1975 Toyota Corolla Coupe KE35
Vaikselt sai hakatud tegema uut sisemist koopaosa. Ehk siis üks igatpidi kumer asi peaks tulema. Kuna omal mõistus sai otsa, siis neelasin Eestlasliku uhkuse alla ja küsisin Rootsi kolleegide käest nõu. Sain nõu ja hakkasin pusima. Peale mõningast pusimist polnud edusamme märgata. Jälle hädakõne Rootsi. No ei saanud mina oma sikemasinal seda serva vajalikult üles keerata. Nu ja siis selgus,et mul pole lihtsalt sobilikku tööriista(valtsirulli) selleks. Kui omale need seadmed soetasin siis paluti Soomlastel vajalik kooslus kokku panna. Neil hetkel polnud sobilikke valtse ja pandi kaasa lihtsalt hunnik muid rullikuid. Kuna neil ikka veel sobilikke rullikuid polnud,saadeti mulle lihtsalt valtside valmistamiseks sobilik materjal. Nüüd peab minema treialit moosima.
Kui sobilik asi valmis siis lubati tulla ja natuke näidata kuidas ja mida teha. Ja kuna pakuti eriti head diili mõnedele tööriistadele,siis sai ka need soetatud.
Hetkel siis corolla ootel ja asemele sai teine natuke isasem hardtop Smile
See mu enda GTO mille esiosa erinevate vahedega ma kuidagi enam rahul ei ole. Ehk peab natuke lõikkama ja toksima ning siis üle värvima.
GTO-d lahti arutades siis selgus ka,et kolme aastaga on rooste läinud nii kroomitud ilukruvid kui ka erinevaid kereosi kooshoidvad klambrid ja poldid. Need sai siis soetatud USA-st valmis kujul. Ja valitud sai veel kallima otsa komplekt.
Vestlesin ja saatsin klambritest pildid ka Võru galvaanikasse. Sealt arvati,et nende juures tehes peaks ikka kestma kordades kauem. Eriti kui veel ainult suviti kasutatava autoga. Eks paistab siis tulevikus.
Ja mõned pildid ka soetatud varuosadest.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                               
Vasta
(07-01-2017, 11:45 AM)wagoneer Kirjutas: Vaaderpassiga jah sai kontrollitud,et asjad jonksus oleks ja hiljem üllatusi ei tuleks.
Eks need korrosiooni asjad ikka lähe peale värvimist. Muidu maaler mitte ei saa pahaseks vaid tuleb füüsiliselt kallale kui kusagilt seda ollust välja immitseb.
Uksehinge veel ära ei võta kuna esiuks tuleb korraks ette panna kui esitiivaga tegelema hakkan. Peale seda võtan ära hinged. Ehk värvib eraldi. Kõik poldid plaanis VG-sse viia ja lasta kollaseks teha. Nii nagu nad kunagi olnud.

Aga ruum on paras seapesa Smile peale kolimist läheb aega kui kõik asjad omale koha leiavad. Ruumi tagumises osas sai vahesein tehtud mille taga siis peaks saama värvimisega tegeleda tulevikus.
Vahepeal sai ka väike töölaud omale tehtud Smile

Vägev roostevaba tööpind. Endalgi plaan laud valmistada, kuid esmalt vaja materjali. Kui kellelgi on midagi sarnast sellele roostevaba lehele võib teada anda. Ei pea olema roostevaba
Vasta
Kuna vahepeal peab ju teistele asju ehitama siis pole toyota jaoks kahjuks eriti aega jätkunud. Ja lisaks nüüd ka värvikambri ehituse algus.
Aga see ei tähenda,et silmad kogu aeg lahti ei oleks  Rolleyes   ja vajadusel kiirelt jubinatele järgi ei lähe.
Nii saigi jälle Soomes jupiringil käidud. Seekord siis õnnestus saada esinduse vanadest laojääkidest üht koma teist endale. Kogu uus esisilla pudinate majandus. Samuti amordid mida siis esindus ise paigaldas. Juppide pakenditel pole sõnagi ei taiwaanist ega hiinast. Puhas Jaapani kaup Big Grin  
Ja no kogemata joppas ka Lancerile natuke läikivat. Nimelt vileuued esitulede kroomrõngad ja tagatule klaas. Hetkel küll ainult üks,aga vaba aja tekkides otsitakse ka teine üles(seda olla kindlasti nähtud)
Aga corollale veel uus esitiib ja mõningaid iluliiste mis minul koledad olid. Samuti ajastutruu raadimagnetofoni.
Ja sumpa jooksu sain ka lõpuks. Ei tahtnud kuidagi seda ära müüa kuna see oli tal viimane origionaal osana komplekt.
Aga peale seda kui juba kaubad koos olid(ilma sumpata), siis andsin külakostiks kaasavõetud vanatallinna ka üle pidulikult.
Jõudsin juba autosse istuda kui kuuri uksevahelt tagasi viibati. Läksin siis tagasi ja raske südamega loobuti ka sumpa komplektist. Lisaks veel sain ka omale esi ja tagastange otste ja poritiiva vahelised kummikaitsed(no ei leia neid kusagilt ja mul oli ka ainult ees üks räbal ja taga teine räbal)
Lubati veel leida ka originaalsed porilapakad(no see oli lisavarustus siis)
Ja lisaks võeti lubadus,et pean valmis autoga sinna minema.

Lisaks saan oma varudest temale loovutada made in Jaapan kirjaga laetule. Milliseid ma eelmisel korral jupiringil suisa mitu Soomest omandasin.

Ehk üks üdini positiivne reis oli.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                           
Vasta
Te olete seal segased. Big Grin

Nii hoida! Cool
Vasta
(18-07-2017, 15:46 PM)wagoneer Kirjutas:  Puhas Jaapani kaup Big Grin   
Selle kohta kirjutab isegi Wiki ju, et " when Japanese vehicles with longer lifespans entered the American market in the 1960s and 1970s, American carmakers were forced to respond by building more durable products."

Nii, et jah, see mis tollal seal päikeseriigis tehti, oli maailma parim. 
Ok, rauamaaki nagu sakslastel neil ei olnud ja kõik raud tuli sisse osta, aga kui nad juba selle ostsid ja sellest rauast šharniiri tegid, siis see kestis ka, rsk.

Teine tema oli ja on neil ju majadega - kuna maa neil koguaeg väriseb, siis pannakse neil majad suurte kummipatjade peale. 
Ehk siis heade kummipukside tegemine on japsidel sama vana asi nagu meil Vana Tallinna või Tallinna Kilu tegemine.

.
Vasta
Täielikust õnnest(siis võiks päris segaseks tunnistada) on puudu toyota kirjadega(klaasi all nurgas need kirjad väikselt) esiklaas. Ja no kui selline veel ülevalt tumeda triibuga oleks Cool
Aga see on utoopia kuna väidetavalt paigaldas esindus umbes pool aastakest uue mudeli tulekust originaal kirjadega esiklaasi. Siis hakati juba paigaldama mingi kohaliku(euroopa) allhankija toodangut.
Aga jah, Jaapani sarniirid ja rooliotsad, amordid on klass omaette.
Ja täiesti müstilisena tundub,et 30+ aastat tagasi tehtud amordi puksid on pakist välja võttes täiesti pehmed ja tunduks kui oleks värskelt valmistatud. Mida ei saa kahjuks öelda 71 aasta Pontiac GTO NOS pukside kohta mis olid sama kõvad kui plastik.
Tahtsin sealt osta ka amordi tugilaagreid originaalina. Tegelane küsis siis,et kas vanadel oli midagi viga. Ma siis vastasin,et ei olnud. Näevad välja head. Laager vaiksem kui vaikus ise.
Seepeale arvati,et pole mingit mõtet raha kulutada uute peale. Kuna väidetavalt pidavat enne üldiselt auto ümbert ära kaduma kui need läbi lähevad.
Tahtsin osta ka mootorile tihendite komplekti,et kui mootri lahti võtan oleks tihendid olemas. Ja jälle tuli sama jutt.
Miks sa mootori lahti võtad? Ma vastuseks,et lihtsalt igaks juhuks. Selgitasin ka,et viimane ülevaatus oli tehtud 67000 km pealt aastal 1983. 1986 müüdi auto maha. Siis oli vanahärra mäletamist mööda läbisõit 70Tkm kandis. Hetkel kellal 74Tkm. Ja uus omanik toona ei reganud autot omale nimele vaid põhimõtteliselt pani selle suurde lattu seisma koos teiste autodega.  Aga noh auto ju ikkagist seisnud mingi 30 aastat.Surved olid kõigis silindrites väga head. Karpa tihendid lekkisid ja seetõttu olid ka anomaaliad. Muidu töötas mootor laitmatult mul garaazis.
Seepeale sekkus juttu ka tegelase isa, kes teatas,et ma olen loll kui mootorit näpin Toungue
Arvati,et võta seadmed küljest ära ja puhasta mootor kenasti hoolikalt ära. Ning ongi kõik. Sama ka käigukastiga. Ei mingit lahti võtmist.

Vot nüüd ongi mul dilemma. Kas teha nende soovituste järgi või ikka nii nagu oma mõistus tahab Big Grin
Tunnistan,et see on mul esimene kokkupuude vanema jaapanlase tehnika poolega.

PS! muidugi võiks Soomest osta tutt uue originaal komplektse mootori. Mis pidavat olema veel kenasti pakitud vineerist kasti. Kasitl Toyota kirjad peal ja puha.
Vasta
Hahaa, aga nii on. Minu 2T oli põllurallikas ja siis aastaid kusagil metsaservas seisnud ning ma võtsin selle kasutusse, sest see töötas. Umbes 70-80k sain ringi sõita, kuni õlirõhk hakkas kuumalt ära kaduma, alles siis vahetasin saaled ja sooveldasin klapid. 

Argo
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne