Mootorsaag - hooldus ja remont ning turg

Kuna ma juba selline loll olen, siis ehk mõni targem mootori spetsialist seletaks mulle ära, kuidas mõjub terav kett saele, või selle mootorile, teisiti kui nüri kett, eeldades, et siin on kõik vaesed ja saed on valitud piiripealsed oma kubatuuri poolest?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

nii moodi tapab, et nüri ketiga on vaja rohkem võimsust puust läbi lõikamiseks. Koormab mootorit rohkem, kui võimsus on piiri peal, siis annabki mingi osa kuskilt järgi kui saagijal omal pole oidu teritada ketti. Olen näinud palju kuidas elatakse jõuga sae otsas et see läbi läheks, plaat on juba sinine aga ketti ei teritata, sest muidu ju kett kulub ära kui seda teritada. Minu arust pole see 15 eur nii suur raha, et selle kokkuhoidmisega ära lõhkuda 400 eur maksev saag. Pluss veel tööviljakus langeb tunduvalt ja tihusid ikka ei tule rohkem kui pidevalt teritades sama ketiga.
Vasta

(01-05-2017, 06:19 AM)maisalup Kirjutas:  ...
elatakse jõuga sae otsas et see läbi läheks, plaat on juba sinine aga ketti ei teritata
...


Kett ise ei tapa midagi. Aga lollkasutaja pressib ju peale, et kuidagi läbi puu põletada saega. Olen näinud sääraseid pressijaid, kel käepide vastu mootorit surutud ja ülemine käepide lausa paindub. Ise ei saa arugi, et midgai valesti teeks, kuna "see saag lihtsalt lõikab  nii halvasti".

Selle elamise tulemusena koormatakse kõiki sae sõlmi üle. Muu hulgas suureneb keti tõmbetakistus - olete ju kuulnud, et terava ketiga lõikmaisel saab laulab käes, nüri ketiga sussijatel undab vaevaliselt. See pöörete vahe on puhtalt mootori ülekoormus, mis peale kuluosaks oleva lati koormab ka veotähikupoolset vändalaagrit mehemoodi. Selle sõlme tugevusvaru on aga olematu. Sest hoolimata paar lehekülge tagasi esitatud väitest, et mootori tapab liigne õlitilk, on vaid harva võimalik välja selgitada, mille tõttu konkreetne saag loojakarja läks.

Kõvasulamkettide kohta ütles üks  Soome metsamees hästi: see on hobisaagija unelm. Annab lipsamised andeks ja seda ei ole võimalik viiliga valesti teritada.
Vasta

Eelmisel kevadel sai ostetud selline kett https://www.farron.ee/saekett-3-8-pd3-1-3-50-hm.html
Eesmärgiga saagida lepakände atv eest madalamaks.Algul oli ikka ulme kui hästi võib saag saagida.Siis sai kivi,lõi kolmel,neljal plaadil tükid minema.Viisin ühe esindaja juurde et lasta ära teritada.Peale teritamist selline pull et kändu nüsides kui plaat jõuab täielikult sisse siis jääb lihtsalt kinni,võib jätta mootori seisma et bentsu ei kulutaks sel ajal kui saagi kännust välja kangutad Smile
Viisin teritusse tagasi et tehke uuesti,tehti,tolku midagi.
Õnnestus muret kurta maaletooja inimesele kes tegeleb koolitustega ning selgus et selles hooldekohas pole õiget pinkigi millega teritada ja miskine teritusnurk on vale.Mille eest maksin kahe terituse raha?Ometi inimene kes tagaruumist tuli teritatud kett näpus,kiitis veel et meil olemas ketas ja puha millega üldse seda ketti teritada saab.
On kokkulepe et viin keti maaletooja kätte,vaatab üle ja eks siis paistab mis saab.
Peale seda ostsin oregoni kõvasulami,võrreldes tavaketiga peab hästi vastu ning saab ise värske viiliga teritada.
Vasta

(01-05-2017, 01:42 AM)veix__ Kirjutas:  Kokkuvõttes oli ikka üllatus küll, et kui harilikult korraks kogemata kivi/metalli saagides oli vaja ketti kohe teritada, siis kõvasulamketiga võis päeva lõpuni saagida, tootlikkus veidi langes, aga siiski saagis päris normalselt edasi, ei hakkanud kiskuma viltu, nagu harilikult.

Kui kõvasulamketiga vastu kivi või rauda lased, siis tavaliselt lööb plaadilt tüki küljest ning teritada pole seal enam midagi, viska vaid minema...    Rolleyes

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

husqvarna x-cut on hea, Ma lõikan koguaeg nii, et känd maapinnast 10-15cm traktoriga sõidan neist igas asendis üle, ei ole muret
Vasta

(01-05-2017, 08:37 AM)mlsluik Kirjutas:  
(01-05-2017, 01:42 AM)veix__ Kirjutas:  Kokkuvõttes oli ikka üllatus küll, et kui harilikult korraks kogemata kivi/metalli saagides oli vaja ketti kohe teritada, siis kõvasulamketiga võis päeva lõpuni saagida, tootlikkus veidi langes, aga siiski saagis päris normalselt edasi, ei hakkanud kiskuma viltu, nagu harilikult.

Kui kõvasulamketiga vastu kivi või rauda lased, siis tavaliselt lööb plaadilt tüki küljest ning teritada pole seal enam midagi, viska vaid minema...    Rolleyes

Mõnel plaadil on tõesti tükid väljas, aga see on vaid osa lõikehamba laiusest ja üldiselt (veel) ei tunne, et probleemi oleks.
Vasta

(30-03-2017, 20:56 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Küttepuudus. Järsku voolik kuskil kahekorra,filter kinni,karburaatori reguleering vale jne...  Isehakanud kõvade remondimeeste poolt tehtud karburaatori  ja silindri vaheline tihend millel pole ühte pisikest auku sisse tehtud... ja ka süütepool võib õhtal olla. Küünlavahel puru.... jne. Kõik on võimalik. Viga võib olla pisike aga häda suur.

Tegelt võta kruvikas ja keera karburaatori reguleerimise polte lahtipoole pisut nii alla ühe neljandiku pöörde ja vaata mis teeb.

Kruvikaga neid polte ei keera, kuid tööriista ostsin ja keerasin ka. Täiesti täpselt ennustatud, oligi alla veerandit pööret tarvis. Kust teadsid?!
Tagadil näeme ja klaarime Smile

Do'nt panic
Vasta

(01-05-2017, 22:35 PM)giordanobruno Kirjutas:  Täiesti täpselt ennustatud, oligi alla veerandit pööret tarvis. Kust teadsid?!
Tagadil näeme ja klaarime Smile
No vanust juba niipalju....ja käpakesed koguaeg mustad ja õlised.... Big Grin
Vasta

Vaja oleks Husqvarna 252RX võsakale seda kronsat, mille külge kinnitub käepide , mootoripoolne ots on neljakandiline ja läheb korpuse sisse, teisest otsast läheb ümmargune alumiiniumtoru reduktorisse ja pealpool on käepideme kinnitus. Murdus pooleks. Kui on kellelgi pakkuda, siis tänud juba ette!
raudpats1@hot.ee
55670500
Vasta

Vaja siis sellist detaili, mis on oranzi kasti sees.

Raudpats, ole hea ja kontrolli mõõdud üle.Kas see ots, mis läheb bensiinipaagiga kokku on  52x51mm välismööduga ja toru välismõõt 36mm?

[Pilt: husq.jpg]
Vasta

   
Vaadates seda Ants80 poolt pandud pilti, siis tundub et tuleb natuke vist jõudu kasutada. Mul on vist vaja detaili 502 27 63-01. Mulle tundus, et see on tehtud ühes tükis koos selle suurema kobakaga, kerge pragu on justkui küll olemas, aga millegipärast need detailid ei eraldu teineteisest ja ma arvasin, et see on üks detail. Väga ei tahtnud väänama ka hakata esialgu. Kas 502 27 63-01 peaks kergesti eemalduma 502 2216-01 küljest?
Vasta

Asi selles, et neid detaile on mitu erinevat versiooni.Kui see ühes tükis detail puruneb pole suurt teha midagi kui ise just midagi asemele ei viitsi leiutada.Teine varjant on uus detail ja siin on ka konks...pead ei anna aga peaks sobima ka jonseredi ja partneri detailid.Silmaga vaadates joonisel identsed otsad bensiinipaagi poolsed.Seepärast küsisin ka mõõte üle.Omavahel poogitud isendeid kirjusid olen näinud.
Vasta

[Pilt: Partner.jpg]Partner B450C
Vasta

       
seekord oli lammutamisest kasu ja detailid ikkagi eraldusid, tundub, et oli liimi vahele pandud millegipärast. ja vajaliku detaili number on pildil ilusasti näha. See on nii väike jublakas, et ehk kannatab poest osta, lähen hinda uurima.


Hind 9.83€, kartsin palju hullemat. Ja kohe letis oli olemas Baseilos, punast värvi ja Jonseredi oma , sobib ideaalselt. Tänud nõuandjatele!
Vasta

Kuna tegu on meil siin ikkagi vanatehnikafoorumiga , siis mõistatamiseks veel ühe imelooma pildid:
                   

See on siis Partner , justkui oleks küljel kiri R21, kuid see on eksitav, mudelit ma ei tea. Aga tahaks väga teada. Ja oleks vaja ühte varuosa sellele saele. Nimelt on väntvõlli otsas sidur ja sidurilt toimub keti vedu hammasrihma abil, rihm on puudu ja ei ole mingit ettekujutust, mis rihm sinna käib. Eelmine omanik oli katsetanud erinevaid variante, aga sobivat ei leidnud. Kas oskab keegi sae mudeli kindlaks teha ja ka vajaliku hammasrihma leida?
Vasta

See tundub seal rohkem X olema.  Big Grin X21 siis. http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3/...php?t=1826
Vasta

(08-05-2017, 19:06 PM)raivo45 Kirjutas:  See tundub seal rohkem X olema.  Big Grin X21 siis. http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3/...php?t=1826

Võiks justkui olla X21, aga on mõningad probleemid. Mul teine peaaegu samasugune saag veel ja see teine on kindlasti X21. X21 peaks olema teistsuguse gaasikäepidemega, umbes nagu tsikli gaasirull ja selle kõrval "pöidlagaas". Ja ülekanne peaks olema ilma rihmata, otse. Nii ka on minu teisel vanal Partneril. Seda rootslast Magnust ma tean natuke ja tegin ka sinna foorumisse paar aastat tagasi endale konto. Aga Magnus on seal kunn ja kui talle midagi ei meeldi, siis kustutab postituse ära. Mingit infot ma sealt ei saanud üldiselt. Juhul, kui see on X21 mingi vanem versioon ikkagi, siis kuidas leida veorihma?
Vasta

Partner, Hoe R11 X21

[Pilt: Hoe.jpg]
Vasta

Siin üks huvitav isend pilt hangitud google abiga.

Raudpats, kas soov on leida originaal rihm sinna või sobib ka asendus?

[Pilt: hoe2.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne