Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Mul üks tuttav Vändra sepp ütles,et augu ümbert on terve. Big Grin
Ma ei tahagi midagi uut leiutada vaid üritan vana käigus hoida. Jah ka peale vända,kolvi ja muude osade kõik kulub. Mida uuem asi seda rohkem väsivad ka muud osad. Need pole loodudki kestma. Aga üle mitme vana käki saab ikka korraliku asja. Vähemalt omale või sõbrale väiksemate tööde tegemiseks.

Kõvad mehed põletasid vanasti ahjus hagu.
Vasta

(21-04-2017, 15:30 PM)viplala Kirjutas:  Ants80, millised need über head saed siis on?

Need vast, ei jookse kokku ja ei suitse liialt, üsnagi vaiksed samuti...
[Pilt: Raymond%2C_WA_-_Ugly_Ed%27s_-_old_saws.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(21-04-2017, 15:41 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Mul üks tuttav Vändra sepp ütles,et augu ümbert on terve. Big Grin
Ma ei tahagi midagi uut leiutada vaid üritan vana käigus hoida. Jah ka peale vända,kolvi ja muude osade kõik kulub. Mida uuem asi seda rohkem väsivad ka muud osad. Need pole loodudki kestma. Aga üle mitme vana käki saab ikka korraliku asja. Vähemalt omale või sõbrale väiksemate tööde tegemiseks.

Üks südamega taastatud vana on parem kui kaks tänapäevast uut. Kes tahab vaielda vaielgu.
Vasta

Jah,ega me ei vaidlegi siin vaid tutvustame oma seisukohti. Big Grin  Igal ühel on omamoodi õigus,nagu et oma õigus ja oma tõde...... meil kõigil..... Big Grin
Ma muidugi kuulutan siin oma tõde mis on mu enda kere ja lõugade vahelt läbi lastud.... vabandan. Big Grin

T.
Vasta

(21-04-2017, 15:30 PM)viplala Kirjutas:  ... millised need über head saed siis on?

Eks neid jagub igasse ajastusse aga selge on ka see, et "isegi" mootorsa-saetehnoloogia on nii palju edasi arenenud koos materjaliteadusega, et 25 aasta tagust saagi ei saa tänasega kuidagi võrrelda. Raudselt on saagidegi seas omad w100 600Pullman'id ja w140 600SEL'id aga isegi need autotööstuse absoluutsed ikoonid jäid ajale jalgu :Big Grin
Võimsuse/kaalu suhe on läinud niipalju paremaks ja üldiselt on hind võrrelduna sissetulekuga kukkunud. Nagu kõigel tehnikal v.a. nutifonid. 

Kes oskab öelda, palju Druzba vanasti poes maksis??? Täna saab osta 99 euroga, mis on 1/10 keskmisest netopalgast, päris korraliku mootorsae. Veneaegne keskmine netopalk oli u.120 rubla ja saag ei maksnud kaugeltki 12 rutsi!!!
Vasta

Isaga konsulteerisin ja umbkaudsed hinnad olid ca 70ndate lõpus sellised. Taiga 300rutsi, drusba 210rublikut. 70ndate keskpaigas oli drusba massnud 140 rutsi. 

210 rublaga trussikut ostes läks mingi osa kaltse veel vahetuseks... olid ikka ajad...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kelle jaoks mis on oluline. 70ndatel võrdus drusba tänapäeva hq560 või s362 mitte hiinlasega Big Grin
Vasta

(21-04-2017, 15:42 PM)mlsluik Kirjutas:  Need vast, ei jookse kokku ja ei suitse liialt, üsnagi vaiksed samuti...
[Pilt: Raymond%2C_WA_-_Ugly_Ed%27s_-_old_saws.jpg]

Ja kui (kirjandus)klassikuid uskuda, käepidemeid ja saeotsi ning töödelavat materjali kaltsudesse mässides pidi viimnegi kõrvaline tööheli kaduma. Big Grin
Vasta

Viplala

Msluik tahab öelda seda, et kui sa ostad mootorsae ära käima pane.Lükka ketipidur peale ja edasi tagasi nühkides saab ka töö tehtud, milleks raisata kallist bensiini, säästa tervist, muskel kasvab, ära raiska rahhi jõvvsaalis piiza pumpamise peale.


Tegelikult tahtis ta seda öelda, et iga töö jaoks on olemas oma tööriist.Pildil väga erinevad saed.
Vasta

PyVal, kas selle druzba seotamiseks omal ajal pidi olema migi luba või eriteeneid vms poliitikat?
Vasta

(21-04-2017, 02:48 AM)nts80 Kirjutas:  Husqvarna 545

Kui nüüd kolbi ka näeks, võiks kindlamalt pakkuda. Aga õli sääraste triipude tekkes küll süüdistada ei saa. Sest seda tõenäoliselt ei olnud üldse. Big Grin

Väga väikse osa viimase aastakümne mootorite arendustööst on läinud mootori sisulisele parendamisele. Põhirõhk on heitmete tekke vähendamisele ilma, et kütusekulu lakke kargaks. No, ja natuke ka materjalikasutuse optimeerimist tarbijate haugimälule lootes.
Vasta

Viljandi Metsakombinaadis 60-ndatel olid Druzbad kasutuses. Isa August oli seal nende remontija..... Big Grin 
Vigased osad ja saed pandi uuesti lattu kus hoiti neid seni,kuni kogunes hulgem. Siis tuli üks mees kes lõhkus need haamriga puruks,et keegi ei saaks neid omale. Uued saed toodi puukastides.Tagavaraosi samuti. Seal oli kõike osi välja arvatud reduktoreid. Saagi päris kokku panna nendest osadest ei saanud. Kombinaadi kaudu keegi saage ei saanud.... isegi oma töötajad mitte. Kord oli kõva. Hiljem tulid Koperatiividesse müüki ja sealt said tööeesrindlased Täitevkomitee loaga osta. Ei olnud see asi midagi lihtne.
Nüüd on vanarauaplatsid täis Druzba juppe,võta mida tahad.... Big Grin
Isa August ostis poest paadimootori Druzba mootoriga ja kuskilt sai ka eraldi reduktori ja alles siis sai omale sae. Hiljem andis selle ühele kohalikule mehele koos dokumendiga....
Ja sael pidi olema pass,miilits või seda iga kell nõuda näha. Kui vahele jäid siis võeti saag käest ära. Keegi ei julgend ilma passita saagi osta altkäe,sest oleks kohe ära võetud ja jama palju.
Nagu näete on praegu kord käest ära. Igal matsil oma saag ja.... Big Grin  ja kedagi ei huvita,et see sul on....

T.
Vasta

Minu papa saagis külmal maal kahemehe mootorsaega puid millest saag jeeli-jeeli läbi mahtus. Kodumaal langetas metsa ka kahemehesaega ja suksudega veeti puu välja, aga sellel ajal rippusid mõningased mehed alles kottides ja nüüd piiluvad oma lutitelefonides metsa pilte Big Grin  .  Äkki Hr Ants80 nüüd veidike võtab oma tarka juttu koomale. Olen tatikast saati saega üritanud sõbruneda ja päris lambaks ennast nagu ei peaks, aga kui ärimeeste jutt hakkab läilaks minema siis on ikka vaja pidur peale panna. Müts maha Hr. Talupoja ees ja teiste ees kes ka reaalselt suudavad ise midagi teha mitte millegist.
Vasta

(21-04-2017, 18:43 PM)maisalup Kirjutas:  Kelle jaoks mis on oluline. 70ndatel võrdus drusba tänapäeva hq560 või s362 mitte hiinlasega Big Grin

Tänasel päeval tea keegi, kuskohas kallis ja edev saag tegelikult tehtud on Big Grin Üks asi on "assembly", teine asi on detailide tegemise koht. Enamasti on need kõik hiinakad... nagu ka need. Üha enam tootmine sinna on läinud ja see ei pruugi olla üldse halvem. Asi käib puhtalt margipõhise kvaliteedikontrolli alla ja kas sulametalli valab Rootsis immigrant või Hiinas ehe hiinlane?
Vasta

Inri kuule.Sinu rahustuseks Ants80 remondib ka saage kui neid saab remontida, testib ja on mõne sae ja nii mõne teisegi mootori ringi ehitanud.Kui kepsu alumine laager annab otsad, pisikesed separaatori tükid  koos kütusega....  pole sealt midagi võtta ega remontida ole  nii kuldsete kätega mees...midagi pole teha, kui rõngas katki, kolb künnivagusid täis, silinder peegelpilt, ja mõni mõra kuskil mootoripooles.Viska prügikasti.Ära sealt hooratast ka võta nii igaks juhuks mainin.

Räägin natuke oma saest kuigi polnud seda plaanis üldse teha.Tootja pole vast oluline.Sellest olete ise aru saanud, et husqvarna see ei ole.
Valik oli teadlik valik ja alates sellest hetkest kui uus saag pakendist välja võeti lõppes selle sae garantii.Tegu profi saega.
Maailma kiiremad saeketid käivad ringi suurusjärku 350m/sek ja ketikiirus pole minu eesmärk omaette.Ei aja ka taga max.pöördeid.
Mootoripooled on ringi ehitatud, kõik mõõtmised ise tehtud, mõõtepea programm ise kirjutatud, freesimised, treimised, programmid ise kirjutatud, pinki kinnitamise rakised ise tehtud.Alumiinium detaile keevitatud ei ole.
Tehase väntvõlli laagrid on asendatud täiskinniste määrdevaba sundõhkjahutus laagritega.Laagrid ei ole metallist.Mootoripoole ja välimise saale vahel lisasaale.Survetest kuni 4 bar ülerõhku näitas, et 150`C juures lekkeid ei olnud.Vibratsioonile pööratud tähelepanu laagri valimisel.
Karburaator jäi tehase oma, silinder tehase oma, kolb vahetatud teise paisumisteguriga kolvi vastu.Rõngaid 2, sumbutaja ringi ehitatud.Väntvõll koos hoorattaga tehase oma, tasakaalus.Häälestamisel testimisel kasutan teist sama mootori sumbutajat ja ka see on ringi ehitatud.Sumbutajas 2 andurit.Mootorikütus 94 oktaanarvuga,etanoolivaba, seguõli täisünt.Kaalusin aspeni kasutamist ka aga läksin seda teed, et plaan testida kahte erinevat õli ja ei muuda kütust vahepeal.60-ne töötunni pärast tuleb osandamine, silindri välispesu, sisepesu, kolvi puhastamine, silindri mõõtmine, detailide analüüs eks siis paistab mida uut ja huvitavat sealt avastab.

Ei tea kuidas see jutt nüüd ärimeeste jutuga seotud on.Inimestel on erinevad hobid.Kui sa küsid kas see on kallis hobi siis ma vastan, et see võib minna kalliks maksma kui teed ennem kui mõtled.

Ma olen ise ka tatikas alles.
Vasta

Jutt on huvitav, võiks isegi öelda, et intrigeeriv. Paraku piltmõistatuse vastus viibib. Inimesed üldiselt ei salli kui neid narritakse ja suhtlemisraskustega ekspert saadetakse pimedasse paika Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Kui pead silmas Husqvarna254 silindrit siis silindrit peab puhastama.Selline ei tohiks ühe õhkjahutusega mootori silinder olla.
Kahe rõngaga on vastupidavam mootor.

Ma ei tee seda saagi maha, sel sael on omad head ja vead.
Vasta

(20-04-2017, 00:11 AM)Ants80 Kirjutas:  Kogenud mehaanik vaadates järgnevat pilti oskab seletada lihtsalt seda, mis on husqvarna 254 üheks miinuseks

Pildil husqvarna 254xp mootori detailid

[Pilt: 254.jpg]

Kas küsimus on muutunud vahepeal?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Vaatasin huvi pärast, mis naabrite juures hetkel ilma ostuloata pakkuda on ja leidsi sellise testivideo. Eelneva jutu valguses oli üsna huvitav kogemus.
Vasta

(21-04-2017, 23:24 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(21-04-2017, 18:43 PM)maisalup Kirjutas:  Kelle jaoks mis on oluline. 70ndatel võrdus drusba tänapäeva hq560 või s362 mitte hiinlasega Big Grin

Tänasel päeval tea keegi, kuskohas kallis ja edev saag tegelikult tehtud on Big Grin Üks asi on "assembly", teine asi on detailide tegemise koht. Enamasti on need kõik hiinakad... nagu ka need. Üha enam tootmine sinna on läinud ja see ei pruugi olla üldse halvem. Asi käib puhtalt margipõhise kvaliteedikontrolli alla ja kas sulametalli valab Rootsis immigrant või Hiinas ehe hiinlane?

Sa ei saanud hästi vist minu jutust aru. Hiinlased toodavad ka kvaliteetseid tooteid kuid neid ei saa võileiva hinnaga. Hiljuti vaatasin naelapüssi 90mm naeltele. Eestist saab sencosid ja hiltisid 300-400 euriga, hiinast saab samasuguse, kaalult isegi kergemaid 600-900euroga. Tööstuslikuks kasutamiseks ja garantii 5 aastat...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne