ZAZ 968 1.8T
#1

Tere, otsustasin teema teha natukene teistsugusest projektist.

Antud sapaka sain noorena vanaisalt, ehk oli minu esimeseks autoks millega õppisin sõitma, vanamehe juhendamisel ka käed õliseks tehtud. Aga nagu ikka oli tollel momendil valuvelgedega siguli palju kõvem auto, nii ma zazi 1000 krooni eest maha müüsingi. Ligi 10 aastat hiljem hakkas kripeldama, et esimene auto võiks ju ikkagi alles olla, kirjutasin tuttavale ja 400 euri eest ma ta tagasi tõin, oli räämas ja kõvasti jäärada sellega sõidetud. Nüüdseks on sapikas ligi 5 aastat kuuri all seisnud, aegajalt mõelnud, et mida sellega teha, originaaliks taastada ei olnud tahtmist. Et ikkagi esimene auto siis oli kindel, et maha ma seda ei müü ja tuli tahtmine sellest natukene teistsugune liikur teha.

   

   

Tekkis idee teha toruraamil auto ja pärast sapika koorik lihtsalt pealt tõsta. Kevadel sai valmis tehtud raamirakis, torud painutatud ja vaikselt tegelema hakatud. Mootoriks tuleb audi 1.8t mootor koos manuaal kastiga, põhjus on lihtne, hind ja saadavus. Juhi koht tuleb keskele ning mootor kolib selja taha. Raam 355 torust, peakaar 45x2.5 ülejäänu 40x2 ja 30x2. Raami keevitan tigiga, omajagu kõrvu ja torusid on veel puudu, praeguseks on asi nii kaugel, et esiotsale tuleb veel mõned diagonaalid paika käiata ja saab kiige kõrvadega tegelema hakata.
Plaan on vähemalt sügiseks ratastele saada.

   

   

   

   

   

   

   

Vabandan piltide kvaliteed pärast.
Vasta
#2

Väga äge projekt.
Kas sellega hakatakse võistlustel karikaid noppima või põlluservas võsa niitma?

Kas audi quatro tehnika peale ei olnud mõtet teha?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#3

Puuri osa on mul tehtud nõuete järgi, ehk mõne sprindi võiks sõita, eks ta rohkem enesele tõestamise projekt ole. Kuna ma igapäevaselt saan 4wd bagi vahtida, oleksin kastid jms kardinaalselt teised valinud.
Vasta
#4

A mis piltidel viga, et vabandama peab? Täitsa kõnekad ju.

Ei muud, kui kõva kannatatust, et alustatust üks äge lesestaja valmis saaks. Tagavedusel on omad rõõmud: soovitud kõdi saab varem kätte, kiirused ei kasva nii suureksSmile

Kas tšeburaškast jääb vaid kuju või tulevadki selle plekid kasutusele? Klaasid asendada plastiga?
Vasta
#5

Mõte on põhi alt lõigata ja koorik terves tükis peale tõsta, välimust üritaks säilitada originaalina nii palju kui võimalik, tõsi, koobaste lõikamisest ei pääse. Esi ja tagaklaasi asendan "kopteri" klaasiga. Kerekoorik tuleks ajada võimalikult kergeks.
Vasta
#6

Omapärane projekt, edu! Kas kõrval oleva Lotus 7 klooni kohta raatsid ka väikse ülevaate anda?
Vasta
#7

Väga põnev projekt.
Soovitaks juba varajases staadiumis kas mõne sarja tehnilise komisjoniga või maanteeameti spetsialistidega suhelda, et ei valmiks üks ilus ja kiire auto, millega kuskil sõita ei saa.
Vasta
#8

Kui plaanis võimalikult kerge pill, millel see 1.8T mootor peal, siis tõotaks sellest päris pöörane aparaat tulla. Seda mootorit peaks olema võimalik üsna käredaks ajada, on nagu kõrvu jäänud.
Vasta
#9

Tõin bagipoistelt laenuks ühe bloki ja kaane, et saaks paika tõsta ja kinnitusi mõtlema hakata.

   

Vennas tuli appi ja tõstsime peale, tigi traadiga sai vaesemehe autocadi tehtud, et näeks jämedalt ära kuhu tulevad punktid.

   

Laagripesad on taaskasutus vanadest bagi käänmikest. Treisin üle, lähipäevil peaks käänmiku tükid ka saama.

   
Vasta
#10

Ukrainaskäijaid vaja moosida, et tagasitulles pihtasaanud BTR titaanist õõtshoova peale võtaks. Treimterjaliks hästitöödeldav, tugev ja kerge
Vasta
#11

Jätkub torude paika ajamine, üldpilt hakkab juba vaikselt looma. Eile kulus terve päev 8 toru käiamisele. Paar diagonaali veel paika panna ja võiks ideeliselt rakisest välja tõsta, et lõpuni kõik keevitada, ilmselt läheb kõva päev keevitamisele ära. Teha on veel istmetorud, breketid ukseristidele, peakaare ristile ja tantsutorudele. Õnneks viimasel ajal ilmad soosivad garaazis istumist  Smile

   

   

   

   

   
Vasta
#12

Rumal küsib: misasjad on breketid ukseristidel ja mis loom on tantsutoru?
Vasta
#13

(02-07-2023, 10:23 AM)v6sa Kirjutas:  Rumal küsib: misasjad on breketid ukseristidel ja mis loom on tantsutoru?
Tõenäoliselt mõeldakse breketitena neid kolmnurkasid diagonaalide ristumiskohas: https://www.luxeperformance.com.au/produ...-compliant
Tantsutoru on "A-piilari" alt nurgast ülesse jooksev sirge toru - autosse ronides võtad sellest kinni nagu eksootiline tantsija oma töövahendist.
Vasta
#14

Akf iisaku jutt õige, eks katsun ennast selgemini väljendada. Raam sai korra välja tõstetud, rakisele punktid tehtud, et mootor 30mm alla poole viia. Uuel nädalal peaks sapika ära tooma kuurist.

   

   
Vasta
#15

Väljendusel polnud häda midagi, ma lihtsalt ei teadnud neid väljendeidSmile

Aimdus oli, aga siin pole enam viisakas arvata. Kindlam on küsida.
Vasta
#16

Kas oskad öelda palju mootor+kast kaalub.
Vasta
#17

(03-07-2023, 20:36 PM)Kult Kirjutas:  Kas oskad öelda palju mootor+kast kaalub.
Pole kaalunud, kui interneedust uskuda siis mootor koos rupskitega ~175kg ja kast 40kg kanti. Eks kui komplektne mootor olemas siis kaalun kindlasti ära.
Vasta
#18

Kast ja mootor said paika rihitud, omajagu mõõtmist, nihutamist. Rihitud sai kastist tulevate veovõlli flantside järgi, et saaks võllid ühepikad teha.

   

   

   

Käänmiku tükid samuti käes, hetkel puudu veel rooliotsa kõrvad ja piduri kinnitused.

   

   
Vasta
#19

Tore töö ja kindlasti saab ka lõpp-produkt äge olema.
ise olen mõelnud sarnase mootori-kasti comboga DIY vormelauto tegemisele...Samas peab realist olema ja maa peale tagasi tulema Big Grin
Vasta
#20

Kohe ilus vaadata, kui inimesel on oskused ja võimalused väga kvaliteetset metallitööd teha Smile

Mootori kinnituse pilti vaadates tekkis küsimus, et kas raami kõrvade osa on veel pooleli või plaanis nii jätta? Ainult need õhukesed kõrvad ei või läbi painduda? Kõrva ja raami toru vahele mõned lisa tugevudsed tasuks igaksjuhuks panna (ja vb olidki plaanis niikuinii).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne