Belarus traktorid.

Poolraami ja kabiinil oleva sildi number ongi üks ehk VIN kood.
Tean inimest, kes paigaldas ka vintsi ette. Paraku selle raam varjas poolraamil oleva numbri ära. Ja ülevaatusel läbi ei lastud, kuigi kabiini sildil ju sama VIN. Ei jäänud muud üle, kui tuli teha aken numbri nägemiseks vintsi raua sisse.
Teine võimalus vintsi raami mitte lõikumiseks on minna vana poolraamiga Maanteeametisse. Annavad kleepsuga sildi, mille saab sobivama koha peale kleepida. Aga see kleepsumajandus on nagu on, varsti lipendab.
Poolraamil olev number ongi kõige tähtsam. Enne ette näitamist võiks kindlat veenduda, et ta seal olemas on ja passis kirjutatuga klapib. Nagu öeldud, metsatraktoritel neid ikka kulub ja ei pruugi enam see number õige olla (ostetut varuosana teise traktori küljest) või on hoopiski puudu (poest uus).
Kabiini silt juba vähem tähtsam. See sellise koha peal ka, et metsas tagurdades pühib puunoti ots hästi trehvates ta kabiinilt minema ja kadunud ta ongi.
Vasta

Kas kontrollimise mõttes äkki saaks kõik muu kohale jätta ja ainult poolraami eemaldada?

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

Konsulteerisin spetsialistiga, avaldati lootust et saab hakkama olemasolevaga. Vintsiraami ja poolraami vahel on poolraami kinnihoidvad poldid, niiet muud eemaldamata, ei saa poolraami kätte. Nende samade poldipeade jagu on vahet kahe raami vahel, katsun teha vintsiraamile akna, kui saab numbri asukoha tuvastada enam vähem.
Vasta

Kas uus number lüüa poolraami ülemisele servale ei oleks lihtsam lahendus?
Sõber kunagi jamas ka inimestega, kes tahtsid seda numbrit hirmsasti näha mida pole olemaski sest seda raamitala on kordi vahetatud.
Siis ta tekitaski uue numbri ülemise serva peale ja sellega probleem lahenes.
Teine jama oli Poolas tehtud kabiiniga, mis ei vastanud mingile eiteamis eurodirektiivile ja sellele direktiivile vastavusega aitas reklaamitöökoda, kes tegi sildi mis muutis ta direktiivile vastavaks.
Sildi kleepisime alumiinplekile ja läks neetidega uksepiida külge nagu olema peab.
Muidugi see traktor oli Mtz 52 ka mitte 82 paberite järgi.
Vasta

Sai korda dokumendid, kabiini vahetamise kohta kirjutasin seletuskirja. Samuti võtsin seletuskirja traktori eelmise omaniku käest, kus, millal ja kelle käest tema masina sai. Võibolla juhtusin mõistlike ametnike juurde, piirkonniti erinevad need nõudmised ja seadused ikka väga palju.
Vasta

(09-05-2018, 16:26 PM)willis Kirjutas:  Sai korda dokumendid, kabiini vahetamise kohta kirjutasin seletuskirja. Samuti võtsin seletuskirja traktori eelmise omaniku käest, kus, millal ja kelle käest tema masina sai. Võibolla juhtusin mõistlike ametnike juurde, piirkonniti erinevad need nõudmised ja seadused ikka väga palju.

Hea kuulda. Asjalik ja argumenteeritud avaldus/seletus aitab palju. Niisama telefonis kõvatajate peale nad üldiselt väga ei erutu. Big Grin

Seadused on samad, kuid erinevad on inimesed, kes neid tõlgendavad. Mõni on lihtsalt jobum, teine on värskelt saanud klistiiri "seaduserikkumise" pärast, kuna tuli kodanikule hallil alal vastu. Või on need päevad...
Vasta

Tähelepanuks neile, kes kavatsevad Vk traktoripoest osta hoorattapolte ja hooratast Belarusile.
Need poldid on nii pehmed et ei kannata kinnitada ettenähtud jõuga ja hooratta liitepinna, tsentreerimisava ja tiftide avad peab üle mõõtma sest hooratas loksub vända otsas nii tiftidel kui tsentreerimispinnal.
Hoolimata neist asjadest pani inimene sellise komplekti külge ja tulemuseks on rikutud väntvõlli ots ning sissemurdunud poldid.
Samuti on pritsenurga seadmise tiftiava silmaga nähtavalt teises kohas.
Vasta

Kas 52-l on tagaratta laagreid üks või kaks? Tean et üks on väljas, aga kas pooltelg sees ka kuhugi toetub.

Kas radikal see tuulekoda mõjutab jahutust või mitte?

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta

Tuulekoda mõjutab loomulikult jahutust. Aga meie oludes hakkab see mängima alles radika ummistumisel. Sel masinal on üüratu radikas ja kui see vähegi läbi käib, jääb jahutusvõimust kuhjaga üle.

EDIT: Laagreid on kaks: üks käise otsas, mis kannab traktori raskust ja teine tagasilla lõppülekande siseseinas ja kannab hambumisjõudu.
Vasta

2 laagrit muidugi. Pilt börsist kus sisemine laager näha on.
Vasta

Olen isegi neid KB pilte õppematerjaline kasutanud. Hästi tehtud pildid. Loodetavasti kodanik ei saa neid ka järgneva 10a jooksul müüdud, siis järeltulevatel põlvedel ka hea kaeda ja kuulutus koguaeg üleval. 
VK traktorikaubast ostsin kunagi Hiina hooratta. Oli mõlemat pidi kõver ja käis starterisse sisse. Vahetasin 2x kallima (vene? ukraina?valgevene?) analoogi vastu välja ja toimib siiani.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

SUUR KÜSIMUS - Mis moodi on see belarus nii  kiireks tehtud et kihutab 130 km              

https://www.autoleht.ee/uudised/uudised.php?uid=55070

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Kui ma peaks ajama traktori nii kiireks siis mulle tundub kõige lihtsam teha käigupoolitajale uued hammasrattad sest see on enne kasti ja kasti ei mahu ülemisele võllile niipalju suuremad hammasrattad ära.
Tehti neid ka vanasti kiiremaks nende poolt kes veotöid tegid, kuid ainult tagaveolisi sest esisild käib nii raskelt ringi et ka 55km/h jääb saavutamata ning kardaane hakkab lendama.
Levinuim viis olnud võtta Dt-75 kastist tagumine alumise võlli hammasrattaplokk, kuhu sisse sai treida laagritele pesa.
Ülemisteks hammasratasteks siis vastavalt nende hammasrataste vasted ülemiselt võllilt ja veel kiiremaks saamiseks kombineerida teisi hammasrattaid omavahel.
Päris sama võllide vahekaugus siiski ei ole ja seega peab alumise 3 poldiga kinnituva torujupi ekstsentrikuks tegema ja seda keerates leidma õige hambumise.
Mul ühel metsatraktoril oli selline vigur tehtud kellegi poolt ja see sõitis 65 km/h aga oli täiesti mõtetu sest esikardaaniga polnud see reaalne ja lisaks pole ka rehvid nii sirged et hüppama ei hakkaks.
Pealegi metsas manööverdamiseks oli parem aeglasem variant ning nii ta välja sai võetud.
Loomulikult peab ka mootorit tuunima sest 2200 pöördega pole reaalne seda võimsust saavutada mis nii kiire ülekandega jõuaks sellist kiirust arendada isegi turboga.
Vasta

Nagu öeldud, siis uus esmareduktor, võib-olla ka väike mudimine lõppülekandele ja mootori pöörded kahekordseks regust.

Ainult mängu ilu, mingit praktilist väärtus peale Darwini auhinna võitmise, sellisel mudimisel ei ole.

Et anda aimu, kui keeruline on traktoriga kiiresti sõitmine, siis soomlaste videolt saab suti aimu:
https://www.youtube.com/watch?v=htFlFWHmn8M
Vasta

Nüüd on tarka nõu vaja.
Sai pandud üks mootor kokku ja käivitub ning töötab nagu peaks, kuid tühikäigul tuleb radikatorust mulle ning kui turbo puhuma hakkab viskab vee välja ära.
Algul arvasime et ju sai kaanetihend kehv ja vahetasime ära ning ikka sama asi.
Siis vaatasime et kaanetihendit ei pigista piisavalt kokku ja sai hülsse maha võetud ülevalt.
Kokku tagasi, näha on et pigistas tihendi ilusti kinni ja ikka sama asi, kuigi pisut vähem.
Siis vahetasime plokikaane ära teise vastu mis kunagi toimiva masina pealt üle jäi ja ikka ei midagi kasu.
Ok.
Uued hülsid ja ju on kuskil mõra sees, kuid ei ole näha et oleks.
Ideed hakkavad lõppema...
Vasta

Äkki hülsil ülemine ots natuke viltu treitud? Eriti kui sa ise veel maha võtsid. Kas uues asjas mõra, seda väga ei usu, kuigi vene varuosa, on tõenäosus ikkagi väga väike.
EDIT: Võtsid hülsse maha ja asi läks paremaks. Äkki võtsid liiga vähe? Õhtu poole saan enda hülsi ära mõõta ja siis saad võrrelda.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta

Kas pigem ei saa olla olukord kus mõni hülss on madalamal, eriti kui need on uued varuosad. Mul on kuuri all vana 50 mootor mis tegi vanasti täpselt sama pulli. Sellel 2 hülss 0,2 mm madalam. Sai vaskplekist võru kaela sätitud siis jäi pidama. 50 muidugi surved väiksemad kui turbomotol. Mõõtmiseks kasutasime tehnohoole ruumis olevat rihtlatti ja treiali käest toodud mingit "kella" mis pidi maru täpne instrument olema. Viga tekkis peale lätimaalt nimelisest kapitaalist tulekut ja samuti mullitas. Kui vedu taha tuli siis pidi ilma radika korgita sõitma ja nädala pärast lõi tihendi minema. Peal teist tihendi vahetust sai "remont" ette võetud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(21-05-2018, 19:37 PM)2715 Kirjutas:  ...
Siis vaatasime et kaanetihendit ei pigista piisavalt kokku ja sai hülsse maha võetud ülevalt.
Kokku tagasi, näha on et pigistas tihendi ilusti kinni ja ikka sama asi, kuigi pisut vähem.
...

Rihtlatt hülsside peale ja kaliibriga (või kellaga, kui seda on) mõõtma. Mingi hülss istub kas kiivas või on madalamal. Sad

Kogenud silm on küll hea vahend hindamiseks, aga kümnendikku ikka ei näe.
Vasta

Edusammud.
Täna hommiku mõtlesin et proovin millisest silindrist lekib et teaks edasi otsida.
Nookurid maha ja küünlaaugust 15 bar õhku sisse ning kõik silindrid lekivad...???
Hülsid kähku välja, plaadid kummitihenditega otsa ja survestama ning tulemus on, et materjal nii poorne et lekib täispinnaga ja kõik 4 tükki.
Nüüd siis tuleb suur võitlus kaubanduses sest ma tahan mitte ainult uusi hülsse vaid ka kahte kaanetihendit ja 200 eur ilmaasjata tehtud töö eest.
Vasta

(22-05-2018, 10:12 AM)2715 Kirjutas:  Edusammud.
Täna hommiku mõtlesin et proovin millisest silindrist lekib et teaks edasi otsida.
Nookurid maha ja küünlaaugust 15 bar õhku sisse ning kõik silindrid lekivad...???
Hülsid kähku välja, plaadid kummitihenditega otsa ja survestama ning tulemus on, et materjal nii poorne et lekib täispinnaga ja kõik 4 tükki.
Nüüd siis tuleb suur võitlus kaubanduses sest ma tahan mitte ainult uusi hülsse vaid ka kahte kaanetihendit ja 200 eur ilmaasjata tehtud töö eest.

Kõigile hoiatuseks tuleks nüüd selle pakendi pilt siia üles riputada, et saaks kauges kaares sellisest saastast mööda käia. Omal oli juhus enam kui 10 aastat tagasi. Tol ajal müüdi hülsi-kolvi komplekte veel 4-ja kaupa pappkastis. Hülsside kõrguse kontrollimiseks lasin hülsi ilma kummirõngasteta plokki. Ja siis see juhtus. Hülss kukkus plokist läbi ja krae oli ploki peal. Juba siis imestasin kui poorne see hülsimaterjal on. Siis müüdi ka eraldi hülsse ning otsisin siis sobivas mõõdus hülsi asemele. Õnneks päris sõelad ei olnud ja lekkeid ei täheldanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 18 külali(st)ne