22-03-2019, 18:18 PM
(22-03-2019, 17:36 PM)Xtreme Kirjutas: Ega asi ei olegi selles palju kaalub sissepritse või karburaator, vaid asi on selles võimsuses mida tänu sisspritsele nad sealt välja pigistasid.Kindlasti on see võim tore. Paneme turbo juurde, saab veel rohkem võimu... V8 koletised ju on.
Ma arvan ,et iga metsamees oleks ekstaasis, kui saaks sihukese jõudluse nii kerge sae näol.
Ma isiklikult arvan ,et põhi sihtgrupp on ameeriklased.
Lihtsalt normaalse latipikkuse juures selle sama suurusega ketiga ei anna lisavõim enam mitte midagi juurde! Kui kett jookseb samas puus mingi kindla kiirusega, siis nii on ja aeg saab olla saagimisel üks. Muidugi on see röögatus mikidele mõeldud värk aga seal on ka jämedat puud, mida nüsida. Kuniks veel on... Kindlasti ka venelased, kel veel on palju ülijämedat haaba aga ka seedrit jms. Ja nendele rahvustele on "size matters" ülioluline.
Euroopas on jämedad vaid pargipuud ja kaitsealused isendid. See juurelt meetrine kuusk meil ja soomes/rootsis ega sarnane mänd pole mingid "erilised jämedikud". Meie oludes on 3kW küll ja enam, seda siis palgatööd tegevate tegelaste käes! Ja needki kasutavad juba võimalikult kergeid saage, kus on "piisavalt" võimu tehtava töö ja keti jaoks. Siis jõuamegi MS 261 juurde... ja sealt Dolmari juurde, kui hakkame hindadest rääkima! Korralik digitaalne kalakaal kaasas paneme saed koos realistlike plaatide/kettidega rippuma ja sinna kõrvale hinnad. Ja vaikselt jõuab Echo juurde, sest siis hakkab iga sent ja gramm aga ka bensukulu rolli mängima.
Lõppeb asi sellega, et ülestöötajana pead küsima tänu kõrgetele sisenditele kõrget töö hinda aga metsaomanik soovitab odavamad ja ökonoomsemad töövahendid osta. Metsaomaniku jaoks ei ole oluline 20-tollise lati ja 5-kilovatise pea kahetuhandese saega ässamine, sest sama töö teeb teine brigaad sama aja ja vähema raha eest ära kuni 3-kilovatiste 600-euroste 15-tolliste lattidega kergete saagidega.
Sinna võrrandisse tuleb lisada muidugi vastupidavus, teenindus ja hoolduse/remondi kättesaadavus ning kiirus.