Mercedes Benz W638 Vito - Tunnelibuss.
#1
Kaasfoorumlaste ässitusel kirjutaks siis sellest vitost lähemalt mis korra ühest teemast juba läbi käis. Eks varsti jõuab masin juba vanusepoolest youngtimerite klassi omadega... Wink
     Seoses põhitööga allilmas on vaja head kaubikut mis käib läbi nii tulest kui ka veest. Kuna hiaced mulle ei meeldi siis on selleks masinaks olnud juba aastaid mõni vanem vito. On proovitud ka paari uuemat W639 kerega bussi aga see pole päris see.  Vana 2.3TD on ikka üle kõige. Muud CDI ja teised variandid ei istu mulle, äiapapa on küll uhanud CDI mootoriga üle 10 aasta aga ei see ikka ei ole õige asi.... ei lähe ju teine talvel meil põhjamaal soojakski  Big Grin
Seega olen jäänud ikka selle vana 2.3TD juurde. Eelmine roheline vito oli tunnelis väga pikalt ja minukäes tuli üle 100 000km juurde. See sai müüdud maha ja vist on veel kuskil pealinna kandis alles. Sõideti radikas puru ja sai kuuma, turbokas hakkas lekkima ning klapisääred ka arvatvasti ehk viimased pool aastat sõitis minukäes 1l 300km peale õlikuluga. Suitsuvine oli märkimisväärne taga... Big Grin
Seega kuna aega polnud sellega tegeleda sai lihtsalt järgmine vaadatud. 
Kokku on neid vitosid kasutusel päris miteid kuid siin teemas käsitleks siis neid kahte mis minu istumise all kõige pikemalt olnud. Roheline oli 3 kohaline kaubik, sinine siis 4 kohaline mahtuniversaal. Kaubik on muidugi tööjuures parem lahendus aga kuna viimasel ajal on olnud vaja ka 4-seid brigaade siis tuli seekord selline võtta.





Sünniaasta oli vist 1997, mootoriks 2.3TD 72kw, manuaal kast. Talvel suurema hoolduse käigus läks asi vähe lappesse ja sai lastud soomes teha ära pump ja pihustid, eks ikka selleks et rohkem õli jõuaks korraga kolvi peale suruda vajadusel. Senikaua kui suuremaid pihusti otsi ootasime võtsin maha turbo mis oleks uuenduskuuri vajanud. Tutvunud hinnakirjaga ning südame taas rütmi saanud läksin laos riiuli juurde kus turbod reas, valisin suurusepoolest kõige lähedasema variandi milleks sattus olema MAN väikeveoki tuliuus turbokas. Natuke lõikamist, freesimist ja treimist ja oligi vitol uus turbokas peal. Saksas Bahn'i peal "kaubikute klassis" sõites häbisse ei jää, 160 pealt saab veel vabalt möödasõite teha.  Cool  Vahetatud sai talvel veel geneka laagrid ja harjad tartus betooni tänavas... selleni me veel jõuame pärastpoole.   Sad 

       Kuna kliimaseadme torustik ja radikas olid läbi siis võtsin maha kliimapumba ja panin lühema rihma. Pikad sõidud koguaeg ja mida vähem pöörlevaid detaile seda parem. Ehk kunagi vahetab kõik siiski välja. 
Ostes oli üsna läbiaetud seega sai vahetatud kõik silladetailid uute vastu, mainida tuleks veel et ühtegi B-varuosa külge kruvinud ei ole. Kõik kuluosad mis vahetatud on orginaalid või orginaali tootjate poolt tehtud. Laagrid, puksid, rihmad, rullid jne... 
 Kuna vahepeal on üleliigset aega tööjuures vabalt käes siis õli on vahetatud bussil ca kahe kuu jooksul korra, st et välja lased kena kuldse õli. 
       Lisadest on .... noo katuseluuk on, veokonks muidugi, HELLA Xenon kaugtuled, 118cm 240W Ledbar, 220v inverter, 12v laadimispistikud 6tk, AMG erilaiusega veljed, bose kõlarid ja kuhjaga muidu täiustusi. Vaja teha veel vahesein ja tööriistariiul taha. 
Bussil on küljes detaile nii John Deere, MAN'i, KAMAZ'i, MB Actros'e ja paljude muude masinate küljest. Päris tõupuhas isend seega pole.  Big Grin

   
Nüüd eelmine kuu Mikkeli lähistel sõites hakkas genekas taas hääli tegema, koju jõudes võtsin lahti ja tulemus oli üsna ootuspärane, üks laager oli küll KOYA kuid selline küll välja ei näinud et seda viimase 6 kuu sees vahetatud oleks ja teine laager oli säänse nimega mida isegi hääldada ei oska, harjad ka täiesti null.... Nüüd on igatahes viimane piisk ka betooni tn poiste poolt karikasse lisatud, vilja tn urgas ammendas end ammu. Käisin siis skf-is ja võtsin korralikud laagrid sisse, 14€ 2tk kokku, bläät pole ju palju või mis....  Laagri vahetuse eest küsivad raiped ikka 50€ tükist tartu nossovid... Uus pingeregulaator harjadega oli Mercantilest läbi projekti 9€ ja seda siis Boschi detaili eest mitte mingi 中國製造  

Kes vitol genekat vahetanud see teab milline nikerdamine see on, seega edaspidi tuleb vist ise teha. Et kui juba asi sai nii põhjalikult ette võetud siis justnimelt selle pärast sai soetatud ka geneka kontrollstend...  Sellest kirjutan mõni teine päev mõnes teises teemas. 

Aga muidu ei saa midagi ette heita, tingimused on masinale rasked ehk niiskus, pori, vesi, kivid, tõusud jne aga need bussid ongi selleks et tööd teha mitte näitusel käia. 

Kogu kuiva jutu jätuks lisaks siis mõned slaidid ka et näha millega tegu.

[Pilt: 2502781744c272_l.jpg]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#2
Ja eelmine isend oli muidugi väga kõva masin, käinud läbi tulest ja veest. Meenutuseks paar slaid ka sellest. Ostsin selle soomest 200€ eest, teenis nende aastatega tagasi uue kesklassi auto jagu nutsu ja usun et uue omaniku käes sõidab veel ka edaspidi. 

Pole midagi teha, mina võtan nende Mersu inseneride eest mütsi maha kes need masinad valmis tegid. Peaaegu sama hea kui hiace... Aga isiklikult eelistan siiski W638 klassikat. Kui roostega ka probleeme poleks siis ei oskakski midagi ette heita. Kuna uuem W639 roostetab samamoodi + on veel sada muud pisiviga lisandunud siis ei jäägi muud üle kui otsida pidevalt korralikke vana kerega mersusid ja kasutada neid. Suurematest bussidest eelistan samuti B kerega sprintereid. Mingi hetke tuleb nagunii edasi liikuda ja miskit muud vaadata aga hetkel läheb vana auru peal edasi.

[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3
Mul oli aastaid tagasi tööautoks eemaldatavate istmetega bussi versioon.

See 2.3 oli lahja aga teel istus nagu valatud
Vasta
#4
(17-07-2017, 17:49 PM)AsTroSS Kirjutas: Mul oli aastaid tagasi tööautoks eemaldatavate istmetega bussi versioon.

See 2.3 oli lahja aga teel istus nagu valatud

Kas see 2.3 oli ilma turbota. Need 51kw'sed ei liigu jah mitte just kõige nobedamalt. 
Mul senini kõik turbokad olnud ehk 72kw, võib rahule jääda, eestis jalgu ei jää ning soome-rootsi kiirteedel püsid ka kenasti liiklusvoolus. Saksa bahni peal sõidab küll mõni mööda...  Big Grin
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5
Mes nupp se ledbari ja vilka vahel on? PTO ve?
Aitan Ebayst asjade tellimisega vöi maksmisega.
Vasta
#6
(18-07-2017, 00:07 AM)marauder Kirjutas: Mes nupp se ledbari ja vilka vahel on? PTO ve?

Mõnes mõttes võib ka nii öelda. Hetkel reservis aga vajadusel läheb käiku. Nimelt oli eelmisel vitol tehtud kliimapumbast kompressor mis suruõhupaaki rõhku tootis, kliimakomressori elektromagnet siduri lülitamiseks on see nupp siis hetkel varuks pandud. Praegu on peal 12v kompressor aga kui kliimasüsteemi siiski taastama ei hakka siis panen sinna selle tõsisema kombura asemele. Rõhupaagist on tihtipeale hea suruõhku võtta mitmete tööde tarvis kus väikest törtsu vaja. Käsipuuri küll keerlema ei pane aga klambrisiduja toidab näiteks kenasti ära vms tööriista rehvipumbamisest rääkimata.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#7
(18-07-2017, 08:03 AM)mlsluik Kirjutas:
(18-07-2017, 00:07 AM)marauder Kirjutas: Mes nupp se ledbari ja vilka vahel on? PTO ve?

Mõnes mõttes võib ka nii öelda. Hetkel reservis aga vajadusel läheb käiku. Nimelt oli eelmisel vitol tehtud kliimapumbast kompressor mis suruõhupaaki rõhku tootis, kliimakomressori elektromagnet siduri lülitamiseks on see nupp siis hetkel varuks pandud. Praegu on peal 12v kompressor aga kui kliimasüsteemi siiski taastama ei hakka siis panen sinna selle tõsisema kombura asemele. Rõhupaagist on tihtipeale hea suruõhku võtta mitmete tööde tarvis kus väikest törtsu vaja. Käsipuuri küll keerlema ei pane aga klambrisiduja toidab näiteks kenasti ära vms tööriista rehvipumbamisest rääkimata.

Kompressori jaoks soovitaks võtta tavaline 1000-1500 watti kolbkompressor ja käitada seda läbi inverteri saad veel 220 volti kah autopeale jne.
Enda tööpussil on ja toimib hästi ei mingit suuremat aretamist.
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#8
220V inverter on bussil peal olemas... aga see sisteem ju liiga lihtne ja pole pooltki nõnna lahe. Nagu ikka siis enamuste minu masinate juures peab alati olema mõni koht kust on "vint kõrralikult üle keeratu"  Big Grin Toungue
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#9
Vindi saad nii üle keerata, kui oma tunnelibussile päikesepaneelid katusele krutid Big Grin
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#10
Sel eelmisel rohelisel oli isegi... noo see kuudi ventilaator mida päikesepaneel toidab. 
Alguses ei saanud aru et mis jama on, muudkui undab, uurisin lähemalt altpoolt ja ei jõudnud ära imestada et mis kuramuse perpeetum mobile see vendikas veel on, juhtmeid külge ei lähe aga uhab nagu segane. Pealpoolt vaadates selgus tõsiasi et päikesepaneel peal, oli küll üsna räsitud ja katkine aga isegi pilvise ilmaga andis aga minna.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11
(18-07-2017, 16:12 PM)mlsluik Kirjutas: Sel eelmisel rohelisel oli isegi... noo see kuudi ventilaator mida päikesepaneel toidab. 
Alguses ei saanud aru et mis jama on, muudkui undab, uurisin lähemalt altpoolt ja ei jõudnud ära imestada et mis kuramuse perpeetum mobile see vendikas veel on, juhtmeid külge ei lähe aga uhab nagu segane. Pealpoolt vaadates selgus tõsiasi et päikesepaneel peal, oli küll üsna räsitud ja katkine aga isegi pilvise ilmaga andis aga minna.

Kinnitan fakti, et rohelisel tõesti selline ventilaator oli.  Big Grin
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
http://www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#12
Huvitav, minu bussil oli ka päiksepatareiga vendikas.

Kas on tegu tehase lahendusega?
Vasta
#13
(18-07-2017, 23:27 PM)AsTroSS Kirjutas: Huvitav, minu bussil oli ka päiksepatareiga vendikas.

Kas on tegu tehase lahendusega?

Tundub küll seda nägu, kaubiku versioonidel neid ikka leidub.  


Aga üldisemalt, hetkel oleks vaja sellele bussile ette uus stange nahka(soovitatavalt miskit kurjemat), vaheseina, põhjakaitset, tagumist istmerida kolmest, üldiselt ära ei ütleks V klassi pehmest nahksisust, juhipoolset ukse sisemist linki, uut radikat ja mingi aeg peaks ka uue sumuti alla panema. Treilalt maha sõites jäi vähe kinni ääre taha, kuna tehno ülevaatus oli just värskelt läbitud siis väga pikalt ei mõtlend, roostevaba toru otse külljepealt välja ja sõit võis jätkuda. 
Tagumised luugi klaasi peaks samuti ära toonima.  Nokitsemist leidub, enamjaolt sõiduomadusi mittepuudutavad detailis mis pigem kasutusmugavusele punkte juurde annaks. 

Vahepeal saab buss päikese kätte ka "tahenema" Big Grin

[Pilt: 1]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#14
mulle meeldib siuke täiega auto kasutamine

mul üks cdi kuut jupitamisel lõuna viljandimaal
Vasta
#15
(18-07-2017, 23:27 PM)AsTroSS Kirjutas: Huvitav, minu bussil oli ka päiksepatareiga vendikas.

Kas on tegu tehase lahendusega?

Ei ole, Uku pani selle, mingi Maritimi kataloogi toode oli.
Vasta
#16
(20-07-2017, 23:53 PM)fm25 Kirjutas: mulle meeldib siuke täiega auto kasutamine

mul üks cdi kuut jupitamisel lõuna viljandimaal


Ega jah selle bussi kuu kilometraaz ja töötundide arv on aukartusäratav Wink
On ju teine kasutusel mujal riikides tööl käies nii igapäeva sõitudeks ja kui tööjuures, eestis sõidan küll ise vähe peenema masinaga aga saab seegi seal kõva vatti, peamiselt lohistab treilat või käru ning on koguaeg stardivalmis kui peaks vaja olema kusagilt midagi tuua, tehnilist seisukorda püüan hoida A+ et võib süüdet keerata ja kohe kasvõi murmanski või austri poole minema panna kui tuju tuleb. 

Eelmine roheline buss sai mõned aastat ikka lahedalt vatti, 2 vahetust olid peal pidevalt ehk 24h ööpäevas oli tunnelis kasutusel. Talvel külmaga oli hea soe koht kus käsi soojendada kui parasjagu kusagil väljas tuli toimetada st et masin tuksus 24/7 ja nii mitu kuud. Kui õlitaseme tuli läks põlema siis kallasid liitri otsa ja oli jälle mureta Big Grin

Sellegi bussiga sai talvel poolast kaupa toodud ja et see enne turustamist asjad ära ei külmuks siis jätsin bussi tuksuma. Tuli paar seika vahele ja niiviisi siis käis mitu ööpäeva hoovipeal enne kui koorma maha sai.   
Seega jah, võib öelda et ega amet on bussil raske aga selleks ongi need ju loodud. 

Kuskil pilte pole CDI kuudist, ehk jääb miskit silma. Ise olen teinekord kõrvekülast vitole varuosi toonud, seal mingi vend kellel neid 7-8 tükki varuosadeks...  Püsiklient seal vist juba aastaid Big Grin

Paar eilset pilti ka


[Pilt: 1]

[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
[Pilt: 1]
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#17
Kõige parema ülevaate oludest, kus buss liikuma peab, annab mõni lühike videojupp...  Big Grin 



'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#18
Eestis Estonia kaevanduses on umbes samasugused tingimused,vahest ulatub veekiht isegi poole meetrinini. Tehnikale on see muidugi rusuv ja tappev.Seal on autod mis on sõitnud umbes 20 kuni 40 tuhat km aga näevad välja nagu viimased rapped.
Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta
#19
Mis tunnel sellest tuleb? metroo jaoks kuidagi liiga käänuline?
Vasta
#20
(05-08-2017, 11:03 AM)zurik Kirjutas: Eestis Estonia kaevanduses on umbes samasugused tingimused,vahest ulatub veekiht isegi poole meetrinini. Tehnikale on see muidugi rusuv ja tappev.Seal on autod mis on sõitnud umbes 20 kuni 40 tuhat km aga näevad välja nagu viimased rapped.

Õnnestus ka aastat 5 tagasi Estonias 3 kuud tööd rabada. Oli meie kamandada üks kastiga mersu. Läbisõit oli vaevu 10 tuhat, aga sisu oli juba täiesti raibe. Eriti jäi meelde üks hetk, kui veendumaks teed andes, et kõrval tunnelist kedagi ei tule, autol tuled hoo pealt kustu pandi ja olime järgmine hetk korraliku varisenud kivi kamaka otsas kõhu peal kinni. Autojuht läks seda va allmaa laadurit tellima, et lahti sikutaks. Igatahes jääb see kaevandus meelde kogu eluks! Noorele mehele suht vägev kogemus.

Sulle busiiga jõudu!!!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne