Maa-alune Eesti

OT aga mis otstarve ole Peeter esimese kindlustel esimese Eesti ajal? Ehk on see metallist vigur pärit sellest ajast?

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

Minuteada on see kolmnurk vundamendis geodeesias kasutatav mõõdupunkt, mis peab näitama selle mõõdupunkti kõrgust merepinnast. Meil on selline kobakas 1966 aastal ehitatud lauda vundamendis.
Vasta

Kolz`il peaks õigus olema ja jubina nimi on reeper mis näitab +/- 0,00-li merepinnast.

MB 260E W124
G3 GTI
Nissan Qash Ai-Ai
Vasta

Blindaaž nr.5 asub endisest koerte varjupaigast u. 500 meetrit kagu suunas, varjendi küngas on nähtav lähedal asuva tee pealt. Sissepääs tunnelisüsteemi on olnud kinni müüritud nagu ka blindaažs nr.4, ja sama moodi on ka selle müüri sisse auk lõhutud. Ainult et edasi minna sealt ikka ei saa, kogu koridor on mingisugust savist kivisodi täis, ei oska isegi ette kujutada kuidas see sinna sai, sest varingud üles poole toimuda ei saa ja koridori lagi on terve. Selles blindaažis oli aga üks vana auto ratas, kui kellegil vaja, siis annan varjendi leidmiseks täpsema juhise.
       

MartinL-le vastuseks:
Peeter Suure merekindluse mõned rannakaitsepatareid olid Eesti Vabariigi ajal täiesti kasutusvalmis(lugesin hiljuti www.militaar.net -i foorumist aga ei suutnud enam leida vastavat teemat), blindaažide kasutamise kohta jään praegu vastuse võlgu.
Ja tegelikult pole olnud kahte Eesti Vabariiki, esimest ja teist. On üks Vabariik, mis oli okupeeritud Nõukogude Liidu poolt 1940-1941, seejärel Natsi-Saksamaa poolt 1941-1944(augustis-septembris 1944 jõuti deklareerida Eesti iseseisvust ning panna kokku Otto Tiefi valitus), pärast Natsi-Saksamaa taganemist ja Eesti alade mahajätmist okupeeris Nõukogude Liit Eesti taas, okupatsioon seekord kestis 20. augustini 1991.
Vasta

Martti Kirjutas:  Ja tegelikult pole olnud kahte Eesti Vabariiki, esimest ja teist. On üks Vabariik, mis oli okupeeritud Nõukogude Liidu poolt 1940-1941, seejärel Natsi-Saksamaa poolt 1941-1944(augustis-septembris 1944 jõuti deklareerida Eesti iseseisvust ning panna kokku Otto Tiefi valitus), pärast Natsi-Saksamaa taganemist ja Eesti alade mahajätmist okupeeris Nõukogude Liit Eesti taas, okupatsioon seekord kestis 20. augustini 1991.

Tean , see pole mulle uudis Wink .

"Kodanliku diktatuuri "ajal Cool

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

Blindaaž nr.6 asub Laagrist Tänassilma poole viiva tee ääres, umbes 800 meetrit Pärnu mnt-st Tänassilma poole vasakul poolt teed. See on üldse kõige eemalolev blindaaž Laagri piirkonnas.
Kasutusel oli allveelaevnike sidena, milleks oligi punker kohandatud, ümber selle on palju betoonposte, millest mõne küljes veel pikliku kujuga isolaatorid ripuvad. Blindaaži esine on asfalteeritud ning sinna on ehitatud trepp ja tee, mis viib lähedal asuvasse maja.
Sissepääs tunnelisüsteemi on olnud suletud, sissepääsu koridorile on betoonist põrand peale valatud. Praeguseks on see küll lahti lõhutud aga kogu tunnel on silmini kahtlase väljanägemisega vett täis.
       
Vasta

Järgmine jäädvustatud objekt asub Laagna tee alguses Pae tänava poolses küljes.
Tundub et varjendi ehitus on lõpenud järksu, miks muidu on ühes ruumis veel saalungi lauad laes ja toed all, kuigi need on juba põlema pandud. Laagna tee poolse sissepääsu ehitamine on ka lõppenud poole betooni valamise pealt, sarrused=armatuur(vene keelsest sõnast "armatura") paistavad välja, neid on siiki palju vähemaks jäänud kui Diggersi lehel olevatel piltidel.
Põhimõtteliselt on tegemist ühe 250 meetrit pika käiguga Lasnamäe alla, siis läheb trepp üles ja lõpeb kanalisatsioonikaevus, algselt on trepp viinud maapinnale. Sirges tunnelis on mõned üksikud ruumid, sissepääsu juures ruumid paremal pool ja edasi minnas ainult vasakul pool. Ühes ruumis olid kaks vana akut(selliseid emex ei taha).
Kohast kus trepp hakkab maapinna poole minema jääb vasakule ventilatsiooni ruum, mis on suhteliselt hästi säilinud, ainult elektrimootrid ja -juhtmed on puudu. Seina peal oli sarnane elektri lüliti nagu Pirita-Kosel asuvas punkris.
Säilinud on ka kaks kanalisatsiooniluuki, millel kiri "TALLINN". Ventilatsiooni ruumist saab edasi liikuda ühte koridori, kus on rasked metallist ja tihenditega uksed, käik läheb sealt veel kaugemale, aga on jäänud lõpetamata, alles on jäänud ehitamise ajal toeks olnud palgid või on olnud need kunagi tellingud. Taskulamp igatahes lõpu sellel tunnelil ei näidanud.
Oskab keegi öelda mis otstarbel see varjened rajatud on? Diggers-i leht väidab seda olevat pommivarjend, kes sinna pommitamise korral varjuma pidi?
               
Vasta

kas keegi saab iru käikkude kohta infot jagada 8-)

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta

k2rpman Kirjutas:Kas keegi saab Iru käikude kohta infot jagada?
Militaarfoorumis on selline teema: Käigud Iru lähistel?
Vasta

Kas Timmi piltidel mitte tavaline kelder pole ? Talude kõrval oli ikka täpselt sellise ehitusega keldreid .
Imestaks küll, kui selline pommitabamusele terveks jääks.

Vajad enda autost pilte ? Saame kokkuleppele ! Küsi varajasemaid töid.
Vasta

Martti Kirjutas:
k2rpman Kirjutas:Kas keegi saab Iru käikude kohta infot jagada?
Militaarfoorumis on selline teema: Käigud Iru lähistel?
tean olen selles teemas sõna võtnud.

kuna ise elan alles pea aastakene irus siis ei tea kus see linda kivi on .


äkki on kuskil kellegil kaarti Rolleyes
samas need ,,eramajad,, millest juttu ei oska ka kommenteerida. tean et mul maja taga on ühed eramajad , aga kas need on just need samad ???

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta

k2rpman Kirjutas:kuna ise elan alles pea aastakene irus siis ei tea kus see linda kivi on .
Linda kivi ehk Iru ämm asub kohas kus saavad kokku Narva mnt, Pärnamäe tee ja Linnuse tee. Kui seisad ristmikul näoga Linnuse tee poole siis vasakul künka peal põõsaste vahel on Iru ämm, paremale poole võsa sisse jääb org, sealt lähebki tunnel maa alla.
Ise pole Iru käikudega veel tutvuda jõudnud, ainult sissepääsu juures olen ära käinud.
Vasta

Martti Kirjutas:
k2rpman Kirjutas:kuna ise elan alles pea aastakene irus siis ei tea kus see linda kivi on .
Linda kivi ehk Iru ämm asub kohas kus saavad kokku Narva mnt, Pärnamäe tee ja Linnuse tee. Kui seisad ristmikul näoga Linnuse tee poole siis vasakul künka peal põõsaste vahel on Iru ämm, paremale poole võsa sisse jääb org, sealt lähebki tunnel maa alla.
Ise pole Iru käikudega veel tutvuda jõudnud, ainult sissepääsu juures olen ära käinud.
aga kui plaan minna , anna teada Wink oleks ka huvitatud , aga üksi eriti ei kipu .

ma 30 augustini veel eestis

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta

Salakäik Nõmme turu all.
Vasta

Martti Kirjutas:Eelmisel nädalal käisin Virunurme metsavendade memoriaali juures, sealt paarsada meetrit metsa sisse jääb taastatud metsavendade punker.
Nädalavahetusel Maidla vallas ringi sõites jäi üheks peatuskohaks Virunurmes asuv metsavendade memoriaal, lisaks sellel on punkri ühele küljel asetatud täiendav mälestuskivi metsavendade nimedega, kes hukkusid 08.01.1945 toimunud punkrilahingus. Punkrisse minnes pole vaja kaasa võtta taskulampi, piisab tikkudest, sest küünlaid on seal ohtralt. Ja kui huvi siis punkri seisukord lubab ka ööbimist ainult magamiskott vaja kaasa võtta. Magamiskohti on 3, kaks üksteise peale olevat magamisaset ja ülestõstetav laud, mis annab ka magamisaseme mõõdu välja.
           
Vasta

Martti Kirjutas:Sellest varjendist on võimalik siseneda tunnelisüsteemi nr.3. Kunagi on olnud sissepääs kinnimüüritud, aga kellegi ettevõtlikud käed on sinna piisavalt suure augu lõhkunud et mahub normaalselt läbi. Sisenedes saab liikuda mõlemas suunas, paremale poole minnes on vee sügavus max 35cm ja üle kummiku ei tulnud, vasakule poole aga minna ei saanud, sest kummikud jäid selle veetaseme jaoks liiga lühikeseks. Parem pool lõppeb varinguga, nagu ka teisest süsteemides olnud tunnelid, aga selles tunnelis on siiani alles vagoneti(või vaguni) puidust raam, millel veel rattakinnitus värgid küljes. Samas tunneliosas voolas ka lae mitmest kohast vett kohinal, aga veetase on ikka suhteliselt madal.
Ka vasak pool lõppeb varinguga. Vesi oli siis kui me seal käisime u. vööni. Varisenud kohast sai ühest servast läbi roomata. Edasi tuli 50m pärast koht, kus olid paelahmakad laest alla sadanud. Kuna mul lamp siis ära kooles, edasi ei läinud. Tundus liiga ohtlik ka.
Vasta

vootele Kirjutas:Ka vasak pool lõppeb varinguga. Vesi oli siis kui me seal käisime u. vööni. Varisenud kohast sai ühest servast läbi roomata. Edasi tuli 50m pärast koht, kus olid paelahmakad laest alla sadanud. Kuna mul lamp siis ära kooles, edasi ei läinud. Tundus liiga ohtlik ka.
Kas paremale poole(vagoneti raami poole) jäävast varingust ei roomanud edasi? Kaarti vaadates viib suund blindaaž-i nr.6 poole, aga seal oli vesi juba mitu meetrit kõrgemal kui on tunneli lagi.
Vasta

Vallad kavandavad Peeter Suure merekindluse punkrisse muuseumi
Vasta

Tore ,kui idee ka teoks saaks,sinna juurde ka jupike tollast raudteed.Ja külastamisega poleks sellist jama nagu Tallinnas bastioni käikudesse minekul.Wiimati nimetatutes kahjuks käimata kuna ei saa vajaminewat jõuku kokku.
Vasta

PETSS Kirjutas:Tore ,kui idee ka teoks saaks,sinna juurde ka jupike tollast raudteed.Ja külastamisega poleks sellist jama nagu Tallinnas bastioni käikudesse minekul.Wiimati nimetatutes kahjuks käimata kuna ei saa vajaminewat jõuku kokku.

suvel võisid kasvõi üksi bastiouni käikudesse minna - igal täistunnil võttis giid su sappa ja läks ringile. Kui mina puhkuse ajal seal naisega käisin, siis telefonis regades (1,5h ette) olime esimesed, aga kohale minnes oli umbes 10-12 inimest Smile

(Arvuti)vanaraualadu -> www.hot.ee/hqs

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne