10-04-2019, 18:28 PM
(09-04-2019, 23:57 PM)Xtreme Kirjutas:Tänud!(09-04-2019, 21:06 PM)ak75 Kirjutas: Küsin nõu!
Nädalavahetusel natukest saagimistööd tehes tuletas minu vana 242xp meelde üht viga, mis juba möödunud aastast küljes. Tühikäigul pöörded jäid liiga peale. Täna oli veidi vaba aega, võtsin sae, puhastasin algatuseks üle pika aja ilusti ära, misjärel lasin soojaks käia ning keerasin T kruvi vastupäeva lootes pöördeid maha saada. Midagi ei muutunud. Jätsin sae seisma ning kruttisin L ja H kruvid lõpuni kinni ja kumbagi ühe pöörde tagasi. Seejärel käivitasin sae, ning sain tühikäigu T kruvi kruttides ilusti paika. Ainult, et nüüd ta ei lähe enam pöördesse. Mitte üheski asendis. Manualis oleva õpetuse järgi püüdsin sättida. Gaasi andes sureb välja, ka meelitades. Esialgseid kruviasendeid kahjuks üles ei märkinud.
Milles viga võib olla?
Keera tühikäigu kruvi (T) nii palju ,et kett hakkab vaikselt ringi käima ja jäta see niimoodi.
Nüüd keera L kruvi natuke pikipäeva, kui pöörded langevad siis keera kruvi vastupäeva nii kaua kuni leiad ülesse koha kus pöörded on maksimumi peal ja siis keera nii kaua vastupäeva kuni pöörded hakkavad langema ja jäta ta niimoodi, nüüd peaks saag sul ilusti pöördesse minema.
Ehk siis põhimõtteliselt otsid ülesse punkti kus pöörded tühikäigul on kõige 'kiiremad' ( saad hääle järgi aru ) ja siis keerad nii kaua vastupäeva kuni kuuled ,et pöörded hakkavad natukene langema.
Ja nüüd kui vaja võid tühikäigu kruvi T keerata vastupäeva, kuni enam kett tühikäigul ringi ei käi.
H kruvi seadistamine käib gaasi põhjas hoides.
Keera see kruvi niimoodi paika nagu manuaalis öeldud. Ma isegi ei hakka sulle seda seletama, sest valesti seadistatud H kruviga võid oma masina ära tappa.
Seda tehakse kas kõrva järgi või siis ideaalis tahhomeetriga. Aga sa pane ta paika nagu manuaalis öeldud, siis ei ole riski.
Sain sae pöördesse minema ja sain aru ka H kruvi seadistamise loogikast. Varem oli tähelepanuta jäänud, et H seadistatakse põhjagaasiga.
Midagi on paraku ikkakgi pekkis (või viga selles tihendis, mis kruvikat opereerib!), sest T kruvi vastupäeva (ka kuni lõpuni) keerates jääb kett ikka ringi käima. Küll mitte nõndapalju kui enne näppimist, aga nii see olla ei tohiks. Küll annab L kruvi rohkema vastupäeva keeramisega saavutada olukord, kus kett tühikäigul seisab ja saag ilusti käib, aga siis ei lähe ta enam pöördesse ja sureb gaasi andes üldse välja