17-01-2005, 00:09 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-11-2005, 11:00 AM ja muutjaks oli Hõljuk.)
Koondaks siia teemasse info Elitede (408/412 baasil) kohta.
Elite erinevused tavamossedest. Kes teab täiustada/parandada, andku teada.
*Oranzid esisuunatuleklaasid. (kas olid kõigil?, kas siis olid ka tagumistel püsttuledel ülaosad oranzid?)
*Polstrid. Nagu olen aru saanud, siis olid need kahevärvilised ja nö. kajakaprofiils. Nagu siin pildil.
*Turvavööd. Olid vist kõigil ekspordiks viidud mossedel kohustuslikud. (kas neil mossedel, mis tehasest diivan-tüüpi esiistmega väljusid, vahetati turvavööde paigalduseks esiiste kahe eraldiasetseva vastu?)
*Lääne päritoluga osad. FM raadiod, tuled, küünlad, filtrid, amordid, rehvid, jagaja, generaator jne.
*Mootor. vastavalt soovile sai klient valida lisaks 408 ja 412 bensiinimootoritele ka erinevaid diiselmootoreid (Perkins, Peugeot, jne.)
*Värv. Mis värvi tehti Moskvich Elitesid? Kas salongi värvikombinatsioon olenes kerevärvist?
*Kroomdetalid. On öeldud, et eksportvariandil oli alati katuserenni ääris kaetud kroomitud alumiiniumliistudega. Samuti olid teistugused peeglid.Tagaotsal oli spetsiaalne kroomitud Elite-kiri.
*Ingliselkeelsed kirjad. Näidikuplokil, embleemidel ja kapotialusel tehasesildil kasutati inglisekeelseid kirju.
*Neli esituld. Tavaliselt on Elitemossedel ees 4 ümmargust tuld mis on tavamosse omadest väiksemad. kuid ühel Soome automüügilehel on müüa kahe ümara esitulega 408 Elite, kas see tähendab, et oli ka erandeid?
Moskvitsite eksportimisega tegeles vist välikaubandusfirma AvtoExport, kes siis vastavalt kliendi nõudmisele koostöös Mossetehasega autosid komplekteeris?
Põhjus miks ma selle teema siia tegin on see, et koos ühe Eliteomanikuga hakkasime koostama Elitemosse teemalist veebilehte ning sooviks koguda sinna võimalikult täpse ja rohke informatsiooni. Seega ootan täiustusi ja lisasid oma ülalolevale tekstile.
Pildid mõnedest Eestis olevates Elitemossedest leiab kuni veebilehe valmimiseni aadressilt http://www.elvag.edu.ee/~andres/elited/
EDIT: nüüd pisut koondatud midagi aadressile www.elitemoskvich.tk
Elite erinevused tavamossedest. Kes teab täiustada/parandada, andku teada.
*Oranzid esisuunatuleklaasid. (kas olid kõigil?, kas siis olid ka tagumistel püsttuledel ülaosad oranzid?)
*Polstrid. Nagu olen aru saanud, siis olid need kahevärvilised ja nö. kajakaprofiils. Nagu siin pildil.
*Turvavööd. Olid vist kõigil ekspordiks viidud mossedel kohustuslikud. (kas neil mossedel, mis tehasest diivan-tüüpi esiistmega väljusid, vahetati turvavööde paigalduseks esiiste kahe eraldiasetseva vastu?)
*Lääne päritoluga osad. FM raadiod, tuled, küünlad, filtrid, amordid, rehvid, jagaja, generaator jne.
*Mootor. vastavalt soovile sai klient valida lisaks 408 ja 412 bensiinimootoritele ka erinevaid diiselmootoreid (Perkins, Peugeot, jne.)
*Värv. Mis värvi tehti Moskvich Elitesid? Kas salongi värvikombinatsioon olenes kerevärvist?
*Kroomdetalid. On öeldud, et eksportvariandil oli alati katuserenni ääris kaetud kroomitud alumiiniumliistudega. Samuti olid teistugused peeglid.Tagaotsal oli spetsiaalne kroomitud Elite-kiri.
*Ingliselkeelsed kirjad. Näidikuplokil, embleemidel ja kapotialusel tehasesildil kasutati inglisekeelseid kirju.
*Neli esituld. Tavaliselt on Elitemossedel ees 4 ümmargust tuld mis on tavamosse omadest väiksemad. kuid ühel Soome automüügilehel on müüa kahe ümara esitulega 408 Elite, kas see tähendab, et oli ka erandeid?
Moskvitsite eksportimisega tegeles vist välikaubandusfirma AvtoExport, kes siis vastavalt kliendi nõudmisele koostöös Mossetehasega autosid komplekteeris?
Põhjus miks ma selle teema siia tegin on see, et koos ühe Eliteomanikuga hakkasime koostama Elitemosse teemalist veebilehte ning sooviks koguda sinna võimalikult täpse ja rohke informatsiooni. Seega ootan täiustusi ja lisasid oma ülalolevale tekstile.
Pildid mõnedest Eestis olevates Elitemossedest leiab kuni veebilehe valmimiseni aadressilt http://www.elvag.edu.ee/~andres/elited/
EDIT: nüüd pisut koondatud midagi aadressile www.elitemoskvich.tk