automoto.ee foorumid

Täisversioon: catepillar
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nägin ühes kohas sellist lindikat, oskab keegi midagi
valmistusaja ja mudeli tehniliste andmete kohta öelda.

http://www.pilt.ee/view/372849
Näh, täpselt jälle ei mäleta.
Aga kuskilt ma nagu lugesin kunagi, et yks taoline caterpillari lindikas oli yks esimesi taolisi isendeid esimeses Eesti Vabariigis ning rygas kovasti tööd teha.
Nõuka ajal oli peidus ning taasiseseisvunud Eestis tõi omanik selle taas päevavalgele, remontis selle töökorda ja nyyd olla see seisev mälestusmärk kuskil vastaval alal tegutseva firma juures. Midagi oli vist mainitud ka seoses mingite juppide tellimisest tootjatehase kaudu.
Ehk tuletab see hägune jutt mõnele teisele foorumlasele midagi meelde?
Võib-olla oli neid veel, aga ühest kollasest \'38 Caterpillarist, mis vene ajal peidetud oli, kirjutas Eest Ekspress 1999
http://www.ekspress.ee/Arhiiv/1999/26/bottom.html
Kõige viimane nupukene selles reas.
Mis sellest edasi on saanud, ei õnnestunud kahjuks leida
Sellest samast kollasest Catist oli juttu ka ühes viimase paari aasta jooksul ilmunud TMis (numbrit peast ei mäleta).Roheline esimese postituse lingil toodud piltidel tundub mulle vähemalt mingi muu eksemplar olevat.
Mrali poolt mainitud lugu ilmus TM-s nr. 3/2003 ,lk. 86. Samuti võib lugeda Maaleht nr. 3(641)/20. 01. 2000 ,lk. 15.
Väga huvitav asjandus,mootor on küll täpselt halli jossi mootor.Õigem oleks vist arvata et venkud viksisid mootori cati pealt maha,või tegelikult terve traktori.Cool
Seesinane jutuksolnud kollane traktor peaks olema Wihuri OY (Caterpillari maaletooja) käes kusagil akna pääl näitamiseks. D5 oli see mudel vist, ise nägin seda mõni aasta tagasi soomes aga peaks vist Eestis olema nüüd. \"Mobilistis\" oli kunagi väga asine artikkel sellest uhkete piltidega.
Konkreetne mudel oli Caterpillar D4.
Sillu Kirjutas:Konkreetne mudel oli Caterpillar D4.

D4 jah. Otsisin leheartikli üles. Number 7 aastast 2002 Mobilisti. Vähemalt tolle artikli põhjal traktor Tallinna Caterpillari esindaja juures. Tabasalus siis vist. Põnev märkida, et traktori esialgne omanik hr. Matrin Paalberg muuseas võitis 1951 viiesajaste külgvankriga rataste ringrajasõidu, keskmise kiirusega 131 km/h, mis tegi temast Nõuk. Liidu meistri. 14 aasta jooksul võitnud koguni 15 sõitu ja saanud hulka teisi-kolmandaid kohti.
Masin peaks seisma praegu vist tabasalus, asutuse juures (käisin suvel vaatamas) Traktor oli ainuke omataoline eestis kuni tuli vene aeg ja omanik kartis traktorist ilma jääda. Masin võeti laiali määriti osad ära ning maeti Vaida lähedale metsa. Kui rasked ajad möödas kaevas omanik traktori uuesti välja tegi, korda ja andis või müüs selle cat firmale.
Mõned täpsustavad faktid. Herra Paalberg tuli ainult Eesti NSV meistriks, 1948 ja 1951. Ja seda 750 cm3 masinatel. Esimesel aastal oli kaassõitjaks E.Laane, teisel korral O.Bachmann.

Ja 131 kilomeetrit tunnis ei saa olla keskmine kiirus, esimese eestlasena sõitis üle 100 km/h Pirita ringrajal Olev Kaseorg oma 750-sel (1952).

Asp
Ma ei tea täpselt ,kas tohin neid pilte siia üles panna ,kuna sai seal mind (ja SimmuJee`d ning Regardman`i) saatnud härrale lubatud ,et pildistan \"enda jaoks\" ,aga... noh siin nad on:

http://img214.imageshack.us/img214/4456/...ize0va.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/2218/...ize3vn.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/5348/...ize7hq.jpg
http://img214.imageshack.us/img214/6279/...ize3yn.jpg
Erakordselt nunnu masin. Aint veidi niilast värvi.
Soobel Kirjutas:Erakordselt nunnu masin. Aint veidi niilast värvi.
A tehasevärv oli tal ka ilmselt midagi sellist. Ehk on tegu isegi täpselt õige tooniga ,kuna Caterpillari firmal peaks ju värvikoodid olemas olema.
Kui ma ei eksis siis Juuli kuus läks traktori omanik/matja teise ilma Sad
minimop Kirjutas:Kui ma ei eksis siis Juuli kuus läks traktori omanik/matja teise ilma Sad

Ammu teada ja see oli vast veidike varem.
Kas keegi teab , kas sellel traktoril on käivitusmootor käivitamiseks? Kui on , kas siis käivitusmootorist mõnda pilti saaks näha? Mul nimelt ühel tuttaval seisab mingi mootor , mis pidada olema Jossi eelkäija oma. See on kahesilindriline vesijahutusega bensiinimootor. Töökorras. Karburaatoril on inglis-keelsed kirjad peal. Kahjuks on see mootor muu kola all ja fotosid ei ole võimalik teha. Kuid lähemas tulevikus ootab seda sara suurpuhastus ja omanik tahab mootorist lahti saada. Nüüd siis üritaks identifitseerida, millega tegu on.
Käivitusmootor on küll, vähemalt Yuutuubi videotel selle abil käivitakse. Võid otsida info märksõnade D4 pony engine või pony motor abil.

See mootor võib olla mõnelt suuremalt elukalt - kas ei olnud Jossi prototüüp mitte D6 või D8?

Parimat
A.
D-7 st tehti järgi.
Antud isend (D4) tiksus sel aastal maamessil. Päris põhjalik jutt oli ka juures.