automoto.ee foorumid

Täisversioon: BMW mootor mossele
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Otsi vana BMW 1600ccm mootor,nii aastast umbes 1975 ja säti see oma mossele peale, mul ühel tuttaval oli pandud kunagi u 12 aastat tagasi.Küsisin hiljuti ta käest selle kohta, aga ta ei mäleta enam täpselt, mida seal teha tuli, üldiselt ei olnud midagi erilist vaja ümber ehitada.Käigukast oli ka BMW oma.Mootori tõi ta Soomest lammutusest.Välja nägi see mootor küll väga 412 mootori moodi.Paar aastat see sõber rallitas mossega ,siis tegi avarii ja enam ei taastanud.Tagasilda vahetas vist viis korda selle aja jooksul, muid erilisi vigu ei olnudki, kui mitte arvestada seda ,et kere oli üsna mäda.
BMW mootori paigaldamine ei ole siiski nii suur töö, kui PVR välja pakub, ei ole seal vaja sillatala , roolisüsteemi ja tulemüüri ümber ehitada.Paigaldatud sai see tookord seetöttu, et mees tõi Soomest Ladasid Eestisse ja sai lammutusest väga odavalt BMW mootori.Ei ole neid näitajaid nii väga uurinud ,aga jutu järgi oli küll tunduvalt võimsam ,kui mosse enda oma.Ja utiili läks ta selle pärast ,et peale avariid ei olnud eriti midagi taastada,mis ka eelnevalt kirjas on.
sass Kirjutas:BMW mootori paigaldamine ei ole siiski nii suur töö, kui PVR välja pakub, ei ole seal vaja sillatala , roolisüsteemi ja tulemüüri ümber ehitada.Paigaldatud sai see tookord seetöttu, et mees tõi Soomest Ladasid Eestisse ja sai lammutusest väga odavalt BMW mootori.Ei ole neid näitajaid nii väga uurinud ,aga jutu järgi oli küll tunduvalt võimsam ,kui mosse enda oma.Ja utiili läks ta selle pärast ,et peale avariid ei olnud eriti midagi taastada,mis ka eelnevalt kirjas on.

Andesta, et enne nii karmilt sinu sõnade peale reageerisin, kuid asi lihtsalt selles, et mossele bmw mootori peale tõstjaid on liialt palju, iga mats ütleb, et läheb vahele nii mis ludiseb, aga tulemusi pole kusagil näha.
Kuid siiski ei kipu sinu sõbra sõnadesse suhtuma puhta kullana, aga pakun sulle suurepärast võimalust oma sõnade eest väljaastuda nimelt vedeleb mul hoovil üks 2140 kere ja üks 316 millel on M10 plokk mis on välisparameetriltelt täpselt samasugune kui 1975ndal aastal bmw 1600/1602 peal kasutatud. Minu ettepanek on seega, leida meile mõlemale sobiv nädalavahetus, ja see asi bmwlt mossele ümber tõsta. Sinu kasu asjas oleks oma sõnade kinnitamine, minu sõnade tagasilükkamine + kast õlut. Minu kasu oleks bmw mootoriga mosse, või oma sõnade kinnitamine.
Kui midagi täpsemalt tahad küsida ettepaneku kohta siis mu telefoni nr on 56666550 ja ma loen ka PT\'d

sass Kirjutas:ei ole seal vaja sillatala , roolisüsteemi ja tulemüüri ümber ehitada.

Sillatala vist tavaliselt jah keegi lõikuma ei hakka selliste võõra mootori vaheleistutamise projektide juures (vähemalt nii palju, kui mina neid näinud olen) - minnakse hoopis karteri kallale.
pppp Kirjutas:
sass Kirjutas:ei ole seal vaja sillatala , roolisüsteemi ja tulemüüri ümber ehitada.

Sillatala vist tavaliselt jah keegi lõikuma ei hakka selliste võõra mootori vaheleistutamise projektide juures (vähemalt nii palju, kui mina neid näinud olen) - minnakse hoopis karteri kallale.

Karteri kallale minnes vaatab meile vastu õlipump, mille tööpõhimõtet ja asukohta tuleks muuta, mis minu arusaamist mööda on suuremahuline ümberehitus
Oli täna vaja käia raamatukogus, ja juba seal olles hüppasin läbi tehnikakirastuse osakonnas, kus erinevaid bmw raamatuid vaadates selgus et 1975 aastat m10/m116 ja m10b18 on väliskujult identsed, kui mahakruvida torukollektor ja karburaator. Seega on minu pakkumine ikka veel jõus.
Mootorivahetusel lõigutud sillatala näiteks on Märt Aarne ehituses olev \"Linc\" mis sai endale moodsa V8 (moodne on siin kontekstis vaid tinglikult kasutatav väljend) koos moderniseeritud alusraamiga, millel ka muuseas sillatala lõiguti.


PS palve moderaatorile, et ta paigutaks bmw mootori kohta käiva jutu ümber vastavasse teemase või splitiks teema, sest mosse enda mootori ehitamisest olen ma väga kaugule läinud.


PPS: mossemeez kuihakkad uurima muude markide mootoridetailide sobivust uurima siis ole mees võta mind ka kampa, tundub huvitav lihtsalt :$
Väidetavalt on sobiva mootori mark L4 ,kas see on sama ,mis m10/m116 ja m10b18?
L4 on bmw\'l silindrivalemi tähistus. See tähistab et reas on 4 silindrit, tuhande üheksasaja seitsmekümne viiendamal aastal tootmises olnud L4 (reas neli) mootoriplokk oli m10, millel kasutati mitut sorti hülsitde väntade kombinatsioone ja sellest tuli lõppu mootori mahule viitav tähis B15 1.5l; B16 1.6l; B18 1.8l; B20 2.0l
M116st, M115st M99st, niipalju kui mina olen aru saanud on need olnud need nimetused paraleelselt kasutusel M10B1* tähistusega (M99 tähistab M10B18) aga kaheliitrisele mootorile ma sellise tähistus süsteemi vastet ei ole leidnud.
Kui leiad kinnitus väärseid andmeid mujalt... siis palun teavita ka mind, kuna pean ennast teatud määral M10 mootori entusjastiks, ja olen alati (110% ajast) huvitatud oma vigade parandamisest. Minu andmed pärinevad arvukatelt interneti lehekülgedelt, ja bmw E116, E21 ja E30 manuaalidest, seega olen oma teadmistes 90% kindel.
pvr Kirjutas:Mootorivahetusel lõigutud sillatala näiteks on Märt Aarne ehituses olev \"Linc\" mis sai endale moodsa V8 (moodne on siin kontekstis vaid tinglikult kasutatav väljend) koos moderniseeritud alusraamiga, millel ka muuseas sillatala lõiguti.

No see on IMHO kõike muud kui tavaline mootoriswapi-projekt...

p@ei.saand.kuidagi.näppe.klaverilt.eemal.hoida