Belarus traktorid.

Süüde pane märkide järgi paika. Vaata, magneeto otsas on ühendusmuhv ja ühes otsas on auk, teine auk on jaotushammasratta peal. Need augud paned kohakuti. Nüüd keerad poldid sisse ja alumise poldi ava juures on magneetol sälk, see läheb kohakuti ploki peal oleva sälguga. Pole veel juhust olnud , et peale sellist paigaldust masin vastu ajab. Nöörist käivitan alati esimese tõmbega.
Vasta

Oh seda vene värki....
Käivitusmootori sain käima ja pöristas usinalt kuniks laiali lendas Big Grin
Käsitsi ringi ajades käib kerge kolin, ilmselt löi röngad katki, ega kolb ja röngad köige ilusamad polnd kah....

A käivitusmootor pöristas küll kuid traktori mootorit ringi vedama ei hakanud. Ei saagi aru milles probleem on. Pendiksi kangi sikutan paika ja siis selle siduri kangiga peaks siis meelitama midagi aga tutkitki. Teab keegi kohe laksust viga öelda?

Siis kust lisatakse tagasilda ja käigukasti öli?


kuradi kuskil on ikka vesi sees veel, rattad luud, ka esirattad....
Vasta

(13-01-2013, 18:15 PM)marauder Kirjutas:  Oh seda vene värki....
Käivitusmootori sain käima ja pöristas usinalt kuniks laiali lendas Big Grin
Käsitsi ringi ajades käib kerge kolin, ilmselt löi röngad katki, ega kolb ja röngad köige ilusamad polnd kah....

A käivitusmootor pöristas küll kuid traktori mootorit ringi vedama ei hakanud. Ei saagi aru milles probleem on. Pendiksi kangi sikutan paika ja siis selle siduri kangiga peaks siis meelitama midagi aga tutkitki. Teab keegi kohe laksust viga öelda?

Siis kust lisatakse tagasilda ja käigukasti öli?


kuradi kuskil on ikka vesi sees veel, rattad luud, ka esirattad....

Käivitusmootori pead ära lahkama, siis paistab, millest seekord jagu saadi. Kuigi keerates peaks suutma kuulmise järgi tuvastada, kas kolksub kolvigrupp või ajam...

Kas kutsika sidur ja pendiks ikka haagivad? Sidur võib reguleerimist vajada.

Tagasilla ja käigukasti õli on mõistlik lisada käigukangi juures olevast punnist. Käigukasti küljel võib, kuid ei pruugi (pagan teab, milliste tükkidega seda remonditud on) olla täiteava...

Kuniks oled kõik ülekanded seesolevast saastast tühjaks lasknud, võib see Jääpidur olla kusiganes. Minu hübriidrussil igatahes paar talve tagasi nädalane sula tagasilda blokeerinud jäämäge ära ei sulatanud... Kahe nädala pärast oli igatahes lahti...

Kõige paremini sulatab töötamine, kuid selleks peaks mootori käima saama...
Vasta

Ega ära ei unustanud, et käivitusmootor kaheaktiline? Saesegust jääb väheks pikal pillitamisel- ikka autooli 1:20.
Vasta

(13-01-2013, 20:03 PM)pen.skar Kirjutas:  Ega ära ei unustanud, et käivitusmootor kaheaktiline? Saesegust jääb väheks pikal pillitamisel- ikka autooli 1:20.
Pigem on see autool,mis selle mootori keerab pika peale tuksi. See autooli segu praktiliselt ei õlita seda mootorit, selle asemel tagitab seespoolt täis.
Kahetaktise saeõli 1:20 vahekorras peaks sellele mootorile mõjub oluliselt paremini ,kui miski autooli segu.


Vasta

on tähele pandud, et käivitusmootor käib suvalise vene mootoriõliga märksa paremini kui kalli lääne 2t viguriga
Vasta

(13-01-2013, 20:10 PM)MAZ Kirjutas:  
(13-01-2013, 20:03 PM)pen.skar Kirjutas:  Ega ära ei unustanud, et käivitusmootor kaheaktiline? Saesegust jääb väheks pikal pillitamisel- ikka autooli 1:20.
Pigem on see autool,mis selle mootori keerab pika peale tuksi. See autooli segu praktiliselt ei õlita seda mootorit, selle asemel tagitab seespoolt täis.
Kahetaktise saeõli 1:20 vahekorras peaks sellele mootorile mõjub oluliselt paremini ,kui miski autooli segu.
Pigem hakkasid ikka kõik käivitusmootorid ja kärrid kokkujooksma uue kange bensiini ja 1:50-le kahetaktilise spets õliga..... Mis Autooli puutub,määrib väga heasti aga häda oli selles,et tekitas tagitamist.... kas juba meelest läinud osadel,et võrriga sõites küünlavahel puru.......ja sellepärast enam sõita ei saanud. Aga soovitav oleks praeguse bensuga vähemalt 1:40 segu teha,siis hirm väiksem,et midagi juhtub. Ja Autooli ei maksa ka tänapäeval karta.
Vasta

Mina olen aastaid sisse valanud tavalist saesegu 1:50 ja töötab. Minu tutvusringkonnas on veel mitu sellist klouni kes sama seguga käivitavad juba aastaid ja pole häda midagi. 1:20 on aga täiesti muretu segu. Sellega töötab mootor ju puhta õli sees. Peaks olema igavene.
Nüüd autoolist. Seda õli (AC-8) kasutati vene ajal ametlikult segude valmistamiseks. See on puhas mineraalõli ja õiges vahekorrras (1:20) põleb täielikult ära, ei tekita põlemisel tagi.
Iseasi on see, kui puhas see AC-8 on. Kui on lisandiks sattunud diiselõli, sellisel juhul on tagi garanteeritud. Muidugi kaasaegne autool ei pruugi enam olla elementaarõli, vaid võib olla ka ära ratsitud ja lisandeid täis, mis põlevad ainult kõrgahjus.
Vasta

Tõde on see,et moodne bensiin on n.ö "kuiv"(puuduvad määrdeomadused) ja moodne Avtool(M8V endine AC-8) ei ole ka enam see,kuna seda moodsat varianti tehakse suuresti vanade õlide rafineerimise ja puhastamise meetodil.


Vasta

(13-01-2013, 21:02 PM)meli666 Kirjutas:  
(13-01-2013, 18:15 PM)marauder Kirjutas:  Oh seda vene värki....
Käivitusmootori sain käima ja pöristas usinalt kuniks laiali lendas Big Grin
Käsitsi ringi ajades käib kerge kolin, ilmselt löi röngad katki, ega kolb ja röngad köige ilusamad polnd kah....

Jahutusvedelikuks tosool või vesi? Kui viimane, kas kallad enne vee sisse ja siis käivitusmootoriga käivitad. Või teed nagu paljud, et enne käivitusmootoriga mootor käima ja siis maas kõrvalt asuvatest pangidest vesi sisse?
Viimase variandiga väga piinata käivitusmootorit ei saa, siis lendabki laiali.

Julgen seda seisukohta kinnitada. Startermootori "silinder" on valumalmist, st. talle ei pruugi meeldida ülemäärane kuumutamine, või kuumalt külma veega äkiline jahutamine. Külma ilmaga soovitan (keeva) vee enne startermootori käivitamist sisse kallata, see tõstab mootoriploki temperatuuri tugevalt plusspoolele, läheb ka diisel oluliselt paremini käima ja ei ole ohtu startermootori silindri seina pragu saada...

Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja
Vasta

(13-01-2013, 19:52 PM)v6sa Kirjutas:  Käivitusmootori pead ära lahkama, siis paistab, millest seekord jagu saadi. Kuigi keerates peaks suutma kuulmise järgi tuvastada, kas kolksub kolvigrupp või ajam...

Kas kutsika sidur ja pendiks ikka haagivad? Sidur võib reguleerimist vajada.

Tagasilla ja käigukasti õli on mõistlik lisada käigukangi juures olevast punnist. Käigukasti küljel võib, kuid ei pruugi (pagan teab, milliste tükkidega seda remonditud on) olla täiteava...

Kuniks oled kõik ülekanded seesolevast saastast tühjaks lasknud, võib see Jääpidur olla kusiganes. Minu hübriidrussil igatahes paar talve tagasi nädalane sula tagasilda blokeerinud jäämäge ära ei sulatanud... Kahe nädala pärast oli igatahes lahti...

Kõige paremini sulatab töötamine, kuid selleks peaks mootori käima saama...
Mootori lahkan vast homme-ülehomme ära neh.
Misasi on kutsikas? Pendiksi haakimisest ma pole ka aru saanud. Käisin söbra oma näppimas, see tundus nagu samasugune olevat..aga tal toimib. Samas keegi olla konkreetse trakatsiga kunagi midagi teinud ja siis pidavat olema pendiksiprobleem. Kuskil selle teema kohta kirjandust ei leidu?

Käigukangist ca 5cm ette poole jäi punn, mida sai keerata 32 vötmega vist, aga seal punni all tundus olevat pime. Kruvikaga torkides oli aint metalne tupik..
Küljepealt ei ole ka nagu täitmisava leidnud.. Jällegi kuskilt ölide täitmise-väljutamise kirjandust?

Ühesönaga kust leida kena eesti keelset russiraamatut?
Vasta

Käigukasti õli saab lisada käigukangi vahetus läheduses asuva punni kaudu. Oli jah vist kas 27 või 32 võtmega avatav, enam ei ole meeles. No ja kui sul seal tõesti ava ei ole, siis võta kogu kaas maha koos käigukangiga, pärast pead ainult vaatama, et kangi ots õigesse kohta tagasi saab.
Mina olen ka üldiselt saeseguga käivitanud käivitusmootorit, kuna mul käivitub nii käivitusmootor kui ka traktori enda mootor nii hästi, siis ei ole kunagi ketramist tarvis ja käivitusmootori tööaeg on üpris lühike, seega usun, et ei ole miskit hullu juhtunud. Aga ega ta halba tee törts rohkem õli sisse panna.
Olen kuulnud ka tegelasi, kes on aastaid pannud puhta bensiiniga.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Selle saesegu koha pealt - kui juba kestvalt kõrgetel põõretel töötav saemootor, mis saab kõvasti koormust, kokku ei jookse saeseguga, siis miks peaks midagi juhtuma kerget koormust saava käivitusmootoriga. Karta on, et see autooli ülihea määrimine kuulub folkloori valdkonda, samamoodi nagu vanasti oli rohi rohelisem, laevad puust jne. Vana IZ-iga seoses on meeles, kuidas see autool summutist musta nirena välja voolas, samas saeseguga ei ole sellist niret märganud.
Vasta

(14-01-2013, 01:19 AM)marauder Kirjutas:  ...
Ühesönaga kust leida kena eesti keelset russiraamatut?

Raamatukogust? Antikvariaadist? Foorumis tehnikakirjandust müüvalt tegelaselt?

Tegelikult on russ kui "etalontraktor" igas omaaegses traktoreid kirjeldavas raamatus sees. 52 ja 82 on üsna sarnased (teatavad parendused ja "parendused" välja arvatud).

Kurb tõsiasi on ka see, et ilma vene keelt tönkamata on vene tehnikaga tegelemine üks keeruline ettevõtmine.Toungue

Kutsikaks kutsusid meie kandi mehed käivitusmootorit.Rolleyes

Autooli idealiseerimisest ei saa aru. Tegemist on üsna toore õliga. Miks peaks see parem olema, kui bensiiniga segus igale poole vahele ronima loodud õli? On muidugi õige, et nii hõredate mootorite tarvis võiks segu olla rammusam (õlisem) ja väga pikka meelitamist tahtva diiselmootori korral võib hinnalise õli arvelt säästmine pähe tulla küll.

Minu hübriidrussil oli alguses kah kutsikas. Müüja veel rõhutas, kui oluline on panna ikka õiget vene õli segusse... Minul käis see sama seguga, millega MFgi - 1:25 sama õliga, millega saagki (miskine poolsünt oli).
Ostes paagis olnud sodiga peksis küünla saasta täis teisel käivituskorral (u 45 sekundit töötamist). Kolm küünalt rikkusin ära enne, kui vahetasin paagisolnud käivitussegutaolise olluse välja oma segu vastu. NIng neljas küünal (õe Mazdalt profülaktilise vahetuse käigus maha keeratute soost) pidas kuni kutsika eemaldamiseni (tööaega vast paar tundi kokku, 4 paagitäit kütust).

Pigem on vene mootorite surmaks hooletud või teadmisteta omanikud, kes asjasse süüvimata pimesi "häid nõuandeid" järgivad. Lisame siia vene tehnika äärmiselt kõikuva valmistus- ja koostekvaliteedi ja saamegi järjekordse linnalegendi.
Vasta

(14-01-2013, 10:19 AM)v6sa Kirjutas:  Pigem on vene mootorite surmaks hooletud või teadmisteta omanikud, kes asjasse süüvimata pimesi "häid nõuandeid" järgivad. Lisame siia vene tehnika äärmiselt kõikuva valmistus- ja koostekvaliteedi ja saamegi järjekordse linnalegendi.

Kuldsed sõnad ksf v6sa. Just sellepärast,et suurem osa inimesi on tehnika võhikud või pimesi usuvad naabrimehe,sõbra või kelle iganes soovitusi. Ilma korraks raamatut kättevõtmata või asja analüüsimata. Siis tulemuseks ongi rikutud tehnika. Üks asi on ka see,et kirjandust on vähe, samas olen märganud,et raamatu lugemine ja sealt endale asja selgeks tegemine on paljudele, hullem ülesanne, kui tõsta suurt hammasratast oma pea kohale.
Ehk siis lugemise kultuur on allakäinud ja haridussüsteem aitab sellele hoogsalt kaasa.


Vasta

sai kah kunagi ekskavaator eo-1,0 käivitatud koguaeg sae bensiiniga, kuna seda oli valmis kujul alati garaasi all. Ei juhtunud selle mootoriga miskit ja käib siiani tõrgetetta
Vasta

Käigukasti õli too ööseks tuppa, parem aja ahju peal soojaks, parem sisse valada. Käigukangi ees punn, valad sealt sisse. Tagasild, vahekast, käigukast kokku 40l. Kontorollpunn esisilla kardaani taga või siis vasakul pool astmelaudade juures nelikant punn.

Nüüd on müügil ka lõdvikute vahele boiler, käivitusmootori variandi jaoks.
Vasta

Kaheksakümmnendate lõpus olid Minski traktoritehases tootmises siseturu jaoks sellised belarussi modifikatsioonid. Tekst on küll vene keelne aga täitsa üllatav et nii palju erinevaid variante mtz-80 ja 82 baasil toodeti.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Mis sellel käivitusmootoril kui ta on tip top korras viga on?

Kuidas sa selle külmaga kui traktor kaugel metsas käima saad hommikul?

Võtad värske kütte kaasa käivitusmootorile(olen täheldanud, et kui seisab seal paagis kauem ja loksub suht ruttu läheb ära) paned värske paugu pill.

Miks seda käivitusmootorit maha tehakse?

Ulme rats, traktor pooleks, siis vaheplaat ja mis hooratas hammasvöö teine ja talvel aku maha edasi tagasi lae.
Vasta

Kui käivitus mooror korras, siis nöösist 1mats tõmmata, pendiks järgi ning traktor käib.
Kui aga karbuss või misku n....b siis saab naha soojaks, kõige kauem on läinud umbes 30 min kui seisis niiskes laudas ja kontaktid ja kõik muu oli läbimärg. Muidugi peab lisaks bensiinile olema ka küünlaid kaasas =)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne