Eksperiment Hado ( Xado )-USKUMATU AGA TOIMIB (õlita mootoriga 50km)
#1
Eksperiment Hado (Xado)

Alustasin mootorilisandi hado katsetamist. Autoks minu 2104. Mootor korralik. Mingi 70 000 - 100 000km tagasi tehtud kap remont. Õli ei võta. Sees õli 5W50, äsja vahetatud.
Siiani olen nende mootori lisandite suhtes külmaks jäänud. See aga lubab liialt palju. Minu pähe ei mahu mõte, et mootor võib sõita ilma õlita teatud aja.
Tean, et Lada mootor ei kesta ilma õlita sõites kauem, kui 3 km. Selline kogemus oli minu tädil, kes sõitis naisterahva teadmatusest põleva õlitulega. Tema seda nägi küll aga ei teadnud mida see tähendab. Külameestelt (nemad ei pidanud ju mootorit pärast remontima - mina pidin) küsides vastasid nood, Ei see üks tuli tähenda midagi. Niisiis saigi ta sõita 3km ja siis oli selline kolin taga, et isegi naisterahvas sai aru, et midagi on mäda.
Hado lubab siis töödeldud mootorit pruukida ilma õlita kuni 300km ( paberitest lugesin) ulatuses. Tekkiski asja vastu tohutu huvi. Nüüdseks on kõik parameetrid mootoril mõõdetud, mida minu tingimustes mõõta saab. Paigaldasin mehhaanilise õli manomeetri (fikseerisin näidud), mõõtsin ära surved silindrites ja lasin ülevaatuspunktis heitgaaside kontrolli teha.
Nüüd tuleb sõita 2500km ja selle aja sees lisatakse järgemööda mootori õlisse kolm tuupi seda imemääret. Peale töötlemisperioodi lõppu kavatsen õli välja lasta ja sõita ilma õlita umbes 50 km. Selle ajaga peaks juba selgeks saama, kas asjal on jumet. Pikem kuiv sõit mind enam ei huvitagi - niigi on mulle juba selge asja sisu. 50km on piisavalt pikk maa, et kummutada siiani kehtivad togmad.
Edaspidi annan tulemustest teda. Eks sellega muidugi aega läheb. Auto aasta läbisõit umbes 10 000km. Lähtudes sellest põhitulemuseni (kuivalt sõitmine) kolme kuu pärast.


Panen siia lühidalt kirja Hado lubadused:
*Vända ja kolvigrupi osade taastamine
*Tõstab õlirõhku
*Tõstab ja ühtlustab kompressiooni silindrites
*Vähendab küttekulu TÜHIKÄIGUL kuni 30%
*Vähendab mootori müra ja vibratsiooni
*Suurendab mootori veojõudu ja võimsust
*Kaitseb külmkäivitusel ja lubab mootoriõli avariilekke korral sõita kuni 300km
*Vähendab väljaheitegaaside kontsentratsiooni 2-10 korda
*Suurendab osade vastupidavust 3 korda
Kinnitatud:OOO\"XADO\" peadirektori asetäitja sm I. A. Buruskini poolt. (allkiri)
Harkov. Ukraina. 2002a.
Viide http://www.xado.ee

Kui kellegil on võimalust ja tahtmist eksperimenti toetada, võtke ühendust PT kaudu.
Vasta
#2
motamees Kirjutas:Eksperiment Hado (Xado)

Alustasin mootorilisandi hado katsetamist. Autoks minu 2104. Mootor korralik. Mingi 70 000 - 100 000km tagasi tehtud kap remont. Õli ei võta. Sees õli 5W50, äsja vahetatud.

Mulle jäi praegu segusetuks,mis autoga eksperemendis tegemist on? Tundub vist AZLK 2140?
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta
#3
EdR Kirjutas:
motamees Kirjutas:Eksperiment Hado (Xado)

Alustasin mootorilisandi hado katsetamist. Autoks minu 2104. Mootor korralik. Mingi 70 000 - 100 000km tagasi tehtud kap remont. Õli ei võta. Sees õli 5W50, äsja vahetatud.

Mulle jäi praegu segusetuks,mis autoga eksperemendis tegemist on? Tundub vist AZLK 2140?
Tegemist siis Vaz 2105 baasil oleva universaaliga ehk Vaz 2104.
Vasta
#4
Martti Kirjutas:Tegemist siis Vaz 2105 baasil oleva universaaliga ehk Vaz 2104.
Marttil õigus.
Vasta
#5
Ja mis siis saab, kui mootor ikka 3 km pärast kotti jookseb? Lähed nõuad \"nõiarohu\" müüjatelt kapremondi raha välja?
Vasta
#6
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=4274#90067
http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=16103#146215

võibolla saad mõne idee, kuidas oma eksperimenti täpsemalt teha, mida jälgida ning mõõta ENNE ja pärast.
Üks väheseid asju mida kindlalt mõõta saab on õlirõhk.
Müra ja vibratsioon - mingil mobiiltelefonil vist on müramõõtur aga see mõõtmine oleks igaljuhul väga subjektiivne.
CO mõõtmine on kallim lõbu ja võimsusstend oleks hoopis omaette ooper.
Kütuekulu on teatud tingimuste korral kah näitaja (kui kulu mõõtmise juures jääb kõik samaks enne ja pärast eksperimenti)

mootori kuivkäiamise juurde vast ei maksa enne asuda, kui muud efektid näha on.
Vasta
#7
motamees Kirjutas:Panen siia lühidalt kirja Hado lubadused:
*Vända ja kolvigrupi osade taastamine
*Tõstab õlirõhku
*Tõstab ja ühtlustab kompressiooni silindrites
*Vähendab küttekulu TÜHIKÄIGUL kuni 30%
*Vähendab mootori müra ja vibratsiooni
*Suurendab mootori veojõudu ja võimsust
*Kaitseb külmkäivitusel ja lubab mootoriõli avariilekke korral sõita kuni 300km
*Vähendab väljaheitegaaside kontsentratsiooni 2-10 korda
*Suurendab osade vastupidavust 3 korda
Kinnitatud:OOO\"XADO\" peadirektori asetäitja sm I. A. Buruskini poolt. (allkiri)
Harkov. Ukraina. 2002a.
Viide http://www.xado.ee

Kui üks asi sobib kõigeks, siis ei sobi ta mitte millekski ja antud tootest saab kasu ainult selle müüja. Pasta mõju on pöördvõrdeline selle kasuga. Tegemist ei ole just odava \"mögaga\" ja selle raha eest koguski häbematult väike. Ise kasutanud ei ole ja ei näe mõtetki. Kui mootori sõlmed on kulunud tuleb lasta remontida või välja vahetada, see ainus lahendus. Aga jõudu katsetamisel, saad vähemalt oma kogemusest targemaks.

Antud teemal ka foorumis varem juttu olnud
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=5591

Vasta
#8
motamees Kirjutas:Alustasin mootorilisandi hado katsetamist. Autoks minu 2104. Mootor korralik...
Hado lubab siis töödeldud mootorit pruukida ilma õlita kuni 300km ( paberitest lugesin) ulatuses...
kavatsen õli välja lasta ja sõita ilma õlita umbes 50 km.

On sul juba uus mootor olemas, et vanast vabatahtlikult loobud?
Tean, et Nõukogude armeel oli olemas spets mootoriõli mida katsetati nii afgaani kui ka muude konkreetset juhuste tarbeks. Pidi ilma õli ja jahutuseta võimaldama sõita loetud kilomeetreid, et lahingolukorrast väljuda. Tegelikkus osutus natuke raskemaks, nagu ikka...
Vasta
#9
Ma ei tea, kas tegu oli lisandi veaga või mitte, aga igatahes üks Ziguli mootor andis lisandi panemise peale vähem kui 100 kilomeetri pärast otsad. Tegu polnud küll Xadoga.

Xado heaks on kunagi auto.ee foorumis öeldud, et see võttis ühe Honda hüdrotõukuritel ära kombe tiksuda.

Oma esimese auto ajast võin aga öelda seda, et paljusõimatud Addinoli täissünteetiline õli hoidis Ziguli mootori elus pärast seda, kui õlipump seisma jäi. Ilma lisanditeta. Mootor siiani elus, kannatas talvel isegi jäärada sõita.

Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#10
Ma ei loe kusagilt välja, kas oled juba esimese tuubi sisse lasknud või mitte? Minul (3 aastat tagasi) tõusis kohe õlirõhk ning tühikäigupöörded tõusid 500-lt 850-le (Fordi V6).
Vasta
#11

Tean, et Nõukogude armeel oli olemas spets mootoriõli mida katsetati nii afgaani kui ka muude konkreetset juhuste tarbeks. Pidi ilma õli ja jahutuseta võimaldama sõita loetud kilomeetreid, et lahingolukorrast väljuda. Tegelikkus osutus natuke raskemaks, nagu ikka..
*****************************************************************
See ei käi teema kohta aga selline õli on siiki ka hetkel olemas.Sai seda valatud
gaz24 mootorisse ja ca 10min \"paarutamisele\" ilma veeta läks mootoris kolin ainult ca 100% suuremaks.(mootor kolises korralikult juba ennem; kepsusõrm).Siis lasime õli ka välja.Big Grin ja veel 5 minutit kannatas .Siis hakkas motost kahju ja lõpetasime \"eksperimendi\".Lahtivõtmisel vahetasin kepsu ja kolvi. Moto sõidab siiani.Big GrinBig Grin.
Eksperimenti toetaks mmmmmmmm...... Koidulaga(ta ju ilus tüdruk):Saada arve nr
Vasta
#12
Luther Kirjutas:Kui üks asi sobib kõigeks, siis ei sobi ta mitte millekski

Point ei ole selles, et üks asi sobiks kõigeks, vaid see, et mootori ühe-kahe põhiomaduse oluline muutmine toob kaasa palju positiivseid nähtusi.
Mootori puhul on selleks muutuseks pindade määrimise parandamine ja kulumise vähendamine.

Kas xado seda suudab, on iseküsimus. Teoreetiliselt - miks mitte - mingi keraamikalaadse vähekuluva ja libeda pinna tekitamine peaks olema võimalik ja selle kasu oleks ilmne - keraamilised mootorid ei vaja üldse kolbide õlitust (kuigi päris keraamika puhul on ka muud plussid mängus - ntks parem absoluutne temperatuuritaluvus ja väiksem termopaisumine võrreldes metallidega)

Ja teine point on see, et haiguste ärahoidmine on alati efektiivsem kui nende ravi. Ei maksa oodata äkilisi imesid. Seevastu pikemaajaline kulumisvastane töötlemine võib anda efekti.
Vasta
#13
Tankisin ka hiljuti oma siksile Nitro 3000 ja ennäe imet, passi vaadates oli näruse 47 kW asemel 100 kW! Summutis olevad augud olid ka kinni keevitunud. Kõige suurem üllatus ootas kapoti all -- Nitro 3000 oli installeerinud turboülelaaduri koos vahejahutiga.
Usun, et pärast 50 km ilma õlita sõites, pelgalt Hado imepärasele õlitusele lootes, tuksub Su 04 kapoti all vähemalt BBC V8!
Vasta
#14
need põhinesid enamasti molübdeenil. seda peaks kirjade järgi ka pea igas kvaliteetsemas õlis tilgake sees olema. tegin proovi hiljaaegu molübdeenipulbrit leida, ei õnnestunud. küll sain mingit aerosooli, mis suures osas molübdeen (mis maksis, ei taha kohe mainidagi). peab vist tuttavad endisaegsed rallimehed üles otsima, neil seda liikus.

aga äkki teab keegi sellest ainest ja selle liikuvusest rohkem?


al Kirjutas:Tean, et Nõukogude armeel oli olemas spets mootoriõli mida katsetati nii afgaani kui ka muude konkreetset juhuste tarbeks. Pidi ilma õli ja jahutuseta võimaldama sõita loetud kilomeetreid, et lahingolukorrast väljuda. Tegelikkus osutus natuke raskemaks, nagu ikka...
Vasta
#15
Kunagi tegin oma opel vectrale ka ühe Xado kuuri ja mootor käib siiani vaikselt (vaikseks muutus ta töötlemise käigus), mootori hääle kuulamiseks salongis peab ventilaatori ja raadio välja lülitama ning siduri lahutama. Läbisõit praeguseks 326 000 ja kapremondi vajadust ei paista veel kusagilt Toungue
K-750 (1962?), K-750 (1968), M-62 (1963), BMW 735 (1991), Suzuki GSX-R 600 K3, Chevy Van G30 5,7 1978.
Vasta
#16
PPPPle: Kui mootor kotti jookseb siis mu 30 aastat tagasi õpitu peab paika ka tänapäeval

LUTHERile: Selleks katset teengi, et mitte niisama lõugu lõksutada. Kogu sinu kirjutisega olen nõus siiani - võibolla ka peale katse lõppu. Mina aga tahan olla endas KINDEL. Sina aga oletad.

ASPELUNDile: Mootor läbinud xadoga 150 km- siiani terve. Mitu km selle Addinoli õliga Lada ilma pumbata sõitis?

WAXile: Tuup sees . sõidetud 150km. Muutusi ei ole. Õlirõhk sooja mootori korral oli/on umbes 1atm.

AGAAle: Ega siis keemia ikka päris pe...s mootorit korda tee. Seda ka kirjatud tetmikus.
Arve nr saatsin. Tänud sulle.Cool
Kasutan seda sihtotstarbeliselt.
Vasta
#17
Kunagi ammu sai sellest molübdeenist jms pikemalt jahutud.
Tööpõhimõte selles, et täidab ära mikropraod ja moodustab metalli pinnale imeõhukese kaitsva kihi.
Xado põhimõte oli vist miskise keraamilise kaitsekihi tekitamises.
Nüüd tulebki küsimus püsti: kas igale poole see kiht sobi ja kas igal pool see konet kaitseb. Mootori õlituse põhimõte ju õlikihi moodustamine töötavate pindade vahele. Kui sinna miski kiht tekitada, siis õlikiht seda õhem.
Eestis kasutas üks maaletooja/hooldus aastat, paar MO baasilisi määrdeid. Siis loobusid, põhjendama pikalt ei hakatud, öeldi vaid, et jamasid kuhjus liialt.
ma loodan pigem, heale määrdele ja tervele karteripõhjale Wink
Vasta
#18
Panen siis siia üles ka mõõtetulemused, mis enne kemikaali sisse valamist olid.
Kuuma mootoriga silindrite surved(gaas põhjas).
1)10 2)10 3)10 4)11
Külma mootoriga (gaas põhjas).
1)9 2)9 3)9 4)10,5
Õlirõhk mõõdetuna mehhaanilise manomeetriga (Kunagise saksa sassi oma) Mõõtepiirkond 6atm 3/4 täisringist. Numbrid peal puuduvad. On punane ja roheline piirkond. Vanematel mudelitel oli numeratsioon peal. Selle järgi saan arvestada.
Linnasõidu kuum mootor.
900 p/min 1atm.
50 km/h 1,5atm.
Pika otsa peal kuumeneb õli veidi rohkem ja siis on seieri paksuse jagu rõhk madalam. Tühikäigu rõhu koha peale tehtud markeriga märgike klaasile.
Väljaheite gaasid mõõdetud ülevaatuspunktis. Keeratud midagi pole. Näidud olid sellised.
C* 94
p/min 780
CO 1,235
CO2 13,92
O2 0,74
HC 298
Lamda 0,982
CO vrai 1,235

C*97
p/min 2650
CO 2,067
CO2 13,78
O2 0,38
HC 212
Lamda 0,949
CO vrai 2,067
Vasta
#19
Teine tuup sees. Märgatavaid muutusi pole.
Vasta
#20
Huvitav kas see IMEMÖKS teeks korda ka mu 400000 (nelisadatuhat) sõitnud bmw kolksuvad hüdrotõukurid, kolisevad kolvisõrmed ja lekkivad tihendid. Selle aine koduleheküljel oli ka kägukastide ja pea ülekannete remondi pastasid, enda BMW tagsilda oleks ka vaja remontida, nimelt loks seal juba pea 3-4 mm (pool telje otsa loks, mitte kardaanivõlli Smile)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne