VANASÕIDUKITE REGISTER
Car 

13.09.2023 väljastati akt nr 1209 sõidukile Buick Riviera, 1985, registreerimismärk A665
   
Vasta
Car 

13.09.2023 väljastati akt nr 1204 sõidukile Ford Falcon, 1965, registreerimismärk A664
   
Vasta
Car 

13.09.2023 väljastati akt nr 1206 sõidukile VAZ 2101, 1976, registreerimismärk A587
   
Vasta
Car 

22.09.2023 väljastati akt nr 1216 sõidukile Saab 96GL, 1980, registreerimismärk A592
   
Vasta
Car 

21.09.2023 väljastati akt nr 1215 sõidukile Mercedes-Benz 200, 1988, registreerimismärk E007
   
Vasta
Car 

25.09.2023 väljastati akt nr 1220 sõidukile BMW 2002, 1972, registreerimismärk A597
   
Vasta
Car 

13.09.2023 väljastati akt nr 1207 sõidukile Jawa 50/555 De Luxe, 1962, registreerimismärk M442
   
Vasta

Jawa 50 mudel 555 omaniku ja taastajana ei saa ma nõustuda musta numbri saanud sõiduki mudeli nimega De Lux, sest fotol kujutatud sõiduk on tavaline mudel 555. De Lux mudelit iseloomustavad suured porikaitseplekid, mis lähevad sujuvalt üle jalatugedeks (nagu motorolleril).
Vasta

(27-09-2023, 19:29 PM)MTJ juhataja Kirjutas:  Jawa 50 mudel 555 omaniku ja taastajana ei saa ma nõustuda musta numbri saanud sõiduki mudeli nimega De Lux, sest fotol kujutatud sõiduk on tavaline mudel 555. De Lux mudelit iseloomustavad suured porikaitseplekid, mis lähevad sujuvalt üle jalatugedeks (nagu motorolleril).
 Täiendaks veel niipalju, et lisaks suurele porikaitsele on puudu ka istme ja bensiinipaagi vahele käiv hobuseraua-kujuline nahast kott. Ei ole küll kõigi peensustega kursis ja selline DeLuxe oli mul umbes 35 aastat tagasi, aga ka bensiinipaagist allpool olev katteplekk peaks De Luxel olema natuke teistsugune, sest suure poripleki kinnitus käib ka sinna silindri juurde ja tavalise mootorikattega neid justkui paaritada ei saanud.
Vasta

Ka pakiraam peaks olema teise kujuga ja käesangaga.
Vasta

(27-09-2023, 20:02 PM)Raudpats Kirjutas:  
(27-09-2023, 19:29 PM)MTJ juhataja Kirjutas:  Jawa 50 mudel 555 omaniku ja taastajana ei saa ma nõustuda musta numbri saanud sõiduki mudeli nimega De Lux, sest fotol kujutatud sõiduk on tavaline mudel 555. De Lux mudelit iseloomustavad suured porikaitseplekid, mis lähevad sujuvalt üle jalatugedeks (nagu motorolleril).
 Täiendaks veel niipalju, et lisaks suurele porikaitsele on puudu ka istme ja bensiinipaagi vahele käiv hobuseraua-kujuline nahast kott. Ei ole küll kõigi peensustega kursis ja selline DeLuxe oli mul umbes 35 aastat tagasi, aga ka bensiinipaagist allpool olev katteplekk peaks De Luxel olema natuke teistsugune, sest suure poripleki kinnitus käib ka sinna silindri juurde ja tavalise mootorikattega neid justkui paaritada ei saanud.

Õhtust!
Nii ongi, nagu varemalt kirjutatud, on ju meil levinud rohkem peale suurt sõda valmistatud sõiduvahendid ja pole erilist kogemust, kuidas nägid välja ja olid valmistatud enne seda tehtud aparaadid. Ja siin ja praegu saan ma täpsustada, et pole ka eriti teada, millised olid peale suurt sõda tehtud sõiduvahendid! (väike iroonia, aga nende mitte "ülimasstoodetud ja meil levinud sõidikite kohta on tõesti veidi raske hinnanguid anda, kui just ise ei ole nendega tegelenud, sestap see mustanumbri hindamise protseduur, kui selline kipub lolli kõrvalvaataja vinklist viimasel ajal veidi liikuma nagu € - raha misiganes, samal ajal, kui rubla kurss pidevalt tugevneb...  Toungue )
Vasta

(27-09-2023, 22:24 PM)kass Kirjutas:  ....sestap see mustanumbri hindamise protseduur, kui selline kipub lolli kõrvalvaataja vinklist viimasel ajal veidi liikuma nagu € - raha misiganes, samal ajal, kui rubla kurss pidevalt tugevneb...  Toungue )


No kuluaarides liiguvad mingid jutud hinnakirjast, mine võta kinni..

Kuna tutvusringkonnas on mõned Soome autoentusiastid, kes keskendunud Ameerikamaa rauale, mis mulle endale kauge teema on, kuid siiski palutud abi mõne akti tõlkimiseks. Sealpool jälgitakse ka siinseid arenguid. 
On siis mõnel koosviibimisel võetud akt ja pildid ette, ning härrased uurivad lausa luubiga pilte. Tõlgin akti märkused ära ja küsitakse mõne muu sõlme kohta, mis piltidelt paistab. Vaatan aktist, et saanud täispunktid. Lõppeb see autode uurimine tõdemusega, et sealpool lahte jäädakse viisakalt eriarvamusele protsentide osas. Kuna need inimesed käivad custom show'del oma autodega, siis usun, et kompententsi jätkub. (Jutt ei käi sellest musta numbriga sportautost, mis tõllarataste mõõdus, ilmselt Japan Racing velgedel, liigub. Saan aru, et need paigaldatud peale hindamist, kuid reklaam siiski).
Proovisin ise ka musta numbrit saada, kuid kuna värvitoon oli vale, siis jäi see kättesaamatuks unistuseks. Samas on hinnatud kõrgete punkidega auto eksperdi poolt, millel esisild vanema tüübi oma, starter vale ja ja muid asju ka puudu kuhjaga. Probleemi pole, või siis ainult kellegi ettekujutustes. Peaasi, et värv õige on.

On tõsiselt inimesi,  kes hingega asja juures ja tõesti üritavad asja viia ideaali ja kelle ees võtan mütsi maha.
Teised jälle teevad jälle selliseid asju, et "Estonian black license plate" on midagi sellist, millega saab omavahel õlale patsutada ja õnne soovida ning protsentidest rääkida, kuid mujal maailmas kehitatakse õlgu ja ollakse vait viisakalt.
Kuna mina viisakas ei ole, siis popsatasin selle välja, millest paljud räägivad kaadri taga, kuid mitte avalikult.
Vasta

(28-09-2023, 09:06 AM)Külahull Kirjutas:  
(27-09-2023, 22:24 PM)kass Kirjutas:  ....sestap see mustanumbri hindamise protseduur, kui selline kipub lolli kõrvalvaataja vinklist viimasel ajal veidi liikuma nagu € - raha misiganes, samal ajal, kui rubla kurss pidevalt tugevneb...  Toungue )
On tõsiselt inimesi,  kes hingega asja juures ja tõesti üritavad asja viia ideaali ja kelle ees võtan mütsi maha.
Teised jälle teevad jälle selliseid asju, et "Estonian black license plate" on midagi sellist, millega saab omavahel õlale patsutada ja õnne soovida ning protsentidest rääkida, kuid mujal maailmas kehitatakse õlgu ja ollakse vait viisakalt.
Kuna mina viisakas ei ole, siis popsatasin selle välja, millest paljud räägivad kaadri taga, kuid mitte avalikult.
Indrek on siin seda teemat ju lahanud. Ka hindajad on inimesed ja kõiki maailma autosid peensusteni tunda ei ole võimalik.
Põhjendatud märkused olevat ju oodatud. Tee suu lahti konkreetsete näidetega, mitte ära aja ümbernurga juttu.
Vasta

(28-09-2023, 09:06 AM)Külahull Kirjutas:  
(27-09-2023, 22:24 PM)kass Kirjutas:  ....sestap see mustanumbri hindamise protseduur, kui selline kipub lolli kõrvalvaataja vinklist viimasel ajal veidi liikuma nagu € - raha misiganes, samal ajal, kui rubla kurss pidevalt tugevneb...  Toungue )
...Proovisin ise ka musta numbrit saada, kuid kuna värvitoon oli vale, siis jäi see kättesaamatuks unistuseks...
Täpselt 14 aastat ja 1 päev tagasi sai siinsamas foorumis alguse vaidlus värvitooni näilise mittesobivuse üle, mis tuvastati ühel musta numbriga 50ndate ameeriklasel ja oli tõsine oht musta numbri mainele ja tõsiseltvõetavusele (Link). Lõpuks leiti, et selle konkreetse värvi originaalsust ei saa üheselt ümber lükata ning võis tehasest ka selline olla. Küll aga sellise jama vältimiseks tõenäoliselt karmistati värvitooni sobivuse määramise alateemat maksimaalsele tasemele kuna vähemagi kahtluse korral leiavad tõenäoliselt kotkasilmad jälle ebakõla üles ja seavad musta numbri määramise aususe kahtluse all. Targem on võimalusel selliseid probleeme juba eos vältida. Seega on täiesti arusaadav, et selle värvitooni asjaga ollakse väga ettevaatlik.
Vasta

(28-09-2023, 09:45 AM)Peeter2 Kirjutas:  Indrek on siin seda teemat ju lahanud. Ka hindajad on inimesed ja kõiki maailma autosid peensusteni tunda ei ole võimalik.
Põhjendatud märkused olevat ju oodatud. Tee suu lahti konkreetsete näidetega, mitte ära aja ümbernurga juttu.
Aiman juba ette, mida Indrek vastuseks kirjutab. Indrek ongi minu arust kergelt idealist, selle heas tähenduses ja seda näeb ka tema töödest auto taastamisel, kuid Indrek ei ole üksi kogu "must nimber", kahjuks.
Oskad ehk tuua ühegi näite, kus peale põhjendatud kriitikat oleks midagi muudetud või ümber hinnatud, muutunud teadmiste valguses? Ei pea ju täiskasvanute puhul näägutama igapäevaselt, vist. Käib suht nn "peaministri tegemine", ehk pannakse täiega tuima. On jah valesti, kuid mis siis...
Teadsin seda postitust tehes kohe, et jube p@sarahe tuleb, sest lihtsam on see üks maha tampida, kes suu lahti teeb,  kui kümneid asju muutma. 
Praegu on kõrvaltvaatajatele mulje, et osade hindamiste puhul saavad ühed ühe mõõdupuuga ja teised teisega.

Ps. Ei pretendeeri ainukriitikale antud teemas, vaid kuna ilmselt paksem nahk, siis toon neid asju välja, millest viisakad inimesed ei taha rääkida. Rohkem ehk nagu ühiskondlik sibi.
Vasta

Selle DeLux lisamise nimesse sinna aktile võib minu kraesse kirjutada.
Oleks pidanud rohkem kodutööd tegema või konsulteerima Jawa teadjatega, kuna Jawad pole kumbagi antud hindamise sooritanud hindaja spetsialiteet.
Taastaja oli lisanud ka kirje DeLux mopeedi kerele ja tundus, et kroomi on rohkem, kui tavaliselt ja nii see DeLux kirja läkski.

Kriitika õigustatud ja üritame järgmine kord tähelepanelikumad ja kriitilisemad olla. Ja konsulteerida küsimuste korral asjatundjatega.

PS. Kutsun ka ülesse margiasjatundjaid ja teadjaid astuma hindajateks. Viimaste aastatega on hinnatava tehnika kogus muutunud selliseks(vähemalt Tallinn/Harjumaa piirkonnas), et on raskusi praeguse hindajate kogusega hakkama saamisega.

Tervitustega
Tony Laan

vanamotoasotsiaal
Vasta

Kusagil eespool vilksatas idee hindamise nüanssidest, vigadest ja süsteemist laiemalt uus teema teha. On ilmselt aeg see väärt mõte ellu rakendada ja siia jätta ainult kuiv statistika!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(28-09-2023, 12:35 PM)Marko Kirjutas:  Kusagil eespool vilksatas idee hindamise nüanssidest, vigadest ja süsteemist laiemalt uus teema teha. On ilmselt aeg see väärt mõte ellu rakendada ja siia jätta ainult kuiv statistika!
Teema täitsa olemas: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=23916

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Vanasõiduki tunnustamise taotluste arv on kasvanud hüppeliselt ning seda näeb ka register.evkl.ee statistika jaotisest. Rohkem hindamisi tähendab ka rohkem võimalusi, et tuleb sisse eksimusi. Vigadele tähelepanu juhtimine on väga tervitatav ning see on üks põhjus, miks EVKL tegi registri avalikuks ja võimaldab pidada ka siin foorumis vaba arutelu. On tulnud väga asjakohast ja õiget tagasisidet, kuid on ka lahmivaid üldistusi, asjatundmatuid märkuseid või lihtsalt solvanguid. Nagu elus ikka. Kuid tagasiside kaudu laekuv positiivne kaalub selgelt üles negatiivse poole. Kriitika paneb ka sõidukeid hindavaid asjatundjaid rohkem pingutama ja põhjalikumalt originaalsust uurima. 

Kui vanasõiduk on saanud tunnustuse ning tegemist ei olnud omanikupoolse pettusega (ja pettusega ei ole tegemist, kui omanik käsi südamel väidab, et tema arvates on kõik originaalne, aga tegelikult teab, et ikka ei ole küll), siis on otsustatud, et sellised tagantjärgi avastatud vead talletatakse oma teadmistes ja püütakse nendega arvestada uuel hindamisel 12 aasta pärast. Vanasõidukina tunnustamise süsteem on loodud sellisena, et aktide tagasikutsumine või tühistamine ei ole võimalik. Tuleb leppida sellega, et sellised hindamised ei ole alati ideaalsed ning võib esineda ka vigu. Suurem eesmärk on ületada vajalik lävend (originaalsusprotsent). Detailidesse laskudes kindlasti ka eksitud. Kui nii on juhtunud, siis on seda ka tunnistatud. Nagu seegi kord tegi seda Tony. 

Erinevaid sõidukimarke on läbi ajaloo olnud üle 10 000, mudeleid kümneid kordi rohkem, versioone või modifikatsioone veel omakorda kümneid kordi rohkem. Kõiges orienteeruda ei ole kahjuks võimalik. Asjatundjad annavad endast parima, kuid eksimusi saab vältida vaid see, kes midagi ei tee. Tegijal ikka juhtub. 

EVKL on püüdnud vanasõidukite tunnustamise protsessi muuta üha läbipaistvamaks kirjeldades menetlusetappe ja põhimõtteid kirjalikult ja kõigile kättesaadavas vormis oma kodulehel. Asjatundjate nimekiri on avalik ning avatud - igaüks saab sinna kandideerida. Samamoodi on avatud asjatundjate õppepäevad, kuhu on oodatud ka muud huvilised, seejuures ei ole kohustuslik ka ühegi vanatehnika klubi liikmeks olek. Viimastel aastatel on sellistel õppepäevadel osalenud 50-60 inimest üle Eesti. Vajalik on siiski eelnev registreerimine ja õppepäeva korraldaja nõusolek. 

EVKL jagab infot oma kodulehel, siinsamas foorumis ning klubide kaudu. Ühistegevusse saab igaüks panustada ning selleks esimene samm võiks olla mõne klubiga liitumine. Igasugune panus ühisesse hobitegevusse on teretulnud ja kuni seda tehakse teineteist austaval viisil, siis saame probleemid ikka lahendatud.
Vasta

Kiidan kõiki eksperte ja hindajaid, kes teevad rasket tööd. Kuna hindajate ring on väike ja erinevat tehnikat on palju, siis ehk aitaks just see foorum asjale kaasa. Kui avalikustada hinnatava objekti fotod enne lõpliku akti kinnitamist siia, siis saaks kõik spetsialistid ja "oma arust spetsialistid" juhtida puudustele, ebakõladele ning originaalile mittevastavusele tähelepanu. Hindaja kohustust paljud võtta ei raatsi, aga foorumis (kasulikke)mõtteid jagades võiks lõpptulemus olla ehk parem.

Joonas
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne