(04-10-2016, 23:41 PM)spitfire Kirjutas: (04-10-2016, 22:04 PM)zurik Kirjutas: loodan et näete õiget videot miks haagise kaalujaotus on tähtis.
https://www.youtube.com/watch?v=4jk9H5AB4lM
Siit on jah hästi näha, et keegi treilat näpuga tagant torkima ei läheks 
See on rohkem selline teleturu trikk. Antud videos ei olnud kindlasti massid õigesti paigas. Aga jah kui klaver panna treila tagumise serva pääle..
Misasi seal teleturg on? Lihtne koolifüüsika katse ju. Näitab hästi, mis juhtub vale kaalujaotuse korral. Reaalelus kord lappamaläinud haagist ju enam randmega püüdma ei lähe... Seega on oluline, et haagise kasutaja annaks endale aru, mida ta on tegemas.
Kusjuures säärane äraspidine kaalujaotus tekib väga kergesti, näiteks 2,65 m kastiga haagisele 5-meetrisi laudu ladudes... Isegi pole vaja kogukaalu ületada, vägeva hantli saab ka 400 kiloga. Passatiti näiteks hakkab sedapalju loopima, et asfaldile jäävad jäljed. Minul aitas järsk pidurdus, kuna jõuga sirgekstõmbamiseks puudus mootoris ramm...
Ning sama haagis ja samamoodi valesti koormatuna 400-kilose koormaga tuli S124 taga ilma mingeid emotsioone näitamata. Sest vedur oli piisavalt palju raskem ja koorma tõttu paremini maakera küljes kinni.
Uaasiku puhul aitas tõenäoliselt see, et veduri eluskaal oli päris kenasti haagisest üle. Kaalub see kolakas ju tühjalt üle pooleteise tonni pluss koorem.
Elus on ikka nii, et väikesed muudatused algtingimustes võivad anda hoopis teise tulemuse.

Mõnel lõpetab Transit vastasniidi servas katuse peal ka mõistliku koormaga, teine veab kolmetonnist koormat kerghaagisel ilma silma hakkamata