Gaz M1 EMKA

(07-07-2017, 17:08 PM)Taaviw126 Kirjutas:  
(04-07-2017, 08:35 AM)Veteran Kirjutas:  Arvajaid on siin ja soovitajaid ning muidu tarkpäid, kuid kas teil on ka KOGEMUSI?Elu on isegi keeruline, kas peab seda veel keerukamaks tegema?
  Lase liivapritsiga puhtaks ja kogu lugu!Seda loomulikult oskaja meistri juures!

Vaevalt et kellelgi Eestis V8 emkaga kogemusi on. Ma ise nii hurraaga peale ei lendaks. Sama nagu soovita numismaatikule liivapaberit. Hästi võtab ju.
Jah see projekt on üks kohutav probleemide sasipundar. Rootslane on ka möödunud 50 a jooksul mingid detailid mootori küljest ikkagi ära kruvinud. Nüüd otsib neid mööda maailma taga. Iga detailiga on jube probleem. Venemaalt pakuvad kõik "spetsialistid" midagi, alguses olin optimistlikum aga nüüd ei tee mingit kaupa enne kui asjast on mitme külje pealt pildid tehtud ja mõõdulinti külje peal hoitud. Siis võrdlen asja kataloogiga ja alles siis hakkan kaupa tegema. Kui taastad Gaz M1, siis arvatakse, et tegemist on miljonäriga. Just täna tehti mulle pakkumine tagumiste originaalsete täiskomplektsete mehhaanilisele pidurisüsteemile küsiti 4500€,
Ma soovitasin vennal ennast välja magada. Isegi GAZ 23 oli lihtsam projekt. Teine suurem probleem on katus. Eestist tõenäoliselt ma keevitajat ei leia. Katused olid M1-l kõik presendist, mis tänapäeval on suures enamuses kinni keevitatud, nagu minul. Milline ta välja nägi, kuidas kinnitus present, milline oli seal puidust karkass ja kuidas see kinnitus. Moskvast pakutakse M1 tehasejooniseid 35 000 rub. komplekt. Tõenäoliselt tuleb see osta.
Vasta

See summa ehk 35.000 rublikut on paratamatu investeering,sest tuleb välja,et ka kõige kõvemad asjatundjad jäävad selle auto puhul nõutuks. Minusugusest amatöörist ei maksa siin rääkida. Mul on ideid aga need ka pole alati õiges suunas. Samas narr on ka asju enda teada hoida ja siis hiljem targutama tulla.


Vasta

(03-07-2017, 16:57 PM)Formika Kirjutas:  
(03-07-2017, 16:31 PM)volvo Kirjutas:  Kas klaasipuruga pritsimist pole kaalunud?
 pole sellest kuulnudki, äkki on rohkem infi, miks ja kus?

Tere, 

Kuna tegeleme igapäevaselt kõikide pindade puhastamisega/pritsimisega. Nii sooda-, klaasipuru- kui ka liivapritsiga, siis kõikidele teadjamatele, et sooda ei eemalda roostet ega oksiidi!!!  Õõrnade detailide nagu kapotid,uksed, tiivad, katused jne need teeme klaasipuruga. Seda on ka erinevaid fraktsioone. Et ei tekiks ohtu plekki lainesse lasta. Kõik sõltub kui hästi see vana värv lahti tuleb ja kui palju on ka pahtlit pandud. Samuti annab klaasipuru paraja pinnakareduse detaili koheseks kruntimiseks. Liivaga oleme teinud autode põhjad seest, väljast, silladetailid jne. Kuna liivapritsiga on jõudlus suurem ja on kliendile ka rahakotile sõbralikum. Kuid oleme teinud ka terve auto ainult klaasipuruga. Täpselt nii, kuidas klient soovib. Kõikidest tehtud töödest pole küll pilte üleval, kuid meie tegemistest saad mõningase ülevaate facebookist Proprits OÜ või www.proprits.ee samuti võite kirjutada info@proprits.ee või ka julgelt helistada mulle 58375516  Ei ole olemas lolle küsimusi, on lollid vastused ? Jõudu ja jaksu taastamisel.
Vasta

Liivapritsil pole häda midagi. Kui sulane lendab peale, tund maksab ja ülemus taob jalaga persessesse võib ka raudkangi kõveraks pritsida. Oma Emkat ma pritsiksin ise, ükskõik kui kiire tööl parajasti on. Nii lihtne ongi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(08-07-2017, 00:34 AM)Marko Kirjutas:  Liivapritsil pole häda midagi. Kui sulane lendab peale, tund maksab ja ülemus taob jalaga persessesse võib ka raudkangi kõveraks pritsida. Oma Emkat ma pritsiksin ise, ükskõik kui kiire tööl parajasti on. Nii lihtne ongi.
Jah Marko sul on lihtne, pritsid oma Emka ära keerad selja poole ja jääd magama aga minu Emka pritsimine on siin terve ilma ees välja hõigatud, no pole lihtne Toungue
Vasta

Järsku on abiks? http://autoar.org/publish/drawings/gaz/m...7493845278
Kui mitte Formikale,siis teistele hariduslikul eesmärgil.


Vasta

Selle koha olemasolule ja võimalusele tellida Venemaalt jooniseid on juba varem vihjatud. Seni vist edutult.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(17-07-2017, 11:24 AM)Aspelund Kirjutas:  Selle koha olemasolule ja võimalusele tellida Venemaalt jooniseid on juba varem vihjatud. Seni vist edutult.
Ei olnud mingit probleemi sealt jooniseid hankida. Mind huvitas väga Gaz M1 ja Gaz M11 raami erinevused. Sai tellitud Gaz 11 raami joonised. Kuna kogu pakett maksis 35 000 rüblikut, siis tellisin esialgu ainult raami. Hinda küsiti 5000.- Rbl = 77.-€. Kogu raami komplekt koosneb umbes 50 lehel joonistest. Avaldada lubati neist ainult esimest, st. üldjoonist. Üldiselt peab mainima, et vaatamata välisele sarnasusele on erinevused GAZ M1 ja M11 vahel väga suured. Piisab põgusast vaatlemisest.
   
Vasta

Nii, möödas paar nädalat, projektiga edasiminek on 0 lähedane. 99 % tööst toimub arvuti taga, mööda foorumeid ja müügiportaale ringi tuusteldades. Olen kontakti saanud paljude Emka omanikega aga tõsiasi on see, et originaalseid M 1-sid praktiliselt pole. Kõik on milleski suhtes mööda ehitatud. Tavaliselt hüdraulilised pidurid ja 12V elektrisüsteem. Paljud väidavad et neil on 100 % originaalne auto, kui hakkad lähemalt uurima, siis ikka ei ole. Väidetakse, et tootmise lõpus hakati paigaldama M 1-le hüdraulilisi pidureid ja 12 V, siis tuleb seltsimeestele saata  vastavaid linke, kus sõnaselgelt on kirjas, et esimese autona N-Liidus sai hüdraulilised pidurid Pobeda. Aga olen nende käest saanud mõned head kontaktid ja sõrmega kataloogist järge ajades mõni detailike ikka pudeneb. Ainuke progress on allolevatel piltidel
Tagavedrude kummist alus (podkladka). Detail M-5708 4 tk
   
M 5783 tagavedru puhver - tõlge kataloogist
   
M-5459-A1- esivedru padi
   
Vasta

Panen ka natuke oma tegemisi siia üles, et ei jääks muljet, et olen püssi põõsasse visanud. Kuigi kerget midagi ei ole ja kes ütles, et peakski olema. Lõpuks sain rooli. Ei tea kas neid tehti vähe erinevate kinnitustega aga peaks ta kinnituma raamile 12-liste poltidega aga mul õnnestus sisse panna 2 10-list ja üks 8-line. Eks kunagi tuleb viilimisega tegeleda. Mõni pilt ka.
   
   

projektile kaasatundjad ja kaasaelajad saadavad igasugu materjale, enamuses Venemaalt. Alguses sai ka rumalusest kõiki (spetsialiste) usutud, isegi Novosibirskis ära käidud ja (100 %) originaalseid vidinaid tellitud, muidugi oma rumalusest. Näidati mulle taastatud M1-te, mis oli hinnatud mingi komisjoni poolt 90 % -lt originaalseks. Eks minagi läksin selle õnge ja sai sealt tellitud igasugu vidinaid, mis hiljem osutusid lihtsalt, ei taha kirjutadagi milleks. Mõned näited. Meh. pidurite ülekande õlg. Käes on õige. küljes vale
   
Õnnestus hankida originaalne, mis pärast pikka WD-ga töötlemist hakkas liikuma ja muidugi läheb kasutusse.

Vedru kinnitus detailid olid nii robustsed, et neid ei hakand isegi kasutama. Õnnestus hankida üks vana raam, mis õnneks vedeles selili ja kus õiged kronsteinid olid hästi säilinud.
   
Pildil siis õigete, paigaldatud kronsteinide kõrval näide Vene 100% originaal toodangust.

Käsile sai võetud ka bensiini paak. Kui olin ülemise poole ära puhastanud oli rõõm suur. paak paistis väga ilus ja originaalne, kui aga järjekord jõudis alumise poole kätte, siis vaimustus vähenes tunduvalt. Eelmine omanik oli selle paagi paksu tõrvataolise ollusega kokku määrinud ja sealt välja tuli küllalt robustne taastus töö.
   
   

Praegu see Novosibirski mees müüb oma üllitist, väites et tegu on 90% originaalse masinaga. Kuigi tal on hüdraulilised pidurid ja 12V elekter. Ja vedru kronsteinid on sellised robustsed, nagu ülalolevalt piltidelt näha on. Samas ei häbene ta oma auto eest 9000000.- rubla küsida, mis teeb tänase kursiga 130 000.- €. Pealt on ta muidugi väga hästi ära tehtud.
Seda kuulutust näeb siit http://novosibirsk.drom.ru/gaz/m1/26685526.html
Vasta

Tõsine uurimustöö, ma julgen arvata,et sinu GAZ M1 tuleb esimene. Mille on taastatud mehaanilised trosspidurid?
Paagi osas,kas oled uurinud,kas Ford v8 oma ei istu sinna või tehti ka paak emka jaoks, täiesti teine? Kahtlen,et isegi neid Ford V8 paake enam väga lademetes pole kuski või on samamoodi herilsase pesad alt.
Selles osas ei maksa enda peale kuri olla,kui usud teisi ja tuleb välja,et paljud midagi ei tea. Olen ise sama asja läbi elanud ja soovitan külma närvi säilitada selles osas. Tundub,et vähemalt oled esimene,kes paljud n.ö Emka eksperdid :Smilema teadmistelt mitmekordselt ületab,kui auto peaks ükskord valmis saama.


Vasta

(06-08-2017, 16:49 PM)kopraonu Kirjutas:  Tõsine uurimustöö, ma julgen arvata,et sinu GAZ M1 tuleb esimene. Mille on taastatud mehaanilised trosspidurid?
Paagi osas,kas oled uurinud,kas Ford v8 oma ei istu sinna või tehti ka paak emka jaoks, täiesti teine? Kahtlen,et isegi neid Ford V8 paake enam väga lademetes pole kuski või on samamoodi herilsase pesad alt.
Selles osas ei maksa enda peale kuri olla,kui usud teisi ja tuleb välja,et paljud midagi ei tea. Olen ise sama asja läbi elanud ja soovitan külma närvi säilitada selles osas. Tundub,et vähemalt oled esimene,kes paljud n.ö Emka eksperdid :Smilema teadmistelt mitmekordselt ületab,kui auto peaks ükskord valmis saama.
Minu andmetel paake Venemaale müüdavates komplektides ei olnud. Tõenäoliselt on tegu ikka M1 originaalpaagiga. Ei nõudnud see ka ju midagi erilist, et pidi Ameerikast ostma. Puhastuse käigus tuli välja, et paak oli algselt roheline, Vaevalt usutav, et tehasest. Sõja ajal lasti neid välja ka rohelist värvi, nii et võidi vabalt hiljem paigaldada uus paak. Praegusel on 1/3 osas alla keevitatud uus põhi (roostevabast plekist) ja odavam on lihtsalt lõigata ta sealt uuesti lahti ja teha korralikult uuesti.
Vasta

Hästi,kui venelane tegi GAZ M1 jaoks oma paagi,poleks see miski loogika vastane. Võimekus paake teha oli juba ammu olemas.Pigem pidasin silmas,et kas kuigi palju on eeskuju Ford V8 paagist võetud? Nagu oleme varem tõdenud paljud asjad ei ole 1:1 siiski vahetatavad.

Siiski mõni näide,milline on ameerika Ford V8 paak.
[Pilt: IMG_0826_zpsb13f9dcb.jpg]
Tegu tänapäevase tootega,mida saab siit osta soovi korral: http://lbcunited.com/earlyford2/index.ph...ef72d34e1c

Seoses paagiga,mõned mõtted,mis minu ajurakke liigutama panevad:
1. Kas Ford V8 ja GAZ M1 paak olid alt, sissepoole valtsitu põhjaga või ei? 
2. Kui Emkal oli oma paak ja antud paak,mis sealt alt tuli on tagavara osa!Siis kas seda paaki ei või mingil muul sõjatehnikal olla kasutatud olnud? Pean silmas tanke,poolroomikuid jne. Võidi seda hiljem ka toota,peale sõda?


Vasta

(06-08-2017, 18:38 PM)kopraonu Kirjutas:  Hästi,kui venelane tegi GAZ M1 jaoks oma paagi,poleks see miski loogika vastane. Võimekus paake teha oli juba ammu olemas.Pigem pidasin silmas,et kas kuigi palju on eeskuju Ford V8 paagist võetud? Nagu oleme varem tõdenud paljud asjad ei ole 1:1 siiski vahetatavad.

Siiski mõni näide,milline on ameerika Ford V8 paak.
[Pilt: IMG_0826_zpsb13f9dcb.jpg]
Tegu tänapäevase tootega,mida saab siit osta soovi korral: http://lbcunited.com/earlyford2/index.ph...ef72d34e1c

Seoses paagiga,mõned mõtted,mis minu ajurakke liigutama panevad:
1. Kas Ford V8 ja GAZ M1 paak olid alt, sissepoole valtsitu põhjaga või ei? 
2. Kui Emkal oli oma paak ja antud paak,mis sealt alt tuli on tagavara osa!Siis kas seda paaki ei või mingil muul sõjatehnikal olla kasutatud olnud? Pean silmas tanke,poolroomikuid jne. Võidi seda hiljem ka toota,peale sõda?
 See on väheusutav, sest sõjatehnika jaoks oli see paak ikka väiksevõitu.  Kui ma vaatan seda paagi pilti, siis selle järgi on raske samasust hinnata aga selle auto tagaosa ja vedrustus on küll täiesti teistsugune.
Vasta

Emka ja ameerika Ford V8 pilte võrreldes on arusaada,miks ameeriklase  vedrulahendus ei töötanud venemaal. See üks lehtvedru oleks rasketes teeoludes sõitmisest varsti teisipidi kumer. Lisaks pori, rikuks vedrukandurid ära ja roostest parem ei räägigi.


Vasta

Kuna Gaz M1 juppe Eestimaalt leida on lootusetu, siis põhiliselt tuleb vaadata ida ja lõuna suunas. Sain pakkumise mingile roolikomplektile, närune küll aga originaalne. Ainult et seltsimees müüb kogu komplekti. Kuudepikkuse otsimise tulemusena sain roolikarbi ja nüüd potsatab ka teine riiulile. Mul on vaja tegelikult ainult roolihooba (pildil ülemine vidin) aga mis teha, ehk kulub kunagi ära. Tegelikult olengi töödega teisel ringil, kus alguses sai soetatud igasugu järeletehtud osasid, arvates, et originaali niikui nii ei leia. Aga nüüd olen kontakti leidnud paljude M 1 omanikega Venemaal, kellel ühte-teist on üle jäänud oma autode ehitamisest. Enamus on need ümber ehitanud tänapäevaseid vidinaid kasutades ja õnneks mõned ei ole oma originaalseid osasid ära visanud.

   
Vasta

Tubli töö, selline visadus annab nii paljudelegi silmad ette. Hea,et leidsid õige emka rooli. Kuid nagu näen on see vähe lagunenud seisus.
Õnneks on olemas tehnoloogia,kuidas teha päris uus või ehk ka korrastada olemas olev vana.



Vasta

Leidsin riiuleid koristades sellised asjad. Ehk EMKA omad?

[Pilt: IMG_20170827_152503.jpg]
Vasta

(28-08-2017, 21:10 PM)Sidorov Kirjutas:  Leidsin riiuleid koristades sellised asjad. Ehk EMKA omad?

[Pilt: IMG_20170827_152503.jpg]
Kõige suurem kobakas on tagavara ratta kinnitus kronstein, kaks pisemat on piduri võlli otsad, kuhu kinnituvad esi ja tagapidurite hoovad. Väiksele üksikule detailile ei oska nime anda, võib-olla mul see just puudu. Plekk, kui kuulub M 1-le, siis saab olla ainult mingi mootorialune vidin. Kuna mul oli peal vale mootor ja sild, siis ei oska öelda. Kataloogis ka kere detaile ei ole.
Vasta

Kaua aega pole Gaz M1V8 teemal sõna võtnud, Hõisata pole millegagi aga allaandmine ei tule ka kõne alla. Parkisin hommikul pere peale ja põrutasime Riia Automuuseumi, sest kuulsin, et seal ka üks Emka välja pandud. Turvameeste valvsa pilgu all ronisin käpuli auto alla ja kaasasoleva väikse taskulambi abil üritasin lootusrikkalt mingit uut infi enda jaoks hankida. Tagasi tulin niisama targalt kui sinna pugesin, kõik oli vale. Käigukast - Pobeda, pidurid hüdraulilised, kardaan - vale, käsipidur veetud taha trossidega, sama mis mulle Venemaal kaela määriti (gaz 24 süsteem), amordid - Pobeda. Kere valesti värvitud - kõik M-1-d olid mustad ja mööda külge jooksis peenike punane triip. Sisu oli nahk, mis emkadel oli hall sineliriie, armatuur must, aga kuni sõjani olid kõik puitimitatsiooni karva. Sildil oli auto aastaks 1937.
Mootori katte alla mul kiigata ei lubatud, tõenäoliselt ka seal tavaline 12 V elektrisüsteem.
 I korruse vanad autod nägid enamuses küll kihvtid välja, aga neist ei tea ma midagi. Igatahes Gorki autotehase toodang oli küll minu jaoks pettumus, ei ühtki eriseeria autot, kaks limusiini, Zim ja 13 Tchaika, millest Zim oli küll üliarmetu, isegi rooliratas oli ära pudenenud.
Peale nende siis eespool mainitud Emka, II seeria Pobi ja GAZ 22 - kõik.
 Väga kõva sõna on muidugi ZIS 115, ainuke säilinud eksemplar maailmas ja ZIL 111 - mida tehti 112 tk ja säilinuid eksemplare võib ühe käe sõrmedel üles lugeda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne