Gaz MM-V 1942
Kas nendel masinatel õlifilter oli?
Vasta
Õlifiltrit neil polnud. Ei AA-l ega MMil.

Leidsin väga haruldase vaatepildi.

[Pilt: BM_8_40.jpg]

Pilt on kehvake. Masin pildil on Gaz MM 1942 millele on katjuusha peale pandud. Pildi alla oli kirjutatud et BM 8-40. 8 peaks tähendama kaliibrit(82mm) ja 40 nn torude arvu.

Sellel pildil on veel üks variant kuidas Gazidega raudteel sõideti. BA-6...

[Pilt: ba_6gd.22f9lva22v6swcoww44co8sgk.ejcuplo...c4.th.jpeg]

Panen veel mõned pildid...

[Pilt: 1xrtcyl1_3sn3mo3ceo00gg4s4ww8oss8o_ejcup...sc4_th.jpg]

[Pilt: 692c1c9f465a7c400c67b7c9221ed1ba63e970aa...sc4_th.jpg]

[Pilt: 5289_amvys0mtue0cggc4go8kwsc4o_ejcuplo1l...sc4_th.jpg]

[Pilt: 1501105_228517133938643_499972733_o_c97d...sc4_th.jpg]

[Pilt: b98af361b82b67d41858f981c103dbafd0e1bd6e...sc4_th.jpg]

[Pilt: cocium_2013_12_2013_f_war_image022_9z35v...sc4_th.jpg]

[Pilt: GAZ_MM_bp2.jpg]

[Pilt: ru_a4000_64_c6xxchgsqzw4gcoo04c444osw_ej...sc4_th.jpg]

[Pilt: ru_a7300_89_baltsihwjg0s8cs8wssco0sck_ej...sc4_th.jpg]

[Pilt: sfa03_sfa022804495_x_83tfo4ijcpc8w8os0gc...sc4_th.jpg]

[Pilt: sfa03_sfa022804524_x_8qfo344wdgg0sookcos...sc4_th.jpg]

[Pilt: soviet_2_ys734kdrjfkg8kk84kc0kgsg_ejcupl...sc4_th.jpg]

[Pilt: t_i6200_81_d9faf27hdfs4wkgoc08w840c0_ejc...sc4_th.jpg]

[Pilt: wojna_zimowa_1939_1940_39_6y2q45mzf2o84c...sc4_th.jpg]

[Pilt: x_i5000_44_d58ynv8znvkg44ckowsggkc40_ejc...sc4_th.jpg]
Vasta
Süngevõitu pildiseeriale midagi ilusamat järjeks:
https://www.youtube.com/watch?v=uBOT963AlzU

Juhin tähelepanu ajahetkele 2:38
Vasta
Ühe leivahunniku taga on külili keeratud Gaz AA(sumbuti järgi nagu oleks). Pildilt on näha mootoriruumi põhjakatted. Taastatud pillidel ma neid väga tihti näinud pole. Samas pole ma paljusid taastatud pille lähedalt näinudkiBig Grin Mul on mingid metsast leitud näidised olemas...

[Pilt: 20171124_220330.jpg]
Vasta
(07-02-2018, 01:23 AM)Raivo Kirjutas: Mulle tundub see käikude teema jama, sealtsamast eestpoolt lugesin ma välja, et MM sai neljakäigulise käigukasti, millest 3 oli edasi ja 1 tagasi. Ega talle ometi A kast ei pandud? Startisid nad ju kohalt enamjalt 2. käiguga.
Eelneva pildiga seoses aga veel üks tähelepanek (vaata ka mudelistide eelnenud pilti) - esilaternate klaas!

Ma arvan ka et käikude jutt on natu kahtlane.

Kas mitte Ford AA-l polnud ka tulesid kahte varianti?
Vasta
(08-02-2018, 00:53 AM)Raivo Kirjutas: Süngevõitu pildiseeriale midagi ilusamat järjeks:
https://www.youtube.com/watch?v=uBOT963AlzU

Juhin tähelepanu ajahetkele 2:38

Selliste vedrudega Model AA-d olen kuskil veel näinud. Kena masin on küllSmile Kusjuures, nende vedrudega seoses tuli meelde et lugesin kuskilt sellist asja. MMi raam tehti jäigem kui AA oma ja kandevõimet tõsteti 1,500kg pealt 1,800 peale. Esimene kuulmine. Jälle ei taha uskudaSmile Internet on igast jura täis...
Vasta
Leidsin veel hulga pilte mille seas oli 1943 Kurski rajoonis tehtud pilt...

[Pilt: lonna_sov_voysk_v_belgorode1943fridlyand...c4.th.jpeg]

See on vist ainuke pilt(va need MMide "portreed") millel on näha seda kasti varianti millel ainult tagumine porte alla käib. Lisaks on näha et masinal on kandilised tiivad aga plekkkatusega kabiin.
Vasta
Kuule Taavi, kui sa ükskord selle asjaga maha saad võid raamatu kirjutada Gaz AA-st ja MM-st. Nende erinevustest aastate lõikes. Pildimaterjali ka sul jagub. Peaksid selle kirillitsasse ka panema, lootus Putini preemiale. Big Grin
Vasta
See tuleks nii paks raamat et jube kohe. Materjale on umbes 10000lk kanti. Pluss pilteSmile Viimastel päevadel olen Soome arhiive läbi lapanud. Täpselt ei teagi palju seal neid pilte kokku on. 6000 on ära vaadatud aga lõppu ei paista kuskilt. Pole öeldud ka kuskil palju neid seal kokku on. Aga päris hea kvaliteediga pildid on...

Tahaks rohkem 1942 MMi pilte leida. Jube vähe on neid. Väga tahaks leida pilti rohelisest mootorist MMi peal. Üldse ei tahaks teda hõbedaseks värvida. Üks originaal rohelise värviga emka mootor on mul olemas ja see tuli MMi raami pealt. Aga kas ta ka sellisena tehasest tuli. Üks näide AA mootorist(tumedam roheline peaks tegelt olema). Palju eksklusiivsem näeb rohelisena väljaSmile pseudoprobleemid aga mis teha kui mosse hõbedane ei meeldi uunikumi kaboti allSmile...

[Pilt: FB_IMG_1512424857205.jpg]
Vasta
Aga ära siis värvi hõbedaseks.
 Kuna hõbevärv tollal vist alumiiniumil põhines, siis võib vabalt oletada, et sõja ajal suunati kõik defitsiitne valumiinium lennukiehitusse. 

Värvilisi sõjapilte ja sh. sõjamasinate pilte ilmselt ainult saksa arhiividest leida võib. Venemaal tehti vast paar värvipilti pärast sõda, Saksast sõjasaagiks saadud filmidega.
Vasta
Värviliste piltidega seoses tuli meelde et sain mõned. Osad neist on siit kehvema kvaliteediga läbi käinud(Soome arhiivist SA kuva)... Üks BA-10 ka

[Pilt: JSdia229.jpg]

[Pilt: Jsdia230.jpg]

[Pilt: JSdia279.jpg]

[Pilt: JSdia308.jpg]
Vasta
Raamiga on omajagu mässamist. Iga keretehnik kindlasti teab milline peavalu on sirgete pindade paikamine ja pärast uuesti sirgeks saamine. Raami pikkade taladega on mässamist omajagu aga lõpp paistab juba. Lühemad ristitalad on lihtsamad, sest ei pea nii millimeetripealt sirged olema. Need ei näita väikseid kõverusi välja.
Kunagi küsisin ühelt vanalt keretehnikult nõu. Enam ei mäleta mille kohta. Aga ta ütles et "Tee kuiss tahad aga peaasi et aru poleks saada". Ma arvan et nende sõnadega võikski kõik keretehnikute õpikud lühidalt kokku võttaSmile. Püüan raami ka nii teha, et aru poleks saada. Eks pärast näha ole kuidas õnnestub...

Lugemine on suht tüütu. Panen pilte ka vahelduseksSmile(vähendatud kvaliteediga)

[Pilt: 4320.jpg]

[Pilt: 4501.jpg]

[Pilt: 4504.jpg]

[Pilt: 4792.jpg]

[Pilt: 4793.jpg]

[Pilt: 4794.jpg]

[Pilt: 4795.jpg]

[Pilt: 4808.jpg]

[Pilt: 7193.jpg]

[Pilt: a_234.jpg]

[Pilt: a_613.jpg]

[Pilt: a_664.jpg]

[Pilt: a_667.jpg]

[Pilt: a_672.jpg]
Vasta
Minu silma jäi ainukese mainimist vääriva asjana iste mis ühest Gaz AAA-st välja ripub...

[Pilt: 1dffe2911aa2d38a20565ca39503a66f287987fd...sc4_th.jpg]

[Pilt: 1ishbufb_2ceft5hruxus4ww8ko48g8s40_ejcup...sc4_th.jpg]

[Pilt: 234kd_1943_73vi65jp4t4wco8w4404s8c48_ejc...sc4_th.jpg]

[Pilt: 4357b186d6f36ecdb16b2a0556656d5cba44d39f...sc4_th.jpg]

[Pilt: ba_10_159kcjk8dlnkkkk8gsggs8w8w_ejcuplo1...sc4_th.jpg]

[Pilt: bd0aaf8df0943aaf33e833e84db97b2a0396be80...sc4_th.jpg]

[Pilt: cid_c5fcaa49_3914_ec25_cb31_f32b08ed9fce...sc4_th.jpg]

[Pilt: de58f99e58a19f1976ccc87a87ca5718d0c7a9d2...sc4_th.jpg]

[Pilt: df_hauptkatalog_0212766_033_3j470kype2w4...sc4_th.jpg]

[Pilt: doroga_zjizni_1942_r_mazelev_1wkr9dze4hn...sc4_th.jpg]

[Pilt: free_rzev_ydhtscbxztw0ocscgw08kgcg_ejcup...sc4_th.jpg]

[Pilt: gaz_aaa_s_zpu_m4_finskij_soldat_04_11_19...sc4_th.jpg]

[Pilt: most1_2pufih1wleyoko0wg0c8k8w0g_ejcuplo1...sc4_th.jpg]

[Pilt: p1030828_20ozf6gvnc4k044ckow0ookw4_ejcup...sc4_th.jpg]

[Pilt: p1060555_4tlpgiqelb8kwc8w8gc0ok884_ejcup...sc4_th.jpg]
Vasta
[Pilt: pkh0243_z5txajgg83k08wk4gscs0s4w_ejcuplo...sc4_th.jpg]

[Pilt: po2_45ibap_4_13_8nwaj4gl1mkgcs4o48cs8okg...sc4_th.jpg]

[Pilt: pvho_v_leningrade_1943_gkonovalov_at067p...sc4_th.jpg]

[Pilt: regulirovshik_ladoga_d712on9az7s40ks0o84...sc4_th.jpg]

[Pilt: sovet_hudojnik_n_g_yakovlev_1944_1jzekgg...sc4_th.jpg]

[Pilt: titowka7374151246_92bca95706_k_6vlqb8b9s...sc4_th.jpg]

[Pilt: trassa_ledyanaya_u_derevni_kokorevo_1942...sc4_th.jpg]

[Pilt: v_portu_kobona_u_stancii_lenobl_1942_8gz...sc4_th.jpg]

[Pilt: vyborg_1944_1_af94fpdnezkgw8o4swwko4088_...sc4_th.jpg]
Vasta
Raamiga on veel tööd palju aga unistamiseks seadsin mingi kompositsiooni kokku...

[Pilt: 20180211_141005.jpg]
Vasta
Risustan natuke teemat, võib hiljem kustutada...

motivatsiooniks Vene taastajate garaazidest:

https://www.youtube.com/watch?v=nTHvPEduqls

(lõik algab 5:18)
Vasta
Tänud! Selle Ivani videod on alati vaadatavad...

Nüüd on siin asjahuvilistele üks kont närida. Endal veel kodutöö tegemata ja pean ka sherlocki mütsi pähe ning piibu ette panema.
Käisin juppide hunnikus sorimas ja kuna esisilla paigaldamiseks oleks vaja et mootor koos kastiga oleks peal(Esisilla hargi tagumine munak kinnitub kasti külge), siis peaks mootori peale mõtlema hakkama...
Algselt oli plaan üks heas korras stats mootor auto omaks ümber ehitada aga vaadates seda emka mootorit siis paneks igal juhul pigem selle peale.
Mootor tundub heas korras olevat. Ei mingeid lõtke ega lokse. Käib ilusti ringi.
Pikk jutt fekaal jutt. Panen pilte ja siis uurib edasi. Muide pildid on ikkagi täiskvaliteediga. Teaduse nimelSmile katsun neid lihtsalt vähem panna.

[Pilt: 20180214_015827.jpg]

[Pilt: 20180214_015808.jpg]

Jagajat ärge pange tähele. Kollektor on ka katki. On korralikke ka juba olemas. Nii kaanel kui plokil puuduvad tootekoodid.

[Pilt: 20180214_020528.jpg]

Mootori number on viiekohaline. Seega varajane värk.

[Pilt: 20180214_015849.jpg]

Uuematel MMi mootoritel on siin numbrite jada mis minu arvates tähistab valuvormide partii numbrit. Sellel mootoril aga, oleks nagu kuupäev? Ja lõpus võibolla vahetuse number vms. Kurat seda teab.

[Pilt: 20180214_015903.jpg]

Esimese asjana torkab silma et mootoril on teistsugune õli sissevalamis toru ja lühike õlivarras. Kumbki ei tundu käsitöö. Klapikambrikaanel on kirjas Gaz aga puudub tuulutuse auk. Võrdluseks pilt ühest kaanest kus on ka Gaz kirjas ja on ka tuulutus(Gaz AAl oli ta õli ülevoolu toru)
auk. Uuematel mootoritel ma Gazi kirja pole näinud.

[Pilt: 20180214_021844.jpg]

Kokkuvõtvalt öeldes on asi selles et tahaks ära õigustada selle mootori kasutamise minu autol. Mootorinumbrit ja seda oletatavat kuupäeva võrreldes peaks saama välja selgitada kas see võib olla 37 aasta mootor nagu kirjas. Ilmselgelt ei saanud ju 37 aasta mootor tehases 42 aasta autole sattuda? Aga väga tahaks seda mootorit kasutada. Osadelt piltidelt on näha ka et ta on roheline. Valgus võib petta. Päevavalguse käes on ta rohelisem. Tuli see mootor MMi raami vahelt.
Vasta
(14-02-2018, 04:51 AM)Taaviw126 Kirjutas: . Mootorinumbrit ja seda oletatavat kuupäeva võrreldes peaks saama välja selgitada kas see võib olla 37 aasta mootor nagu kirjas. Ilmselgelt ei saanud ju 37 aasta mootor tehases 42 aasta autole sattuda? Aga väga tahaks seda mootorit kasutada. 

Peaks otsima vihjeid, kas sõjahädas lihtsalt rakendati emkade tootmisvõinsust MM vajadusteks vōi juhtus ka seda, et emkasid "kutsuti tagasi", et neilt osi võtta.
Vasta
(14-02-2018, 09:09 AM)TeeTL Kirjutas:
(14-02-2018, 04:51 AM)Taaviw126 Kirjutas: . Mootorinumbrit ja seda oletatavat kuupäeva võrreldes peaks saama välja selgitada kas see võib olla 37 aasta mootor nagu kirjas. Ilmselgelt ei saanud ju 37 aasta mootor tehases 42 aasta autole sattuda? Aga väga tahaks seda mootorit kasutada. 

Peaks otsima vihjeid, kas sõjahädas lihtsalt rakendati emkade tootmisvõinsust MM vajadusteks vōi juhtus ka seda, et emkasid "kutsuti tagasi", et neilt osi võtta.
Sõja ajal Emkasid ei toodetud ja tagasi ei kutsutud, kuna rindele oli ka sõiduautosid vaja. Ka jäi pärast sakslaste pommitamist enam vähem terveks Emkasid/MM mootoreid tootev tsehh, kusjuures M11 6 silindriseid tootev tsehh hävis täielikult. Pärast seda hakati kergtanke ja liikursuurtükke ka varustama M1 mootoritega. Sinna läksid ka kõik NKVD jaoks ostetud Ford V8 mootorid, mis asendati M1 mootoritega, kuna tankidele jäid M1 mootorid ilmselt kehvakesteks. Kindlasti ei sattunud tehases 37 aasta mootor 42 aasta autole. See võis sinna sattuda hilisema kapitaalremondi käigus. Ma ei tea, kui suured on M1 ja MM mootori iseärasused, aga originaalsuse huvides, kui on vähegi võimalik, soovitan ikka kasutada MM mootorit.
Vasta
Minu arust plokk koos sisuga ja plokikaas olid neil samad? Erinevus oli agregaatides jms. Aga ega pole aastate kaupa teada palju emkasid valmistati?
Äkki see mootor ongi MM aga ka roheline? Kuigi seeria numbri järgi vaadates on see kahtlane. Emkasid hakati ju 3 aastat varem valmistama?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Formika, 4 külali(st)ne