automoto.ee foorumid

Täisversioon: Moskvich Elite
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7
Koondaks siia teemasse info Elitede (408/412 baasil) kohta.

Elite erinevused tavamossedest. Kes teab täiustada/parandada, andku teada.

*Oranzid esisuunatuleklaasid. (kas olid kõigil?, kas siis olid ka tagumistel püsttuledel ülaosad oranzid?)
*Polstrid. Nagu olen aru saanud, siis olid need kahevärvilised ja nö. kajakaprofiils. Nagu siin pildil.
*Turvavööd. Olid vist kõigil ekspordiks viidud mossedel kohustuslikud. (kas neil mossedel, mis tehasest diivan-tüüpi esiistmega väljusid, vahetati turvavööde paigalduseks esiiste kahe eraldiasetseva vastu?)
*Lääne päritoluga osad. FM raadiod, tuled, küünlad, filtrid, amordid, rehvid, jagaja, generaator jne.
*Mootor. vastavalt soovile sai klient valida lisaks 408 ja 412 bensiinimootoritele ka erinevaid diiselmootoreid (Perkins, Peugeot, jne.)
*Värv. Mis värvi tehti Moskvich Elitesid? Kas salongi värvikombinatsioon olenes kerevärvist?
*Kroomdetalid. On öeldud, et eksportvariandil oli alati katuserenni ääris kaetud kroomitud alumiiniumliistudega. Samuti olid teistugused peeglid.Tagaotsal oli spetsiaalne kroomitud Elite-kiri.
*Ingliselkeelsed kirjad. Näidikuplokil, embleemidel ja kapotialusel tehasesildil kasutati inglisekeelseid kirju.
*Neli esituld. Tavaliselt on Elitemossedel ees 4 ümmargust tuld mis on tavamosse omadest väiksemad. kuid ühel Soome automüügilehel on müüa kahe ümara esitulega 408 Elite, kas see tähendab, et oli ka erandeid?

Moskvitsite eksportimisega tegeles vist välikaubandusfirma AvtoExport, kes siis vastavalt kliendi nõudmisele koostöös Mossetehasega autosid komplekteeris?

Põhjus miks ma selle teema siia tegin on see, et koos ühe Eliteomanikuga hakkasime koostama Elitemosse teemalist veebilehte ning sooviks koguda sinna võimalikult täpse ja rohke informatsiooni. Seega ootan täiustusi ja lisasid oma ülalolevale tekstile.

Pildid mõnedest Eestis olevates Elitemossedest leiab kuni veebilehe valmimiseni aadressilt http://www.elvag.edu.ee/~andres/elited/
EDIT: nüüd pisut koondatud midagi aadressile www.elitemoskvich.tk
Nii lisame siis kohe järgmist mida tean:
*1968 aasta oktoobris tuli Moskvitch 408-tele põranda käigukangi auk! Se näitab seda ,et kui mõned tahavad 408-sat 100% originaali ei pea seda mite likvideeerima vaid seda kattis spets kork.
*Osad Elited olid veel luksvariandid, seest nahaga ja võibolla mitmeid muid täiustusi nendel oli ElitE sildi lisasilt DeLux
*1968-1969 tuli Elitedele Selline polsterdatud armatuuriäärering naq Hõljuki 426 Elitel on, Iževskis ei kasutatud seda ääreringi ja pärast 66 aastat hakatigi Moskvas tootma pea ainult Export mossesi ja Iž tegi naq siseturu jaoks.
*Kõik Moskvitch 408 Elited kui ka tavalised tulid 1969-1970 aastateni välja ainult üleni punaste tagatuledega. Kollane tagasuunatuli tuli arvatavasti koos mingite autotulendus reformidega, et eristada kollast suunatuld punasest tulest. Arvukalt muidugi vahetati neid tulesid uuemate vastu kuna päike tegi oma töö ja neid tagatulesid toodeti ju edasi Moskvitch 426,427,433,434,2137,2138(ja kahe viimase universaalvariandi tarbeks) ka pärast seda kui tavaline 408 kere tootmisest maha võesti.

Moskvitch 412 ei toodetd kunagi Elite nime all nende mudeli lõpus oli IE. Erandiks võib pidada varajast(408 kerega) Moskvitch 412.(naq Marttil)

AVTOEXPORT oli tegelikult väga laiahaardeline Autoklubi, mis tegeles Rallide, autode expordi ja nätuste korraldamisega (Nii NL-is kui ka väljaspool) jpm.
Igati asjalik ettevõtmine teil !!! Jõudu ja jaksu soovin !!!
mossepower Kirjutas:...2137,2138(ja kahe viimase universaalvariandi tarbeks)...
Ei saa nagu hästi sellest lausest aru... 2137 ongi universaal. 2138 on aga täpselt sama kerega mis 2140, seetõttu ei saa tal kuidagi \"banaanikujulisi\" tagatulesi olla.
See peaks ka Elite olema: http://www.kuldnebors.ee/kuulutused/inde...ype=search
Või ma eksin?
Paaristuled viitavad jah Elitele.
Samuti on seal suht vähelevinud oranzid suunatuleklaasid (omal ka üks selline olemas, teist oleks veel vaja).
Selle 1 pildi järgi ei saa eriti täpselt auto seisukorrale ka pihta. Esmapilgul paistab ülikorralk kuid hoolikamalt vaadates on mitmeid pisivigu näha.
Kunagi omandas mu esivanem Soomest tagasi tulnud 412 IE--sellel ilutses taga kindlalt kiri ELITE,peale selle oli tal nii kapoti,kui ka pagaasnikuluugi servas nikkel liist,mis oli nii umbes 5cm laiune.Kahjuks ei mäleta masina aastaarvu.
Hõljuk mainis oma sõnavõtus et kõikidel Elitedel olid turvavööd. Minu 1969 M412 on ka kaks eraldi istet aga turvavöösid pole, suurendab välja kukkumise ohtu nagu juhtus minuga. Nimelt Järvevana teelt Tartu mnt linna poole keerates tuli lahti kõrvalistuja(minu) poolne uks ja kuna turvavöösid pole siis pidin kähku kinni haarama tagumisest kaitserauast mis oli parajasti kahe istme vahele asetatud. Järgmises kurvis läks ka kaduma kojamees aga see pole vast teemaga seotud
stretch Kirjutas:
mossepower Kirjutas:...2137,2138(ja kahe viimase universaalvariandi tarbeks)...
Ei saa nagu hästi sellest lausest aru... 2137 ongi universaal. 2138 on aga täpselt sama kerega mis 2140, seetõttu ei saa tal kuidagi \"banaanikujulisi\" tagatulesi olla.

Tähendab mul läks sassi tahtsin öelda ,et 2138 ja 2137 universaal-furgoon variandid, ei tulnud tähised hetkel meelde ,aga need on 2734 ja 2733.

stretch, ega sinagi eksimatu pole 2138 on M2140 universaalvariant ja 2137 on 2134 universaal variant.
2138 on sedaan, nagu 2140 kuid 408 mootoriga!!
AZLK 2137 ja 2136 on 2140-ne (2138-ne) universaalvarjandid,vaid 2136 (sedaan 2138) on peal 408 mootor,teistel 412. 2733 ja 2734 on furgoon-tüüpi(nagu mudelid 433 ja 434) vaid 2733 on 408 mootoriga.
Samad erinevused,nagu on need mudelitel 2138 ja 2140,on ka mudelitel 2136 ja 2137.
Siin veel 1 ELITEWink Link

Edit: Link parandet

ELITE oli eksporti mineva nõukogude väikeauto reklaamnimi välismaal. Moskvitchi tehas kasutas nime ELITE ja Ziguli tehas kasutas nime LADA. Ja Volga oli ikka Volga ning Volga nime all üritati müüa ka UAZ-e. Sama reklaami nippi kasutavad mitmed maailma autotootjad, kes nimetavad erinevates maades oma autosid kohalikule rahvale suupärasemalt. Katsuge inglise keele reeglite alusel hääldada Moskvitš, Ziguli või Zaporozets, heal juhul läheb keel sõlme ja halvemal juhul võib see tähendada ka midagi roppu!
Seega müüdi kõiki Mossesid välismaal ELITE nime all, töisematele riistadele polnud lihtsalt lisatud kauneid kroomitud kirju, 2140 SL-ile poleks ka sobinud. Kahjuks puuduvad mul andmed nime kasutamise alguse kohta. Ilmselt enne 408-t seda nime ei kasutatud ja vast ehk sel põhjusel ei olnud varasematel Mossedel ka erilist minekut läänes.

Kokkuvõttes tundub mulle, et ELITE-de ühiseks tunnuseks on ainult vastava osakonna kõrgem kvaliteedi kontroll kui tava pannidel. Olid ka sotsmaad, kuhu saadeti slaavikeelsete kirjadega ja lihtsama polstriga ELITE-sid, kerel polnud ka kroomitud kirja \"ELITE\". Küll aga oli kaasa antava manuaali ja peegli külge riputatava vimpli peale kirjutatud\"ELITE\".
Olen mõnda arga omanud soomest tagasi toodud 408-t Aasta vist oli 66 või 67. Auto algupäraselt kirsipunane. Esimesed suunatuled olid valged, koos gabariitidega. Huvitav oleks teada, kas eelpool toodud pildil, kus 408- l kollased suunatuled, on need koos gabariitidega või eraldi? vene autodel nagu polnud kollaseid gabariite ees minuteada.... minu mossel olid esituledes LUCAS elemendid ja holimata sellest, et reflektorid suht hädised, oli tuli päris hea! (ei suuda meenutada, missugune pirn oli kaugtules, vist ikka tavaline, mitte H) Ees ohtralt kroomi, tagatuled üleni punaste klaasidega ning salongipolster ja istmed üleni valged.
juhiiste ühes tükis. Mingit ideedki selle kohta, et käigukang võiks põrandal olla küll polnud, ainuke avaus oli käigukasti õli lisamise augu kohal. Kuna olen kokku viite mosset pidanud, siis võin öelda, et kui too 408 poleks pea kümmekond aastat põhjaga vastu maad lebanud, oleks ta neist (ka hilisematest ) kõige kobedam veel olnud. Puudus kül osa põhjast ning täielikult mõlemad küljekarbid, oli see auto veel täiesti liikumisvõimeline Smile
hakkab vist teemast välja minema..- lõpetan Smile
mart000 Kirjutas:Huvitav oleks teada, kas eelpool toodud pildil, kus 408- l kollased suunatuled, on need koos gabariitidega või eraldi?

Neile peaks käima kahe hõõgniidiga pirn. Vähemalt ühel minu mossel (408 ja 412 ristand) oli sellistes oranzi klaasiga esisuunakates just selline pirn.
Ma ajasin sassi siis 2138 ja 2134, mis see eelmine siis õige on? Deforseeritud mootoriga variant A66-ele?
mossepower Kirjutas:Ma ajasin sassi siis 2138 ja 2134, mis see eelmine siis õige on? Deforseeritud mootoriga variant A66-ele?
Niisiis väike selgitus tabeli näol:

mootori mark AZLK-408 UMK-412
töömaht (l) 1,358 1,478
algmudel (sedaan) M-408 (1965- 1975) M-412 (1967-1975)
järglased: alates 1976
sedaan M-2138 M-2140
universaal M-2136 M-2137
furgoon M-2733 M-2734
Väliselt olid nii sedaanid, universaalid, kui ka furgoonid ühesugused, erinevus vaid kapotialuses jõuallikas. Siiski 2140/2138 väljalaske esimestel aastatel paigaldati esitiibadele tuuninguna nimesilte kirjaga \"Moskvitch 1360\" M-2138-l ja \"Moskvitch 1500\" M-2140-l, ning tagumise parempoolse tagatule all ristkülikukujuline \"iluasi\" millel numbrid siis vastavalt mudelile \"1360\" või \"1500\". Need numbrid näitasid mootori töömahtu, mis antud sõidukit liigutas. Siinkohal võiks mainida, et 2138-id ja tema teisendeid 408 mootoriga lasti üpriski vähe välja, kuna ufaa mootoritehas lihtsalt ei jõudnud varustada Iževski tehase kõrvalt ka 100 %-liselt Moskva tehast. Et tootmine sellepärast ei seiskuks/kahaneks, paigaldati ka vähesel määral masinatele ka \"iganenud\" 408 mootoreid.
taruvaras Kirjutas:mootori mark AZLK-408 UMK-412
..........................................................................
Taruvars poolt mainitud mootori UMK-412 mark on valesti kirjutatud. Õige oleks UZAM-412 (ufimski zavod aftomobilnõh motorof)
..........................................................................

Siinkohal võiks mainida, et 2138-id ja tema teisendeid 408 mootoriga lasti üpriski vähe välja, kuna ufaa mootoritehas lihtsalt ei jõudnud varustada Iževski tehase kõrvalt ka 100 %-liselt Moskva tehast. Et tootmine sellepärast ei seiskuks/kahaneks, paigaldati ka vähesel määral masinatele ka \"iganenud\" 408 mootoreid.
Moskvitsh 412 tootmist alustati aastal 1967. Selleks ajaks oli juba Ufaa mootoritehas valmis.
IŽevski tehasest hakkas 412 mudel tulema alles1970 aastal.
Usun, et Moskva tehas oli ikkagi prioriteet mootorite tarnimise seisukohast.
Loogika järgi võib seletada 408 mootori paigaldamist 2140-nele (2138) vast Moskva autotehase laojäägiga.
Izevski tehasel lihtsalt sellist (408 mootori) laojääki olla ei saanud, kuna pole elades seal selliseid autosid ehitatud.
Ka seletab Izevski tehase teisejärgulisust asjaolu - Moskva tehasest maha võetud mudel (liinid) läksid Izevski masinatehasele.
Hõljuk Kirjutas:
mart000 Kirjutas:Huvitav oleks teada, kas eelpool toodud pildil, kus 408- l kollased suunatuled, on need koos gabariitidega või eraldi?

Neile peaks käima kahe hõõgniidiga pirn. Vähemalt ühel minu mossel (408 ja 412 ristand) oli sellistes oranzi klaasiga esisuunakates just selline pirn.
Julgen vaielda. Minu esimene auto oli M-408E aastast 1970. Seega viimane aasta, kui toodeti veel tagumiste \"banaanikujuliste\" laternatega sedaane. Oli ka minu massinal ees 4 tuld, suunatuled kollaste klaasidega, kuid ilma gabariidita. Sees ühe niidiga 21 W pirn ja ka lambist väljus ainult üks kollane juhe. Ei tohtinudki eeskirjade kohaselt gabariidituled kollase valgusega põleda. Gabariidituledeks olid välimised põhilaternad, kuna omasid lisaks lähi/kaugtule pirnile veel üht pisikest pirnikest. Kõigi nelja laterna klaasid olid ameerika tüüpi valgusjaotusega, pirnid ühesugused vanemat tüüpi, kuid sisemistes laternates kasutuses ainult kaugtule hõõgniit. Ka lülitusid kaugtuled läbi relee, mis asus mootoriruumis kapoti all. Ka tagatule suunad olid kollased, kuid klaasidel puudub \"e\" või \"E\" tähis nagu hilisematel samasugustel klaasidel. Ise arvan, et teatud \"välismaades\" oli ehk juba sel ajal kollaste suunakate nõue. Olen näinud pilti, kus 4 tulega mosse promob kusagil messil 412 mootorit esistangel numbrilaual aastaarv 1968, samas olen näppinud 1969 aasta \"kohalikku\" neljatulelist,millel ees valged suunad-gabariidid.Välimistes suurtes laternates aga gabariidipirnike puudus. Ju siis tehas komplekteeris masinaid juppest, mis parasjagu laos riiulis olid. Ühesõnaga segane värk.
Veel enda masinast. Polster istmetel ja ustel must, keskmise ukseposti sisemine kate ülaltpoolt valge lae tooni, altpoolt must. Turvavööd puudusid, kuigi kohad olid olemas. Armatuuris kirjad ladinatähtedega.
Esitiival peegel (võib-olla oleks ka paremal tiival pidanud olema, kuid selleks ajaks oli tiivavahetus toimunud), tiibadel esiuste läheduses \"1300\", uste alaservas ja esitiibade alumises nurgas roostevabast terasest triibulised iluliistud, umbes 5-6 cm laiad. tagumisel aknapostil kroomitud roostevaba terasest ribidega rombid,rombide all asub ca 4 cm läbimõõduga stantsitud auk. Katuserenni ääris kaetud samas stiilis kroomliistuga, nagu esi- ja tagaklaasi ääris. Tagapaneelil \"Elite\" kiri paremal tagurdustule kohal. seespool tagurdustulesid lisahelkurid koos paksude alustega samal kõrgusel. Tagakapotil kiri \"Moskvich\"
Tean ka eelpoolkirjeldatu analoogi, kuid kahe esilaternaga, uste alaservas liistud puuduvad, ka aastast 1970. Koduturule valmistatud 2- või 4-tulelistel reeglina selline \"tuuning\" puudus. Niisiis ei ole tulede arv (2 või 4) näitaja, kas masin on eksporttoode või kohalikule tarbijale.

Kuna mina olen elupõline IZ-i mees, siis oma alaväärsuskompleksi Moskva tehase meeste ees vabandaks välja teadmisega, et minu esimene IZ 412 sai ostetud eelmise omaniku poolt Riiast valuuta eest 1971. aastal. Seda müüdi seal ELITE nime all ja ainsateks \"eritunnusteks\" olid üleni valge polster ja ilurõngad kilpide all. Kaasas oli olnud bulgaaria murrakus manuaal, kus peal oli selges keeles kirjutatud ELITE. Seega oli ilmselt tegemist sotsmaa jaoks tehtud eksport Iževskiga, mis kogemata kombel sattus Riia valuutapoodi.
Teiseks IZ-iks on mul 1977. aasta kastikas 2715-011, mis on Soomest tagasi tulnud. Soome edasimüüja Konela reklaamis kõiki Mossesid ELITE-dena, kaasaarvatud kastikad. Vastav ELITE vesipilt kleebiti ka tagumise akna alumisse serva. Kahjuks on minu kastikal see kadunud, säilinud on ainult ukseklaasil vesikas korrosioonitõrje teostamise kohta. Tallinnas aga liigub ringi üks pikendatud kastikas, millel on see Soomes pandud ELITE vesikas küljes.

Ärge jätke mind ELITE-meeste hulgast välja! (See oli nali!)
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7