automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mootor väriseb/lonkab liiga palju
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tegu 2140 mossega, 1977 aasta ja tavaline 412 mootor.
Oleks vaja abi vea leidmisel. Kui auto ostsin, juba siis mootor nati värises. Nüüd on aga asi hullemaks läinud, nii hull, et ülevaatuselt ei lasta enam läbi. Mootori vibra on liiga suur, et normaalne oleks, kui väriseval mootoril käsi peale panna, siis raputab "käed otsast".  Mootor on söitnud vaid 60'000.
Andke nõu, kust viga otsida ja mida teha. Kõik variandid on teretulnud. Eks ma siis vaikselt hakkan nokitsema (suur automehhaanik pole).
Esiteks alusta sellest, et kontrolli üle kõik küünlad/küünlajuhtmed. Üks või paar mittetöötavat silindrit võivad ses suhtes "imet teha".

Teiseks: kas karburaator/sissepritse teevad oma tööd ikka korralikult. On kõik voolikud/torud/tihendid korras ja teevad oma tööd nagu peab?

Kolmandaks: kas mootori padjad on üldse veel terved?

A.
kas kõik silindrid ikka töötavad.
Mosse mootor tühikäigul 1000 p/min kandis kipupki liialt värisema.
sõber käis korra vaatamas. Ta arvas, et äkki klapid jäävad lahti (olematu klapivahe). Aga kuna ta paterdab hajuti ja vahest ei värise üldse, ütlest ta et mootor jätab väga tihti vahele. Milline silinder vahele jätab, seda ta täpsemalt ei uurinud tol päeval. Kuda ma leiaks selle vahelejätva silindri ja vea?
Küünlaid saad järgnevalt kontrollida-võta töötava mootori pealt üks küünlajuhe koos piibuga maha,kui hullemini lonkama hakkab on küünal terve,kui midagi ei muutu on vaja puhastada või vahetada küünal.Nii toimi kõigi küünaldega ükshaaval.
Tea kas kasu aga mul jus analoogne asi Volgaga. Värina põhjus täiesti läbi käigukasti padi.
Stroboskoop aitab leida "vahele jätva silindri".
Ilmselt viga kõrgepinges. Kõrgepinge vahelejättusi võib põhjustada ka katkesti. Tuleks üle vaadata katkesti kontaktid, rootori võlli loks, jagaja.
Mosel on piduri(vaakum)võimendi kontrolli selle hermetilisust ja voolikukorrasolekut. Isa 2138 st 408 mootoriga 2140 -el oli lonkamise põhjuseks puuduv kummitihnd, mis oli tehases koku hoitud
agaa Kirjutas:Tea kas kasu aga mul jus analoogne asi Volgaga. Värina põhjus täiesti läbi käigukasti padi.
mosul on käigukasti tagaosas kah miskine padi (sellel pildil trossikolmiku taga, sellel asi ise) - ning vähemasti mul täristas säält iga nurga alt keresse Smile
kuna ma veel tehnikapoolega ei tegele, pole selle anatoomiaga tutvunud - aga esialgsel vaatlusel näikse see koht väikest "tuunimist" nõudvat.
13piisab Kirjutas:
agaa Kirjutas:Tea kas kasu aga mul jus analoogne asi Volgaga. Värina põhjus täiesti läbi käigukasti padi.
mosul on käigukasti tagaosas kah miskine padi (sellel pildil trossikolmiku taga, sellel asi ise) - ning vähemasti mul täristas säält iga nurga alt keresse Smile
kuna ma veel tehnikapoolega ei tegele, pole selle anatoomiaga tutvunud - aga esialgsel vaatlusel näikse see koht väikest "tuunimist" nõudvat.
........................................................................................
Mosu patja saab tjuunida heaste 200-se naelaga.CoolBig Grin.Loomulikult eeldasin ma ,et küünlad ja muu sihuke asi on läbikäidud.
Tõenäoliselt siin ikka  mootori värisemise põhjuseks on mootori ebaühtlane käik tühikäigul, ning arvatavasti tuleb minna karbussi kallale, mille reguleering on täiesti paigast, ka aitab kaasa sellele nati ebatihe nõelklapp, mis tühikäigul töötades hakkab üle "uputama".  77. a. 2140 peaks veel igaljuhul omama tavalist K-126H tüüpi karburaatorit. Igasugused ДААЗ tüüpi ja muud taolised paigaldati palju hiljem. Nii et aabits kätte ja kruttima!
Kindel värk on, et väriseva mootori puhul vanade,kuid tervete elastsete mootoripatjade-käigukastipadja vahetus uute jäikade patjade vastu tekitab hoopis vastupidise efekti, kus värin kandub läbi jäikade patjade veelgi enam keresse. Ühtlaselt töötav mootor ei rappu isegi katkiste patjade peal.  
Minu mälujärgi tuli vanasti 60 000 km sõitnud Moskvichil alustada mootori kapitaalremondiga, mitte piirduda pelgalt reguleerimistega. Loomulikult ei ole ma seda mootorit näinud, vaid õpetan siin raali vahendusel ja kohapeal on võib olla teine nägemus.
Aga omaltpoolt lisaks ka, et üsna oluliselt aitab kaasa kõrgema oktaanarvuga bensiini kasutamine. Bensiin number 98 põleb kõige paremini ja mootor rappub palju vähem, kütuse kulu ka langeb. Seda muidugi korras mootori puhul.
Ise kasutan mõnda aega ainult 98 oktaanarvulist ja tuleb tõdeda, et mootor töötab märksa ühtlasemalt ja kütuse kulu on pisut langenud, niiet kõrgem hind on tegelikult end ära tasunud.

onyks

Piibur Kirjutas:Minu mälujärgi tuli vanasti 60 000 km sõitnud Moskvichil alustada mootori kapitaalremondiga, mitte piirduda pelgalt reguleerimistega. Aga omaltpoolt lisaks ka, et üsna oluliselt aitab kaasa kõrgema oktaanarvuga bensiini kasutamine. Bensiin number 98 põleb kõige paremini ja mootor rappub palju vähem, kütuse kulu ka langeb. Seda muidugi korras mootori puhul.
Ise kasutan mõnda aega ainult 98 oktaanarvulist ja tuleb tõdeda, et mootor töötab märksa ühtlasemalt ja kütuse kulu on pisut langenud, niiet kõrgem hind on tegelikult end ära tasunud.
(esiteks) mosse mootor peab ilusti 130-150 000 kilomeetrit vastu kui korralikult hooldada
(teiseks) kui sõita 98 siis on klappid varsti ära põlenud ja tuleb asendada
isegi nii vanal mootoril oleks parem ka 95 eemale hoida, aga kuna eestis ei ole kuskilt väiksema oktaanarvuga bensiini kuskilt saada siis tuleb sellega sõita
Üks huvitav asi tuli veel meelde! Nimelt on võimalik Mossel küünlajuhtmed ühendada valesti. Käivitada on võimalik ja isegi sõita on võimalik aga tööjärjekord on täiesti vale.

Kõrgema oktaanilise kütuse paremates omadustes võin ma muidugi eksida ka, sest maailm ja tehnika tundmine areneb iga päevaga. Kõrgema oktaanarvuga kütust kiidetakse enamasti keemia õpikutes ja tehnika raamatutes, mis muidugi ei ole mingi argument, sest tänapäeval levib info digitaalseid kanaleid pidi. Moskvichi raamatus on öeldud, et millisel mootoril mitte kasutada 95-st madalama oktaanarvuga bensiini ja millisel ei või kasutada 76-st madalama oktaanarvuga, samas ei ole tõesti arvestatud fakti, et Moskvichi mootor on vana.


PS Ära ütle seda, mida õpilane ise võib leida; ära näita seda, mida õpilane ise võib näidata; ära tee seda, mida õpilane ise võib teha. Johannes Käis

Toredat keemia ja füüsika tundi!


Sõitsin 90aasta 412-ga päris mitu head aastat ja seda nii 95 kui ka 98 bensiiniga. Klappidega ei juhtunud küll midagi, 98 bensiinikulu vähenes tunduvalt. Mootori läbisõit oli 90 000 kandis. Polnud mul küll mingit probleemi ei mootori värisemise ega mootoripatjadega. Lõpuks asendasin originaalkarburaatoti nn aknaga karbussi vastu, sest tehase omal tühikäigu mingisugune reguleerjulla(mis oli tehtud plastikust või kapronist) lihtsalt pudenes ära. Uut ei leidnud ja nii sõitsingi vana karbussiga, ainuke probleem oli väike tühi koht kuskil 50-60 vahel, seda ei saanudki välja regullida. Niipalju siis klappide põlemisestBig Grin
käigukasti padjaga viga ei ole. Mitte värin ei käi keresse, vaid mootor ise väriseb, mootoripadjad korras.
Sõber käis stroboga vaatamas. See ei vilgutanud üldse, kuna impulss liialt nörk olevat olnud. Avastasime, et kontakt parajalt ära põlenud. Viilisime selle korda ning strobo hakkas näitama. Mootor läks ka juba peale seda nati ühtlasemaks. Strobo näitas, et vahele jätavad köik silindrid läbisegi, ka süütepoolist tulevalt juhtmelt oli näha, et jääb vahele. Järelikult vist rootoris viga pole.
Keerasime CO-d rikkamaks ning mootor jäi rahuldavalt tööle, värises vähem kui ennem, kuid vahele jätab ikka. Rohkemat tol päeval pole proovinud. Mis ideid veel pakute?
Peaks proovima vahetada korra süütepooli?
Vahetada kontaktide kondensaator? Kui vana kondekas korralikult ei tööta, siis ju säde kontaktide vahel. Kui säde oma energia juba sinna ära kaotab osa, siis seda nõrgem ta ju süüteküünla vahel siis on. Süüteküünlad ja kõrgepinge juhtmed kõik uued panin.
Rohkemat ma ei oska hetkel.
Karba nõelklapp peaks korras olema, üleujutusefekti ei tundu olevat.
Piduri vaakumsüsteemi voolikud tundusid hermeetilised.
onyks Kirjutas:(teiseks) kui sõita 98 siis on klappid varsti ära põlenud ja tuleb asendada
isegi nii vanal mootoril oleks parem ka 95 eemale hoida, aga kuna eestis ei ole kuskilt väiksema oktaanarvuga bensiini kuskilt saada siis tuleb sellega sõita

Seleta meile palun nati sügavamalt seda teooriat, mis sa ülalpool kirjutasid. Saab asja ehk selgemaks.
Mosse raamatus kirjas, et vaja panna 93. Kuna sellist pole, siis 95. 98 neist aga köige detonatsioonikindlam (seda ju oktaanarv näitabki: plahvatuskindlus, s.t. vöime isesüttimisele vasta panna). Miks ei tohiks siis vanale mootorile 98-t panna (see ei pruugi olla ratsionaalne, kui saaks panna madalamat, aga mosse puhul...loe edasi). Mosse mootor on oktaanarvule palju tundlikum kui siksi oma. 91-ga proovisin korra söita (kena odav oli ju), siis ei saand koormust anda, kuna hakkas kröbisema. Alla 95 tänapäeva maanteetingimustel (kiirus 90 ja vaja möödasöite ka teha) ei tule mosse puhul alla 95 köne allagi.
Mootori seadistused olid köik nii, nagu tehas ette näeb.
overspeed Kirjutas:
onyks Kirjutas:(teiseks) kui sõita 98 siis on klappid varsti ära põlenud ja tuleb asendada
isegi nii vanal mootoril oleks parem ka 95 eemale hoida, aga kuna eestis ei ole kuskilt väiksema oktaanarvuga bensiini kuskilt saada siis tuleb sellega sõita

Seleta meile palun nati sügavamalt seda teooriat, mis sa ülalpool kirjutasid. Saab asja ehk selgemaks.

Tegelt, ära palun kirjuta.
Kasutasin hiljem otsingut ning lugesin neist vaidlustest oktaanarvu ning köige muu sellega kaasneva kohta. Arusaamad on paljudel väga erinevad, ning köik nad arvavad , et just nende teooria on öige. Möni omast peast huupi, möni teaduslike tagapöhjadega. Kindel on see, et see on suht keeruline ja vaidlusrikas teema. Mina ja onyks näime eriarvamusel olevat. Ärme hakkame selle üle siin teemas vaidlema. Kel küsimusi, kasutagu otsingut oktaanarvu kohta ning lugegu ise teiste teadmisi ja seletusi selle kohta. Öige tuleb siiski omal raamtukogus raamatutest leida, kuna foorumist öige välja noppida on algajale väga keeruline, isegi vöimatu, kuna ta ju ei tia keda uskuda-keda mitte. Mina sain oma teadmised raamatutest (neis on köik kirjas), usun juttu raamatus, neid mehi kes räägivad sama juttu mis raamatus + nende kogemused ja omad kogemusi.
klmest Kirjutas:Strobo näitas, et vahele jätavad köik silindrid läbisegi...
Kui mootor jätab vahele, on sellel 3 klassikalist põhjust:
1. säde on nõrk (millega oled tegelenud)
2. küttesegu koostis pole sobiv (karburaatori ja klappide tiheduse tõttu)
3. liikuvate osade dünaamiline ja staatiline tasakaal pole paigas.
Oma autol lasin mingis pingis timmida dünaamilist tasakaalu mingite rallimeeste juures, samuti kaalusin üle kõik kolvid ja kepsud ning viilisin nad ühte kaalu. Pärast neid tegevusi töötas mootor nagu külmkapil - ei mingid värinaid ega vibratsioone.
Lehti: 1 2