks valmistatud" ja on antud õli mark. Kui kasutada teisi õhkjahtusega 2T mootorite jaoks mõeldud õlisid, siis peaks kasutama suhet 1:33. Rolleyes
Vasta

Millised need teised mootorid on?Uhh, 2T mootorsaag on kiirete pööretega õhkjahutusega mootor ja koormused suured kui sihtotstarbeliselt kasutada.Millest siis selline 1:33 suhe?Õli määrdeomadused?Need pildil olevad laagrid on konkreetselt pärit törts rohkem õli kasutaja saest.Kui palju rohkem doseeris ei tea aga vaevalt ta topelt õli pani.
Miks peaks panema rohkem õli?Millest tuleb selline vajadus või mõte?Seni kuni põlemiskambri temp. on õige seni see saag ka kestab.Ei põle kuskile midagi kinni ega midagi ei kuumene üle.Sellest ma saan aru, et 5000m kõrgusel on vaja saag häälestada ümber  ja õli bensiini vahekord tuleb üle vaadata.
See liigne õli ehitab väljeaske akna ka tasapisi väiksemaks ja sumbutaja on varsti umbes.2 taktilise mootori juures on oluline see, et kuumad heitgaasid kiiresti põlemiskambrist välja saaksid ja kui ei saa siis saadki sellised pildil näha olevad laagrid, rikutud kulunud silindri ja nõellaagrid.Ja lisaks sellele ka veel rikub ära karburaatori.Jõudu sellel sael ka pole ja siis on minek kruvide kallale keeratakse segu lahjemaks saag läheb hästi pöördesse ja siis on kompott, millest ei saa keegi aru ja siis käib laks ja kõik.
Vasta

mõni aasta tagasi sai soetatud trimmer 2T mootor nagu ikka ja manuaalis kirjas sisse töötamisel rohkem õli(täpne kogus kirjas,aga ei mäleta peast).tegin nagu manuaal ette näeb.nüüd talvel sain kena soodukaga husgu võsaka ja sellel manuaalis kirjas ikka tava kogus õli.suhtlesin igaks juhuks esindusega,et kindluse mõttes ja vanad said päris kurjaks kui tahtsin rohkem õli bensu panna.ähvardati ka kokku jooksmisega.
Vasta

10 aastat enda huski sisse suvalisi 2T õlisid ostnud. Enamus sellest ajast olen segu teinud silma järgi. 5l kankusse bensiin ja mulks mulks õli järgi. Kui teinekord on tossama hakanud, siis mulks mulks bena peale uuesti. Saag toimetab nigu kiki-miki, ei ole jõu probleeme ei miskit muud häda.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Oletame, et kui sael on garantiiaeg ja midagi juhtub viid remonti, leitakse mootorist karburaatorist silindrist liigse õli jälgi siis garantii võib ära unustada.See on päris kindel.
Vasta

(11-04-2017, 21:31 PM)Ants80 Kirjutas:  Oletame, et kui sael on garantiiaeg ja midagi juhtub viid remonti, leitakse mootorist karburaatorist silindrist liigse õli jälgi siis garantii võib ära unustada.See on päris kindel.

Sama jutt,et lepapuudega kütmine on rohkem loodusele ohtlikum,kui diiselküttega.... Big Grin
Ei juhtu selle liigse õli pärast midagi mootoriga. Ei usu lihtsalt.
Vasta

Eks ikka oleneb mootorist ja õlist. Vene 2-rattaliste 2T õhkjahutusega mootoritele pandi segu 1:15...1:20. Õlid olid teised, mootorid olid teised. Ei ole mõtet püüda tootja nõuetest targem olla ja teha nii nagu on ette antud. Rolleyes Ise lugesin juhendist välja 1:33 ja seda ka kasutan.
Vasta

(11-04-2017, 19:58 PM)Ants80 Kirjutas:  ...
Õli määrdeomadused?Need pildil olevad laagrid on konkreetselt pärit törts rohkem õli kasutaja saest.Kui palju rohkem doseeris ei tea aga vaevalt ta topelt õli pani.
...

Julge eeldus. Ma jälle pakuks, et kohe mitu korda rohkem on saanud, mitte pelga "törtsu". Big Grin
Vasta

Ja pigem on lisatud mittepõlevat odavat õli (käigukasti oma näiteks)
Vasta

Kui keegi peaks õli liiga palju panema,siis matab suitsupilv selle mehe enda alla ja ta märkab ka,et midagi viltu on. Big Grin  Kui õli liiga  palju on siis tahmab küünla ära ja saag lihtsalt ei tööta,karburaatorile ei tee selline asi karvavõrdki viga,lihtsalt läheb liiga õli täis. Õli aga ei tee midagi seal paha. Saemees võib endal õla ära kakkuda,et pärast selline saag käima saada,muud hullu ei juhtu midagi. Süütepoolile ei tee ka selline asi midagi häda,sest sädet ei takista seal silindris küll keegi möllamast peale küünla enda.... Big Grin Ja mida teeb seismajätmislüliti.....? See peaks küll ju hirmsat asja tegema.....

T.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne