KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 4)

(07-01-2024, 13:21 PM)Inri Kirjutas:  Ega selle õli soojendi põhimõte pole mootorit soojaks ajada, vaid sõidust tulles juhe kohe järgi ja õli soojana hoida.
Lihtne füüsika ütleb ,et soe tõuseb ülespoole,kui õli sööjendab ,on ka mootor soe

Kasutatud ja uued jupid enamus uutele ja vanadele  ka väga vanadele husqvarna,stihli,jonsered ja partner saagidele.5297816
Vasta

Külmetavate jalgade vastu aitavad elektri soojendusega sokid. Originaalis olid akupangaga kuid usb juhtme abil saab ka sigareti süütajast toita.

https://www.motokaup.ee/et/products/lenz...ega-sokid/

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(07-01-2024, 15:28 PM)diselist Kirjutas:  
(07-01-2024, 13:21 PM)Inri Kirjutas:  Ega selle õli soojendi põhimõte pole mootorit soojaks ajada, vaid sõidust tulles juhe kohe järgi ja õli soojana hoida.
Lihtne füüsika ütleb ,et soe tõuseb ülespoole,kui õli sööjendab ,on ka mootor soe
mu T-40 on 300W spiraal õlivannis. See soe tõuseb siis sealt ülespoole, kui külmad ilmad taanudvad ja õues on -5.C Aga siis ei ole ka seda soojendit enam vaja. Ehk siis ei toimi need mänguasjad suurte mootorite puhul, mis ilmale valla.....
Vasta

Eestis pole leidnud, aga mujal(usas) on sellised õlisoojendused mis käivad õlivarda asemele, suhteliselt universaalne lahendus. Pildil olev on 90W, neid pista või mtu tükki.
[Pilt: Kat-s-Dipstick-Heater_ed20c3a7-2170-4113...nBg=FFFFFF]
[Pilt: 47f513e7-d48d-4aa9-913e-ca9b890ae776.848...nBg=FFFFFF]
Vasta

Tere 

Keski miskis teemas pakkus hiljuti muu jutu sees järeleaitamist vajavat metalli lintsaagi müügiks. Mitte ei suuda seda juttu enam leida. Ehk meenub kellelegi, kus see jutt oli?

Tänud ette!
Vasta

(07-01-2024, 12:31 PM)alfredo Kirjutas:  See võib küll osalt saunajutt olla, aga kuskilt on nagu meelde jäänud, et EU on meie elektrivõrkude olukorda silmas pidades miski regulatsiooni või direktiiviga paika pannud autodel kasutatava elektilise lisasoojenduse võimsuse.  Seetõttu saavadki tootjad pakkuda 300W, mitte 3000W lahendust.
/---/
  EU teema pole ka võimatu, kuid kui mõtlema hakata siis lahja soojendusega jäävad igasugused probleemid ära. Pole neil ju mingeid termostaate ega veepumpasid. Kui nüüd
-30 juures üks plokiots keeb 2000W spiraali otsas aga jahutusvedelik on klimbis ning teise otsa (niipea) ei jõua siis head see ei tee. Rääkimata sellest kui voolikute vaheline versioon käigus.
 Kui liiga kauaks sisse jääb pole ka probleemi, keema mootor ikka ei lähe. Siin võib miski direktiivi teema küll olla.
 Kuigi variant 5 minutit hagu anda ning mootor pea leige on ka ahvatlev.
 Siin üks belgia tüüp on graafiku teinud kuidas mootor soojeneb plokisoojendusega. Kahjuks küll algus ca -1 mis meil tundub väga soe praegu.  Sad Aga mingi ülevaate saab:
https://youtu.be/0hcg1l_coXU?t=130

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(07-01-2024, 17:33 PM)Kadjakas Kirjutas:  Tere 

Keski miskis teemas pakkus hiljuti muu jutu sees järeleaitamist vajavat metalli lintsaagi müügiks. Mitte ei suuda seda juttu enam leida. Ehk meenub kellelegi, kus see jutt oli?

Tänud ette!
See oli tööriistade teemas ja keegi otsis saagi.Minu postitusi otsides leia kiirelt.
Vasta

Kasutan ka webastot ja elektri soenustest puudust ei tunne...Väljas oli -10,läksin kontserdile ja jätsin ahju tööle,mingi 1,5-2tundi hiljem autosse tulles oli mootor 80C soe,käima ja kohe sooja autoga sõitu.Ei oleks uskunud,et nii hästi sooja hoiab.2,2 pada ja 5 kw katel.
Vasta

(07-01-2024, 12:16 PM)Meelis2 Kirjutas:  Kas kellegil on veel mingit jama alla 15 kraadise külmaga Peugeot Partneritega?
Paar päeva tagasi naisel diisel käivitus ilusti, lasi kohapeal soojaks ja aknad sulaks ja kui kohvijoomiseks seisma jätis ei teinud enam plõksugi. Armatuur tumm ja vaikus. Järgmine päev võtsin testri et vaatan mis toimub nii kui süüdet keerasin käis nagu Antsu viiul ja seniajani korras.
Eile bensupartner kliendi juurest ära tulles tumm, ekraanil ainult economy mode. Isegi küttepumpa ei võtnud järgi. Turgutasin teise auto pealt vähemalt kättepump tegi häält. Koju vedades lasin korraks käiguga ringi, mingi paarikümne meetri pealt hakkasid armatuuri tuled põlema ja käivitus. Kodus käivitasin ja seisatasin mitu korda kõik ok. Praegu pole veel proovinud kuna õues alles -20.
Kas need konnaõgijad kardavad tõesti niipalju külma?

Väga tuttav lugu. Mul Berlingoga ükspäev täpselt sama lugu. Jätsin ülessoojendatud töötava mootoriga auto korraks seisma ja 15 minuti pärast, kui tahtsin sõitma hakata oli ka armatuur tumm ja vaikus. Temperatuur -20 kandis.
Oli kiire, sain teise autoga asja ära ajada ja kui poole tunni pärast läksin stardiabiga, et proovida akut turgutada oli vaja ainult süüde sisse keerata ja auto käivitus.
Ei ole ka aru saanud, mis sellise anomaalia põhjustas. Kas aju ei võinud lolliks minna?
Õnneks praegu sõidab, ptui, ptui, ptui.
Vasta

alfredo ütles
Kui nüüd mõni firma pakuks drenaazi ja el.soojendusega salongimatti, siis oleks täius saavutatud. Mul nimelt jalad jubedalt külmetavad.


Meelis2 vastas
Aga pane kummist jalamati alla elektriline istmesoojendus. Üks tädi lükkas aastaid kommunaalis John Hirve murutraktoriga kõnniteid lahti, tal oli talveks selline istmesoojendus tehtud.


Just tulin sõidust ja vaatasin asjale mõttes peale, s.t. külmadele jalgadele. Mati soojendamine ei ole ka halb mõte, aga veel parem lahendus tundub armatuuri alla mingi kiirgav kile või infrapunakiirgur paigaldada, mis jalgadele paistaks. Ainuke probleem, et nii väikest reguleeritavat kiirgurit, ammugi 12v pealt käivat pole vist kahjuks saadaval.
Vasta

Minu kõikidel autodel saab jalgade peale sooja puhuma panna.
Vasta

Siis ei piisa klaasile praeguse külmaga...
Vasta

(07-01-2024, 22:03 PM)ivoalaska Kirjutas:  Minu kõikidel autodel saab jalgade peale sooja puhuma panna.


Kui auto seest härmas pannakse klaasi sulatama. Siis aga lükkab muud suunad välja. Ja ongi jalad külmad. Auto tuleb ära kuivatada siis saab ka mujale sooja.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(13-06-2023, 21:09 PM)diselist Kirjutas:  Anna andeks ,aga lõbus lugemine oli,koertel on hea elu vähemalt.Impulss rihm ja teha oma territoorium neile.Kuigi see ,mis nad korda on saatnud ...mine tea ,kas mõikab.

(07-01-2024, 21:47 PM)alfredo Kirjutas:  alfredo ütles
Kui nüüd mõni firma pakuks drenaazi ja el.soojendusega salongimatti, siis oleks täius saavutatud. Mul nimelt jalad jubedalt külmetavad.


Meelis2 vastas
Aga pane kummist jalamati alla elektriline istmesoojendus. Üks tädi lükkas aastaid kommunaalis John Hirve murutraktoriga kõnniteid lahti, tal oli talveks selline istmesoojendus tehtud.


Just tulin sõidust ja vaatasin asjale mõttes peale, s.t. külmadele jalgadele. Mati soojendamine ei ole ka halb mõte, aga veel parem lahendus tundub armatuuri alla mingi kiirgav kile või infrapunakiirgur paigaldada, mis jalgadele paistaks. Ainuke probleem, et nii väikest reguleeritavat kiirgurit, ammugi 12v pealt käivat pole vist kahjuks saadaval.

Alfredo - Äkki on tegemist siiski terviseprobleemiga??? Mul kah rooli taga jalad külmetavad teatud autodes. Samuti kodus arvuti taga istudes. Minu probleem on vereringes, mis istudes ei lase enam teatud soontesse verd(pigistab kintsudel mingid veresooned kinni) ja seetõttu jalad külmetavadki. Istumisasendit sättides saab sooja tagasi - see muidugi tähendab seda, et roolis istumisasend on äärmiselt ebamugav, aga jalad on soojad....

Öö vastu tänast oli -25. Bensu Civic 2005.a. ei läinud käima. Ketras tühja. Sama aasta diisel Volvo - vaevu vaevu jõudis mootorit ringi vedada(gen ja aku vaheline kaabel teeb üle 1v pingelangu ja seega aku laadimine jms. kehv) aga käima ta läks...

Seega bensiin külmas ei põle

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta

"Seega bensiin külmas ei põle" 

See asi, mida meile postist müüakse, ei ole eriti bensiin ka enam ammu juba Big Grin

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(07-01-2024, 21:47 PM)alfredo Kirjutas:  alfredo ütles
Kui nüüd mõni firma pakuks drenaazi ja el.soojendusega salongimatti, siis oleks täius saavutatud. Mul nimelt jalad jubedalt külmetavad.


Meelis2 vastas
Aga pane kummist jalamati alla elektriline istmesoojendus. Üks tädi lükkas aastaid kommunaalis John Hirve murutraktoriga kõnniteid lahti, tal oli talveks selline istmesoojendus tehtud.


Just tulin sõidust ja vaatasin asjale mõttes peale, s.t. külmadele jalgadele. Mati soojendamine ei ole ka halb mõte, aga veel parem lahendus tundub armatuuri alla mingi kiirgav kile või infrapunakiirgur paigaldada, mis jalgadele paistaks. Ainuke probleem, et nii väikest reguleeritavat kiirgurit, ammugi 12v pealt käivat pole vist kahjuks saadaval.

ehk aitavad sellised asjad ?

https://www.motonet.ee/et/toode/5519454/...etald-2-tk

https://www.motonet.ee/et/toode/544112/N...oojendajad
Vasta

Eks ta ole noooruse rumalusest ja tollasest vaesusest tingitud probleem jah, see jalgade tundlikkus. Vanemas eas lööb selline värk rohkem välja.

Need igasugu soendavad imevidinad on toredad, aga suhteliselt kallis lahendus. Suurema tuule suunamine jalgadele annab tegelikult teistpidise efekti, nagu tuule käes ikka. Auto soojenemine võtab tegelikult omajagu aega, pakun et korralik tund läheb tegelikult ära, kui maanteel sõita. Siis on soe. Aga linnavahel töristades ja peatusi tehes sellist mõnusat sisekliimat vähemalt põrandalähedasel alal, kuhu pidevalt veidi lund sisse tassid, ei tekigi. Kodus kuivatan tavaliselt põrandamatid vähemalt käterätiga, et asju kontrolli all hoida. Peab ehk paremad jalatsid vaatama.
Vasta

Rav 2007 eelmise külmalainega lambist tagauks/luuk ei avanenud,läks x aeg mööda taas lambist avanes.Nüü laupa uuesti naine keilas poetretil ja ühe poe ees avanes ja järgmise juures enam mitte...Täna soe juba ja taas avanes.Üritasin teemasse süveneda ja lahtise uksega lükkasin luku kinni ja siis lingist lasin lahti ja too keeleke seal avamisel venis kui härja ila...ilmselt peaks klõps ja lahti olema?Poiss just määris ka hoolduse käigus uksi,millega määris hetkel ei tea.Täna ise lasin mingit valkjat ollust valge määre potsikust ja vaatame mis nüüd edaspidi teeb.Kas võiks olla liig paks määre ja vedru lukus ei jõuagi lukku lahti lükata?Mis määrega oleks üldse mõistlik lukkusi määrida?
Vasta

(08-01-2024, 17:55 PM)muska71 Kirjutas:  Rav 2007 eelmise külmalainega lambist tagauks/luuk ei avanenud,läks x aeg mööda taas lambist avanes.Nüü laupa uuesti naine keilas poetretil ja ühe poe ees avanes ja järgmise juures enam mitte...Täna soe juba ja taas avanes.Üritasin teemasse süveneda ja lahtise uksega lükkasin luku kinni ja siis lingist lasin lahti ja too keeleke seal avamisel venis kui härja ila...ilmselt peaks klõps ja lahti olema?Poiss just määris ka hoolduse käigus uksi,millega määris hetkel ei tea.Täna ise lasin mingit valkjat ollust valge määre potsikust ja vaatame mis nüüd edaspidi teeb.Kas võiks olla liig paks määre ja vedru lukus ei jõuagi lukku lahti lükata?Mis määrega oleks üldse mõistlik lukkusi määrida?

Mul sama põlvkonna Rav4 sama nalja aegajalt teinud. Sel talvel pole veel olnud, seega pole ise rohkem tegelenud. Aga julgen pakkuda, et üldisemas plaanis on sellises eas auto puhul mõistlik lukk lahti võtta ja korralikult uuesti liikuma aidata. Küllap seal mingi mustus või oksiid lisaks, mis seda liikumist takistab. Ja isegi kui õnnestuks välispidiselt õigele kohale määrdega pihta saada, siis see ikka ajutine lahendus.
Vasta

Käivitusabi Noco Boost GB40, kas keegi kasutab ja on rahul, kogemusi?
 On GB150, aga vaja väiksemat ka, sõiduauto ja transiti mõõtu masinate käivitamiseks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne