17-07-2017, 16:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-04-2019, 16:53 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
Kaasfoorumlaste ässitusel kirjutaks siis sellest vitost lähemalt mis korra ühest teemast juba läbi käis. Eks varsti jõuab masin juba vanusepoolest youngtimerite klassi omadega
Seoses põhitööga allilmas on vaja head kaubikut mis käib läbi nii tulest kui ka veest. Kuna hiaced mulle ei meeldi siis on selleks masinaks olnud juba aastaid mõni vanem vito. On proovitud ka paari uuemat W639 kerega bussi aga see pole päris see. Vana 2.3TD on ikka üle kõige. Muud CDI ja teised variandid ei istu mulle, äiapapa on küll uhanud CDI mootoriga üle 10 aasta aga ei see ikka ei ole õige asi.... ei lähe ju teine talvel meil põhjamaal soojakski
Seega olen jäänud ikka selle vana 2.3TD juurde. Eelmine roheline vito oli tunnelis väga pikalt ja minukäes tuli üle 100 000km juurde. See sai müüdud maha ja vist on veel kuskil pealinna kandis alles. Sõideti radikas puru ja sai kuuma, turbokas hakkas lekkima ning klapisääred ka arvatvasti ehk viimased pool aastat sõitis minukäes 1l 300km peale õlikuluga. Suitsuvine oli märkimisväärne taga...
Seega kuna aega polnud sellega tegeleda sai lihtsalt järgmine vaadatud.
Kokku on neid vitosid kasutusel päris miteid kuid siin teemas käsitleks siis neid kahte mis minu istumise all kõige pikemalt olnud. Roheline oli 3 kohaline kaubik, sinine siis 4 kohaline mahtuniversaal. Kaubik on muidugi tööjuures parem lahendus aga kuna viimasel ajal on olnud vaja ka 4-seid brigaade siis tuli seekord selline võtta.
Sünniaasta oli vist 1997, mootoriks 2.3TD 72kw, manuaal kast. Talvel suurema hoolduse käigus läks asi vähe lappesse ja sai lastud soomes teha ära pump ja pihustid, eks ikka selleks et rohkem õli jõuaks korraga kolvi peale suruda vajadusel. Senikaua kui suuremaid pihusti otsi ootasime võtsin maha turbo mis oleks uuenduskuuri vajanud. Tutvunud hinnakirjaga ning südame taas rütmi saanud läksin laos riiuli juurde kus turbod reas, valisin suurusepoolest kõige lähedasema variandi milleks sattus olema MAN väikeveoki tuliuus turbokas. Natuke lõikamist, freesimist ja treimist ja oligi vitol uus turbokas peal. Saksas Bahn'i peal "kaubikute klassis" sõites häbisse ei jää, 160 pealt saab veel vabalt möödasõite teha. Vahetatud sai talvel veel geneka laagrid ja harjad tartus betooni tänavas... selleni me veel jõuame pärastpoole.
Kuna kliimaseadme torustik ja radikas olid läbi siis võtsin maha kliimapumba ja panin lühema rihma. Pikad sõidud koguaeg ja mida vähem pöörlevaid detaile seda parem. Ehk kunagi vahetab kõik siiski välja.
Ostes oli üsna läbiaetud seega sai vahetatud kõik silladetailid uute vastu, mainida tuleks veel et ühtegi B-varuosa külge kruvinud ei ole. Kõik kuluosad mis vahetatud on orginaalid või orginaali tootjate poolt tehtud. Laagrid, puksid, rihmad, rullid jne...
Kuna vahepeal on üleliigset aega tööjuures vabalt käes siis õli on vahetatud bussil ca kahe kuu jooksul korra, st et välja lased kena kuldse õli.
Lisadest on .... noo katuseluuk on, veokonks muidugi, HELLA Xenon kaugtuled, 118cm 240W Ledbar, 220v inverter, 12v laadimispistikud 6tk, AMG erilaiusega veljed, bose kõlarid ja kuhjaga muidu täiustusi. Vaja teha veel vahesein ja tööriistariiul taha.
Bussil on küljes detaile nii John Deere, MAN'i, KAMAZ'i, MB Actros'e ja paljude muude masinate küljest. Päris tõupuhas isend seega pole.
Nüüd eelmine kuu Mikkeli lähistel sõites hakkas genekas taas hääli tegema, koju jõudes võtsin lahti ja tulemus oli üsna ootuspärane, üks laager oli küll KOYA kuid selline küll välja ei näinud et seda viimase 6 kuu sees vahetatud oleks ja teine laager oli säänse nimega mida isegi hääldada ei oska, harjad ka täiesti null.... Nüüd on igatahes viimane piisk ka betooni tn poiste poolt karikasse lisatud, vilja tn urgas ammendas end ammu. Käisin siis skf-is ja võtsin korralikud laagrid sisse, 14€ 2tk kokku, bläät pole ju palju või mis.... Laagri vahetuse eest küsivad raiped ikka 50€ tükist tartu nossovid... Uus pingeregulaator harjadega oli Mercantilest läbi projekti 9€ ja seda siis Boschi detaili eest mitte mingi 中國製造
Kes vitol genekat vahetanud see teab milline nikerdamine see on, seega edaspidi tuleb vist ise teha. Et kui juba asi sai nii põhjalikult ette võetud siis justnimelt selle pärast sai soetatud ka geneka kontrollstend... Sellest kirjutan mõni teine päev mõnes teises teemas.
Aga muidu ei saa midagi ette heita, tingimused on masinale rasked ehk niiskus, pori, vesi, kivid, tõusud jne aga need bussid ongi selleks et tööd teha mitte näitusel käia.
Kogu kuiva jutu jätuks lisaks siis mõned slaidid ka et näha millega tegu.
Seoses põhitööga allilmas on vaja head kaubikut mis käib läbi nii tulest kui ka veest. Kuna hiaced mulle ei meeldi siis on selleks masinaks olnud juba aastaid mõni vanem vito. On proovitud ka paari uuemat W639 kerega bussi aga see pole päris see. Vana 2.3TD on ikka üle kõige. Muud CDI ja teised variandid ei istu mulle, äiapapa on küll uhanud CDI mootoriga üle 10 aasta aga ei see ikka ei ole õige asi.... ei lähe ju teine talvel meil põhjamaal soojakski
Seega olen jäänud ikka selle vana 2.3TD juurde. Eelmine roheline vito oli tunnelis väga pikalt ja minukäes tuli üle 100 000km juurde. See sai müüdud maha ja vist on veel kuskil pealinna kandis alles. Sõideti radikas puru ja sai kuuma, turbokas hakkas lekkima ning klapisääred ka arvatvasti ehk viimased pool aastat sõitis minukäes 1l 300km peale õlikuluga. Suitsuvine oli märkimisväärne taga...
Seega kuna aega polnud sellega tegeleda sai lihtsalt järgmine vaadatud.
Kokku on neid vitosid kasutusel päris miteid kuid siin teemas käsitleks siis neid kahte mis minu istumise all kõige pikemalt olnud. Roheline oli 3 kohaline kaubik, sinine siis 4 kohaline mahtuniversaal. Kaubik on muidugi tööjuures parem lahendus aga kuna viimasel ajal on olnud vaja ka 4-seid brigaade siis tuli seekord selline võtta.
Sünniaasta oli vist 1997, mootoriks 2.3TD 72kw, manuaal kast. Talvel suurema hoolduse käigus läks asi vähe lappesse ja sai lastud soomes teha ära pump ja pihustid, eks ikka selleks et rohkem õli jõuaks korraga kolvi peale suruda vajadusel. Senikaua kui suuremaid pihusti otsi ootasime võtsin maha turbo mis oleks uuenduskuuri vajanud. Tutvunud hinnakirjaga ning südame taas rütmi saanud läksin laos riiuli juurde kus turbod reas, valisin suurusepoolest kõige lähedasema variandi milleks sattus olema MAN väikeveoki tuliuus turbokas. Natuke lõikamist, freesimist ja treimist ja oligi vitol uus turbokas peal. Saksas Bahn'i peal "kaubikute klassis" sõites häbisse ei jää, 160 pealt saab veel vabalt möödasõite teha. Vahetatud sai talvel veel geneka laagrid ja harjad tartus betooni tänavas... selleni me veel jõuame pärastpoole.
Kuna kliimaseadme torustik ja radikas olid läbi siis võtsin maha kliimapumba ja panin lühema rihma. Pikad sõidud koguaeg ja mida vähem pöörlevaid detaile seda parem. Ehk kunagi vahetab kõik siiski välja.
Ostes oli üsna läbiaetud seega sai vahetatud kõik silladetailid uute vastu, mainida tuleks veel et ühtegi B-varuosa külge kruvinud ei ole. Kõik kuluosad mis vahetatud on orginaalid või orginaali tootjate poolt tehtud. Laagrid, puksid, rihmad, rullid jne...
Kuna vahepeal on üleliigset aega tööjuures vabalt käes siis õli on vahetatud bussil ca kahe kuu jooksul korra, st et välja lased kena kuldse õli.
Lisadest on .... noo katuseluuk on, veokonks muidugi, HELLA Xenon kaugtuled, 118cm 240W Ledbar, 220v inverter, 12v laadimispistikud 6tk, AMG erilaiusega veljed, bose kõlarid ja kuhjaga muidu täiustusi. Vaja teha veel vahesein ja tööriistariiul taha.
Bussil on küljes detaile nii John Deere, MAN'i, KAMAZ'i, MB Actros'e ja paljude muude masinate küljest. Päris tõupuhas isend seega pole.
Nüüd eelmine kuu Mikkeli lähistel sõites hakkas genekas taas hääli tegema, koju jõudes võtsin lahti ja tulemus oli üsna ootuspärane, üks laager oli küll KOYA kuid selline küll välja ei näinud et seda viimase 6 kuu sees vahetatud oleks ja teine laager oli säänse nimega mida isegi hääldada ei oska, harjad ka täiesti null.... Nüüd on igatahes viimane piisk ka betooni tn poiste poolt karikasse lisatud, vilja tn urgas ammendas end ammu. Käisin siis skf-is ja võtsin korralikud laagrid sisse, 14€ 2tk kokku, bläät pole ju palju või mis.... Laagri vahetuse eest küsivad raiped ikka 50€ tükist tartu nossovid... Uus pingeregulaator harjadega oli Mercantilest läbi projekti 9€ ja seda siis Boschi detaili eest mitte mingi 中國製造
Kes vitol genekat vahetanud see teab milline nikerdamine see on, seega edaspidi tuleb vist ise teha. Et kui juba asi sai nii põhjalikult ette võetud siis justnimelt selle pärast sai soetatud ka geneka kontrollstend... Sellest kirjutan mõni teine päev mõnes teises teemas.
Aga muidu ei saa midagi ette heita, tingimused on masinale rasked ehk niiskus, pori, vesi, kivid, tõusud jne aga need bussid ongi selleks et tööd teha mitte näitusel käia.
Kogu kuiva jutu jätuks lisaks siis mõned slaidid ka et näha millega tegu.
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
Ulila Jäärada FB