Ühe JUMZ'i lugu.
#1
Mõtsi, et teen siiski ka enda jumzist teema ära. Hea teinekord mingeid tegevusi kajastada või nõu küsida. Kaua ma ikka teiste teemasid solgin Smile 

Ühesõnaga jumz nagu jumz ikka, täpset marki ei ole viitsinud välja otsida, mast pöörab ketiga igatahes. Töötab, sõidab, lekib, nagu ikka. Suuremat remonti pole tahtmist olnud ette võtta veel, lekked peaks muidugi eemaldama. Lahinal tuleb nii esimesest jagajast kusagilt kui ka roolivõimust. Eks kevade poole vaatab seda asja. 

Ma olen siis oma 10 aastat vist tahtnud traktoriga lund lükata enda hoovist Smile, nüüd siis on see õnn lõpuks käes. Kõigepealt sai enda hoov puhtaks kraabitud, seejärel naabrite hoovid, ja lõpuks ka külavahe tee laiemaks lastud. Ootasin ja luurasin nuka tagant, kuni valla traktor minema sõitis ja siis lendasin jumziga ise peale Big Grin.  Parim mänguasi mis olla saab. 

   

   

   

Lõpuks kui külavahel enam midagi lükata polnud ja eufooria ei olnud ka veel lahtunud, mõtlesin, et läheks õige metsa jumziga ja lükkaks seal ka mingid teed sisse või mis iganes, peaasi et lükata saaks. Ma ei ole küll päris kindel, kas kõik teed seal metsas olidki üldse teed, või oli tegemist lihtsalt hõredamate kohtadega, kuid nüüd need igatahes on teed Big Grin 

   

   

   

   

   

   

   

Parim päev sellel aastal Big Grin Kahjuks hakkas lõpuks pimedaks kiskuma, kütus lõppema ja fotoka akud said ka tühjaks, seega ots ringi ja koju ära. Fotoka viimase võhmaga sai tehtud veel pisike videojupp. Eks järgmine kord proovib pikemalt.






E: Mehed saavad täiskasvanuks kolm päeva peale surma Smile
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#2
Päris hea häälega masin veel Wink
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3
Tere, huvi pärast küsin, kas masin on soetatud lääne-virumaalt?
Tundub igati korralik (jutust järeldab et pisivigu ikka leidub nagu jumzil ikka)?
Edu@jumziga!
Vasta
#4
Täpset asukohta enam ei mäletagi kust ta soetatud sai. Üks pisiviga on külmadega juurde tulnud. Nimelt kui eelkäivitusmootoriga käima ajada mootorit, siis alguses võtab sumpsist musta londi välja, mootor lonkab kaasa aga käima ei jää. Mootorit võib rahumeeli oma 5 minutit ringi ajada enne kui asi käima jääb, niikaua on must lont taga. Tekib selline mulje, et õhku ei tule piisavalt peale. Peaks vist õhufiltri üle vaatama, äkki on jääs vms.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#5
(17-01-2016, 14:56 PM)viplala Kirjutas: Täpset asukohta enam ei mäletagi kust ta soetatud sai. Üks pisiviga on külmadega juurde tulnud. Nimelt kui eelkäivitusmootoriga käima ajada mootorit, siis alguses võtab sumpsist musta londi välja, mootor lonkab kaasa aga käima ei jää. Mootorit võib rahumeeli oma 5 minutit ringi ajada enne kui asi käima jääb, niikaua on must lont taga. Tekib selline mulje, et õhku ei tule piisavalt peale. Peaks vist õhufiltri üle vaatama, äkki on jääs vms.

Kas sama asi toimub ka ilma kompressioonita?
Vasta
#6
No küll Teil on seal lund alles, meil siin Võrumaal kerge kirme ainult, nii 10 cm vast. Nüüd lõpuks oli moepärast külavaheteed traktoriga üle käidud.
Vasta
#7
Käivitamise probleem võib olla selles, et käivitusmootori väljalaske gaas läheb suurde mootorisse läbi sisselaske kollektori. Proovi korra käivitusmootori väljalase otse õue saata ilma sisselaset läbimata. Sellist asja on juhtunud.
Veiko.
MTJ.EE
Vasta
#8
(17-01-2016, 15:44 PM)sander84 Kirjutas: Kas sama asi toimub ka ilma kompressioonita?

Ilma ei toimu üldse midagi.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#9
(17-01-2016, 21:43 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: No küll Teil on seal lund alles, meil siin Võrumaal kerge kirme ainult, nii 10 cm vast. Nüüd lõpuks oli moepärast külavaheteed traktoriga üle käidud.

Ma olen kuulnud jah, et meie pisikese maalapi peal jagatakse lund täiesti ebaõiglaselt Smile
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#10
(17-01-2016, 22:18 PM)Veiko Varik Kirjutas: Käivitamise probleem võib olla selles, et käivitusmootori väljalaske gaas läheb suurde mootorisse läbi sisselaske kollektori. Proovi korra käivitusmootori väljalase otse õue saata ilma sisselaset läbimata. Sellist asja on juhtunud.
Veiko.

Ma muidugi kipun arvama, et äkki on kuidagi õhufilter umbe jäänud jääst ja käivitusmootori soojad gaasid sulatavad seal miskit üles. Pole jõudnud asjaga veel eriti tegeleda, sest jumziga kokku lükatud lumemäed oli vaja täna kelguradadeks meisterdada ja kuna kõik küla lapsed on parasjagu haiged, siis sai ise koos teiste vanematega kelgutada, ja mitte ühtegi last mäel Big Grin. Rsk, kus kondid valutavad, nagu oleks tööd teinud Big Grin.

 Aga ma proovin kindlasti ka sinu poolt antud variandi ära. Kusagil see kala peab peituma. Filtrid ja paak tundusid veest (jääst) puhtad olema. Pump ise töötab ja gaasipedaalile allub. Pihustid võivad peetis olla aga no 5 min käiamist ei tohiks ka neil aega võtta. Seda enam, et siis tuleks sumpsist valget, mitte musta. Iseenesest, kui kone luti suhu võtab, kaob pea täielikult igasugune toss. Külmad pihustid laseksid edasi veel tükimat aega. Häda on selles, et pole nagu kunagi isegi kokku puutunud sellise sümptomiga aga pee tunne ütleb, et tegemist on hooldusprobleemiga, mitte nii väga kulumisest tekkiva jamaga. Õlid on ka paksud sees. Isegi käivitusmootoriga on vaja meelitada, et saada esimesed ringid peale. -20puhul võiks käivitamise üldse ära unustada, sest käivitusmootor ei ole ka kõikvõimas. Aga noh, eks näis, talv ju alles noor Smile

   


Siin on seda jebla näha. Julm must on korstnast väljas, lonkab aga tööle ei jää, ja nii võib seda konet oma 5 minutit või rohkemgi käiata, enne kui käib plõks ja asi võtab nipsust elu sisse.
   
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#11
(17-01-2016, 05:20 AM)mlsluik Kirjutas: Päris hea häälega masin veel Wink

Mnjah, hääled on sel puhtad küll. Samas, on su turpsiga jumzi hääled palju huvitavamad. Ma muideks süüdistan sind siiani selle aparaadi ostus, ja samas ka tänan Smile, sest headest asjadest ju koosnebki tore elu Smile
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#12
(18-01-2016, 02:31 AM)viplala Kirjutas: Ma muidugi kipun arvama, et äkki on kuidagi õhufilter umbe jäänud jääst ja käivitusmootori soojad gaasid sulatavad seal miskit üles.
...

Millegipärast ei saa mootor õhku. Kütust aga küll. Ega siin raudvara lahkamata pääse...
Vasta
#13
Kas T-40 jääbki nüüd lahtivõetud kujul garaazi?  Toungue
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#14
Võibolla täitsa Offtopic, aga ma olen näinud ühel miniekskavaatoril juhust kui mootor ei suutnud tööle jääda hüdrosüsteemi takistuse tõttu. Terve ilm oli musta täis aga käima ei suutnud jääda. 

Mina prooviks käivitada väljalülitatud hüdropumpadega, kuigi enam ei ole nii hullu külma, mis õli väga viskoosseks teeks. Lisaks lahutaks ka transmissiooni siduri.
Vasta
#15
Väga õige tähelepanek, suurepumba lülitan enne seismajätmist välja aastaringselt, talvel suure külmaga olen enne käivitust esimese ns32 ka välja võtnud....
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#16
(18-01-2016, 16:18 PM)mlsluik Kirjutas: Väga õige tähelepanek, suurepumba lülitan enne seismajätmist välja aastaringselt, talvel suure külmaga olen enne käivitust esimese ns32 ka välja võtnud....

Jah, olen enda 80l ka ns 32 välja võtnud, et külmaga kergemalt käima saaks, kas sisse lülitamisel on vaja alati mootor seisma jätta, sest töötava mootoriga ei õnnestu pumba sisselülitus, küll aga väljalülitus.
Vasta
#17
(19-01-2016, 14:33 PM)Harrastaja Kirjutas:
(18-01-2016, 16:18 PM)mlsluik Kirjutas: Väga õige tähelepanek, suurepumba lülitan enne seismajätmist välja aastaringselt, talvel suure külmaga olen enne käivitust esimese ns32 ka välja võtnud....

Jah, olen enda 80l ka ns 32 välja võtnud, et külmaga kergemalt käima saaks, kas sisse lülitamisel on vaja alati mootor seisma jätta, sest töötava mootoriga ei õnnestu pumba sisselülitus, küll aga väljalülitus.

Jätke nüüd - käivitusmootoriga ringiaetav neljaliitrine diisel nüüd teil väikeste pumpade eemaldamist vajab... Starterpillidel võib küll olla vajalik asjatu koormuse eemaldamine, et voolust ikka välja tuleks. Toungue
Kopalise põhipumbad on iseasi, seal on teised tootlikkused taga.

Pumba sisselülimine mootorit seiskamata on võimalik, kuid tungivalt ebasoovitav. Selleks tuleb ühe käega tõmmata gaasivardast mootor peaaegu seisma ja hetk enne viimaseid töötakte suruda pump kiire liigutusega sisse, lisades samal ajal vardast pöördeid. Väikese harjutamise järel käib vaid kerge krooks ja mootor ei seisku. Wink

Õige on loomulikult mootor seisata. Cool

Siinkohal märgin, et oma hübriidrussil ei ole pidanud 4 kW starteri kasutamise ajal enam hüdrupumpa välja lülitanud. Alguses veel oli meeles, kuid ega vahet ei ole. Originaalstarteriga oli vahe juba -10 kandis selgelt tunda Sad
Vasta
#18
Eks tuleb kõik variandid ära proovida, muidu teada ei saa aga nigu kiuste läks sulaks Smile Nüüd uusi külmasid ootama. Palju jumzi mootorisse õli läheb? Mlsluik, milliste otste vahele sa soojenduse panid, ja kuhu bemmi pumba? Äkki saad pilti teha.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#19
(19-01-2016, 16:06 PM)viplala Kirjutas: Eks tuleb kõik variandid ära proovida, muidu teada ei saa aga nigu kiuste läks sulaks Smile Nüüd uusi külmasid ootama. Palju jumzi mootorisse õli läheb? Mlsluik, milliste otste vahele sa soojenduse panid, ja kuhu bemmi pumba? Äkki saad pilti teha.

Homme võin teha aga ega seal suurt vahet pole, kuna neid võimalusi mitmeid. Ise panin selle vooliku vahele mis soojenduses käivitusmootorisse läheb, sinna kohe tsirkulatsioonipump ka järgi.

Täna hommikul panin soojenduse järgi ja aku ka laadima(sest tsirgu pump tarbib ikka omajagu).   Kuna aga muid toimetusi tuli niipalju vahele siis jumzini ei jõudnudki. Lõuna paiku oli igatahes mootoriplokk täiesti soe, oli hea käsi soojendada.   Boileri küttekeha peale ehitades saab paarikümmne euriga sellise plokisoojenduse et paremat ei oskagi tahta.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#20
(19-01-2016, 16:06 PM)viplala Kirjutas: Palju jumzi mootorisse õli läheb?

Minu kogemuse järgi 15 ja 20 liitri vahele. Ma varem olin kusagilt kuulnud, et umbes 10, aga hea, et omal õlivahetuse ajal poolkogemata 20 l ämber alla sai. Väga vähe jäi puudu, et oleks üle ajama hakanud  Smile 
Liikuv tehnika kulub, seisev tehnika laguneb.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne