Mõistusevastased manöövrid liikluses

(30-08-2023, 23:05 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Kindlustuse silmis süüdi jääv isik ei = politsei silmis süüdi jäänud isikuga.
Kindlustuse versiooni saab vähemalt tagantjärele kõrvaline inimene numbrimärgi järgi vaadata, aga politsei versiooni kontrollimiseks puudub minu teada kõrvalise isikuna igasugune võimalus? Või on antud postitus vihje, et politsei versioon oli konkreetse juhtumi puhul ("Vabaka viimase disko") juba algusest peale pastakast välja imetud kuna midagi peab ju kirja panema?
Vasta

Kindlustus päris kindlasti ootab ära politsei otsuse kui politsei juba menetlust alustas ja 98% juhtudest ühtib nende otsus politsei otsusega. See 2% jääb juhtudele kui politsei ei suuda süüdlast tuvastada :-)
Mitte alati ei alustata menetlust, kui avariigrupp kohal käib! Väga paljudel juhtudel selgitatakse kohapeal osalistele "kus neil valesti läks" ja osalised ise täidavad seejärel paberid või abistab neid selles politseinik.
Vasta

(30-08-2023, 00:59 AM)ddig Kirjutas:  Kas selle Vabaka viimase disko kohta miskist järelkaja kah kusagil ilmunud on? Oleks huvitav teada, mis seal siis ikkagi juhtus, sest mul on jätkuvalt kahtlus, et hoovus ei pruukinud selle suure rõõmu põhjustaja olla.
Delfis uudis, et võimalik terviserike ...
Nõmmel juhtunud ahelavarii põhjuseks võis olla terviserike - Delfi
"Avarii juhtus päevavalges ja sirgel teelõigul. „Praeguse seisuga võis õnnetuse põhjuseks olla terviserike, kuid kõik täpsemad asjaolud selguvad menetluse käigus,“ kinnitas PPA pressiesindaja Delfile."
Vasta

(05-09-2023, 16:21 PM)maaks Kirjutas:  
(30-08-2023, 00:59 AM)ddig Kirjutas:  Kas selle Vabaka viimase disko kohta miskist järelkaja kah kusagil ilmunud on? Oleks huvitav teada, mis seal siis ikkagi juhtus, sest mul on jätkuvalt kahtlus, et hoovus ei pruukinud selle suure rõõmu põhjustaja olla.
Delfis uudis, et võimalik terviserike ...
Nõmmel juhtunud ahelavarii põhjuseks võis olla terviserike - Delfi
"Avarii juhtus päevavalges ja sirgel teelõigul. „Praeguse seisuga võis õnnetuse põhjuseks olla terviserike, kuid kõik täpsemad asjaolud selguvad menetluse käigus,“ kinnitas PPA pressiesindaja Delfile."
Tänud!
Jääme lõppvaatust ootama ...

Connecting technologies
Vasta

Eile märkasin et Järvevana tee tunnelist väljasõidul ca 100 meetri pärast on paigaldatud märk"Tunneli lõpp".
Huvitav kas märk on paigaldatud vaegnägijatele kes ei saa muidu aru et tunnel juba otsas on?
Vasta

(09-09-2023, 09:32 AM)Meelis2 Kirjutas:  Eile märkasin et Järvevana tee tunnelist väljasõidul ca 100 meetri pärast on paigaldatud märk"Tunneli lõpp".
Huvitav kas märk on paigaldatud vaegnägijatele kes ei saa muidu aru et tunnel juba otsas on?

Juriidiliselt hädavajalik, kuivõrd tunneli liikluskord tuleb ju märgiga lõpetada, muidu pole õigusselgust.
Vasta

Muuhulgas ei ole tunnelis lubatud kiirust mõõta, kui keegi veel ei teadnud :-)

Sellega seonduvalt vaatasin just järgi ja avastasin, et seadusandja on vahepeal jälle huvitavaid valikuid teinud. Nimelt varasemalt olid kirjas sellised punktid:
[b]§ 8.   Mõõtmise koht[/b]

  Sõidukiirust ei ole lubatud mõõta:
  1) tunnelis;
  2) peeglilt;
  3) tugeva vihma- või lumesaju või udu korral;
  4) kui kiirusmõõturi ja mõõteobjekti vahel on segavaid mõjureid.


https://www.riigiteataja.ee/akt/109072011010

Aga kehtivas on nii:
[b]§ 8.   Mõõtmise koht[/b]

  Sõidukiirust ei ole lubatud mõõta:
  1) tunnelis;
  2) peeglilt.
  3) [kehtetu - RT I, 02.07.2019, 9 - jõust. 05.07.2019]
  4) [kehtetu - RT I, 02.07.2019, 9 - jõust. 05.07.2019]


https://www.riigiteataja.ee/akt/109072011010?leiaKehtiv

Connecting technologies
Vasta

Eks meil on siin ka mõni päriselt pädev ksf, aga loogiline on, et varasem redaktsioon pärineb ajast kui kiirust mõõdeti radariga ning lasermõõdikute ajastul jäi see piirang ajale jalgu.
Vasta

Kui ma nüüd väga vääralt ei mäletse, siis terve mõistus (või teaduslik lähenemine) jäi trahvimise soovile lihtsalt jalgu. Vee füüsikalised omadused pole viimastel andmetel muutunud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(09-09-2023, 23:15 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kui ma nüüd väga vääralt ei mäletse, siis terve mõistus (või teaduslik lähenemine) jäi trahvimise soovile lihtsalt jalgu. Vee füüsikalised omadused pole viimastel andmetel muutunud.
Jah. Vee omadused pole muutunud. Tehnoloogia samas areneb. Laserkiire hajuvus ja mõõteriista tulemuse fikseerimise kiirus on radarmõõturiga võrreldes teisest klassist ja võimaldavad saada advekaatse tulemuse ka kehvemates oludes.
Vasta

Jajah talverallil radariga kiirust mõõtes sai teises salajases kiiresti selgeks, et lumesajus võid mõõta lumehelveste langemiskiirust.
Vasta

Selline lugu siis 

https://elu24.postimees.ee/7852003/tragi...ei-heiduta


Ja videos eraldi veel

https://youtu.be/mkImu_3nN9A?si=FKpJfm_y0bByXtPA
Vasta

(10-09-2023, 20:45 PM)MeelisV Kirjutas:  Selline lugu siis 

https://elu24.postimees.ee/7852003/tragi...ei-heiduta


Ja videos eraldi veel

https://youtu.be/mkImu_3nN9A?si=FKpJfm_y0bByXtPA


Milles probleem?  Liiklus toimib ju. Kellegil on igav või tahtis lambist kuulsaks saada.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(11-09-2023, 06:50 AM)Daff Kirjutas:  
(10-09-2023, 20:45 PM)MeelisV Kirjutas:  Selline lugu siis 

https://elu24.postimees.ee/7852003/tragi...ei-heiduta


Ja videos eraldi veel

https://youtu.be/mkImu_3nN9A?si=FKpJfm_y0bByXtPA


Milles probleem?  Liiklus toimib ju. Kellegil on igav või tahtis lambist kuulsaks saada.
Vaat ei ole siin ksf Daffiga üldse nõus. Politsei peaks mõttetute põõsas kiirusemõõtjatega passimise jms asemel tegelema just liiklusohtlike situatsioonide tekitajatega. Krt vene ajal oli kirpitš kõikse kõvem märk ja selle rikkuja oli vist rahvavaenlasega sama pulga peal.
Kui tundub et kõik ju sujub, siis toon näite meie muuseumist ja analoogsest märkide ignoreerimisest. 
Muuseumi ala läbib riigimaantee, mille muuseumi lõigul kehtib kiirusepiirang 30 ja parkimise keeld. Loomulikult leidub ignorante, kellel on mugav parkida tee äärde, mitte parklasse (30 m on ju kaugel). Loomulikult leidub juhte, kes kiirusepiirangust kinni ei pea. Loomulikult leidub linnalapsi, kelle jaoks on muuseum keset loodust ja mingit liiklusohtu nad seal ei taju ning loomulikult juhtub, et mõni laps rebib end emme-issi käest lahti ja jookseb tee-äärde pargitud autode vahelt teele. Kui nüüd juhtub ka teel sõitma kiirusepiirangu ignoreerija ... ei taha mõeldagi. Seega on meietöötajate põhiline murekoht tegelemine valestiparkijatega, kiiruseületajatega me midagi ette võtta ei saa. Aga politsei jaoks ei ole sellised olukorrad prioriteetsed  Sad
Vasta

Väga kahtlen , kas politseid enam põõsas passimiseks / kiirusemõõtmiseks järel on , enamus ressursist läheb vastavalt prioriteetidele : lähisuhtevägivald , vägivallaga seotud süüteod , vara vastased süüteod . Valesti pargitud sõidukid - KOV korrakaitseametnik peaks menetlema , seadus võimaldab , kas huvi on , see on omaette teema .
Vasta

Selles mõttes on honkomehel õigus, et märgid pole mitte lugupidamiseks vaid täitmiseks. Mis puudutab Maanteemuuseumi ja selle ümbrust siis kriitika sealsete liikluseeskirjade eiramise kohta on sada protsenti õigustatud. See on koht kus tuleks rikkujaid tõsisemalt menetleda.

Ma pidasin silmas pigem konkreetset situatsiooni kus mingi sajameetrine lõik on muudetud ajutiselt ühesuunaliseks. Vaadates seda 5 min. videot siis seal toimis kõik suurepäraselt.  Nii seaduskuulekas liikleja  kui ka eeskirjade eiraja said üksteisest suurepäraselt aru ja suutsid endid ära mahutada sellele kitsale reale ilma, et oleks sõjaks läinud. 
Ju politsei sai ka aru, et tuuleveskitega pole mõtet võidelda. Vahel on mõistlik lasta asjadel kulgeda nii nagu olukorrad kujunevad jooksvalt.

(Väike kõrvalepõige Firenzesse. Seal oli paaar aastat tagasi umbes sama situatsioon ühe kiriku juures kus ümber kiriku oli kaks ühesuunalist tänavat. Üks nendest oli kinni ja pidi minema ümbersõidule. Kõik kes tulid kiikasid tellise alt ja kui kedagi vastu ei tulnud põrutati keelumärgi alt läbi. Mõelda vaid, 50m kõigest. Ja nii tegi ka politsei. Ja korduvalt.  Ilmselt oli seal lähedal politseil pesa sest neid pollari autosid sealt tellise alt läbi sõitmas oli ikka meeletu kogus.  Kuna meil oli seal laadimine ja ootasime juurikat siis oli hea ülevaade ja võimalus teha statistikat. Selline massiline "rikkumine" toimus suvi aega. )


Aga nüüd põõsas istuvast politseist. Istuvad edasi. Valivad mingi tõmbekoha ja pimeda nurga tagant paugutavad. Just hiljuti sain 80 ruppla kui 50 alas lasin auto veerema ja paju juures oli 69 mis tegi 16 üle. 
Sain veel kiita, et nii vähe. Eelmisel olla 98 rauas olnud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

No tänavuses Tallinnas on telliskivimärk, sarnaselt kohustusliku sõidusuuna märgi ja veel mitme liiklusreegliga saanud kõva devalveerimise osaliseks. Ja minu meelest ei saa selles ainult autojuhte süüdistada.

Suures kaevamistuhinas on neid keelumärke ikka väga suvaliselt laiali pillutud, pakkumata samas mingeidki ümbersõidumarsruute või alternatiive.
Kui ikka harjunud marsruudil ilma igasuguse eelhoiatuseta kirpitš ette on visatud (mõnes kohas koos lisatahvliga "v.a. ühissõidukid"), siis paratamatult tekib kiusatus seda ignoreerida. Eriti kui keelatud lõigu lõpp ja piiranguvaba liiklus on silmaga näha ja reaalset ümbersõidumarsruuti kohe välja mõelda ei suuda (sest ka paralleeltänavad on üles kaevatud).
Häda on selles, et see ignoreerimine võib harjumuseks saada.
Vasta

Kui ma seda videot vaatasin, jäi mulle küll selline tunne, et seal Tallinnas on see liiklus ja juhtide pohhuism ikka Eesti mastaabis üsna hull. Eks seda muljet mõjutas kindlasti see, et sinna videosse oli hulgem rikkujaid kokku koondatud- telliskivimärk, kõnnitee kasutamine ummiku vältimiseks jne. Nii massiliselt see küll normaalne pole.

Aga omalt poolt üks näide suunatule mittenäitajate edasijõudnute kategooriast.
Olukord oli üleeile Urge Circle K juures- tulin Rapla poolt ja mul oli vaja vasakule vineeritehase poole pöörata. Tallinna poolt tuli üks sõiduauto ja see tahtis samal ristmikul omakorda vasakule, Prillimäe poole pöörata. Seal siis mõlemas suunas ka eraldi rida vasakpöörde sooritamiseks.
No ma siis võtsin hoo maha, vaatan, et see sõiduauto võttis ka vasakus reas hoo maha, aga suunda ei näidanud. No ma siis jäin juba lausa seisma, et mida ta sisi teeb- äkki eksinud ja ikkagi tahab otse edasi sõita. No ei, suunda pole, otse ka ei lähe- no ei riski ma pöörata. Lõpuks, kui ma nägin, et ta siiski vasakule hakkab pöörama, alles siis keerasin ise ka vasakule. Oleks suunatuli olnud, oleks ma lisaks kõigele saanud vasakpöörde sujuvalt, ilma peatumata ära teha.

Ma lihtsalt ei saa aru- see, et näiteks linnas ümberreastumisel suunda ei näidata, on juba teada (maanteel möödasõitudel on olukord isegi suhteliselt hea), aga et nüüd pole vaja ka pöördel suunda näidata, on mulle küll uudis. Tõenäoliselt, õigemini loodetavasti see massiline küll pole, aga siiski- kas mõnele see on siis tõesti nii raske?
Vasta

jah märkidega on Eesti halvasti erinevates kohtades ja aegades ka tavaliikluses mitte ajutisetena
AGA
mitte ükski vabandus ei luba selle märgi alt ju läbi sõita kui ei ole märatud eraldi lisatahvliga ehk milleks siis märk kui seda poleks vaja ?
ja noh mööda kõnniteed ummikust mööda sõitmine, et minna ikka põhimõtteliselt keelumärgi taha - "keeniused"

just see liikuv pilt oli lihtsalt ilmekas näide kus asi oli muutunud massiliseks ja tõesti märk kaotas oma mõju 
juhtub see täna seal, homme mujal, lõpuks igal pool aga hullem on kui ka seal kus päriselt vaja aga siis tulevad "targad" ja teevad käki.

näiteks minnes kesklinnast kaugele eemale siis nt. Rohula tänaval samuti oli ajutine ühesuunalisus ja tellis teises otsas. (eelmisel nädalal)
samuti olid kollased ümbersõidu märgid väljas. 
aga tellise alt sõidetis amuti läbi ja massiliselt 
isiklikult sain seal mitu korda seda kogeda - kätevehkimist oli mõlemal poolel  Big Grin

kas me tahame et liikluses märgid ei kehti ?
ühesuunaline tänav/tee, anna teed, stop, tellis, hooviala, punane foorituli - ei ole ohutuse tagamisek vajalikud ?
kiirustega polegi meil enam nii kehva olukord kui muude märkide eiramisega - linnades on päris rahulik ja maanteel pole ka viga.
Vasta

No okei, märk märgiks. Aga Reidi tee ja Ahtri ristmikul on päeval reguleerijad väljas. Nad ei tee nendest ka välja. Lihtsalt lükatakse tüdruk eest ära ja tuimalt surutakse edasi.  Vot see on tase. Kui poleks korduvalt näinud ise oma silmaga  ei oleks uskunud.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne