4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

(22-12-2023, 13:49 PM)isandpauk Kirjutas:  
(21-12-2023, 13:11 PM)hobiautod Kirjutas:  Oli põnev kuulamine.

Jäljed gloobusel

Oleme sellel korral Poola ja Ukraina piiril. Mis seal toimub ja miks Karu viimati ukrainlastest sõpradele abi viies piiril 3 päeva ja 2 ööd veetis? Külas on kaks meest, kes alustasid Ukraina toetamist juba enne 24. veebruari 2022 - Indrek Herman ja Mart Reimann. Saame vastuse küsimusele, et kas Ukraina piiril tõesti kehtib reegel: "Mida rohkem on sul pabereid, seda puhtamaks jääb su tagumik"?

https://kuku.pleier.ee/podcast/jaljed-gloobusel/158621

Oma kasina kuue piiriületusega (mõlemas suunas siis 12) olen kogenud enamvähem sama, mis viidatud loos. Poola politseiga pole kokku sattunud ja õnneks suurte masinatega ei ole pidanud ka piiri ületama. Pikemad piiriületused on olnud vast 4-5 tundi. Minu soovitus on, et ärge üle piiri ise mingit abi vedage, kui soovite Ukraina abistamisest saada ainult positiivset kogemust. Ma iga kord küsin endalt piirijärjekorras, et oli mul vaja jälle siia ronida, kui oleks saanud lasta kellelgi teisel selle kadalipu läbida ja rahulikult samal ajal garaazis õlutit libistades järgmist masinat remontida?
Suures plaanis tundub, et igal piiriületajal on oma tõde ?
Ja paraku on iga punkti igal vahetusel ka oma tõde.
Ustiluhis ega ka mujal pole kordagi politseiga kokkupuudet olnud. Oktoobris võeti Poola poolel kümme kilti enne piiri rajalt maha, kontrolliti dokumente ja sooviti head teed.
Ukraina poole tollis olen kolmel viimasel korral andnud deklari ühele ja samale vanemale daamile, kes rahulikult kümne minutiga asjad ära on vormistanud. Hoopis kõrvallaua taga vanamees oli paras neurootik.
Äkki ma ise ka pika meelega või siis harjunud. Länsiterminali cargo check-in on teinekord pikema järjekorraga ja aeglasem olnud kui EU välispiir.
Ja alati on motiveerivaks argumendiks see, et riigi teises servas on mehed kuudeviisi kaevikutes sõdimas. Nendega võrreldes läänepiiril väike sõnasõda ja paar tundi passimist on kukesupp.
Vasta

Ma kuulasin ka selle saate ära. Poola politseiga pole tõesti siiani pistmist olnud. See tundub rohkem veokate teema olevat, sest seal järjekorra juures nad iga paari kilomeetri tagant korda valvavad küll. 
Päevi pole me ka pidanud siiani piiril passima aga nagu ka saates tõdeti, et põhjuseks puudulikud paberid ja meil on nendega korras olnud. Aga eks see piiriületus üks omaette elamus on, sest igas reisikirjas võib selle kohta ühe peatüki lugeda.
Ka põhjus, mis autodega üle piiri sõita mainiti ära, et kui piiril on vormistatud sõjaväele siis minimeerib see asjade vasakule minekut. 
Kokkuvõttes võib öelda, et väga tihti ei viitsi aga vahel võib ikka käia.
Vasta

Piiri ületus jah nagu lototron on. Kunagi ei tea päris täpselt mis toimub. Poola pool just eriti üllatab oma pidevalt vastavalt vahetusele kehtivatele arusaamadele. Kord on nii ja siis teinekord ei sobi see kusagile. Politseiga kui ise midagi lolli ei tee,siis väga kokku ei puutu väikeste autodega vähemalt. Ma üritan nüüd uurida,et mis deklarit osad teevad kui Poolast välja lähevad UA poolele. Kuidagi pidi elektrooniliselt saama teha ja pidavat Poola ametnikke kõvasti rõõmustama. Loomulikult peab selle deklari tegemise eest ka mingi riigilõivu Poolale välja käima.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Nii.Hommikul startisime,et viia ära natuke varustust(termopesu,magamiskotid,gaasiballoonid ja põletid,termotaldu ka) ja väga suutlik optika Eestist pärit täpsuslaskurile. Optika ja magamiskotid hankis MTÜ Südamega Ukrainale. Hetkel on nad roteerunud aga ootavad oma minekut. Edasi läks sõit Kiievi külje alla Bila Tserkvasse. Seal siis kliinik,mis ravib tasuta sõdurite hambaid. Neile siis olid koormas kaks hambaravitoolide komplekti. Toolide komplektid annetas MTÜ Südamega Ukrainale TÜ Kliinikumi Stomatoloogiakliinik. Samast sai ka peale võetud ühe UA droonitiimile energiajoogid ja lebomatid ning muud varustust,sest meie tee viis lõpuks Kramatorski ümbrusesse kus nemadki hetkel oma tööd teevad.
Aga enne pidime viima ära ühe kastika (Tartust ostetud uuem roheline Ranger) 3-ndale ründebrigaadile(Azov). Nemad on siis need,kelle vastu mingi aeg tagasi tiblade võitlejad keeldusid lahingusse minemast. Mehed on väga kõrgelt motiveeritud ning mõtlevad enamuse aja nii öelda “kastist välja” oma töös Smile Videomaterjal oli muljetavaldav aga ka kurb. Peale väikest ringi,siis liikusime Harkivi suunas. Tee mis viis Harkivisse oli nagu kolgata tee kuubis. Auk ajas auku taga ja matsud mida transit vastu pidi võtma olid muljetavaldavad. Ainus auto mis seal teel ennast hästi tundis oli Land Rover Smile Harkivis saime kokku veel ühe Eesti sõduriga kellele samuti edastasime nii termopesu kui magamiskotid ja lebomatid ja samuti gaasiballoone ja põleteid ning termotaldu.Lisaks siis ka pere poolt talle saadetud asju ja kodumaist magusat.Ta ootas meid vaatamata viivitusele Harkivis ikka ära,aga kohe peale kohtumist võttis suuna oma uuele positsioonile. Lisaks läkitas ta oma kodustele mõned kingitused mis on ka kenasti juba üle antud.
Samal päeval pidime kohtuma ka kolmanda Eesti sõduriga,aga oma ülemuse sõnul oli ta ülesandeid täitmas ja ei olnud levis.
Kuna tagasitee tuli ka läbi Harkivi,leppisime kokku,et toiemetame asjad tagasi tulles.
Harkivist läks juba edasi tee Kupjanski ja Lymani ning Kramatorski ümbrusesse.
Sai kohtutud erinevate brigaadide tegelastega kellele siis sai edastatud termopesu ja gaasiballoone/põleteid ja rehve maasturitele. Lisaks osutus üli populaarseks ka mägiaivari teip. Seda nii drooni tiimidel kui ka ründetiimidel. Ja nipukad. See on kuum kaup igas valdkonnas. Kasutusviise loetleti umbes miljon.
Kramatorskis sai ööbitud kenas korteris mis just renoveeritud. Nii öelda AirBnb Smile Me olime antud trepikojas ainukesed elenikud Smile Aga muidugi väga üllatav oli,et Kramatorskis elu käib nagu muiste. Trollid sõidavad ja poed ning kohvikud avatud. Ainus erisus,et kohvikutes ei pakuta alkohoolseid jooke. A kuna ma seda nii ehk naa ei tarbi,siis polnud sellest ka probleemi Smile . Ja noh poest saab seda ikkagi vajadusel soetada.
Seal rajoonis sai külastatud ka juba teada tuntud Eesti sõdurit Sergot. Tema aitab korraldada haavatute stabiliseerimis punkti. Töö mis ta seal ära on teinud on muljetavaldav. Ja nüüd on rohkem kui aru saadav kuhu need rullid side ja el.kaabliga kuluvad. Ja loomulikult läks talle ka suur kogus erinevat abi. Haavasidemed/rehvid/teip ja nipukad/tulekustuteid/ suuri (kile)prügikotte. Tööriistasid Antivata inimestelt. Lisaks erinevaid kinnitusvahedeid(Stellen24/Mart Kael) ja Land Rover Andres Alaver/Juura 1980 poolt. Andrese poolt oli Land Roverisse pakitud kaasa ka korralikud lisarehvid ja muud pisemat varustust ja Eestimaist magusat. Ja lisaks ka koduste poolt saadetud soojad talvised riided. Teda olen külastanud siis igal korral kui UA-s käinud olen ja lisaks trehvanud ka Eestis kui ta puhkusel oli.
Tagasiteel sai veel ühe brigaadiga kohatud ja jagatud neile vajalikku. Siis juba hooga Harkivisse. Õhtul sai kokku lepitud kohtumine järgmiseks päevaks ja jäi kokkulepe,et kui hakkame lähenema,siis helistan. No proovi mis sa proovid aga ei tööta telefonid. Lõpuks selgus,et just sel hommikul oli UA sidevõrk langenud ajaloo suurima küberrünnaku ohvriks. Õnneks hõlmas see ühte(suurimat) operaatorit. Peale ajuraginaid saime kätte Eesti sõduri pealiku,kes siis info edastas ja lõpuks ka T-Bone meile vastu tuli.
Ka temale sai antud termopesu/varjevõrke talviseid/rehve maasturile/teipi ja nipukaid ja Jaagu poolt saadetud talvevormi ning öövaatlus abivahendid. Lisaks põlvekaitsmeid.
Külastatud sai ka töökoda kus ta tegutseb. Enamus remondid tehakse nende poolt siis otse lahinguväljal või väga vahetus läheduses. Sellega seoses paar mõtet mis vaja ellu viia. Aga sellest kunagi hiljem.
Edasi oli juba põhjagaasiga tagasitee. Tänu paberile mis lubab sõita ka komandandi tunni ajal saigi tuldud ühe jutiga piirile. 20 min hiljem olime juba Poolas ja sealt ka ühe sirgega koju välja.
Tänan reisikaaslast Uku Kalmust ja suured tänud ka Piret Kalmusele(tema aitas kaugelt logistikaga) ning MTÜ Südamega Ukrainale. Suured tänud ka sõber Lauri Lahtmäele kes pani õla alla kütusega Euroopa piires. Ja loomulikult tänud kõigile toetajatele kes suuremal või väiksemal määral kaasa aitasid. Ilma Teie abita ei oleks see sõit teoks saanud.
Kogu reisi pikkuseks siis sellel korral 6040km. Millest natuke üle poole läbis ka Land Rover enne üleandmist Sergole. Tehnika kestis kenasti ja üllatusi polnud. Uuel aastal uue hooga. Veelkord suured tänud kõigile toetajatele. Loodan väga,et ka Teie abi ei rauge,sest päris üksi on natuke keeruline.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                                                                               
Pilt (pildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Seekord paluti pilte palju udustada,kuna kohad olid lihtsalt sellised. Ja samuti on teekond ebamäärane  Big Grin  
Panen mõned videote lingid ka.

Õppetund noortele autojuhtidele. Alati vaata enne manöövrit peeglisse  Cool
https://youtube.com/shorts/mr2p-5m6PZE?s...OVro183xlR    

Ja ümbersõidud on sellised nagu allolevatel linkidel näha. Antud tõusu oli üritanud võtta ka suur kütuseveok,aga tema tee lõppes küljelivajumisega. Transitiga sain teisel katsel hüpates ikka üles.
https://youtu.be/dXGTYRN8Aqo?si=91G9gUYOml2KNtUe
https://youtube.com/shorts/b_AnKBUTCbk?s...uDFk1pK9Qd
https://youtube.com/shorts/SgZt2CYei0o?s...1tOJUkVnOW

Otsetee Harkivisse.
https://youtu.be/q0rbeOYRXNQ?si=bma1Co55ZqNeaM4J

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Lõustaraamatus järjekordne Soront pakkumises:
https://www.facebook.com/commerce/listing/278697201855369/?media_id=0&ref=share_attachment
Vasta

Töökorras H1 buss.

https://www.auto24.ee/3977433

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

(20-12-2023, 17:13 PM)Sax Kirjutas:  Lõustaraamatus jäi silm peale sellisele Soorondi pakkumisele:
https://www.facebook.com/commerce/listing/1457388981870038/?media_id=2&ref=share_attachment
(28-12-2023, 17:13 PM)Sax Kirjutas:  Lõustaraamatus järjekordne Soront pakkumises:
https://www.facebook.com/commerce/listing/278697201855369/?media_id=0&ref=share_attachment
(29-12-2023, 01:01 AM)tõnn Kirjutas:  Töökorras H1 buss.

https://www.auto24.ee/3977433

Tagasisideks, et oleme kõigi müüjatega suhelnud. Esimese Sorento eest pakkusin 400.-. Sellega on ikka palju tööd. Teise Sorento omanikul palusin üle vaadata, kas tagumised raamitorud on terved? Kui on siis võib edasi mõelda aga kui mitte siis üle 500.- selle eest maksta ei tahaks. H1 bussi läheb vaatama ksf Telc sõber ja ühte Nissan X-traili läheb vaatama Telc ise.
Tuleb nentida, et autode ostmisele kulub märkimisväärselt aega. Aga kui vanaraua hinna eest pakutakse siis võib endale võtta ka üllatusmuna. Hullemal juhul mõne varuosa ikka leiab ja ülejäänu eest saab raua kokkuostus raha tagasi.
Vasta

Ma küll endale lubasin,et hetkel juurde ei osta,aga kui ikka on raam korralik ja tehnika töötab ning kere läbi ei paista,siis ikka peab. Ja sooviti just vanakoolikat ja võimalikult kandilist. Mõlemad boxid on täidetud. Ning täna saigi järgi käidud. Ja tagasiteel palusin uurida rehve(265/75/15). Ja joppas ning oli üks jooks 31x10.5x15" mudakaid hinnaga 74.-/tk (296.-jooks) Palusin need ka ära tellida. Galloperil vaja pidurid üle vaadata ja kardaaniristid vahetada ning loomulikult tavaline hooldus. Eks esisillas vaatab kas ja mida vaja teha. Ja no kuna jahimehe auto,siis vajab ka seest jõhkrat puhastamist.
Galloperi hind tuli 1250.-

Aga enne pühi sai sisse aetud ka üks järjekordne Soomest pärit frontera. Sellel piduritorud mädad ja karpide tagumised pooled kutud. Loomulikult ka hooldused teha. Karpidega juhtus nii,et sain õiged täispikkuses küljekarbid hinnaga 18.- /tk. Nüüd saan teha sellel tagumised otsad ja järgmisel Soome fronteral aukliku esiosa.

A see juba uue aasta programm. Vana aasta jääb lebotamiseks   Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               
Pilt (pildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

    Uuel aastal uue hooga.
Jõgevalt sai ära toodud üks X-Trail, mis erinevalt meie autode  tavapärasest stardipositsioonist evis ülevaatust ja sõitis omal jalal Tallinnasse nii, et vahepeal traati, teipi ega nipukaid kasutama ei pidanud.
Küllap põhjuseks see, et eelmiseks omanikuks siinse foorumi ksf! kellel võtmed eeskujulikult käes püsivad.
Nipet-näpet on siiski ka meile teha jäänud, enamus töid kuuluvad kindlasti rubriiki "lõppkiirust ei mõjuta".
Vasta

Mõned oksjonid, mille tulud lähevad maasturite remondifondi:
Fischer suusad koos saabastega- annetati, leidsime lapse, kes tahtis aga toodi ikka tagasi, kuna jalanumber ei klappinud
https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=205867726

...

Annetusena saadud 15 tolli valuveljed
https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=204869342

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta

Lisan detsembri Põhja-Tallinna garaaži toetuskonto väljavõtte.
EE387700771008885941
Toeta Ukrainat MTÜ
           
Arvele 568.00 EUR olen unustanud selgituse kirjutada. See on Kia Sorentode 209BBD ja 064ATP rehvid.
Kollasega on märgitud Terracano ostnud sõprade kanne, millega nad maksid kinni oma auto rehvid, õlid ja filtrid.
Peale detsembrit on kasutatud kontolt 1500.- € X-traili ostmiseks.

Tänan kõiki, kes on oma Ukraina toetusraha meie kasutusse usaldanud. Proovime teha nii, et iga € eest oleks pauk maksimaalne ja samas raha kasutus maksimaalselt läbipaistev. Oma raha on detsembris kulunud peamiselt kindlustustele, kohale sõitmise kütusele ja muudeks reisikuludeks.
Vasta

2023 Kokkuvõte

MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna üksus hankis, remontis ja toimetas 2023 aastal Ukraina kaitseväele 20 autot ja kolm haagist.
17 autot ja kaks haagist toimetasime kohale oma jõududega.
Kolm autot ja ühe haagise viisid Ukrainasse Randvere üksuse juhid (Honda CRV, 24. Jaanuar; Mercedes-Benz Vito, 26. Juuni; Maz haagis ja Hyundai H1, 24 August).

Honda CRV 2, 24. Jaanuar. Randvere üksus viis.
Kia Sorento 3, 17. Veebruar.
Nissan Terrano, 17. Veebruar.
Suzuki Grand Vitara, 17. Veebruar.
Kia Sorento 4, 11 Mai.
Kia Sorento 5, 11 Mai.
Kia Sorento 9, 11 Mai.
Kia Sorento 10, 11 Mai.
Kia Sorento 11, 11 Mai.
Citroen Berlingo, 11 Mai.
MAZ haagis 1, 11 Mai.
MAZ haagis 2, 11 Mai.
Mercedes-Benz Vito, 26. Juuni. Randvere üksus viis.
Maz haagis 3. 24 August. Randvere üksus viis.
Hyundai H1 2, 24 August. Randvere üksus viis.
Hyundai H1 3, 25 Oktoober.
Hyundai H1 1, 6 Detsember.
Ford Ranger 2, 6 Detsember.
Mazda B2500 2, 6 Detsember.
Kia Sorento 13, 14 Detsember.
Kia Sorento 14, 14 Detsember.
Peugeot Partner 2, 14 Detsember.
Hyundai Terracan 1, 14 Detsember.

Seitse autot andsime üle isiklikult kolme erineva väeosa esindajatele, ülejäänud 13 autot ja kolm käru andsime üle kohalikule abiorganisatsioonile, kes on kõik peale enamuse detsembris viidud autode juba edasi erinevatele väeosadele jaganud. Väeosade nimed ja numbrid on meile teada. Detsembris viidud autod antakse edasi lähiajal, peale seda, kui kohalikud sepad on teel ilmnenud vead ära parandanud.

Üheksa Ukrainasse toimetatud auto soetuskulu oli null - saime need kas annetusena otse omanikult või maksis keegi teine nende eest.
Ülejäänud Ukrainasse 2023 aastal saadetud üheteistkümne auto ja kolme käru ostule kulus 8730EUR.
Suurim kuluartikkel oli autode ost, millele kulus kokku 2023 aastal 12331EUR (sisaldab veel saatmata autosid ja doonoreid), sellest järgmine suurim kuluartikkel oli varuosad ja tööd teistes töökodades - 8729EUR.
20 jooksu rehve maksis 5092EUR, 15 akut maksis 1313EUR. Autodega panime kaasa sääsetõrjet, niiskeid salvrätte keemilisi jalasoojendajaid ja muud abi 1547EUR eest.
ARK-i teenustasudele kulus raha rohkem, kui kütusele, sest Ukrainasse sõitmise kütuse ostavad meie autojuhid ise.
Kaks Ukrainasse toimetatud autot olid meil juba 2022 lõpus olemas (0.- ja 600.-), samuti on meil 2023 lõpu seisuga veel ära saatmata Hyundai Taracan (600.-), kaks Soronti (700.- ja 1000.-) ning üks Berlingo laadne toode (500.-), mis kõik on plaanis lähitulevikus korrastada. Isegi neli jooksu rehve, kaks akut ja kõik õlid-filtrid on nende jaoks juba riiulis.
Eelnimetatud ühest aastast teise liikumiste, osade autode annetamise, doonorite jms. tõttu on sellist harju keskmist ühe auto remondi hinda raske arvutada aga kes soovib, laske käia.
Kulud kokku 33574EUR, millest 22666EUR tuli annetustena MTÜ Toeta Ukrainat konto kaudu ja 10908EUR tuli mujalt: vanarauast 6072EUR, taarast 1143EUR, annetustest isiklikele kontodele 2605EUR (mida aasta alguses paar kuud kasutasime enne MTÜ konto kasutuselevõttu), osta.ee oksjonitelt tuli 162EUR ja ülejäänud katsime omavahenditest.
Vanarauast 6072 euro väljapigistamiseks pidime rauda korjama kokku umbes neljakümnel korral ja mitmekümnest eri kohast. Koski viisime 16381kg erinevaid materjale 29-l korral ning eraisikute kaudu läks taaskasutusse materjale 12-l korral. Kogu selle metallikogumise (loe:tsirkuse) peale kulus loomulikult niipalju aega, et osa koormast maha tõstetud taaskasutuskõlbulikku materjali ootab veel realiseerimist.

   

Kuigi sel aastal me ei pannud rõhku jalgrataste kogumisele, korrastamisele ja Ukraina pagulastele väljajagamisele, suutsime ikkagi 11 jalgratast välja jagada. Need olid peamiselt pärit varasema aasta varudest ja hetkel me rohkem jalgrattaid vastu ei võta.
Ükski meie saadetud kahekümnest autost ja kolmest kärust ei läinud Ukrainasse tühjalt. Lisaks veel 17-l korral saatsime erinevat abi Ukraina suunas Viimsi üksuse, Randvere üksuse ja teiste abistajatega. Kuuel korral saatsime humanitaarabi Ukraina vahet käivate pakivedajatega ja ka meie saateauto Opel Vivaro käis koormaga kolmel korral Ukrainas ära.
Exceli-laadses tootes peetava tabeli järgi toimetasime Ukrainasse 328 kasti erinevat abi + veel 3234 ühikut abivahendeid, mida kastidega mõõta ei saa.
Selle abi hulgas oli näiteks:
Gaasiballoonid 29 kasti, latekskindad 146 kasti, erinevad sidemed 9 kasti, plaastrid 5 kasti, kaevikuküünlad 5 kasti, sooje riideid 43 kasti, niiskeid salvrätte 30 kasti jne.
Tükikaupa loetud abiga läksid gaasipõletid 127tk, 3 drooni, 3 generaatorit, 4 mootorsaagi, kindaid 479 paari, sokke 333 paari, termopükse 136 paari, termosärke 144tk, kuuliveste 18tk, sääsetõrjet Bens 262 pudelit, 38 paari saapaid, 57 fliisi, 12 camo võrku, 122 rehvi, 8 velge, paar käigukasti ja palju muud.
Antud aruanne on koostatud statistika põhjal, mida hoiame sendi ja kasti/tüki täpsusega. Kui keegi soovib detailidega tutvuma tulla, siis võtke ühendust.
Enamus sellest abist tuli sõpradelt, tuttavatelt ja abivalmis juhtidega asutustelt, kellest paljud on ka AM foorumi kasutajad. Kummardus teile!
Osa kohaletoimetatud abi oli kogutud ka teiste abistajate/organisatsioonide poolt, mille meie Ukrainasse toimetasime ja seal kohaliku postiteenusega edastasime. Koos jõuab rohkem.

Alanud 2024. aastal teeme oma tegevuses kindlasti mõningaid korrektuure, millest anname teada üsna pea, kuid suures plaanis jätkame samal kursil Ukraina võiduni.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta

Kas leiduks siinsest seltskonnast või kellegi tuttavate hulgast inimest kellel on olemas D kategooria juhiluba ja kes saaks/sooviks minna kaasa teiseks bussijuhiks Harkivisse sõidul?
Sõit algaks 21.01 varahommikul ja kestab ilmselt 6+ päeva. Tagasijõudmise aeg sõltub nii teeoludest kui kohapealsest olukorrast. Ehk peab arvestama igaks juhuks natuke pikema ajavaruga. Buss on äkki mingi 20+ kohaline,aga reisijate asemel on peal humaniaarabi. 
Sõidu eestvedaja on Arno Pavel. Arno telefoni numbri saab kas minu käest huvi korral või kontakteerudes Ants Ermiga 5554 50 72

Probleem sai lahenduse. Tänud jagajatele Smile

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Väike visuaal meie saadetud autoabist.
   
Kokku 90 sõidukit, millest kolmandik on meie Põhja-Tallinna garaažist, kolmandik Wagoneeri ja kolmandik MTÜ muid teid pidi.
Vasta

Vanasõna ühest pildist vs sajast sõnast peab paika.
Vasta

Tuumik stuudio disainer pani õla alla ja joonistas selle pildi. Meeldiv vaadata kui profid oma tööd teevad.
Vasta

(12-01-2024, 14:01 PM)speedsta Kirjutas:  Vanasõna ühest pildist vs sajast sõnast peab paika.
Mind pildid ei veena, sõna on arusaadavam ja konkreetsem, tsiteerime: „alguses oli sõna“
Vasta

Kiire abipalve.
Ka oleks kellegil äkki üleliigset 2002 aasta Honda CRV le juhiukse välimist linki
Algul näitasid kõiksugu poed,et asi olemas,aga kui telima hakata,siis pole ikka. 
Järgmise nädala lõpus peaks ära sõitma auto.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Aasta alul sai sisse lohistatud ka mingi aeg tagasi Soomest toodud Frontera. Varem sai juba doonor Fronteralt sinna pandud korralik tagaluuk koos klaasiga. Värskemaks ülesandeks siis olid uued piduritorud ja küljekarpide tagumised otsad. Nagu ikka siis uued filtrid ja õlid ka.
Tagant ette siis kõik uued torud. Lisaks ka kõik uued piduriklotsid. Sai õhutama hakatud ja selgus,et parem tagumine nippel on kinni ja loomulikult murdus pooleks. Kell oli juba palju ja vajalikke asju välja puurimiseks ei olnud. Õnneks on hoovis doonor. Proovisin seal niplit ja see liikus. Õues oli igati sobilik ilm kruttimiseks (-20c). Positiivne oli see,et ükski polt ega mutter ei kadunud ära,sest kõik jäi kinnaste külge kinni  Cool  Sai õhutamisega jätkatud ja juba tundus hea kui tuttav ja mitte üldse soovitud "vushhh" hääl kõlas. Esimene vasak piduritoru ka lõhki. Egas midagi,seegi uus ja hetkel vähemalt ei lõhkenud rohkem midagi. Nüüd vaja korralikult õhutada veel uuesti. Siis said karpide otsad uuesti oma kuju. Aga nagu all olevatelt piltidelt näha,siis on see rohkem rubriik,et nii ei tohiks asju teha. Aga usun,et oma vajaliku eluea peab kenasti vastu. Ja ei pea kartma,et kui vaja lahtise uksega karbi peal seista,sealt läbi vajuks  Big Grin 4x4 lülituse juhtmestik sai ka korrastatud.
Auto uuesti ratastel ja tundus kuidagi viltu natuke. Lähemal uurimisel selgus,et parem tagumine ülemine vedrukandur on külgedelt lahti roostetanud ja ära vajunud. Sellega peab ka tegelema,aga hetkel ei jõudnud enam. Aga proovisõit oli lubav. 4x4 töötas, tuled viled ka nagu toimivad. Soojaks läheb ka ja keema ei lähe.
Hetkel kulunud tööaeg autole 21h


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                                                       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne