Jumz EO-2621B-3 elustamine
#1
Tere
Sain siis ka mina äialt kaasavaraks ühe jumzi  Smile. Sellega seoses proovin siis saada siit foorumist ka abi, sest olgem ausad kuna jumzidega kursis ei ole ja manuali  (loe eesti või inglise keelset) ka  saadaval pole siis loodetavasti parim koht minu rumalatele küimustele selleks on siin.

Nagu ma aru saan siis peaks see juba uuema põlvkonna mudel olema, ehk noolt ei pöörata enam ketiga vaid silindritega.
Samuti kabiin juba uuema põlvkonna oma aga kõver kui (ropud sõnad) Smile


Ehk esmajoonses on plaanis igasugune õli tilkumine sulgeda:

1. esimene jagaja P80 on juba oma hoolduse saanud (elagu youtube Smile)
2. tagumised jagajad peaksid saama loodetavasti homme samamoodu hooldatud (peaks olema P100 mudel)
     a. jagaja all oli ainult kaitsekumm koosvedruga (mõlemal jagajal 3st kangist ühel oli seib lisaks)
     b. ühel jagajal on see nn rõhuklapp põhjas otse vastu keret aga teisel on see 5mm eemal

3. noole ja jalgade silindrite rem. komplekti numbrit ei oska keegi öelda mida otsima peaksin? (VK Traktorikaupadest ja Saue poes ei ole ja ei tule ka  Sad  )
4. Saada pidama jalgade ja noole nn. langemine


Muidu traktor sõidab ja muresid ei ole aga siiski vaja parandada:

1. eelnev omanik on eemaldanud kogu el. juhtmestiku
2. salongi põrand puudub (1-2 põrandaplaati)
3. armatuuri küljepaneelid puudu
4. istmel puudub seljatugi ja istub imeliku % all püsti
5. kangidel on "hiigel loks" sees ehk need kangid mis mitut funktsiooni täidavad liigutavad 2e asendit korraga
6. eelkäivitus mootor starteri vastu, ehk traktor võtmest käivitatavaks (niipalju kui foorumitest lugesin ja aru sain siis peaks olema suhteliselt nii, et eelkäivitus maha ja reduktor + starter asemele) ?
    a. kumb reduktoritest peaks minu isendile sobima (on pandud nii üht kui ka teist) , kas:
       1. https://www.pmkaubamaja.ee/et/kaivitusmo...125mm.html
       2. https://www.pmkaubamaja.ee/et/kaivitusmo...115mm.html
    b. starteriks plaanisin panna 12v ja 3.2KW (loodetavast piisab)

Samas on probleem, et kuhu pannakse sellele isendile seejuures massi lüliti ja kuidas kogu el. skeem seejuures peaks välja nägema.

Ette tänades,

AMG


EDIT: Siinkohal pean mainima, et käisin ka kaasfoorumlase härra MLSLUIK projekti postitused läbi: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=42146


Siinkohal mõned pildid ka:


[Pilt: 01116480693ca5f.jpg]

[Pilt: 011164806587c3e.jpg]

[Pilt: 01116480590457d.jpg][Pilt: 01116480531764a.jpg]
[Pilt: 0111648057f3334.jpg]
[Pilt: 0111648049deb02.jpg]
[Pilt: 011164807174c65.jpg]
[Pilt: 011164807365f9b.jpg]
[Pilt: 0111648051a7d3b.jpg]
Vasta
#2
Kuna vahepeal oli tegemist siis sai hetkel natukene aega leitud ja parandatud ka:

P80 ja EO-2 jagajad said uued tihendid.

Murekohaks sattusid käppade ning pöörde  silindrite komplektide leidmine.
Väidetavalt peaks olema 1105 remondikomplekt (mõõdud siis 110x90x6), selle ka 1 sain kuid enam ei suuda kuskil leida (agromarketist sain viimase ja pmkaubamajad seda enam tellida ei saa)
Teab keegi, mis sinna muud sobiks või olengi omadega nüüd "õhtul" ja ainuke variant on uued silindrid muretseda?

Lisaks on pöördsilinder samuti 110x90x6 kuid sellel 1105 komplektil oleks 1 tihend puud (suurema raadiusega ja peenike).
Vasta
#3
(20-07-2018, 23:01 PM)AMG Kirjutas: Kuna vahepeal oli tegemist siis sai hetkel natukene aega leitud ja parandatud ka:

P80 ja EO-2 jagajad said uued tihendid.

Murekohaks sattusid käppade ning pöörde  silindrite komplektide leidmine.
Väidetavalt peaks olema 1105 remondikomplekt (mõõdud siis 110x90x6), selle ka 1 sain kuid enam ei suuda kuskil leida (agromarketist sain viimase ja pmkaubamajad seda enam tellida ei saa)
Teab keegi, mis sinna muud sobiks või olengi omadega nüüd "õhtul" ja ainuke variant on uued silindrid muretseda?

Lisaks on pöördsilinder samuti 110x90x6 kuid sellel 1105 komplektil oleks 1 tihend puud (suurema raadiusega ja peenike).

Tihendid näppu j Baltflex-i . Saad ehk isegi asjalikumad tihendid, kui need valmis komplektid on.
Kris
Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#4
See või? https://www.pmkaubamaja.ee/et/eo-2621-b-...plekt.html
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#5
ära neid karvaseid komplektitihendeid kasuta, osta ühekaupa kuskilt hüdraulikapoest - nt baltflex
Vasta
#6
(22-07-2018, 15:36 PM)hillar2 Kirjutas: ära neid karvaseid komplektitihendeid kasuta, osta ühekaupa kuskilt hüdraulikapoest - nt baltflex

Tere
Kahjuks sealt ka abi ei saanud :Sad aga aitähh vihje eest.
Vasta
#7
Saab ikka abi kui loovalt läheneda...
'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#8
(25-07-2018, 21:32 PM)mlsluik Kirjutas: Saab ikka abi kui loovalt läheneda...

Täiesti nõus.
Pole mõtet koera saba jupikaupa raiuda vaid võtta sobivaim lääne tihendikomplekt ja treida/lasta treida kolvile ja silindri korgile sobivad pesad ning unustada aastateks lekkimise probleem.
Soovitus kehtib ka kõigi teiste hüdraulikaosade kohta.
Vasta
#9
(25-07-2018, 23:32 PM)2715 Kirjutas:
(25-07-2018, 21:32 PM)mlsluik Kirjutas: Saab ikka abi kui loovalt läheneda...

Täiesti nõus.
Pole mõtet koera saba jupikaupa raiuda vaid võtta sobivaim lääne tihendikomplekt ja treida/lasta treida kolvile ja silindri korgile sobivad pesad ning unustada aastateks lekkimise probleem.
Soovitus kehtib ka kõigi teiste hüdraulikaosade kohta.

Tere
Vabandan hilise vastuse eest. Baltflexist sain oma tihenditele vastuse, et tellida nendelt komplekt + peaks treima lisaks veel läheks kallimaks kui uus silinder kui mitte rohkem. Kahjuks ei oma endal ka treipinki.
Vasta
#10
Vaadates eespool pildil olevat tugikäpa silindri säärt, siis ka lääne tihendikomplekt on puhas mahavisatud raha antud olukorras.
Masti pöörde silindrite sääre pinnad ka sellised kahtlased, pildilt ei saa täpselt aru.
Selline karvane pind sööb ka lääne tihendid ruttu läbi.
Üldiselt on tihendite kestmise aluseks ikka peegel tööpinnad, pluss lääne tehnikal ka lisaks plast juht rõngad nii kolvil kui ka silindri otsa korgi sees. Selleks, et ikka raud rauaga omavahel ei hõõruks ja peegelpinnad säiliksid.
Karksi Nuias tehakse korralikke silindreid. Tasub ka sealt uurida, mis läheks asi maksma.
Tean, et lasti Belarussile rippsüsteemi silinder seal valmistada ja hind oli kolmandiku võrra kallim traktoripoes müüdava Hydrosilaga võrreldes.
Vahe aga selles, et Hydrosila higistab juba pärast aastast kasutamist, aga Nuia oma kestab.
Vasta
#11
Lihtsalt märkuseks https://www.nuiapmt.ee/hudrosilindrite-valmistamine/
Veel pole maha löödud
Vasta
#12
Nii, annan siis vahepeal toimunust ülevaate.

Mis puudutab silindri kolbe nii jalgade kui pöörde omasid siis seal need mustad täpid olid vana õli  ning mulla ja savi jäägid.
Puuduolevad tihendid sain lõpuks antsla laadalt Smile

Täna sai siis vähe rohkem tõste töid tehtud ning välja ujusid järgmised probleemid:
1. kopa silinder hakkas jooksma, eks teen kriitilised kaevamised ära ja siis kisun lahti ja näen mis komplekti vaja.
2. masti tõstesilinder ei pea kohe üldse (~20 sekundiga on maas tagasi).
3. nii kui masti pöörd kangi liigutan siis alguses ei juhtu midagi ning peale seda mast lausa lendab emba kumba poolele ja siis jääb paremale vasakule kõikuma ja ei hoia paigal ka kaevamise hetkel.
4. tõstel pole üldse jõudu, ehk nii kui vähegi suurem takistus kopal on siis seisab nagu kivi taga, kas vihjab pumba probleemile või peaksin probleemi mujalt otsima (õli paagi kolmveerandi kanti)?
5. peale paari tundi töötamist hakkas R100 jagaja pealt sellest kolmnuga metall plaadi alt õli välja jooksma (mõlemad r100 jagajad sai uued rem komplektid), et mis seda võiks põhjustada.


AMG
Vasta
#13
(02-09-2018, 22:54 PM)AMG Kirjutas: Nii, annan siis vahepeal toimunust ülevaate.

Mis puudutab silindri kolbe nii jalgade kui pöörde omasid siis seal need mustad täpid olid vana õli  ning mulla ja savi jäägid.
Puuduolevad tihendid sain lõpuks antsla laadalt Smile

Täna sai siis vähe rohkem tõste töid tehtud ning välja ujusid järgmised probleemid:
1. kopa silinder hakkas jooksma, eks teen kriitilised kaevamised ära ja siis kisun lahti ja näen mis komplekti vaja.
2. masti tõstesilinder ei pea kohe üldse (~20 sekundiga on maas tagasi).
3. nii kui masti pöörd kangi liigutan siis alguses ei juhtu midagi ning peale seda mast lausa lendab emba kumba poolele ja siis jääb paremale vasakule kõikuma ja ei hoia paigal ka kaevamise hetkel.
4. tõstel pole üldse jõudu, ehk nii kui vähegi suurem takistus kopal on siis seisab nagu kivi taga, kas vihjab pumba probleemile või peaksin probleemi mujalt otsima (õli paagi kolmveerandi kanti)?
5. peale paari tundi töötamist hakkas R100 jagaja pealt sellest kolmnuga metall plaadi alt õli välja jooksma (mõlemad r100 jagajad sai uued rem komplektid), et mis seda võiks põhjustada.


AMG
Mul endal küll sellist aparaati pole olnud kuid jamanud oleme sõbraga selle nurisünnitusega küll ja selle baasil julgen väita, et probleemi nr.3 põhjus on praak jagaja.
Jagaja siibril on kanalid halvasti trehvanud ja sujuvust sealt saada pole võimalik.
Aitab ainult masti keeramisega samal ajal mingi teise operatsiooni tegemine sama jagajaga mis osa õli ära võtab ja sujuvuse annab.
Kindlasti on ka pöördesilindrite puksides lõtkud sees ja siis ta kõigubki edasitagasi ning kraavile pihtasaamine on õnnemäng kui sellega igapäev ei tööta.
Selle vene jagajaga ei saagi seda keeramist sujuvaks silindritega versioonil.
Ketiga keeramine on kordi parem sest seal on silindri õlimaht suurem ja see muudab asja sujuvamaks koos lõtkude puudumisega.
Probleemi nr.4 lahendamiseks tuleb kõigepealt probleem nr.2 ära lahendada et õlilekkeid ei oleks olgu viga siis kas jagajas või silindris.
Kontrollimiseks tuleb silindri ülemisele stutsile punn ette panna ja siis kopp kaugemale lükata et mast jääks silindri peale kandma.
Kui nüüd ka alla vajub on viga silindris.
Kui ei vaju on jagajas.
Nr.5 kohta võiks ütelda, et seal komplektis olevad kummiasjad oleks kindlasti tarbijakaitse teema, kes keelaks sellise jama müümise ära.
Sõber käis mitu korda neid ringi vahetamas ja ähvardas poodi tarbijakaitsega.
Tulemus oli, et raha maksti tagasi ja minnes mingit tihendikomplekti ostma üteldakse talle poest et need pole müügiks.
Vasta
#14
(03-09-2018, 00:23 AM)2715 Kirjutas: Nr.5 kohta võiks ütelda, et seal komplektis olevad kummiasjad oleks kindlasti tarbijakaitse teema, kes keelaks sellise jama müümise ära.
Sõber käis mitu korda neid ringi vahetamas ja ähvardas poodi tarbijakaitsega.
Tulemus oli, et raha maksti tagasi ja minnes mingit tihendikomplekti ostma üteldakse talle poest et need pole müügiks.

Ärge nüüd sõbraga Kulikovi poodi üleliia traumeerige, paneb viimaks poe kinni veel. Ühteist ikka sealt kannatab osta ka. Ja kui tihendikomplekt maksab mõni euro, mis sest siis oodatagi. Muidugi raha on raha ja rämps on rämps.
Aga vähemalt on selge, miks viimasel ajal on kuidagi turris suhtumine olnud küsimuse peale, et kuidas mingi asja kvaliteet ka on. Ju viili ja nihkaliibriga hammasrataste kallal askeldavad kodanikud...
Samas, kes asja ei jaga ja muud kui ilusaid läikivaid asju traktorile külge laob ja pärast ainult häda ja vilega üksi on. Ega nii ka ei saa.
Vasta
#15
(03-09-2018, 00:44 AM)meli666 Kirjutas: Ärge nüüd sõbraga Kulikovi poodi üleliia traumeerige, paneb viimaks poe kinni veel. Ühteist ikka sealt kannatab osta ka. ...
just, päälegi on Vova mingit serva pidi mu suguvõsas kah, ärge ikka haiget tehke.
Vasta
#16
Niipalju kui mina mäletan ja mul on kokkupuudet olnud vene tehnikaga siis juba heast vanast nõukaajast on selle remondi ja varuosadega olnud sama probleem, nagu vene rulett, et kas jäi pidama või ei jäänud. 

Soetades endale remontivajava vene masina peab igaüks teadma, et võtab endale teadlikult riski ja kedagi teist seal süüdistada ei saa kui midagi ei jää toimima. Isegi mitte poodi sest seal müüdavad varuosad on toodetud pikale traditsioonile tuginedes sooviga eristuda selgelt "kapitalistlikust rämpsust".

Tihti on vene masina remondil vene varuosadega süüdi mitte ainult vene varuosa vaid ka remontija kes ei tea traditsioone ja võimalusi mis ja kus võib nihu minna. Kahe asja summa summaarum ongi mittetöötav või lekkiv koost.
Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne